Dragstar rijders

Een tip voor je, ga (zodra je vol vermogen mag) eens proefrijden met beide motoren. Je zult het verschil merken (2 vrienden van me hebben een 650 custom, ik een 1100 classic).
Bij de betere motordealers kun je vaak (soms met afspraak) wel een rondje rijden.
 
Een tip voor je, ga (zodra je vol vermogen mag) eens proefrijden met beide motoren. Je zult het verschil merken (2 vrienden van me hebben een 650 custom, ik een 1100 classic).
Bij de betere motordealers kun je vaak (soms met afspraak) wel een rondje rijden.

Dankje voor de tip. Dan zal ik wel helemaal on zijn:p
 
bedankt voor de reacties, hier heb ik tenminste wat aan. En niet van; je kan beter een racer kopen.

Dus volgens mij ben ik er uit.
met mijn 1100 classic heb ik 165 gehaald, mijn ventje heeft er 180 mee gereden, gewoom om het te weten.
Met een behoorlijk windscherm rij je 130 nog confortabel op de autoroute.
Wij gaan vaak in de bergen rijden en dan is het toch behoorlijk hard labeur in de bochten.
 
goedenavond, is er iemand die weet hoe je een dragstar classic 650 kunt herkennen als hij op 25KW staat, alvast mijn dank,
André
 
goeiemorgen all :W

Kan het niet laten om even de 650 dagstar classic van me vader te showen :+
Heb ik ook nog een paar vragen ..
Hoe houden jullie de spaken van de velgen schoon ?
Waar bestellen jullie je onderdelen voor de motor ? ( internetsite ?? )

full
 
Poetsdoekjes, sopje (lauw water met dreft) en veel geduld.
Ik moet zelf voor mijn achterwiel ook nog eerst de tassen eraf halen, dus nog meer geduld.

Oderdelen kunnen op zo veel plaatsen besteld worden.
enkele voorbeelden:
http://www.br-custom.nl/
http://www.gm-cycles.com/
Ik zou zeggen, google eens op dragstar (v-star in amerika) parts of onderdelen.
 
Hai Omie!,

Naast mijn racertje, een blauwe ZXR 750 heb ik een Dragstar 650 aangeschaft. Leuk om weer te kunnen genieten van het landschap! Het chopperen bevalt me goed, het voelt als oldscool motor rijden..

Geen idee hoe goed de motor onderhouden is, hebben jullie tips voor het komende onderhoud?
 
Onderhoud is niet echt een probleem bij deze machines. Er zal in de regel ook niet zo veel mis mee kunnen zijn.
Een keer per jaar door een monteur naar laten kijken is vaak al voldoende. Elke 20k km de kleppen (laten) stellen en je bent al een heel eind.

Ik kreeg vorige week nog een nieuwsbrief van Motoport dat er in september een actie is voor een gratis najaars check:
http://www.motoport.nl/epages/Motop...oport/Categories/Nieuws/MotoPort_Najaarscheck
Misschien een idee om hem na te laten kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te twijfelen om mijn pijpen te boren, nu liggen er de originele pijpen er op en hij klinkt als een naaimachine, geld voor andere pijpen heb ik niet dus vroeg ik me af of er nog mensen zijn die dit gedaan hebben en zijn er dingen waar ik op moet letten als ik mijn boormachine er in zet?

Om de boel wat op te vrolijken hier wat foto's van mijn dragstar:
308944_2440834619806_1220030656_2974077_1662511153_n.jpg

304788_2440835299823_1220030656_2974078_1894256973_n.jpg


Ben ook op zoek naar een classic achterspatbord dus als iemand weet waar ik zo'n exemplaar kan scoren tegen een prijs waar ik geen organen voor moet afstaan dan mag je dat ook laten weten.

Cheers,

Bert
 
Ik zit te twijfelen om mijn pijpen te boren, nu liggen er de originele pijpen er op en hij klinkt als een naaimachine, geld voor andere pijpen heb ik niet dus vroeg ik me af of er nog mensen zijn die dit gedaan hebben en zijn er dingen waar ik op moet letten als ik mijn boormachine er in zet?

Om de boel wat op te vrolijken hier wat foto's van mijn dragstar:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben ook op zoek naar een classic achterspatbord dus als iemand weet waar ik zo'n exemplaar kan scoren tegen een prijs waar ik geen organen voor moet afstaan dan mag je dat ook laten weten.

Cheers,

Bert
Niet in boren. Doe het nou niet.

Koop dan voor 50euro twee open einddempertjes, en maak die passend.

Er zijn bedrijven die 2e hands onderdelen verkopen.
Roukama, Swinkels motoren, en nog veel meer.

~[edit]
minder dan 50e
Clothing, Helmets and Motorcycle Accessories | Louis Motorcycle & Leisure
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey mannen een vraagje

wat is het verschil tussen een 650 en een 1100 dragstar

ja ok hij is zwaarder maar wat nog ???

een 650 heeft een enkeleschijfrem vooraan een 1100 een dubbele !
maar wat nog ?
 
nog een bijkomende vraag ik kan een dragstar 650 kopen maar de verkoper zegt dat er verleden jaar een 1100 motor ingezet is ! hoe kan ik dat zien ?
 
1100 is wat zwaarder in gewicht, heeft meer vermogen zodat je op de snelweg ook wat minder toeren draait en hij is ook wat groter met een iets langere wielbasis.

Maten zijn anders dus even een 1100 blok in een 650 hangen gaat niet.
 
Wegens een financiële tegenvaller ben ik genoodzaakt mijn dragstar te verkopen dus als er iemand interesse moest hebben dan stuur je maar een pm.

Hij heeft 24700km en origineel stuur en passagierzit zitten er ook bij.


308944_2440834619806_1220030656_2974077_1662511153_n.jpg

304788_2440835299823_1220030656_2974078_1894256973_n.jpg



Cheers,

Bert
 
Terug
Bovenaan Onderaan