Wat heb je vandaag aan je motor gedaan? [deel 2]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Accu ontlaad en daarna weer opgeladen :P , hoop volgend weekend weer te kunnen rijden, hier alleen maar regen en sneeuw gehad gisteren en vandaag (Fryslan) :r


Waarom ontladen?
Dat is heel slecht voor je accu.
De platen sulfateren, er komt een laag op, waardoor hij steeds slechter gaat functioneren.
 
eerst hem gewassen,
van kop tot teen nog eens opgeblonken..
De ketting eens goed gesmeerd...

en... en... en...

nog eens een degelijk ritje gedaan :-)
Ode aan het droge weer...
 
Es een keertje schoongemaakt en erachter gekomen dat de vermeende bloemkolen op het aluminium van het blok gewoon dik aangekoekt vuil was. Wel ontdekt dat er veel te weinig koelvloeistof in het ding (goed uitziende 2dehands met weinig kms) zat. Dat stelt de waarde van de (3!) recente stempels van periodiek onderhoud, van gerenommeerde zaken NB, in een kwalijk daglicht, gezien de omstandigheid dat alles waterdicht is en deze toestand dus waarschijnlijk al een tijdje aan de orde is. Voorlopige tussenstand:
Gerenommeerde motorzaken: -1
John Bloor: +1
 
Laatst bewerkt:
Mijn SB-stuur stuur in een ander standje gezet zodat ik beter zit. Rotwerk want alle atributen op het stuur hebben een nokje dusch veel boren. Verder nog even mee gereden en het is een succes!

Verder voor het eerst weer bochtjes kunnen nemen zondag, dus voor het eerst geprofiteerd van mijn nieuwe achterband en doorgestoken stuur. Ook succes.
 
Laatst bewerkt:
Onderdeeltjes gespoten, stuur+aanhang gemonteert, achterwiel gedemonteert. Nu wachten tot mn transmissie-rubber (3x woordwaarde met scrable?) binnen komt :(
 
Onderdeeltjes gespoten, stuur+aanhang gemonteert, achterwiel gedemonteert. Nu wachten tot mn transmissie-rubber (3x woordwaarde met scrable?) binnen komt :(

Als dat je beste scrabBle poging is! Punten aftrek voor gebruik van verbindingsstreepje. Probeer de volgende keer eens myxomatose of, voor gevorderden, quantumgeometrodynamica.
 
Vrijdag banden gepompt, Optimate afgekoppeld, ketting gesmeerd, gereden, pekel afgespoeld en gepoetst. *O*

Zaterdag niet kunnen weerstaan, wederom gereden, koffie drinken bij mijn oud rijinstructeur, pekel afgespoeld en gepoetst. :]

Zondag afkickverschijnselen, weer gaan rijden richting zuid-Limburg en hem nog maar eens een fijne douche gegeven en mooi gepoetst...... *D

Het blijft GGZ-gedrag... :+ |( :+
 
Es een keertje schoongemaakt en erachter gekomen dat de vermeende bloemkolen op het aluminium van het blok gewoon dik aangekoekt vuil was. Wel ontdekt dat er veel te weinig koelvloeistof in het ding (goed uitziende 2dehands met weinig kms) zat.

Koelvloeistof moet je over het algemeen warm peilen. Dus let even op dat er nu niet te veel inzit want dan gooit tie het eruit en dat spul kan glad zijn (wil je dus niet op je band hebben).
 
Laatst bewerkt:
Koelvloeistof moet je over het algemeen warm peilen. Dus let even op dat er nu niet te veel inzit want dan gooit tie het eruit en dat spul kan glad zijn (wil je dus niet op je band hebben).


:? en dan een plomp heet water over je vingers krijgen
 
Heren (dames?), mijn instructieboekje zegt koud peilen. En in het expansievat onder het zadel. Toch bedankt voor de feedback.
 
Koelvloeistof moet je over het algemeen warm peilen. Dus let even op dat er nu niet te veel inzit want dan gooit tie het eruit en dat spul kan glad zijn (wil je dus niet op je band hebben).
Lijkt me een beetje stug hoor
Staat onder druk als t warm is
Gewoon koud afvullen tot aan het max streepje en er is niks aan de hand :N
 
Het lampje voor het grote licht vervangen. De vaardigheden die hiervoor nodig zijn benaderen die van een hartchirurg.
 
Vandaag even de laatste hand gelegd aan me velgen.Heb ze zwart laten coaten en een bijpassende sticker in de rand geplakt. Vandaag even de laatste 2 stickers erop gedaan en alles gepoetst. Dus ze kunnen zaterdag eronder :]

PS Let niet op de schaamranden ik weet het ........... :(

IMG_5713.jpg
 
Nee hij staat droog ik de garage maar heeft daarvoor wel een week onder een hoes buiten gestaan dus vandaar .....
 
Sabra gebeld of hij deze band op voorraad heeft:
MICHELIN 120/70-17 PILOT ROAD 2 € 202,30 ZR € 141,61
Hij had net 3 pallets binnen, dus zaterdag er naar toe met het voorwiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan