Zwitsers Victorinox/Yamaha horloge

Status
Niet open voor verdere reacties.

AadmanZ

MF veteraan
29 dec 2003
9.134
2
Haarlem
Victorinox Seaplane XL Mechanical manual wind (Zwitsers)

Speciale versie gemaakt voor de lancering van de Yamaha MT-01 (nr. 45 B| van 400). Het is een vrij subtiele rebrand. Op de 3 staat 'MT' en het MT logo staat op de ‘12’ van de subdial en achterop het doorzichtige deel van de kast.

Het is een mechanisch horloge en je kunt het uurwerk (Unitas 6497) door de achterkant van de kast zien. Je moet het horloge met de hand opwinden en dan loopt het ongeveer twee dagen. Ja, dat is erg ouderwets, maar ook erg cool *O*

Hij is ongeveer 45mm doorsnee, dus het is een flinke klok, maar niet overdreven.

Erbij zit: De doos van victorinox, de omdoos met de Yamaha logos, garantieboekje (zonder stempel) en de handleiding.
Er zitten twee banden bij die met een snelwissel systeem verwisseld kunnen worden.

Ik heb het regelmatig gedragen en er zitten zeker sporen op, maar het is echt in goede staat, maar dat kun je op de foto's wel zien. Twee jaar geleden nagekeken door Peter Klemann in Haarlem. Hier heb ik helaas geen bonnetje meer van. Toen is er wel een foutje gemaakt met het sluiten van de kast (zie foto) dus nu steekt een stukje van de pakking tussen de kast uit. Ik weet het, ik had toen gewoon even terug moeten gaan, maar zag het te laat en heb het toen maar laten zitten |( (Is voor een horlogemaker echt een klusje van niks)
Bij de 8 en de 2 zitten krasjes op het glas. (zie foto, de rest zijn mijn vieze vingers ) Zoals je op de foto's kunt zien is het een beetje stoffig maar zeker niet vies...
Het leren bandje was mij net iets te kort en heeft mede daardoor draagsporen, het metalen bandje heeft alleen kleine gebruikskrasjes.

350 Euro

Ik wil het best verzenden, maar eigenlijk alleen aangetekend of iets dergelijks, en op kosten van de koper, ik heb slechte ervaringen met TNT, dus ik wil wel dat de aflevering te achterhalen is. Afhalen in Amsterdam kan in overleg eventueel ook.

IMG_3450.JPG

caseback.JPG

box.JPG

straps.JPG

seal.JPG


En nog een foto met de leren band (en vieze vingers :X )
IMG_3453.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan