De GT750 van Dunsz

De ladekast in ieder geval :$ :$
Die kan op zolder voor de NOS onderdeeltjes :Y

De staande kast ga ik morgen ff kijken in de schuur of ik hem kwijt kan :Z

Hoeveel planken heeft de staande kast ?
 
De ladekast in ieder geval :$ :$
Die kan op zolder voor de NOS onderdeeltjes :Y

De staande kast ga ik morgen ff kijken in de schuur of ik hem kwijt kan :Z

Hoeveel planken heeft de staande kast ?


Ff denken hoor..........in ieder geval 3 volgens mij, maar je kunt er zelf heel simpel een paar bij freubelen :Y

En anders kan hij ook in de (huur) garage toch ...............
 
Sorry beetje druk geweest :$ :$

De staande kast ga ik niet nemen :N
Echt geen ruimte voor in de schuur :r

Garage is veel te vochtig |( vind ik zonde van de kast


:W
 
Ik heb wel ruimte voor die staande kast :Y Ik hoor het graag als hij nog in de aanbieding is. Daar kunnen mooi de reserve motoronderdeeltjes in 8-)
 
Ik heb wel ruimte voor die staande kast :Y Ik hoor het graag als hij nog in de aanbieding is. Daar kunnen mooi de reserve motoronderdeeltjes in 8-)

:Y

Ga eerst m'n garage ordenen/netje maken. Planning is dat Erik over 2 wkn de ladekast komt halen en heb dan ruimte om op die plaats de kratten neer te zetten.
Misschien dat alles over 2 weken weg kan, ook de grote kast, maar wil het wel zeker
weten dat ' ie dan ook wordt opgehaald :Y

Er staat geen e-mail adres in je profiel............dus via die kant is er (nog) niets af te spreken ?
 
:Y

Ga eerst m'n garage ordenen/netje maken. Planning is dat Erik over 2 wkn de ladekast komt halen en heb dan ruimte om op die plaats de kratten neer te zetten.
Misschien dat alles over 2 weken weg kan, ook de grote kast, maar wil het wel zeker
weten dat ' ie dan ook wordt opgehaald :Y

Er staat geen e-mail adres in je profiel............dus via die kant is er (nog) niets af te spreken ?

Klopt, ik wil je wel een PM sturen met mijn emailadres, maar je hebt die functie niet aanstaan. De kast ophalen over 2 weken komt mij ook prima uit hoor, geen probleem.
 
Ik zit nu al 15 posts te bekijken die over een paar stomme ladenkasten gaan :r ,ik wil
er even op wijzen dat dit het MOTOR-forum is :Y en niet het LADENKASTEN-forum :N doe dat in het OFF topic gedeelte van dit forum :Y ,als ik ladenkasten wil zien ga ik wel naar de GAMMA :] :Y ,dus graag on-topic blijven :P ,dit kan
ook via de PB . :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu al 15 posts te bekijken die over een paar stomme ladenkasten gaan :r ,ik wil
er even op wijzen dat dit het MOTOR-forum is :Y en niet het LADENKASTEN-forum :N doe dat in het OFF topic gedeelte van dit forum :Y ,als ik ladenkasten wil zien ga ik wel naar de GAMMA :] :Y ,dus graag on-topic blijven :P ,dit kan
ook via de PB . :Y

:+

Moet wel z'n PM functie hebben aanstaan :P
 
Ik zit nu al 15 posts te bekijken die over een paar stomme ladenkasten gaan :r ,ik wil
er even op wijzen dat dit het MOTOR-forum is :Y en niet het LADENKASTEN-forum :N doe dat in het OFF topic gedeelte van dit forum :Y ,als ik ladenkasten wil zien ga ik wel naar de GAMMA :] :Y ,dus graag on-topic blijven :P ,dit kan
ook via de PB . :Y

Nog eentje dan om het af te leren speciaal voor "mod" PAUL RG GAMMA Anonimus :+

Om mij te mailen hoeft er niets aan te staan ........... :N
Ff kijken in m'n profiel..........mailadres selecteren met de muis en copy in je blanco adresbalk van de Outlook.......et-voila .......of ff overschrijven,zo simpel kan het zijn :Y

Nu m.b.t. de kast alles via de mail ok ?

:W
 
Laatst bewerkt:
Deze mag PAUL ook overslaan _O-

Maar afgelopen zaterdag een leuke sleutel/kennis middag gehad bij de Limburge vrienden. Zoals inmiddels traditie wordt elke "activiteit" zoals dit of een toertocht :] gestart met een lekker bakkie koffie en echte vlaai :9




full
 
Het ging over de T & GT oliepomp en zijn "valkuil" en het meten met de multimeter van eventuele storingen van alternator/spanningsregelaar/spoelen/enz. en alles natuurlijk op "Dummie-level" waartoe ik mijzelf reken *D Zeker op het "draadjes-gebeuren" :Y

M.b.t. de oliepomp, bij genoemde Suz modellen geeft de pomp geen olie als de koppelinghandel is ingetrokken omdat hij dan niet wordt aangedreven :N

De werking schijnt ook apart te zijn want de rotor draait rond (tenzij koppeling is ingetrokken !!) en wordt door de hevel bij het opendraaien van het gas naar beneden gedrukt om meer olie door te laten. Het zijn maar kleine gaatjes en het verschil is maar een mm of 2 tussen stationair of vol gas :$

Hier een ploatie van het huis waar de rotor in draait. De kleine gaatjes bovenin laten de olie door
full
 
De onderkant van de pomp. Grote gaten voor de montage en de kleine gaatjes corresponderen met de gaatjes op de kunststof verdeler waar de leidingen aan zitten.
De kleine gaatjes worden afgedicht middels kleine o-ringen.

full
 
Laatst bewerkt:
Het ging over de T & GT oliepomp en zijn "valkuil" en het meten met de multimeter van eventuele storingen van alternator/spanningsregelaar/spoelen/enz. en alles natuurlijk op "Dummie-level" waartoe ik mijzelf reken *D Zeker op het "draadjes-gebeuren" :Y

M.b.t. de oliepomp, bij genoemde Suz modellen geeft de pomp geen olie als de koppelinghandel is ingetrokken omdat hij dan niet wordt aangedreven :N

De werking schijnt ook apart te zijn want de rotor draait rond (tenzij koppeling is ingetrokken !!) en wordt door de hevel bij het opendraaien van het gas naar beneden gedrukt om meer olie door te laten. Het zijn maar kleine gaatjes en het verschil is maar een mm of 2 tussen stationair of vol gas :$

Hier een ploatie van het huis waar de rotor in draait. De kleine gaatjes bovenin laten de olie door [afbeelding]

Hmmm wist ik niet gelukkig zet ik de GT altijd in zijn vrij bij een stoplicht.
 
De binnenkant van de pompdeksel. Bij het schroedraad komt de olie binnen vanuit de olietank en duidelijk is te zien het asje met inkeping (valkuil bij verkeerde montage !)
De inkeping is voor het pinnetje van de rotor en die correspondeerd tijdens het gas opendraaien met de verschillende hoogtes op de rotor voor meer of minder olie.
Bovenste stand is stationair en verder naar beneden is meer toeren en meer olie :Y

De valkuil is bij diverse Suz-liefhebbers opgetreden tijdens het terug monteren van de pomp en daarna armpje aan het asje :$ Het kan gebeuren dat de inkeping naar boven staat/is gemonteerd en dan tijdens stationair en iets daarna de volle laag olie geeft en lekker gaat smoken :9 *O* maar naar mate het gas verder open gaat, juist minder olie gaat geven |( met alle mogelijke gevolgen van dien -O-

Tijdens het terug zetten/monteren van het armpje dus goed opletten/draaien tot dat je weerstand/een klik voelt om te zorgen dat de inkeping en het pennetje voelbaar zijn :Y

full
 
Laatst bewerkt:
M.b.t. de draadjes/weerstanden/diodes...........het ging m'n pet nog een beetje te boven en hier komt nog een vervolg/uitleg over maar ik heb de boodschap wel begrepen *O*

Nooit zonder goed meten (wat dus allemaal goed mogelijk schijnt te zijn...) zomaar onderdelen verwisselen om te zien of "iets" stuk is :$ Heb ik dus kennelijk altijd mazzel gehad..... :$ . want je kunt door verkeerde of b.v. een te hoge spanning hetzelde onderdeel gewoon opblazen/verbranden/enz terwijl b.v. alleen de spanningsregelaar stuk was........
 
Hehe,eindelijk iets wat niet over ladenkasten gaat :+
kan ook weinig kwaad,tenzij je uren met ingetrokken koppeling blijft staan,
ik doe ook altijd wat extra olie in de benzine tank,dus bij mij krijgt hij altijd olie. :9 :Y
maar wel een interessant stukje van DR LADEMACHER :+
 
Laatst bewerkt:
Hehe,eindelijk iets wat niet over ladenkasten gaat :+
maar wel een interessant stukje van DR LADEMACHER :+

Dat zeg je nu wel .............. }) maar het is kennelijk nog steeds niet gelukt een mailtje te maken/sturen of het nu wel of niet gaat lukken die "kast" weg te halen bij Dunsz ;)

Dan maar ff bellen met het grof vuil :X
 
das met de meeste pompen zo die na de koppeling worden aangedreven ;)
bij een t500 staat dan de toeren teller ook dood O-)

Dat weet jij en ik nu ook, maar er zijn er velen die het niet weten :+
Niet een "ieder" wil weten wat wij weten (door intresse of ervaring) en wil alleen maar rijden :] met mooi weer :Y

Stel je toch eens voor dat je zwarte nageltjes krijgt :W
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg je nu wel .............. }) maar het is kennelijk nog steeds niet gelukt een mailtje te maken/sturen of het nu wel of niet gaat lukken die "kast" weg te halen bij Dunsz ;)

Dan maar ff bellen met het grof vuil :X


Helemaal niet aan gedacht om in jouw profiel te kijken voor een emailadres |(

Mailtje zit in je emailbox :z

Om nog even on-topic te blijven: goed bezig! :+
 
Na een aantal keren "gegluurd" te hebben bij Erik "Gehaasticus" en wat hij in die beschikbare ruimte allemaal weg propt _O- had ik toch wel een idee dat ik er erg slordig mee om ging. Bovendien.........omdat ik er zo slordig mee omging had ik geen ruimte voor een werkbank of een plek om lekker te kunnen zagen/boren/vijlen enz.

Door een paar kasten weg te (laten) halen :+ en veel "spul" aan de muur te hangen heb ik inmiddels nuttige ruimte gemaakt en heb straks een ruime werkbank en kan aan de andere kant m'n draaibankje en slijp/polijstmachine kwijt en kan overal lekker bij *O*

De eerste contouren van m'n werkbank............is nog niet klaar........

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan