Ervaring met Frixion Wave Remschijven

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Moet nog een setje remschijven voor mijn eigenbouwfiets hebben,kwam deze tegen bij Jos Smit Powerparts.Optisch heel mooi vind ik maar iemand ook ervaring kwa remmen met zo'n setje.Nette prijs ook (E350.per set)
Gr.Gerard :W
 
Zijn al verkocht,vond ik ook niet zo mooi.Je zag trouwens de BBS voorvelg amper door die dichte dingen.Wil wat schijfjes met wat meer doorkijk,snappie?
Succes met de bloktransplantatie.
1400 helemaal klaar? :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo :W

Deze schijven zijn in Nederland idd redelijk nieuw, ik heb zelf pas 2 setjes verkocht sinds november. Galfer wave schijven heb ik wel heel veel verkocht en Frixion is zeker net zo goed.
 
quote]zx12soldier schreef op 25 november 2009 @ 18:18:
Vandaag mijn trouwe ros weer binnegekregen, na de beurt heeft hij een tijdje noodgedwongen bij de moterzaak gestaan omdat ik niet mocht rijden als gevolg van een operatie.

Een van de zaken die gedaan moest worden waren het vervangen van de voorste remschijven.

Voor de liefhebbers heb ik even een fototje bijgevoegd. :)

[afbeelding]~[/quote]


misschien heb je hier wat aan, ze waren niet echt duur. en naar wat ik begrijp van een zeer goede kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
ksst oma!
heb ze gemonteerd! *O* zien er schitterend uit, remmen als de malle!
moet wel toegeven dat ik er nog geen duizenden kilometers mee gedaan heb, kan dus niets zeggen over slijtage enzo ;)
maar ze remmen beduidend beter dan de standaard, zijn ook iets lichter!
ik post in de zomer nog wel eens, als ik er wat kms mee gedaan heb ;)
 
ff oma uit haar winterslaap gehaalt.

gister avond 'ff' nieuwe frixion remschijfjes en rem blokjes gemonteerd. daarna een blokje om, om het spul in te remmen voor vandaag :].

remt goed. maar niet beter of slechter als origineel. levensduur kan ik natuurlijk op dit moment niks van melden. ze zijn voelbaar lichter dan de OEM nissin remschijven.

ze staan iig wel :9~

2011%5C04%5C02%5Cbikepics-2180086-full.jpg
 
Heb ze intussen een kleine 15K gemonteerd, is nog steeds super van remvermogen. Slijtage is echt miniem... Heb ze een paar maanden geleden gemeten, toen was er nog niets af, zal ze straks eens even opmeten en het hier posten! ;) Sowieso: schitterende schijven!
BTW: had een klein slagje in mn schijf van schijfslot (lomperd), 0.2 mm uit het lood (net onder service-limiet) en 1000 km verder (na wat hard remmen) staatie terug netjes recht... :) Geen trillingen meer! :)
edit: rijstijl is sportief, met vaak bagage en passagier, dus behandel ze niet echt voorzichtig ;)
 
Laatst bewerkt:
ok, heb nu even zitten meten. Zitten er blijkbaar (volgens mn onderhoudstabel) 13K onder.
Voor: links is er ongeveer 0.2 mm af, rechts 0.15
Achter: zo'n 0.5 mm af
Dit is vergelijkend met de specificaties, die zeggen dat ze 5mm dik zijn om mee te beginnen :)
Metingen zijn gedaan met beugelschroefmaat btw ;)
Dus volgens extrapolatie kan ik voorspellen dat de schijven zo'n 100K mee moeten kunnen vanvoor, de achter zo'n 50K. Moet wel zeggen dat ik de achterrem nogal bruusk en langdurig gebruikt heb de laatste tijd, is echt wel héél heet geworden.
Zal binnen 10K nog'ns posten!
Maar al bij al zien ze er toch goed uit... :)
edit: typo
 
Laatst bewerkt:
even mijn ervaringen met de remblokken en de remschijf
vandaag flink geschrokken tijdens de vervanging van mijn voorrem blokken door mijn dealer
begin dit jaar bij jos smits motoren remschijven plus bijhorende remblokken besteld
nadat ik van de week klachten had over het remgedrag bleek vanavond bij mijn dealer dat de bedekking van de remblok gewoon los zat in de remklauw!!
lijkt me behoorlijk gevaarlijk ook daardoor is de remschijf beschadigd
vanavond jos smits gemaild en gevraagd naar zijn mening
wat vinden julie
ik hou jullie op de hoogte
mvg eric
 
even mijn ervaringen met de remblokken en de remschijf
vandaag flink geschrokken tijdens de vervanging van mijn voorrem blokken door mijn dealer
begin dit jaar bij jos smits motoren remschijven plus bijhorende remblokken besteld
nadat ik van de week klachten had over het remgedrag bleek vanavond bij mijn dealer dat de bedekking van de remblok gewoon los zat in de remklauw!!
lijkt me behoorlijk gevaarlijk ook daardoor is de remschijf beschadigd
vanavond jos smits gemaild en gevraagd naar zijn mening
wat vinden julie
ik hou jullie op de hoogte
mvg eric

Voering van het remblokje dat heeft losgelaten?

Dat hoort natuurlijk niet. Ik heb het wel eens eerder gehoord.

Ik ben ook benieuwd wat Jos Smit hier van vindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan