suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Theun,

Mijn voorkeur ging uit naar een BOS uitlaat, maar daar hangt ook een ander prijs kaartje aan. Teveel vind ik.

Na enig speurwerk op internet kwam ik bij Beowulf terecht. De prijsstelling en levenslange garantie sprak mij zeer aan. Op youtube geluisterd naar het uitlaat geluid, wilde een niet al te hard geluid, en besloten om er een aan te schaffen.
175 Pond voor de Warrior uitvoering. Met verzendkosten en omgerekend naar de Euro 250 Euro.
In eerste instantie vond ik het alsnog hard klinken, maar ja, wat wil je ook vergeleken met de standaard uitlaat. :)

Dus ja, ik ben dik tevreden. Daarnaast heb ik de TFI afgesteld en kan zonder horten of stoten vanaf 60 km/h in zesde versnelling gas geven.

Hier is een link van geteste uitlaten http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=617


Gisteren mijn nieuwe Zero Gravity uitgeprobeerd. Met mijn lengte, 191 cm, en buddy in hoogste stand bevalt ie uitstekend. Ik zit precies met mijn helm in de wind, maar niet in het gebulder.

Gr. Arno.
 
hoi, net even bij jan van zomeren (mijn dealer) geweest.
Ik zag al een tijd wat bruins onder aan de cillindervoet (binnenzijde) nu is waarschijnlijk de voetpakking lek. daar de motor pas een 7 maand oud is gebeurt dit onder garantie.
Ze hadden bij van someren dit nog niet meegemaakt.
Komt dit vaker voor of ben ik de enigste.
p.s. km stand bijna 10.000 km
 
@blade

Zelf heb ik ook een bruine plek onderaan de cylinder. Dit betreft de rechterkant, gezien vanaf de buddy. Mijn bevinding is dat het van de afdichtingrubber komt, injectie naar blok.
Van de week heb ik het nog schoon gemaakt en het rubber iets steviger aangedraaid.
Ik weet zeker dat het niet de pakking is, dit omdat je kan zien waar het op het blok komt om daarna in het geultje terecht te komen.
Zal er een foto van maken.

Gr. Arno.
 
Meteen maar even het fototoestel gepakt. ;) Dus Blade, ik weet niet of je zoiets bedoelt.

full
 
@a3klus ja dat is het, precies het zelfde als bij mijn bandit ik denk dat je de klem bedoelt ?
ik ga die gelijk aandraaien.
ben eigenlijk wel opgelucht dat het geen voetpakking is.
nog bedankt voor de info.
 
hoi hier nog even foto's van mijn bruine plek.
allles is nu weer goed nog bedankt voor de tip
full

en ook de imbusbout die te los stond.
full
 
Toch eens op letten. Bij vorige poetsbeurt niets abnormaals gezien. Voor de zekerheid nog eens gecontroleerd vandaag: geen bruine vlekken *O*
 
Laatst bewerkt:
@ blade99 De inbusbout aan de rechterkant stond losser dan aan de linkerkant.

Gisteren de voorrem blokjes vervangen door EBC HH blokjes, ben benieuwd hoe het nu remt.
Tevens het achterlicht vervangen door een LED uitvoering.
 
Ik denk dat mijn volgende (rem)modificatie de montage van staal omvlochten remleidingen aan de voorkant zal zijn. Ik vind de boel een beetje sponzig. Het remt wel goed, maar het drukpunt kan beter.
 
Hoe zit het met jullie verbruik?
Ik heb er nu 10.000km opzitten dus aardig ingereden en verbruikt gemiddeld 1 op 19
met een normale rijstijl schakelen bij 4000 toeren en 130 op de snelweg en voor de rest overal standaard 10km te hard.

p.s hoe staat het met jullie zitvlakken?.
Ik heb na een half uur al ongemakkelijk gevoel in mijn kont.
Ben toch van plan om het zadel wat harder te laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn verbruik is / was 1 op 15,5. Dit was met koffers en de directrice ;) achterop. Op dit moment rij ik zonder koffers en directrice dus ben benieuwd wat het verschil zal zijn.
Dit met vrijwel dezelfde rijstijl zoals hierboven beschreven. Moet er wel bij vermelden dat door mijn Speedo Healer de 8% overdrijving snelheidsmeter weg genomen is.

Volgens mij is het een bekend probleem v.w.b. de buddyseat. Afgelopen week heb ik mijn bestelde buddy van Top Sellerie binnen gekregen. De pasvorm leek nergens op, bij de aansluiting van de tank had ik 2 cm ruimte aan beide kanten.
Onderop de buddy stond ook Bandit 650 / 1200, terwijl ik duidelijk een buddy 1250 bj. 2008 had besteld. Via de mail werd er gezegd dat ik de verkeerde buddy had besteld. De buddy is lina recta terug gestuurd en ik ben even klaar met Top Sellerie.

Via dit forum ben ik aan een ander adres gekomen hier in NL waar ik contact mee ga opnemen.


De remblokken voor zijn vervangen en ben daar zeer over te spreken. Voorheen een sponzig remhendel en nu keihard en remmen als de beste.

Gr. Arno.
 
Misschien iets dat je niet weet. De snelheidsmeter heeft inderdaad een afwijking van 5-10% (afhankelijk van je snelheid) Maar de ODO meter klopt 100%, tenminste dit is zo op mijn GSX650F. Dus met aanpassen van de snelheidsmeter met de Speedohealer kan je dus de ODO ook beinvloeden en daardoor dus je verbruik 8% te laag zijn.
 
Misschien iets dat je niet weet. De snelheidsmeter heeft inderdaad een afwijking van 5-10% (afhankelijk van je snelheid) Maar de ODO meter klopt 100%, tenminste dit is zo op mijn GSX650F. Dus met aanpassen van de snelheidsmeter met de Speedohealer kan je dus de ODO ook beinvloeden en daardoor dus je verbruik 8% te laag zijn.

De 8% afwijking is zowel de snelheidsmeter alswel de ODO meter. Wanneer ik samen met mijn vrouw, zij op haar motorscooter, een rit maak, blijkt er inderdaad ong. 8% verschil te zijn tussen haar afgelegde kilometers en de mijne.

Maar het is inderdaad mogelijk dat de ODO meter altijd al correct heeft aangegeven.

Gr. Arno.
 
Laatst bewerkt:
mijn verbruik zit ongeveer op de 1:17. ik heb niet echt 1 rijstijl,ik rij wel zeer sportief,maar soms wil ik ook wel gewoon errug rustig aan toeren.
Ik krijg ook wel last van mijn kadetten als ik langer dan 1 uur op de motor zit.
Zijn er betere zadels?
Ook mijn bevinding met de motor is dat de snelheids meter erg afwijkt.Ik heb het vergeleken door met mijn gps te rijden.Als ik 80 rij,dan geeft de gps 71 aan,maar als ik boven de 100 rij, dan is het verschil 11 km. Das wel een groot verschil vind ik. Als ik de gps in de auto heb dan is het verschil maar max 7 km.

grt,

Lambert
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zaterdag naar Purmerend om mijn zadel wat harder te laten maken.


Ik heb enige maanden geleden een Top Sellerie zadel in Frankrijk besteld op een 1250 en ben zeer tevreden. Hij zit prima. Ben 1.92m en heb hem 3cm hoger besteld met de min of meer standaard bekleding. Heb mijn eigen splinternieuwe zadel opgestuurd en twee weken later had ik het nieuw beklede zadel binnen. Kosten ca. € 300,--. Nogmaals zeer tevreden. Past en zit prima. Tijdens de vakantie een rondje Frankrijk gedaan en daar zie je heel veel van deze zadels. Ook de oudere zadels zien er nog prima uit dus de kwaliteit heb ik wel vertrouwen in.

Jan.
 
Arno, waarom wil je er eigenlijk Hy(per)pro vering op? Persoonlijk vindt ik de Bandit voldoende strak geveerd. Bij een test die ik eens heb gelezen maakte verandering van veren (voor) en de complete schokbreker (achter) nauwelijks verschil, behalve als het een öhlins schokbreker was.

Theun
"strak geveerd" klopt wel; de Bandit voelt stevig aan..
Maar de demping is echt ondermaats en de veer aan de harde kant.
Echt soepel oneffenheden dempen doet hij dus niet!

Dat blijkt ook wel uit die test van Motormaniacs.
Op mijn vorige Bandit (2002 600S) had ik een GSXR schokdemper gemonteerd, met volledig instelbare demping.
Die ga ik op deze B1250 ook weer 1 monteren!
Alleen is er iets meer aanpassing nodig om hem erin te krijgen, de ABS module zit een beetje in de weg.
 
Misschien iets dat je niet weet. De snelheidsmeter heeft inderdaad een afwijking van 5-10% (afhankelijk van je snelheid) Maar de ODO meter klopt 100%, tenminste dit is zo op mijn GSX650F. Dus met aanpassen van de snelheidsmeter met de Speedohealer kan je dus de ODO ook beinvloeden en daardoor dus je verbruik 8% te laag zijn.

8% te hoog dus eigenlijk..
Want je hebt 8% afstand te weinig geteld..
 
Laatst bewerkt:
En de voorkant

full


Modificaties:

- Akrapovic Hexagonal Carbon
- Pilot Xenon 6000K
- Pirelli Diablo (Corsa III Voor)
- 17T voortandwiel ipv 18T,
- LSL AluSBK stuur
- K&N Filter + afgesteld op testbank @ Ritzen in Weert
- GSXR 1000K7 shock
- tailrisers (dogbones) om de 4mm kortere schokdemper te compenseren.


Veerafstelling:
- Voorkant std, 10mm door kroonplaat gestoken (7mm meer dan origineel)
- Veer voorspanning achter op 1 (laagste stand), uitg. demping 2 onder max.

Bandenspanning:
- Voor 2,4
- Achter 2,7
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan