Reisverslag Dolomieten, zomer 2009 (met foto's uiteraard)

Ik volg je verslag al een paar dagen en moet zeggen dat ik al aardig zin in vakantie kreeg. Maar die heb je zojuist vakkundig laten verdwijnen...

Ik vind de verhalen leuk om te lezen (ook als de inhoud wat minder is). Bedankt voor het delen!
Waar ik me wel over verbaas is hoeveel km je gemakkelijk aflegt. Ik heb van de zomer naar Frankrijk 700 km gedaan en vond dat wel zat. Maakt een volle kuip (rij naked) en ervaring (reed toen 3 maanden) echt zo'n enorm, bijna dubbel, verschil?
 
Das minder joh :/
Toch gaaf dat je 't hier deelt :} (de meesten laten alleen de leuke kiekjes zien met een zoetsappig verhaaltje erbij)
 
Jan_Pietersz :

Waar ik me wel over verbaas is hoeveel km je gemakkelijk aflegt. '

Ik heb van de zomer naar Frankrijk 700 km gedaan en vond dat wel zat. Maakt een volle kuip (rij naked) en ervaring (reed toen 3 maanden) echt zo'n enorm, bijna dubbel, verschil?

...de volle kuip beschermt je tegen een hoop elementen, en vooral (rij)wind is natuurlijk een behoorlijk vermoeiende factor...

...en we hebben nog een keer ruim 650 Euro geinvesteerd in een (erg) goed zittend zadel, en dat in combinatie met de zeer ontspannen zithouding, en amper last van wind, maken dat je behoorlijk kilometers kun wegjoekelen...

...zoals op dag 1 ; sjees je zo 400 kilometer aan 1 stuk, in amper 3 uurtjes...
...geen centje pijn ; en het schiet lekker op...


...nadeel van die volle kuip merk je echter op warme dagen ; vanaf een graadje of 20, begint het al aardig warm te worden achter dat stukkie plastic...



...en of ervaring scheelt..., misschien iets, maar wel of geen ervaring, de vermoeiende rijwind op een naked blijft...
...je kunt hoogstens iets meer 'zitvlees' gekweekt hebben...


...ik persoonlijk vind 700 km. op een naked een hele beste prestatie !...
 
dgr :

Das minder joh :/

Toch gaaf dat je 't hier deelt :}
(de meesten laten alleen de leuke kiekjes zien met een zoetsappig verhaaltje erbij)

...reisverslag = reisverslag...

...het verhaal van vorig jaar naar See/Oostenrijk was allemaal hopsa-sa-tra-la-la, dat stukkie over Engeland ook, en deze keer dus 'iets' minder...

...so be it...



...vanavond zal ik 'het staartje' schrijven ; want dat heeft het geblaf, gekuch, en die koorts tot gevolg gehad...
 
...ik persoonlijk vind 700 km. op een naked een hele beste prestatie !...

:+ dank je..

heb bijna 1100 km op 1 dag gedaan op mijn M900 in '02 naar Italie... en mijn broertje op zijn Fazer had het zwaarder _O-





on topic: mooi verslag... mooie foto's ... mooi gebied ook
full
 
Ik volg je verslag al een paar dagen en moet zeggen dat ik al aardig zin in vakantie kreeg. Maar die heb je zojuist vakkundig laten verdwijnen...

Ik vind de verhalen leuk om te lezen (ook als de inhoud wat minder is). Bedankt voor het delen!
Waar ik me wel over verbaas is hoeveel km je gemakkelijk aflegt. Ik heb van de zomer naar Frankrijk 700 km gedaan en vond dat wel zat. Maakt een volle kuip (rij naked) en ervaring (reed toen 3 maanden) echt zo'n enorm, bijna dubbel, verschil?

Ik denk dat het belangrijkst is dat je gewoon fit bent. Ik heb ritten gemaakt van 100KM dat ik al voor de helft wasted was... ik heb ze ook van 1K+ gemaakt en bij thuiskomst had ik nog nergens van (ik rij SS).

Ik denk dat een goede nachtrust + goed eten + geen bier zuipen/feesten de avond ervoor veel doet. En uiteraard het klimaat niet vergeten.
 
Laatst bewerkt:
ja wel een doorsettingsvermoegen om met dat rotweer en files en verkeerd rijden dan toch niet bent gestopt halverwegen om te slapen,alhoewel als mijn vakantie om is ook ik altijd weer heel vlug thuis wil zijn,had dit je niet nagedaan,en was ergens halverwege afgehaakt en had hotel opgezocht..........maar ja wij rijden ook naked...........en vind 350 km per dag al genoeg...

dat je maar niet een longontseking hebt opgelopen
 
dat zullen we vanavond horen....

F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5... F5...
enz...
 
(een kleine waarschuwing ; korte verhalen schrijven lukt mij gewoonweg niet…) ;)


Maandag 03 Augustus 2009 ; the day after…


Ik word die maandag ergens in de loop van de ochtend helemaal brak wakker, zwaar hoestend, koortsig, en uiteraard weer compleet in ademnood, en zodoende rost vrouwlief met een soort van gezellige overtuiging (…) mij haar vuist tussen de schouderbladen, zodat ik weer een beetje op gang kan komen.

Goeie genade zeg, wat voel ik mij ziek. Maar toch dat bed maar uit. Die koffers moeten nog uitgepakt worden, de RT staat nog gewoon voor oud vuil een beetje buiten te staan, en dus is er werk aan de winkel.

Want ik had het al eerder geschreven ; van vieze motoren krijg ik slapeloze nachten…

En toch was het allemaal te gretig…, echt het enige wat mij vandaag zeldzaam traag uit de vingers komt, is dat ik de RodeToerer na een paar uur durende poetsbeurt weer spik en span in zijn schuurtje druk, en verder ook helemaal nix.

Nix wil ook meer. Ik hoest mij de longen uit het lijf, stik zo wat daarna, en zelfs mijn stukje gras maaien is al teveel van het goede.

Ik haal nog net de foto’s van mijn camera, en ondanks dat ik nog 2 volle weken vakantie heb, is de gedachte om een reisverslag in elkaar te fröbelen al voldoende voer voor vermoeidheid.

En het wordt alleen maar erger.

Uiteindelijk besluit ik (onder lichte dwang) om toch maar naar de huisarts te gaan, maar als hij hoort waar ik allemaal last van heb, ben ik niet welkom. Het lijkt hem verstandiger dat hij bij mij komt.

Hij vermoedt de beruchte Mexicaanse Griep. En inderdaad een fiks aantal symptomen wijzen ook in die richting, maar omdat 1 of 2 dingetjes in de rij met symptomen niet met die van mij over-1 komen, schrapt hij die mogelijkheid resoluut.



symptomen_mexicaanse_griep.jpg

(mocht U nu denken ; 'nou..., die Ron ziet er ook niet best uit...', troost U, dit ben ik niet !)



Wat ik wel heb zegt hij niet ; of hij weet het (ook) niet.
Ik moet maar gewoon uitzieken ; en krijg pillen tegen de hoest.

Echter..., later blijkt dat ik dat spul helemaal niet mag gebruiken als je last hebt van vastzittend slijm in de keel..., en nu mag U raden waarvan ik elke keer zo in ademnood kom..., juist ja... :/

En daar blijft het een beetje bij. Ik ben totaal uitgeput, en doe overdag niet veel meer dan buiten, uit de zon zitten (tis mij allemaal te warm), en op den duur meld ik mij ook maar officieel ziek.
Ik heb tenslotte 'vakantie', en ik ben nog wel helder genoeg van geest om te bedenken dat je de vakantiedagen terugkrijgt als je jezelf netjes ziek meldt.

Toch ga ik na de termijn die stond voor vakantie, ‘gewoon’ weer aan het werk, en ongeveer 1 van de eerste dingen die ik hoor als ik daar weer binnenstap : ‘tjessus…, zou jij niet naar huis gaan en in je bed gaan liggen…’

Maar ik blijf maar…, doe wat ik kan, en verder nix.

En dat nix wordt ook helaas heel letterlijk.

Wij hebben de rest van 2009 nog maar sporadisch op de motor gezeten, en de najaarstoer die wij altijd wel graag willen doen, dus nog 1 keertje een toeristisch lang weekend weg (Harz / Zwarte Woud, zoiets) voordat de echte herfst aanbreekt ; ook dat gaat dit jaar niet door.

Ik kan mij er niet toe zetten. Alles is mij maanden lang veel te veel. Van het hoesten, en van die ademnood heb ik nog weken last, en beetje bij beetje kom ik heel traag op gang.

Maar (motor)seizoen 2009 was dus na de vakantie wel een beetje over en uit.

Helaas.





Tja ; en dan nu seizoen 2010.

De motoren zijn er in principe wel klaar voor, en de RoyaleTourer loopt weer als nieuw (nadat een monteur bij de dealer ruim anderhalf uur bezig is geweest om het ding echt op en top synchroon te krijgen ; het ding stond –na die beurt- ook inderdaad knetter verkeerd, echt totaal uit balans.)

En inmiddels kijk ik er ook wel weer een beetje naar uit, om strakkies in het voorjaar weer een paar dagen de boel te laten rollen.

En wat ik verder gehad heb…; U mag het zeggen…, ik weet het niet.
Helemaal 100% ben ik nog steeds niet, maar dat komt vanzelf wel weer.

Hoop ik.

En misschien gaan we aankomende zomer gewoon wel op herhaling richting die Dolomieten, en de kans is dan groot dat wij dan over de heen en terugweg wel gewoon 2 daagjes doen.







Kunnen we de route ook iets aansprekender maken ; via bijvoorbeeld het Zwarte Woud die kant op rijden, tis tenslotte ook mooi daar !

Over o.a. de Schwarzwald Hochstrasse.
Zoiets.



plan_schwarzwaldhochstrasse.gif

schwarzwaldhochstrasse.jpg




Nou, we zien wel ; als U een volgend reisverslag aangeboden krijgt, weten we allebei waar we geweest zijn… ;)




…misschien ook wel Noorwegen ; daar hebben het dit jaar ook over gehad, om daar naar toe te gaan…
En dan ziet het er ongeveer zo uit…


Noorwegen/RT filmpje (…mooi spul hè…? ;) )




Dit reisverslag heb ik in ieder geval weer met plezier gemaakt !
En dat is alvast een goed teken... ;)







:W







Linkje naar Privatvermieters in Süd-Tirol : klik !

Linkje naar Haus Helga : klik !

Linkje naar Alpenpassen, ingedeeld in regio’s (met kaartjes enz.enz.) : http://www.alpentourer.de/alpenpaesse/index.html (<b>klik !</b>)

Hoop passeninfo in de diverse landen (op het groene rondje drukken voor info) : klik !



…en om het dan maar af te leren ; nog 1 keer dan de Passo Pordoi : filmpje !
 
Laatst bewerkt:
op dat leuke gedeelte na ( je motor vakantie ) komt het me bekend voor.
ik ben al 6 maanden ziek thuis.
ik zou daarom eens vragen aan je huisarts of je geen longfoto's mag maken.
heb ik ook gedaan en ik ga maandag onder het mes van een chirurg liggen, enkel en alleen om uiteindelijk een diagnose te laten stellen.
 
...vrouwlief vindt ook dat ik een check moet laten doen, vooral omdat het vlgs. haar ook te lang duurt allemaal...

...verder heb ik van dat hoestengedoe gelukkig geen last meer, en wat ik heel prettig vind, ook geen last meer van continue spierpijn, en dan had ik vooral spierpijn in de benen...

...ben alleen nog maar gauw vermoeid ; beetje drukke dag op de zaak, en het is bingo...
...heb ook nog steeds de hele zaterdag nodig om de werkweek een beetje van mij af te schudden...


...gaat wel over, zeg ik altijd...
...het komt vanzelf, en het gaat vanzelf...

...en daarmee zal ik mijzelf wel een beetje voor de gek houden...



...wens je in ieder geval veel sterkte met het herstel !!
 
Laatst bewerkt:
wat jij nu opnoemt komt erg bekend voor.
wil je niet bang maken, maar laat eens je zuurstof percentage meten en long foto's maken.
ik liep al een jaar bijna met hoesten, spierpijn in de benen. op vrijdag doodmoe zijn en s'maandags weer het ventje zijn, hoezo naar een arts.
ik heb nu diabetus type II en vermoedelijk sarcoidose.
ik gun het niemand, dus laat je een goed controleren.

jeetje, lijkt wel een medisch forum.
 
Heb met heel veel plezier jouw reisverslagen gelezen Ron :9

Ik hoop dat je weer snel van je RodeTourer mag genieten.......wat je ook mag hebben (gehad)....je schrijftalent heeft er niet onder geleden 8-)

Hopelijk ben je weer snel de 'oude' :Y
 
graafie68 zit behoorlijk in de lappenmand...:

wat jij nu opnoemt komt erg bekend voor.
wil je niet bang maken, maar laat eens je zuurstof percentage meten en long foto's maken.

ik liep al een jaar bijna met hoesten, spierpijn in de benen. op vrijdag doodmoe zijn en s'maandags weer het ventje zijn, hoezo naar een arts.

ik heb nu diabetus type II en vermoedelijk sarcoidose.
ik gun het niemand, dus laat je een goed controleren.

jeetje, lijkt wel een medisch forum.

...heb even dat Sarcoïdose opgezocht, had er nog nooit van gehoord... :/

...das nie best nie...


De symptomen

Sommige mensen met sarcoïdose krijgen nooit klachten.
De symptomen van acute sarcoïdose zijn:

hoesten;
koorts en hevig nachtzweten;
gewichtsverlies;
vermoeidheid;
gewrichtspijn;
pijnlijke rode plekken op de schenen (zie Erythema nodosum).

Mensen met chronische sarcoïdose hoeven eerst geen klachten te hebben, maar geleidelijk kunnen de volgende symptomen ontstaan:

toenemende kortademigheid;
hoesten.

Beide vormen kunnen rode ogen, wazig zien (zie uveïtis) en rood-schilferende plekken op de neus en in het gezicht veroorzaken.

Sarcoïdose kan ook een hoog calciumniveau in het bloed of de urine of beide veroorzaken, wat tot misselijkheid, verstopping en uiteindelijk nierbeschadiging kan leiden.




Symptomen diabetes type 2 is vaak te herkennen aan één of meer van de volgende klachten:

vaak dorst en veel plassen
vermoeidheid
oogklachten, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
slecht genezende wondjes
kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
Vaak terugkerende infecties



...dat van die ogen, daar heb ik wel ongemak van...
...toch maar us naar een huisarts, dacht namelijk dat ik wellicht aan een bril toe zou zijn...

...kan dus ook zomaar wat anders zijn... :$
 
Laatst bewerkt:
tja als ik het zo lees denk ik ook dat je beter effkes langs die dokter moet gaan.......

leuk verhaal ,bedankt dat je het met ons willde delen,
zeer fijn vooral ook de informatie en links erbij..........

mischien dat ik van de zomer ook wel een dagboekje bij ga houden,en jullie laat lchen van onze avonturen.....twee in 7 landen...


ps wij rijden via eifel ,zwarte woud,oostenrijk,italie,zwitserland,frankrijk,luxemburg,belgie aan zee...dan naar huis......................


laat je wel effkes weten wat de uitslag bij de dokter is,wordt nu toch wel nieuwschierig,
sterkte ermee doei doei
 
brandweervrouw over aankomende zomer...:

mischien dat ik van de zomer ook wel een dagboekje bij ga houden,en jullie laat lachen van onze avonturen.....twee in 7 landen...

ps wij rijden via eifel ,zwarte woud,oostenrijk,italie,zwitserland,frankrijk,luxemburg,belgie aan zee...dan naar huis......................

...klinkt als een mooie tocht !...

...ik heb inderdaad ook altijd (op langere) tochten een schriftje bij me, waarin ik dingetjes 'van de dag' opschrijf...

...samen met de foto's beleef je dan de vakantie later nog een keer...
...doek eigenlijk al jaren op deze manier...

...tankbonnetjes, bonnetjes van een restaurant, flyers van dingen die te doen zijn in de omgeving, zwembadkaartjes ; alles neem ik mee naar huis...
 
ja ik bewaar ook altijd alles....................maar niet van een paar dagen,maar wel van wat ik een speciale vakantie vind dan he,


en heb je al een afspraak bij de dokter (knipoog) winks werken niet
 
Hey Roloo:

Heb genoten van je reisverslag!
En hoop voor jou op een spoedige genezing van wat het ook moge zijn.

Groet
Naba
 
Terug
Bovenaan Onderaan