"Arashi" remschijven, iemand ervaring mee?

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
Mijn fireblade uit 1996 heeft nieuwe schijven nodig.
Aangezien braking wave schijven erg mooi en bewezen goed zijn maar ook vooral erg duur (550 euro voor een 2 schijven), heb ik even verder zitten kijken.

Ik kom de volgende schijven tegen van arashi. Heeft iemand praktijkervaring met deze schijven? Qua prijs scheelt het enorm (230 euro voor 2 schijven incl. verzenden). Het is wel made in China ;)

Buy motorcycle brake disc in China on Alibaba.com

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Dat is heel goed mogelijk dat jij er nooit problemen mee zal gaan krijgen.
Wat ik belangrijker vind is dat de gehele kwaliteit stabiel is en niet dat de ene schijf wel voldoet en de andere weer niet.

Dat snap ik. Ik weet echter niet wat de keurings eisen bij Arashi zijn, en of er zelfs imitatie Arashi's in omloop zijn.
Ik heb ze destijds bij een webshop uit de USA vandaan.
 
Ik rijd al jaren met arashi schijven. Prima spul, remmen niet minder dan brembo/originele schijven bij een '08 zx10r en heb er intussen meer dan 5 circuitdagen en 10dkm op straat mee gereden en ze zijn nog lang niet op.
 
Deze motor reed ook met China remschijven . Mijn oude weggeven ( excl verzendkosten plus krat bier ) remschijven zaten erop.

[afbeelding]

Ik kan aan die wazige foto niet afleiden wat de oorzaak is van het ongeval, behalve dat er een motor op straat ligt achter een auto met een deuk erin.

Misschien zat die motorrijder wel te slapen achter die auto, daar beschermen Arashi's je niet tegen. Brembo's ook niet trouwens.
 
Ook ik zie mensen op het circuit rijden met China remschijven .

Kocht mijn set 6 jaar geleden via fabriek in China dus rechtstreeks.Eigenaar fabriek gesproken op een beurs in Duitsland.Het klopt zeker dat de china remschijven er 10 x mooier uitzien als een BREMBO en alle andere remschijven fabrikanten.En of er nu "Arashi" opstaat of niet ze komen allemaal van dezelfde fabriek af.

Deze motor reed ook met China remschijven . Mijn oude weggeven ( excl verzendkosten plus krat bier ) remschijven zaten erop.

[afbeelding]
Goed verhaal, lekker kort, wat wil je inhemelsnaam nu eigenlijke zeggen?!
 
Nou we gaan het zien. Zolang hij net zo presteert als de OEM schijven vind ik het gebakken allemaal.

Leuk al die verhaaltjes, maar het is appels met peren vergelijken. Er zullen vast wel imitatieschijven zijn van minder materiaal, maar ik heb nog geen geval gezien van Arashi dat ze gebreken tonen.

Zo zit er na al die verhalen ook al een jaar(ong 25k kms) chineze banden onder mn auto. 50 euro voor een 18 inch band. Ze doen het niet onder een A merk band.

Er is een groot verschil tussen imitatie en een Chinees merk.
Graag zou ik ipv horrorverhalen ervaringen willen horen van mensen met Arashi schijven, die er daadwerkelijk op gereden hebben. Ik heb niets aan borrelpraat.
 
Allemaal mogelijke waarheden :t Waarschijnlijk ( aanname ) had hij met BREMBO 4 mtr kunnen winnen ;)

Kijk, daar zak je al kansloos door het ijs. Je weet dus helemaal niet wat er gebeurd is en neemt aan dat hij door slechte kwaliteit remmen ergens opgedonderd is wat hem met echte Brembo's nooit overkomen was. Allemaal omdat je een vooringenomen mening hebt over Arashi remmen waar je vervolgens een plaatje op internet bij gezocht hebt en een verhaal er omheen hebt verzonnen wat jouw mening onderschrijft.

Zo kan ik ook een punt maken zeg. Zeg dan gewoon niks.
 
Laatst bewerkt:
Nou we gaan het zien. Zolang hij net zo presteert als de OEM schijven vind ik het gebakken allemaal.

Leuk al die verhaaltjes, maar het is appels met peren vergelijken. Er zullen vast wel imitatieschijven zijn van minder materiaal, maar ik heb nog geen geval gezien van Arashi dat ze gebreken tonen.

Zo zit er na al die verhalen ook al een jaar(ong 25k kms) chineze banden onder mn auto. 50 euro voor een 18 inch band. Ze doen het niet onder een A merk band.

Er is een groot verschil tussen imitatie en een Chinees merk. Graag zou ik ipv horrorverhalen ervaringen willen horen van mensen met Arashi schijven, die er daadwerkelijk op gereden hebben. Ik heb niets aan borrelpraat.


Alles wat niet OEM is, is imitatie, de Chinese merken dus ook, tenzij ze af fabriek gemonteerd zijn op een motorfiets.
 
Ja ook met OEM schijven gaat het mis ja :+

Suzuki%20GSXR750%2097%20%201.jpg

Nou we gaan het zien. Zolang hij net zo presteert als de OEM schijven vind ik het gebakken allemaal.

Leuk al die verhaaltjes, maar het is appels met peren vergelijken. Er zullen vast wel imitatieschijven zijn van minder materiaal, maar ik heb nog geen geval gezien van Arashi dat ze gebreken tonen. Ik kan er nu ook vrij weinig over vertellen. Dat ga ik nog merken.

Zo zit er na al die verhalen ook al een jaar(ong 25k kms) chineze banden onder mn auto. 50 euro voor een 18 inch band. Ze doen het niet onder een A merk band.

Er is een groot verschil tussen imitatie en een Chinees merk. Graag zou ik ipv horrorverhalen ervaringen willen horen van mensen met Arashi schijven, die er daadwerkelijk op gereden hebben. Ik heb niets aan borrelpraat.


Alles wat niet OEM is, is imitatie, de Chinese merken dus ook, tenzij ze af fabriek gemonteerd zijn op een motorfiets.
Met imitatie bedoel ik een merkloos schijf of een onbekend merk waar geen producent informatie gevonden kan worden tegenover een echt Chinees merk waar wel het een en ander van te vinden is.
Mensen hebben opeens hogere verwachtingen van een product uit China dan een regulier merk.

Ik ben alleen een beetje moe geworden van al die dooddoeners(letterlijk een DOODdoener :P)
Die Arashi schijven worden opeens vergeleken met neppe brembo rempompjes en daardoor zouden die schijven ook kut zijn. Ik snap die vergelijking niet.
Tevens heeft mijn GSX-R nog zelfs een terugroepactie gehad voor de OEM rempomp. In dat geval zou het zelfs veiliger geweest zijn als ik een aftermarket rempomp had gemonteerd :+

Zolang niemand die shit uitprobeert, dan kan er ook niets gezegd worden. In dit geval lees je overal positieve ervaringen over de Arashi's door mensen die het wel geprobeerd hebben.

De negatieve ervaringen zijn door mensen die het niet hebben geprobeerd :+
 
Laatst bewerkt:
Vroeger werden er in Japan pennen geproduceerd waarmee je niet kon schrijven. Er zat ook geen inkt in. Ze werden puur gemaakt om in de borstzak te dragen of op het bureau te leggen.
 
>25.000km met Kagizume remschijven (voorzijde) gereden op een Yamaha FZS600 uit 2000 in combinatie met TRW Organic remblokjes. Stoppies tijdens de VRO in de regen, bergpassen in Oostenrijk op/af en remmen voor de vele stoplichten in NL zijn goed gegaan. Daarna de motor verkocht en geen overlijdensbericht ontvangen van de koper. Tot zo ver mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Ja ook met OEM schijven gaat het mis ja :+

[afbeelding]Met imitatie bedoel ik een merkloos schijf of een onbekend merk waar geen producent informatie gevonden kan worden tegenover een echt Chinees merk waar wel het een en ander van te vinden is.
Mensen hebben opeens hogere verwachtingen van een product uit China dan een regulier merk.

Ik ben alleen een beetje moe geworden van al die dooddoeners(letterlijk een DOODdoener :P)
Die Arashi schijven worden opeens vergeleken met neppe brembo rempompjes en daardoor zouden die schijven ook kut zijn. Ik snap die vergelijking niet
.
Tevens heeft mijn GSX-R nog zelfs een terugroepactie gehad voor de OEM rempomp. In dat geval zou het zelfs veiliger geweest zijn als ik een aftermarket rempomp had gemonteerd :+

Zolang niemand die shit uitprobeert, dan kan er ook niets gezegd worden. In dit geval lees je overal positieve ervaringen over de Arashi's door mensen die het wel geprobeerd hebben.

De negatieve ervaringen zijn door mensen die het niet hebben geprobeerd :+


Dat zijn dan imitaties van imitaties :+

Opzich begrijp ik die negativiteit wel een beetje, remmen moeten wel veilig zijn.
Maar ik ben niet negatief over Chinese schijven, en als je ze inderdaad niet probeert weet je nooit of het kwaliteit is.
Nu is het zo dat ik op zoek ben naar nieuwe schijven omdat mijn OEM schijven bijna op de slijtagelimiet zitten, dus misschien probeer ik wel een setje Arashi als ze voor mijn motor verkrijgbaar zijn *D

Op Ebay.uk zie ik ook veel goedkope schijven, zijn dat dan imitatie Arashi o.i.d.?

Front Brake Disc Rotor T509 T955 SPEED TRIPLE T595 T955i DAYTONA SPRINT RS ST955 | eBay

of:

TRIUMPH SPEED TRIPLE T509/955i OEM PART WORN FRONT BRAKE DISCS 1997/1998/1999 | eBay
 
Ik begrijp nog steeds niet wat die op zijn zij liggende Suzuki met de schijven te maken heeft.
Wil je nou beweren dat hij met andere schijven niet gevallen was?
 
Met de ene schijf zal je iets harder moeten knijpen voor dezelfde remkracht maar zodra je het achterwiel van de grond af remt is de rem niet meer de beperkende factor. ook met de duurste Brembo remmen kan je niet harder remmen dan het wiel van de grond.
 
Jij denkt slimmer te zijn in de veronderstelling zijnde dat ik niet weet welke OEM remschijven er op een SRAD behoren te zitten _O- Man ik heb er 2 jij zou toch beter moeten weten.Deze motor komt uit ons SRAD oude topic en ja daar zaten China remschijven op en wij kennen deze motor .

Mooi he dat wave patroon remschijf niet OEM.Had speciaal eerst een onduidelijke foto geplaatst :P

[afbeelding]Je slaat hier de plank alweer mis.
Het zijn juist de mensen die ervaring of verstand van zaken hebben die het afraden.
Als jij / jullie jezelf te barsten wil rijden ga vooral je gang :t

Kop-staart botsing motor met auto - Regio15 - Het laatste nieuws uit de regio Haaglanden

En nog wat, mocht je blackshadow remschijven willen aanschaffen ook die heb ik uitgetest en zijn doormij slecht bevonden.Je mist ook met deze UK schijven veel meters remweg.En heel soms scheuren deze remschijven zelfs .

photogallery


Ik heb de paar laatste paar pagina`s doorgelezen en ik zie jou enkel roepen dat die bamischijven bagger zijn, dat je met Brembo schijven vier meter eerder stil zou staan en nog een post van een willekeurig ongeluk waar een motor met chinezen schijven bij betrokken is. Ik zou je best gelijk willen geven maar aan de hand van een stapeltje niet beargumenteerde reacties zou ik niet weten waarom. :+
 
Met de ene schijf zal je iets harder moeten knijpen voor dezelfde remkracht maar zodra je het achterwiel van de grond af remt is de rem niet meer de beperkende factor. ook met de duurste Brembo remmen kan je niet harder remmen dan het wiel van de grond.

precies en zoals ik al zei , er zijn nog een hoop mensen die niet eens tot 80 % van de originele remmen komen.
 
ja want volgens willem ( aanname) was deze motor met betere remschijven wel 4 meter eerder gestopt.
helaaas is remmen 50% onderdelen 50% kunnen.

WillemvonGrumble is een vooringenomen fantast.

In een topic wat over Arashi remschijven gaat plaatst hij een foto van een op z'n kant liggende motor met de mededeling dat er chinese schijven op zitten, zonder dat er ook maar ergens uit blijkt dat het ongeluk iets met die schijven te maken heeft, maar die conclusie trekt hij er zelf wel bij want het past binnen zijn persoonlijke mening, en om dat te onderbouwen zijn feiten niet relevant. Zielig vind ik dat.

Ik zie dat die motor van die foto blauw is. Het is bekend dat blauwe motoren een langere remweg hebben dan gerenommeerde kleuren als bijvoorbeeld rood. Was het een rode dan had hij zo 4 meter minder remweg gehad en was dat ongeluk niet gebeurd. Levensgevaarlijk die blauwe dingen.....

Stompzinnige vergelijking?

Inderdaad, maar niet stompzinniger dat die foto van die motor en de verdenking dat het dan wel aan die remschijven moet liggen alhoewel dat nergens op gebaseerd is.

Misschien remde hij wel gewoon te laat....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan