Dragstar rijders

Dan denk ik dat je je idd niet teveel zorgen hoeft te maken, als het de overflow is...wist niet dat ze dat zo fixten bij Yamaha, vind ik eigenlijk onlogisch. Wat ze volgens mij bij H-D doen (en dat geeft minder zooi) is dat het teveel aan olie via de motor word verbrand en dus in dampige toestand de uitlaat verlaat....scheelt een hoop zooi, stinkt misschien wel een beetje :P, misschien een leerpuntje voor Yamaha....

Hd verbrandt echt geen teveel aan olie in de motor.Wat is trouwens teveel?
Denk dat een Hd vooral gekenmerkt wordt door een te lage oliedruk.
Kan wel eens olie uit de breather komen maar dat wordt dan via een slang op straat gedumpt.
 
En een Sportster Low o.i.d., is dat niets voor je? Het voordeel van een Harley is dat er veel meer spul voor te krijgen is, wat verbouwen makkelijker maakt.

Voor je Dragstar kenik twee adressen die dit kunnen doen:

BR Customs in Nijkerk www.br-custom.nl. Veel voorraad en ze hebben leuke dingen gemaakt (zie attachment)

Verder kan Bozzies ook wel mooie dingen maken www.bozzies.nl

Wat je ook kunt doen is gewoon een leverancier van Thunderbike onderdelen zoeken, zij kunnen je verder helpen. Je kunt gewoon Thunderbike mailen (er werkt daar een Nederlander, dus gewoon in het Nederlands) met de vraag wie je daarvoor kunt benaderen. www.thunderbike.de


veel succes![afbeelding]

Neen, een Sporster Low is niets voor mij, niet vanwege de hoogte, maar vanwege de gewichtsverdeling van de motor.
De Fatboy is uiteindelijk ook out of the question, want ik heb de grootste moeite om de standaard naar achter te klappen. Ik kom simpelweg niet bij met mijn voet.
Zaterdag ga ik praten over de inruil op een Dragstar 1100 Classic, de laatste nieuwe die te koop is in Nederland. Ik heb er gisteren op gezeten en kan toch beter bij de grond dan ik dacht. Er komt nog een lager (3 cm.) en smaller zadel op en dan moet het helemaal lukken. Uiteraard moeten we nog over de inruil overeen komen.

Veel dank voor de tips over het customizen van de motor. :]
 
Neen, een Sporster Low is niets voor mij, niet vanwege de hoogte, maar vanwege de gewichtsverdeling van de motor.
De Fatboy is uiteindelijk ook out of the question, want ik heb de grootste moeite om de standaard naar achter te klappen. Ik kom simpelweg niet bij met mijn voet.
Zaterdag ga ik praten over de inruil op een Dragstar 1100 Classic, de laatste nieuwe die te koop is in Nederland. Ik heb er gisteren op gezeten en kan toch beter bij de grond dan ik dacht. Er komt nog een lager (3 cm.) en smaller zadel op en dan moet het helemaal lukken. Uiteraard moeten we nog over de inruil overeen komen.

Veel dank voor de tips over het customizen van de motor. :]

Goeie keus, was al even bang dat Savagepielk je nog aan een Harley had gekregen via een dragstartopic notabene :P...als je de ruil gefixt hebt, laat dan es wat foto's zien!!!
 
Goeie keus, was al even bang dat Savagepielk je nog aan een Harley had gekregen via een dragstartopic notabene :P...als je de ruil gefixt hebt, laat dan es wat foto's zien!!!

De ruil gaat helaas niet door. Ik moet teveel bijleggen. Het betreft ook nog een fully loaded dragstar waarvan ik een heleboel dingen niet wil (sissybar, duoseat, koffers, windscherm). Daarbij zitten op mijn huidige motor nogal wat extra's (die ik er na de aanschaf op heb laten zetten) waarvoor ik best veel heb betaald en die nu weinig tot niets waard blijken bij de inruil.
Verder heb ik vandaag ontdekt dat Yamaha in 2009 een nieuwe midnight star op de markt brengt, de 950cc. Deze motor past denk ik precies bij mij, qua looks (heel sportief) en al helemaal qua zadelhoogte (nog lager dan de Dragstar 650). Volgend jaar maak ik er in ieder geval een proefrit op. Ik kan bijna niet wachten! :]
 
Nee jammer genoeg niet.
Ik had de vraag ook op het dragstar forum geplaats, maar Nederlandstalig is er jammer genoeg niet. Ik denk dus dat ik genoegen zal moeten nemen met een engels/duitstalige uitvoering.

Achja, komen we ook wel uit (hoop ik :) )
 
Dit topic is dood zeg :Z ...is effe wat bedenken...

Iemand nog verbouw plannen deze winter?
Ik ga gewoon doorrijden, behalve met sneeuw en pekel enzo...
 
Hier nog een verbouwing die al bijna op z'n eind loopt. Ben nu bezig met het weer aan de praat krijgen van de motor, de startmotor krijgt de boel niet in de rondte...
Hierna moet hij nog gespoten worden en nog wat detailwerk afhandelen.

Mijn Drag vóór:
dq2e6r.jpg


En mijn Drag nú:
2w2ha8i.jpg


o6bny8.jpg
 
hier ga je hoop ik niet zown mietjesrek achterop zetten :P...Vette bike man, mooi verbouwd! Maareh, wie heeft er nou een starmotor nodig, kun je m nie aanduwe ofzo :P
 
Ik had deze al bekeken op het dragstar forum, hele leuke verbouwing.
Welke kleur kies je ervoor?
Ben benieuwd hoe het eindplaatje er uit ziet.
 
hier ga je hoop ik niet zown mietjesrek achterop zetten :P...Vette bike man, mooi verbouwd! Maareh, wie heeft er nou een starmotor nodig, kun je m nie aanduwe ofzo :P

Uiteraard geen mietjesrek achterop ;) Ik heb geprobeerd hem aan te duwen, maar dat blijkt toch niet zo eenvoudig met voorremblokken welke nog aanlopen en 550cc per cilinder in beweging brengen.
De kleur krijgen jullie vanzelf te zien, het kan alleen nog wel ff duren voor hij gespoten wordt want ik wil eerst een tijdje proefrijden.
 
heb je wel een lekker seizoen uitgezocht voor proefrijden :N , echt lekker weer ist niet om dat te doen, maargoed, je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het je lak aantast.
Behalve dat is proefrijden best lastig zonder lopend motorblok :P , misschien toch es proberen aan te duwen met 2 man ofzo, 2e versnelling, helling af, moet lukken... (vooral met helling af, 280 kg de helling af helpt starten...)

kzat me alleen af te vragen of dat zadel niet onwijs pijnlijk wordt na 200 km +...
 
nee, bankstel is ook niets, maar iets meer was niet verkeerd geweest toch, iets dikker misstaat ook niet perse...Heb je de ophanging ook nog veranderd btw? En is je achter-band/wiel ook nog origineel?
 
De ruil gaat helaas niet door. Ik moet teveel bijleggen. Het betreft ook nog een fully loaded dragstar waarvan ik een heleboel dingen niet wil (sissybar, duoseat, koffers, windscherm). Daarbij zitten op mijn huidige motor nogal wat extra's (die ik er na de aanschaf op heb laten zetten) waarvoor ik best veel heb betaald en die nu weinig tot niets waard blijken bij de inruil.
Verder heb ik vandaag ontdekt dat Yamaha in 2009 een nieuwe midnight star op de markt brengt, de 950cc. Deze motor past denk ik precies bij mij, qua looks (heel sportief) en al helemaal qua zadelhoogte (nog lager dan de Dragstar 650). Volgend jaar maak ik er in ieder geval een proefrit op. Ik kan bijna niet wachten! :]


dat klopt, alles dat je erop zet is puur voor jezelf, want het voegt aan de waarde van de motor niets toe. Dit is ook logisch, want als jij een motor koopt wil je die ook zelf aanpassen. Voordat je extra betaalt voor een motor, moet hij wel exact zijn zoals jij hem wil hebben, of zo speciaal aangepast zijn dat het z'n geld waard is.
Wel handige stap lijkt me, om voor de 950 te gaan, dan rijd je tenminste niet op een overjarig model rond ;-) maar heb je gewoon een echt nieuwe nieuwe. Veel plezier alvast en graag gedaan!
 
Ik heb het ook op een Suzuki Savage 200km lang volgehouden met een stuk plaatstaal als zadel, dus dit is een luxe }), en ik wilde een hardcore-bike, dus geen bankstel als zadel...


hey Rick, dat ziet er weer scherp uit! Je bouwt steeds mooie fietsen. Ik zag dat je oude Sav nog steeds/weer te koop staat... volgens mij wisselt hij steeds handen onder mensen die er niet mee kunnen (tijd)/willen/durven rijden :P
Btw, die forward controls zien er goed uit zo! Strak!
 
Ziet er wederom strak uit, Rick! Goed bezig!

De Sav is nog steeds niet verkocht, afgelopen week maar weer eens actief in de verkoop gezet. Duurde ook zolang omdat ik er niet actief mee bezig was, wil 'm heel diep in mijn hart ook niet verkopen... Maar ja, praktisch gezien moet het toch maar, van stilstaan wordt'ie ook niet beter... Krijg wel al weer reacties, dus wie weet...

Maarre, ben echt benieuwd naar het eindresultaat van je nieuwe project! Ben ook zeer nieuwsgierig naar de kleur (je weet wel spanning op te bouwen :P)!
 
Gebeurt maar weinig in dit topic!

Voor wie nog een leuke uitlaat zoekt, ik heb nog een Double Wall uitlaat voor de Dragstar liggen. Nieuw in de verpakking met alle materialen erbij om hem te monteren. PM of mail me maar
 
Gebeurt maar weinig in dit topic!

Voor wie nog een leuke uitlaat zoekt, ik heb nog een Double Wall uitlaat voor de Dragstar liggen. Nieuw in de verpakking met alle materialen erbij om hem te monteren. PM of mail me maar

plaatje?
 
Ik heb het ook op een Suzuki Savage 200km lang volgehouden met een stuk plaatstaal als zadel, dus dit is een luxe }), en ik wilde een hardcore-bike, dus geen bankstel als zadel...

Issie al af eigenlijk? is inmiddels ook een jaar geleden dat je die Dragstar aant verbouwe was...
 
Terug
Bovenaan Onderaan