Triumph Speed Triple part 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
_O- _O-
Dat weet ik nie maar iedereen heeft wel een 4 pitter fout in het verleden -O-

voor mij nooit meer !!! :N

Ik heb genoeg andere Honda's gereden, maar dat makkelijke en smoothy rijden is niet mijn ding. Je ziet alleen op de teller dat het hard gaat maar je beleeft het totaal niet :N
Dat is met de Speed wel anders, je voelt,ziet, ruikt en proeft de kracht en snelheid. Echt een super blok !! *O* *O*

Ach en anders word het een Suzuki in de GSXRRRRRRRRRRRRRRRRRR klasse :9~

full
Honda

:+
 
wie heeft er beithuwee de stand opgenomen wie het vaakst als eerst op een nieuwe pagina begon in het 9e topic?
 
Ach en anders word het een Suzuki in de GSXRRRRRRRRRRRRRRRRRR klasse :9~

[afbeelding]Honda

:+
:} juist, die heb ik ook gehad. mijn 1e fiets was een GSX1100R Yoshi :9~ Dat was er ook zeker 1 met karakter. Moet zeggen aardig in de buurt van de Speed maar dan +t de Speed nog even meer. Vooral in stuur karakter op verschillende type wegen.
 
he bas ik weet niet wat jij onder smooth verstaat maar ik reed hiervoor een paar keer dikke 2 cilinders maar ik vind dat soepele wel fijn omdat ik dat 2 cilinder stijgerpaard wel zat ben de speed rijd daarintegen heerlijk smooth maar als het gas open trekt gaat ie er wel vandoor snappie kwa quaaltjes heeft de triumph niet echt wat volgens mij alleen dat ze misschien wat olie verbruiken maar daar heeft mijne geen last van dat heb ik alleen via forums gelezen speed 4 is ook een 4 cilinder he en ook naar mijn bescheiden mening een weg die triumph niet had moeten bewandelen ze moeten het gewoon bij 3 cilinders houden nou veel succes met het kiezen van je speed triple maar ik zou wel eerst even proefrijden als je een ducati verwacht.
Dat olieverbruik is alleen als men iets te ruig gereden heeft tijdens de inrijperiode heb ik mij laten vertellen.
De mijne verbruikt geen druppel...even afkloppen. })
 
he bas ik weet niet wat jij onder smooth verstaat maar ik reed hiervoor een paar keer dikke 2 cilinders maar ik vind dat soepele wel fijn omdat ik dat 2 cilinder stijgerpaard wel zat ben de speed rijd daarintegen heerlijk smooth maar als het gas open trekt gaat ie er wel vandoor snappie kwa quaaltjes heeft de triumph niet echt wat volgens mij alleen dat ze misschien wat olie verbruiken maar daar heeft mijne geen last van dat heb ik alleen via forums gelezen speed 4 is ook een 4 cilinder he en ook naar mijn bescheiden mening een weg die triumph niet had moeten bewandelen ze moeten het gewoon bij 3 cilinders houden nou veel succes met het kiezen van je speed triple maar ik zou wel eerst even proefrijden als je een ducati verwacht.

Overheen gelezen _O- _O- _O-
In dezelfde stijl gequote :X
 
Dat olieverbruik is alleen als men iets te ruig gereden heeft tijdens de inrijperiode heb ik mij laten vertellen.
De mijne verbruikt geen druppel...even afkloppen. })
Die van mij pluimt enorm als ik pittig heb gereden en daarna een dag of 3 laat staan. Als ik m dat start rookt ie enorm. Maar nu schijnt er teveel olie in te zitten -O-
Laat ik maar hopen dat dat inderdaad de reden is :Y
 
Die van mij pluimt enorm als ik pittig heb gereden en daarna een dag of 3 laat staan. Als ik m dat start rookt ie enorm. Maar nu schijnt er teveel olie in te zitten -O-
Laat ik maar hopen dat dat inderdaad de reden is :Y

Pluimen zwarte rook of pluimen blauwe rook?
Bij de laatste zou ik maar uitkijken naar olieverbruik.
Zwarte pluimen is meestal brandstof
 
he bas ik weet niet wat jij onder smooth verstaat maar ik reed hiervoor een paar keer dikke 2 cilinders maar ik vind dat soepele wel fijn omdat ik dat 2 cilinder stijgerpaard wel zat ben de speed rijd daarintegen heerlijk smooth maar als het gas open trekt gaat ie er wel vandoor snappie kwa quaaltjes heeft de triumph niet echt wat volgens mij alleen dat ze misschien wat olie verbruiken maar daar heeft mijne geen last van dat heb ik alleen via forums gelezen speed 4 is ook een 4 cilinder he en ook naar mijn bescheiden mening een weg die triumph niet had moeten bewandelen ze moeten het gewoon bij 3 cilinders houden nou veel succes met het kiezen van je speed triple maar ik zou wel eerst even proefrijden als je een ducati verwacht.


Ik heb verder nog geen motorische problemen ondervonden hoor bij mijn speed four.
Ben al lang blij dat ze een 4 cilinder gemaakt hebben :P

Anders had ik nu geen Triumph gereden.

@ Bas: Gewoon blind kopen zo'n speed triple. Ik mag van de quote meester Pina Uram Himself, op zijn Triple een proefritje maken. Maar stiekem was ik al verkocht toen ik een Triple hoorde weg rijden.
 
he bas ik weet niet wat jij onder smooth verstaat maar ik reed hiervoor een paar keer dikke 2 cilinders maar ik vind dat soepele wel fijn omdat ik dat 2 cilinder stijgerpaard wel zat ben de speed rijd daarintegen heerlijk smooth maar als het gas open trekt gaat ie er wel vandoor snappie kwa quaaltjes heeft de triumph niet echt wat volgens mij alleen dat ze misschien wat olie verbruiken maar daar heeft mijne geen last van dat heb ik alleen via forums gelezen speed 4 is ook een 4 cilinder he en ook naar mijn bescheiden mening een weg die triumph niet had moeten bewandelen ze moeten het gewoon bij 3 cilinders houden nou veel succes met het kiezen van je speed triple maar ik zou wel eerst even proefrijden als je een ducati verwacht.

nou kijk ik verwacht ook geen ducati maar ik bedoel met smooth dat ik bijvoorbeeld me honda zo aan de buurman kan uitlenen die niet zen motorrijbewijs heeft en geen idee hoe een motor werkt ..als ik hem dan uit leg van ja zo moet je schakelen en remmen enzo ..dan kan hij er na een week (met veel oefenen) al makkelijk mee weg rijden ..en dat irriteert me zo aan die honda ik wil een motor met een beejte leven en in die ducati zit wel heeel veel leven maar vandaar dat ik dus een midden -weg zoek en ik d8 misschien is die triumph wel de midden weg. niet te makkelijk/smooth niet TE ducati
 
nou kijk ik verwacht ook geen ducati maar ik bedoel met smooth dat ik bijvoorbeeld me honda zo aan de buurman kan uitlenen die niet zen motorrijbewijs heeft en geen idee hoe een motor werkt ..als ik hem dan uit leg van ja zo moet je schakelen en remmen enzo ..dan kan hij er na een week (met veel oefenen) al makkelijk mee weg rijden ..en dat irriteert me zo aan die honda ik wil een motor met een beejte leven en in die ducati zit wel heeel veel leven maar vandaar dat ik dus een midden -weg zoek en ik d8 misschien is die triumph wel de midden weg. niet te makkelijk/smooth niet TE ducati

Punt 1 ik zou niet eens me Hond :r a aan me buurman uitlenen die geen rijbewijs heeft en er al helemaal geen verstand van heeft en niet eens weet hoe die moet rijden of schakelen of wat dan ook en punt 2 dat zou hij binnen een dag al kunnen rijden met een Hond :r a en punt 3 als ik jou was maar dat ben ik gelukkig niet ga proefrijden en leen je motor niet uit aan je buurman die er geen verstand van heeft en geen rijbewijs ...........zelfs geen Ducati



gwooon gaan proefrijden desnoods op een street triple
 
Laatst bewerkt:
nou kijk ik verwacht ook geen ducati maar ik bedoel met smooth dat ik bijvoorbeeld me honda zo aan de buurman kan uitlenen die niet zen motorrijbewijs heeft en geen idee hoe een motor werkt ..als ik hem dan uit leg van ja zo moet je schakelen en remmen enzo ..dan kan hij er na een week (met veel oefenen) al makkelijk mee weg rijden ..en dat irriteert me zo aan die honda ik wil een motor met een beejte leven en in die ducati zit wel heeel veel leven maar vandaar dat ik dus een midden -weg zoek en ik d8 misschien is die triumph wel de midden weg. niet te makkelijk/smooth niet TE ducati
De Speed is vrij soepel en zal jou niet gauw verrassen,maar als je sportief gaat rijden en dan niet op de snelweg want dat kan elke ......... dan gebeurd er wel degelijk iets.
Je heb een blok met karakter en een motor met goede stuur eigenschappen dit te samen heb je een licht sturende motor met veel koppel onderin zodat je niet steeds hoeft te schakelen omdat je altijd vermogen hebt.
Denk dat je er wel van onder de indruk bent als je honda gewend bent en moet wachten dat de 5000 toren voorbij zijn voordat er wat gebeurd.
Flinke motor die hem er even uittrekt.
Flinke motor die hem in de bergen of op de dijkjes even zoek rijd.
En je hoeft echt geen correur te zijn ,hij heeft gewoon alles om makkelijk en sportief te rijden......Hij is er namelijk voor gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou kijk ik verwacht ook geen ducati maar ik bedoel met smooth dat ik bijvoorbeeld me honda zo aan de buurman kan uitlenen die niet zen motorrijbewijs heeft en geen idee hoe een motor werkt ..als ik hem dan uit leg van ja zo moet je schakelen en remmen enzo ..dan kan hij er na een week (met veel oefenen) al makkelijk mee weg rijden ..en dat irriteert me zo aan die honda ik wil een motor met een beejte leven en in die ducati zit wel heeel veel leven maar vandaar dat ik dus een midden -weg zoek en ik d8 misschien is die triumph wel de midden weg. niet te makkelijk/smooth niet TE ducati

nou ten eerste zou ik nooit en te nimmer mijn motor uitlenen aan iemand zonder rijbewijs maar dat is een bijzaak wat jij wil weten is natuurlijk of die triumph tussen de honda en de ducati zit wat ik eigenlijk een beetje stom vind want je hebt ook redelijk potente hondas maargoed ik denk dat je gewoon lekker een rondje moet rijden want wij kunnen wel zeggen dat ie er tussen zit maar dat is persoonlijk natuurlijk ik vind de speed tot nu toe de beste motor die ik heb gehad en ik heb zo alle soorten motoren mogen bereiden ik bedoel berijden want een motor kan je natuurlijk niet eten lol.
 
Hey hier de warmste Triumph fan en rijder.

Die trouwens van een kleurtje houdt...

Uh shit pagina 4 al? Tijd vliegt als je met je klokkie gooit!
 
Laatst bewerkt:
Hela, hola,

Nog even over de banden, op een naked of sportmotor doe ik met de banden ongeveer 5000km.

Het record staat op minder dan 3000km voor een achterband. Bij mijn laatste naked moest er bij 5100km een nw. set banden onder omdat de achterband kaal was.

Mijn rijstijl is niet echt agressief dus ik snap ook niet hoe dat kan als ik die verhalen lees over 10 tot 20.000km met banden.

Staan die motoren soms op de standaard de laatste 10.000km te draaien?????? :?

Trouwens bij een 4 cylinder slijten de banden langzamer door de regelmatige ontstekings/power interval van de motor dan bij een 2 of 3 cylinder.


Aloha roodman,

Mijn banden zitten er vanaf nieuw op. Das nu een beetje over twee jaar en ruim 21.000 km. Deze kms heb ik niet op de standaard gemaakt maar allemaal op de weg. Nee niet op de snelweg want die zijn hier niet.
Mijn rijstijl is niet erg vriendelijk, stevig optrekken en remmen allemaal korte wegen. Woon werk is 9 km en 15 keer afslaan! Ik heb een speed triple BTW. Voor fotos zie vorige deel.

@ BasH88
Een tripplelaar zeurt niet maar doet vooral. Gewoon proefrijden en verkocht...
 
Laatst bewerkt:
Pluimen zwarte rook of pluimen blauwe rook?
Bij de laatste zou ik maar uitkijken naar olieverbruik.
Zwarte pluimen is meestal brandstof
*O*
Het is wel blauw/grijze rook, maar alleen bij het starten als ie ff heb stilgestaan.
Ik denk wel dat het olie is maar hoop stiekem dat het inderdaad komt door een teveel aan olie B| anders is er een groter probleem en heeft mijn vader toch gelijk gehad met de benoeming "olieboot" -O-
Het gekke is als ik de brommer de volgende dag weer start, is er niets te zien.
Denk ff een olie wissel en dan kijken naar verandering.
 
Hey hier de warmste Triumph fan en rijder.

Die trouwens van een kleurtje houdt...

Uh shit pagina 4 al? Tijd vliegt als je met je klokkie gooit!
:W
Hey tropen-man !!!! ook deeltje 10 weer gevonden ?!?! 8-)
 
*O*
Het is wel blauw/grijze rook, maar alleen bij het starten als ie ff heb stilgestaan.
Ik denk wel dat het olie is maar hoop stiekem dat het inderdaad komt door een teveel aan olie B| anders is er een groter probleem en heeft mijn vader toch gelijk gehad met de benoeming "olieboot" -O-
Het gekke is als ik de brommer de volgende dag weer start, is er niets te zien.
Denk ff een olie wissel en dan kijken naar verandering.
zwart zou goed zijn

oranje is niet goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan