KTM 990 SM en meer LC8 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zo'n SW-Motech beugeltje voor de Zumo... Heel klein beetje af moeten slijpen en dan hoef je geen gaatjes te boren :) .

_MG_5839a.jpg
 
Komt mij bekend voor ... Tijdens de rit alleen wat huilen gehoord ;) Maar eenmaal thuis ben ik volledig in elkaar geslagen...
Note to self: niet meer wheelyen met vriendin achterop :+
_O- dat heb ik al eerder geleerd bij een ex idd, maar ik kreeg nu de vraag bij het starten: waarom maakt hij zo'n herrie? :')
 
Voor degene die er nog niet genoeg van hebben.
De eerste is met de airbox.
De tweede is met aibox en aangepaste sproeiers.
full

full

Zoals je kan zien kwa pk`s en nm niet veel opgeschoten.
Wel is de rij beleving nog intenser geworden lees een geweldig geluid.
Heb toch ook wel sterk het idee dat hij krachtiger is geworden.
In zijn 3 met een beetje lomp gas geven het voorwiel van de grond :}
De volgende pit stop wordt Sommer om de cilinder koppen aan te passen.
Word vervolgd :W
 
Idd Ronald, valt mij ook een beetje tegen. :?
Had er wel iets meer van verwacht.

Is het niet beter om deze in te ruilen voor een 990SMR.
Heb je gelijk ook een intensere beleving met het vrouwtje.
Als ze dat namelijk toestaat ,weet je dat het met de liefde ook weer goed zit. _O-
Kijk ik hoef er voorlopig niet meer over te beginnen om hem in te ruilen.
Zal eerst eens kijken of we zonder problemen 2e set banden met deze SM kunnen verslijten. O-)


Greatz Dick
 
Niet om op te scheppen Dick maar de 990 SMR kan ik elke dag van de week bestellen.
Maar ik blijf dat wit erop lelijk vinden.
Injectie hoeft van mij ook niet perse.
Toen ik deze motor kocht vond ik de kleur opstelling mooier als die van de 990.
En dat vind ik nu nog steeds.
Vind het gewoon leuk om mijn motor te verbeteren en te verfraaien zonder dat het een show bike wordt.
Misschien heel misschien volgend jaar de 1200, maar ik vrees dat ik deze dan nog niet zat ben.
Ik zag wel dat je meegaat met de eiffel boys, dat is nou wel weer leuk nieuws.
Kennen we weer effe door de eiffel knallen.
Zal is effe kijken in mijn oude telefoon of je nr er nog instaat dan spreken we eens wat af. :W
 
Voor degene die er nog niet genoeg van hebben.
De eerste is met de airbox.
De tweede is met aibox en aangepaste sproeiers.[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals je kan zien kwa pk`s en nm niet veel opgeschoten.
Wel is de rij beleving nog intenser geworden lees een geweldig geluid.
Heb toch ook wel sterk het idee dat hij krachtiger is geworden.
In zijn 3 met een beetje lomp gas geven het voorwiel van de grond :}
De volgende pit stop wordt Sommer om de cilinder koppen aan te passen.
Word vervolgd :W

Een open luchtfilter is zeker niet altijd gunstig. Door het open filter ontstaat er minder onderdruk in de de aanzuig kelken. Hierdoor word er minder brandstof aangezogen in de carburateurs.
Het zijn immers vacuum carburateurs. Zie zelfs dat bij de hoge toeren het koppel aanzienlijk is afgenomen. Is wel erg mooie set om te zien. Wellicht in combinatie met de koppen is er meer winst.
 
Laatst bewerkt:
Idd Ronald, valt mij ook een beetje tegen. :?
Had er wel iets meer van verwacht.

Is het niet beter om deze in te ruilen voor een 990SMR.
Heb je gelijk ook een intensere beleving met het vrouwtje.
Als ze dat namelijk toestaat ,weet je dat het met de liefde ook weer goed zit. _O-
Kijk ik hoef er voorlopig niet meer over te beginnen om hem in te ruilen.
Zal eerst eens kijken of we zonder problemen 2e set banden met deze SM kunnen verslijten. O-)


Greatz Dick
Komtie weer aan met die 990... _O-
Leer eerst maar eens een 950smr met sommerdeuren bij te houden :+
 
Een open luchtfilter is zeker niet altijd gunstig. Door het open filter ontstaat er minder onderdruk in de de aanzuig kelken. Hierdoor word er minder brandstof aangezogen in de carburateurs.
Het zijn immers vacuum carburateurs. Zie zelfs dat bij de hoge toeren het koppel aanzienlijk is afgenomen. Is wel erg mooie set om te zien. Wellicht in combinatie met de koppen is er meer winst.

Dat het koppel is afgenomen kan ik niet ontdekken.
De grafieken zijn niet in dezelfde verdeling uitgedraait.
Bij max toeren wordt het aantal nm inderdaad minder, maar is dat niet altijd.
Ik heb mijn laten vertellen dat deze uitdraai niet onderdoet voor een injectie fiets.
In het toerengebied waar je met een 2 pitter in rijd is er naar mijn inziens nog volop power.
Er is geen dip te zien in het hele verloop.
Maar ik zou graag eens wat uitdraaien zien van andere bike`s, dan is er wat te vergelijken.
Hier onder een uitdraai van mijn bussie, ook nm verlies op het eind maar geloof me plenty power
full
 
Laatst bewerkt:
Dat het koppel is afgenomen kan ik niet ontdekken.
De grafieken zijn niet in dezelfde verdeling uitgedraait.
Bij max toeren wordt het aantal nm inderdaad minder, maar is dat niet altijd.
Ik heb mijn laten vertellen dat deze uitdraai niet onderdoet voor een injectie fiets.
In het toerengebied waar je met een 2 pitter in rijd is er naar mijn inziens nog volop power.
Er is geen dip te zien in het hele verloop.
l]]

De schaal verdeling is inderdaad anders :$ Ben wel benieuwd wat het doet ten op zichte van orgineel.
 
Wat mij betreft wel de mooiste plek voor de nav... Ik heb ook zitten puzzelen om 'm daar te krijgen maar wilde nog niet in m'n nieuwe dashboard boren :')

Die Touratech beugel is wel een enorm steigerwerk zeg :o

Heb ook niet lopen boren.
Beugel gemaakt die tussen het raam/schermpje en de dashboard zit!
Was wel puzzelen met dat schermpje :?
Hou zo ook compleet zicht op mijn dashboard.
8 schroeven los en 4 weer vast en de hele constructie is weer origineel!


dacht dat Touratech nu ook een beugeltje heeft - die je wel boven op moet schroeven.
 
Laatst bewerkt:
Dat het koppel is afgenomen kan ik niet ontdekken.
De grafieken zijn niet in dezelfde verdeling uitgedraait.
Bij max toeren wordt het aantal nm inderdaad minder, maar is dat niet altijd.
Ik heb mijn laten vertellen dat deze uitdraai niet onderdoet voor een injectie fiets.
In het toerengebied waar je met een 2 pitter in rijd is er naar mijn inziens nog volop power.
Er is geen dip te zien in het hele verloop.
Maar ik zou graag eens wat uitdraaien zien van andere bike`s, dan is er wat te vergelijken.
Hier onder een uitdraai van mijn bussie, ook nm verlies op het eind maar geloof me plenty power

Het is bij elke verbrandingsmotor normaal dat het maximale koppel afneemt na een bepaald toerental. Het toerental waar jou motor de grootste verbrandingskracht heeft per arbeidslag is het toerental waarbij de cilindervulling het beste is, dus het hoogste koppel. Bij hogere toerentallen stijgt je vermogen omdat je meer arbeidslagen/min hebt, maar zakt het koppel omdat de cilindervulling minder is.

Die T5 nog geen drijfstangen naar buiten gegooid of aandrijfas gaar gedraaid? Dat doen die 5 cilinders regelmatig zelfs zonder tuning.
 
Heb ook niet lopen boren.
Beugel gemaakt die tussen het raam/schermpje en de dashboard zit!
Was wel puzzelen met dat schermpje :?
Hou zo ook compleet zicht op mijn dashboard.
8 schroeven los en 4 weer vast en de hele constructie is weer origineel!


dacht dat Touratech nu ook een beugeltje heeft - die je wel boven op moet schroeven.

Ik heb ook gewoon volledig zicht op mijn dashboard en door mijn ruitje ;)
 
Die T5 nog geen drijfstangen naar buiten gegooid of aandrijfas gaar gedraaid? Dat doen die 5 cilinders regelmatig zelfs zonder tuning.

Rechter aandrijfas wel maar daar raak ik niet van onder de indruk.
Die gaat kapot omdat er vanaf de eerste montage geen vet wordt gebruikt.

Drijfstangen zitten nog op zijn plek en ik hoop wel dat dat zo blijft :Y
 
Echte Allroad! :o

Wel verstandig eerst de Duc te laten gaan!

Precies, eerst even met de overpriced italiaan testen, voordat 'my precious' eroverheen gaat ;)

Met een aanloopje had stefan er zonder hek ook wel overheen gekunt ;)

Die reactie heb ik van crossers al wel gehad, maar nog niet van SM rijders. Ik daag je uit om het te laten zien. (met je grote mond :+) Vooral de landing op vochtig grasland wens ik je veel succes mee. 8-)
 
Leo's zitten erop. Zit een erg fraai geluid in zonder db killers, maar ben bang wel een beetje erg hard. Ben benieuwd rijden de meeste van jullie met of zonder...

dsc05761bm.jpg

By xr600sm at 2011-03-09

 
Zonder. Al heb ik nu nog steeds originele pijpen.
Op de SE had ik titanium akras, het geluid went wel :)
 
Wat een doetjes hier zeg.... ik had gedacht dat echte KTM mannen zonder aarzelen over zo'n hekje zouden scheuren, juist als eerste!


:+
 
Te koop voor wie een sneller sturende motor wil.
marchesini Forged voorvelg.
Komt van een SMR 990 uit 2010
Heeft nagenoeg geen km gelopen. Is bijna in nieuwstaat.
Nieuwprijs is 1000 euro.
vraagprijs 575 euro.
Ik heb eventueel nog een gebruikte liggen in zwart. Deze mag voor 400 euro weg.

Interesse?
Marchesinifront35inch.jpg

Marchesinifront.jpg
 
:} :) :)

Het zal toch gebeuren dat je die maat van je op z'n Duc dwars door dat hek de greppel in ziet stuiteren :+
Heel verstandig om die eerst te laten gaan onder het mom van :
1) Ik film :+
2) Ik ben galant :+

En zonder hek erover op snelheid en dan fijn op nat gras terecht komen....ik doe het niet :+

Leuke vid !

Ik had op zich best eerst gewild, dat is eigenlijk geen punt van discussie geweest (Ernst was de voorrijder en is net een tikje gekker)

Maar toen de camera eenmaal uit de jaszak was leek het me vooral briljant om in ieder geval de video te hebben, of het nou goed zou gaan of niet, die zou het goed doen op Youtube :)




Wat een doetjes hier zeg.... ik had gedacht dat echte KTM mannen zonder aarzelen over zo'n hekje zouden scheuren, juist als eerste!


:+

Kan je nagaan, zijn dezelfde mannen die vonden dat ik met mijn kofferset en kuipruitje geen echte motorrijder was :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan