"Arashi" remschijven, iemand ervaring mee?

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
Mijn fireblade uit 1996 heeft nieuwe schijven nodig.
Aangezien braking wave schijven erg mooi en bewezen goed zijn maar ook vooral erg duur (550 euro voor een 2 schijven), heb ik even verder zitten kijken.

Ik kom de volgende schijven tegen van arashi. Heeft iemand praktijkervaring met deze schijven? Qua prijs scheelt het enorm (230 euro voor 2 schijven incl. verzenden). Het is wel made in China ;)

Buy motorcycle brake disc in China on Alibaba.com

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Zal ik dan maar eens wat zinnigs typen :P ,ze zien er niet slecht uit :9 ,hoe ze kwalitatief zijn weet ik niet.
Weet wel dat de ABM schijven(aus de heimat) matig zijn na ca 30000 km bussen en midden rotor compleet uitgeleuterd :r .
Voor 230 euro kun je de gok wel wagen,denk ik.
 
~
Zal ik dan maar eens wat zinnigs typen :P ,ze zien er niet slecht uit :9 ,hoe ze kwalitatief zijn weet ik niet.
Weet wel dat de ABM schijven(aus de heimat) matig zijn na ca 30000 km bussen en midden rotor compleet uitgeleuterd :r .
Voor 230 euro kun je de gok wel wagen,denk ik.[/quote]

En vertel het dan aan ons! *D Op google kwam ik alleen op judoscholen uit |(
 
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Made in china staat me zelf ook wat tegen, de andere kant van het verhaal is dat er wel diverse keuringen op deze schijven zijn losgelaten en wie zegt dat braking of andere fabrikanten hun schijven ook niet uit bijvoorbeeld china komen.

De search in google levert wel wat info op, maar niet veel idd.
 
Laatst bewerkt:
Alleen de link al, op het eind 'breadcrumbs' :+ ...... oftewel broodkruimels. Ik heb mijn twijfels.

Kunnen voor dagelijks gebruik best goed zijn, maar verwacht van deze schijven geen betere remkracht, en ik zou er ook niet mee op het circuit gaan.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt toch geen no-brand te zijn, ze zijn echt merk gefreesd.

Verder valt over Chinese merken wel vaker niks te vinden. Hell, misschien filtert Google het gewoon weg.

Als ze het zelf maken, stel eens de vraag wat voor staal en alu het is :).

Verder tja... Weinig geld.
 
Kijk op hun website naar de dempers.. staat "Akaapovic" op :+ Voelt net alsof je een T-shirt koopt van een neger op een markt in een warm land van Nike voor 5 euro.. :P
 
Laatst bewerkt:
Chinees spul is niet per definitie slecht en véél (Europese, Japanse ...... ) fabrikanten van allerlei pluimage laten er van alles maken tegen de hier geldende kwaliteitsnormen.

Probleem met bestellen via Alibaba is vaak wel dat je niet één onderdeel kunt laten overkomen maar dat je het per (¼) zeecontainer moet bestellen.
 
Chinees spul is niet per definitie slecht en véél (Europese, Japanse ...... ) fabrikanten van allerlei pluimage laten er van alles maken tegen de hier geldende kwaliteitsnormen.

Probleem met bestellen via Alibaba is vaak wel dat je niet één onderdeel kunt laten overkomen maar dat je het per (¼) zeecontainer moet bestellen.

Klopt, als Chinees spul naar Westerse maatstaven en kwaliteitscontrole wordt gefabriceerd is er meestal niets aan de hand. Heel wat van onze merkspullen komen daar vandaan.
Het probleem ontstaat als dat spul in eigen (Chinees) beheer wordt gefabriceerd. Dan is er nogal eens wat mis met de kwaliteit.

Ik zou in dit geval niet durven gokken. Gaat het om een ander onderdeel zoals een zadel of zo iets, dan kun je het later gewoon vervangen.
Maar ik moet er niet aan denken dat zo'n schijf aan flinters springt......

Ik stond voor een soortgelijke keuze. Goede wave-schijven kosten dik in de 500 Eurie. Dat had ik er niet voor over. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Chinees spul dat niet eens de helft kost net zo goed is.....
Heb uiteindelijk de OEM schijven gekocht, die kosten ongeveer net zo veel als die Chinese ramsj. Okee, is geen blingbling wave, maar ik heb toch liever dat de remmen werken als dat nodig is..... :X
 
Nou nou, dat vind ik toch wel heel dramatisch, het blijft gewoon een (flink dikke) stalen schijf, het is geen super complex component bestaande uit vele honderden bewegende onderdelen...

Een schijf van Chinees fabrikaat zal echt niet exploderen als je een keer naar je remhendel kijkt.

Ik kan me voorstellen dat de remvertraging wat minder is, dat de boel wat minder slijtvast is, en dat je bij een zwevende schijf eerder corrosie/speling op de busjes hebt. Maar dat zijn geen van alleen levensbedreigende dingen, laat zich allemaal ruim voortijdig aankondingen. Ik denk dat de vraag meer is of prijs/levensduur afdoende is.
 
Nou nou, dat vind ik toch wel heel dramatisch, het blijft gewoon een (flink dikke) stalen schijf, het is geen super complex component bestaande uit vele honderden bewegende onderdelen...

Een schijf van Chinees fabrikaat zal echt niet exploderen als je een keer naar je remhendel kijkt.

Ik kan me voorstellen dat de remvertraging wat minder is, dat de boel wat minder slijtvast is, en dat je bij een zwevende schijf eerder corrosie/speling op de busjes hebt. Maar dat zijn geen van alleen levensbedreigende dingen, laat zich allemaal ruim voortijdig aankondingen. Ik denk dat de vraag meer is of prijs/levensduur afdoende is.
Ik denk toch dat je voorstellingsvermogen hier tekort schiet.
Een schijf kan echt gewoon uit elkaar spatten als hij niet van het juiste materiaal gemaakt is of onjuist gedimensioneerd of geproduceerd is.
Het is nooit de bedoeling van die Chinees geweest om een functionele schijf te maken, het is gewoon handel: dat het werkt wordt bewezen door het feit dat iemand hier serieus overweegt er een te kopen.
 
Bij elk bedrijf draait het om de handel/output/cijfers.Ga er wel vanuit dat elk bedrijf ook(wereldwijd)aan bepaalde criteria,eisen,normen e.d. moet voldoen om dit spul te produceren.Dus ook het spul uit China zal niet levensbedreigend zijn. :N
Zit gewoon tussen oren,je moet voor jezelf bepalen wil ik hier wel of niet mee rondrijden. O-)
 
Laatst bewerkt:
Bij elk bedrijf draait het om de handel/output/cijfers.Ga er wel vanuit dat elk bedrijf ook(wereldwijd)aan bepaalde criteria,eisen,normen e.d. moet voldoen om dit spul te produceren.Dus ook het spul uit China zal niet levensbedreigend zijn. :N
Zit gewoon tussen oren,je moet voor jezelf bepalen wil ik hier wel of niet mee rondrijden. O-)

:^ Met een flinke dosis boer`n verstand kom je een heel eind :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan