Keihin FCR voor kawa zxr750

chrisjemol

MF veteraan
24 okt 2007
9.344
136
Geertruidenberg
hoi
ik heb hier keihin FCR carburateurs liggen voor een kawa zxr750 J (passen ook op 94-97 zx9r).
carbs zijn goed, net opnieuw opgebouwd, motor loopt er goed mee.
gaan weg ivm plaatsen ori carbs.
ze komen inclusief blauwe kelken

bij interesse pb maar of bied...
 
hoi
ik heb hier keihin FCR carburateurs liggen voor een kawa zxr750 J (passen ook op 94-97 zx9r).
carbs zijn goed, net opnieuw opgebouwd, motor loopt er goed mee.
gaan weg ivm plaatsen ori carbs.
ze komen inclusief blauwe kelken

bij interesse pb maar of bied...

heb in 't zxr topic ook gereageerd uurtje geleden, zet 't maar ff bij in de pb voor 't blok die ik je gestuurd heb.. ;)
 
fcrs1.jpg


deze carbs zijn het met de blauwe kelken (mijne zien er exact hetzelfde uit, alleen met de gasbediening in het midden ipv zijkant).

spacing is ori zxr750J en zx9rB spacing...
 
doe es een piccie van de zijkant aub .

neem aan dat het valstroom carbs zijn

wat is de spacing van de kwaak's???
 
ja ze klinken ook erg tof als de motor start, dan hoor je de schuiven een beetje 'klakken', zeker met powerfilters erop klinkt het erg tof!!
 
ja ze klinken ook erg tof als de motor start, dan hoor je de schuiven een beetje 'klakken', zeker met powerfilters erop klinkt het erg tof!!

Die van mij loopt er nog niet op,heb ze er achter gepleurt(met alu kelken en spacing aangepast))en moet die maar eens op de bank.
Maaru,nu de hamvraag,waarom de ori carbs erop?????? :?
 
ik wil toch de ori carbs, omdat ik de motor ga gebruiken als circuitmotor, en dan heb ik 2 problemen:
- heb ori luchtfilter nodig, maar is niet fatsoenlijk pas te krijgen op deze carbs ivm ovale aansluiting filter en rond op carbs
- ik vind de carbs te rumoerig ivm geluids-eisen op het circuit

ik moet er dus, jammer maar helaas, afscheid van nemen
 
ik wil toch de ori carbs, omdat ik de motor ga gebruiken als circuitmotor, en dan heb ik 2 problemen:
- heb ori luchtfilter nodig, maar is niet fatsoenlijk pas te krijgen op deze carbs ivm ovale aansluiting filter en rond op carbs
- ik vind de carbs te rumoerig ivm geluids-eisen op het circuit

ik moet er dus, jammer maar helaas, afscheid van nemen

heel jammer voor jou uiteraard, maar goede zaak voor " 'n ander".. O-)
 
diameter is (gemeten) 40mm, maar zijn FCR39mm (zal wel meetfout zijn)
spacing tussen carb 1 en 2: +-26,7mm
spacing tussen carb 2 en 3: +-29mm
spacing tussen carb 3 en 4: +-26,7mm
heb er evt nog wel 2 of 3 extra pasbussen liggen die ingekort kunnen worden zodat de spacing iets breder wordt
 
Laatst bewerkt:
diameter is (gemeten) 40mm, maar zijn FCR39mm (zal wel meetfout zijn)
spacing tussen carb 1 en 2: +-26,7mm
spacing tussen carb 2 en 3: +-29mm
spacing tussen carb 3 en 4: +-26,7mm
heb er evt nog wel 2 of 3 extra pasbussen liggen die ingekort kunnen worden zodat de spacing iets breder wordt
Hoi Chris,
Met spacing word de hart op hart maat bedoeld, en niet de tussenmaat.
(voor de zekerheid aan de cilinderkant meten)

Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
je kan toch ook de maat meten die tussen de spruitstukken zit, zie je toch zo of ze passen met de bovenstaande maten...
meet straks nog wel ff
 
Zitten in een ZXR niet de valstroom types??
Kun je al aan de vlotterbakkies zien. Deze aangeboden carburateurs zijn bedoelt voor een horizontaal inlaattraject.

Green greetings, Peter
Ik zien het al. Ik ben op het verkeerde been gezet door de 2e foto. |( Dit is nl. voor een horizontaal inlaattraject (is vlgs mij een Bonneville)
Het is bij mij voor een GPz750 (heeft een horizontaal inlaattraject).
Tevens is de 40 mm doorsnede te groot voor de GPz.

Dus ik haak af. ;(
Nog succes met de verdere verkoop van dit mooie spul.

Greetz, Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan