Motor-Forum

Select Forum

Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?

Moddereter

Reg. datum:
28 jun. 2009
Ik zou zeggen, vraag en volg het advies van Grandia en Gassen op.

quote:
Snijkamp schreef op 19 augustus 2013 @ 19:55:
http://www.muldersmotoren...2/Yamaha-XT-600-Z-TENERE/

deze ziet er eigenlijk te mooi uit.... :z

en die 10.000 km ... zou dat echt zijn?
of stiekem 110.000 km.. :z

als het waar is moest ik daar maar eens gaan kijken :Y
"No skills but lots of style"

Brullen en donderen!

Reg. datum:
18 mei. 2004
quote:
Deanevo schreef op 20 augustus 2013 @ 09:42:
Ik zou zeggen, vraag en volg het advies van Grandia en Gassen op.

[...]

En wat bedoel je daarmee?

Kan je niet helemaal volgen..
Husqvarna Nuda 900

Reg. datum:
05 sep. 2013
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een pitbike voor mee te knommelen en mee te scheuren, maar heb er niet zo heel veel verstand van. Ik ben op de site www.unitedtrade.nl uitgekomen en er staan wel een aantal 125cc pitbikes tussen, maar weet niet of deze goed zijn.
Heeft er iemand ervaring mee met deze site en deze pitbikes?

Alvast bedankt,
Jordy Kersten

Reg. datum:
05 nov. 2007
Ik moet opbiechten dat ik pitbikes nogal associeer met raggen waar het eigenlijk niet kan, door mensen die het niet zoveel boeit.

Er zit geen kenteken op, dus je kan er niet mee over de weg naar een terrein of evenement waar het (met minder overlast) mag of kan.

En als iemand dan de moeite neemt om het ding netjes op een aanhanger te laden en naar een geschikt terrein of evenement te rijden, dan investeert hij al zoveel dat hij de centen voor een "echte" offroadmotor misschien ook wel wil uitgeven.

Maar goed, misschien vergis ik me helemaal. Neem jij die moeite gewoon, of heb je een groot weiland achter het huis. Alvast mijn excuses dus, Jordy, als ik er helemaal naast zit.

Sowieso verwacht ik het hier wel te horen als mijn onderbuikgevoel niet aanslaat ;-)
Snelmotoren - Voor flitsende service!

Reg. datum:
23 apr. 2013
Hela!
Ik ben op zoek naar een goeie crossmotor dealer in omgeving Den Haag (als die er niet zijn mag een eindje verder ook). Had al gezocht of er een topic was op het MF maar kon zo gauw niks vinden, hoewel dit topic erg informatief is!
Alvast bedankt!

Moddereter

Reg. datum:
28 jun. 2009
In den haag en omstreken zit niet veel.
Je zou de ktm dealer in maasland kunnen proberen.
http://www.motocrossshop.nl/

quote:
punkmuis schreef op 08 september 2013 @ 13:40:
Hela!
Ik ben op zoek naar een goeie crossmotor dealer in omgeving Den Haag (als die er niet zijn mag een eindje verder ook). Had al gezocht of er een topic was op het MF maar kon zo gauw niks vinden, hoewel dit topic erg informatief is!
Alvast bedankt!
"No skills but lots of style"

carpe viam

Reg. datum:
27 jun. 2006
quote:
punkmuis schreef op 08 september 2013 @ 13:40:
Hela!
Alvast bedankt!

Keuze is inderdaad beperkt, maar meer dan Aad heb je niet nodig:
www.motorcrossaad.nl
live free and die ridin'

nadenken kost me te veel moeite, dus ik heb gewoon meteen mijn oordeel klaar

Reg. datum:
05 mrt. 2009
:W
Zaterdag ga ik kijken voor mijn eerste crosser (Honda CR 250 1994 model).
Iemand die me er wat meer over kan vertellen m.b.t. onderhoud/ervaringen etc? :)
Onderhoud doe ik zelf. Ik heb nog geen ervaring met tweetak, maar goed inlezen en handleiding erbij moet dat wel lukken. Mocht ik hem kopen, dan gaat hij sowieso eerst uit elkaar om zaken te vervangen/poetsen/smeren.
Ducati-m wijzigde dit bericht op dinsdag 12 november 2013 09:43 (40%)

Reg. datum:
08 okt. 2011
Hoi allemaal.

Ben mezelf aan het oriŽnteren voor het aankomende A2 rijbewijs (35kw), enkel heb ik een aantal vragen:

- Wat zijn relatief 'lage' SM's? Ben zelf 1.75 dus heb niet erg lange benen.
- Zijn ze praktisch allemaal (op de all-roads na) onderhoudsgevoelig vergeleken met een andere type motor?

De bedoeling is dat ik wel eens een ritje maak, 90% op de weg waarschijnlijk. Word niet dagelijks gebruikt maar een beetje betrouwbaarheid is wel vereist. Vermogen maakt niet zo zeer uit aangezien het vooral fun-ritjes zullen worden.

Brullen en donderen!

Reg. datum:
18 mei. 2004
de oudere dr's van Suzuki zijn erg laag allemaal.

heb zelf een xr600 maar mijn collega (met dr350) kon niet eens aan de grond _O-
Husqvarna Nuda 900

Reg. datum:
10 feb. 2008
.
Hakkers wijzigde dit bericht op maandag 02 december 2013 13:57 (99%)

Reg. datum:
08 okt. 2011
quote:
Snijkamp schreef op 23 november 2013 @ 16:57:
de oudere dr's van Suzuki zijn erg laag allemaal.

heb zelf een xr600 maar mijn collega (met dr350) kon niet eens aan de grond _O-

Beter laat dan nooit maar bedankt voor je reactie!

Mocht iemand nog een suggestie hebben hoor ik het graag want mijn zoektocht gaat door! :+

R1 2004 Akrapovic

Reg. datum:
03 jul. 2005
Iemand hier ervaring met de BMW g450x enduro??

250R

Reg. datum:
07 feb. 2013
hallo,

Ik ben van plan mijn cr 250 uit 2001 te verkopen.
Daarna een crf 450 uit 2007 te kopen, alleen weet ik niet hoeveel draaiuren zo`n crf mag draaien in totaal.

Iemand enig idee?

B.V.D

Reg. datum:
25 dec. 2016
Ik zou vooral voor een zo licht mogelijke motorfiets gaan. En als je net begint met crossen/off the road rijden neem dan geen splinternieuwe motorfiets. Want als je net begint met off the road rijden ga je geheid in het begin veel stuk maken.

Reg. datum:
24 sep. 2012
Ik wil een SM/enduro kopen, maar weet niet goed welke.

Wat wil ik met de motor:
1) Af en toe een ijsje/koffie halen en in de zomer een weekje/weekendje knallen over mooie wegen (hij zal geen snelwegen zien, dan zet ik hem op een trailer).
2) Circuitdagen rijden op kart en SM circuits
3) (illegaal) crossen over mooie paden/bossen/afgelegen zandhopen, af en toe een enduro tocht en eventueel heel af en toe een crossbaan op.

Vragen:
- Hoe reeel is het om alledrie met 1 motor te doen? Welke motor dan, bv: ktm 530 of wrf450?
- Hoe (on)betrouwbaar zijn lichte enduros? moet je dat willen met zon ding op straat rijden?
- Kan je onder een SM endurovelgen steken en wat met de vering kloten om vervolgens als Enduro te gaan rijden of komt er meer bij kijken, wat dan?
- zijn dit goede opties?
KTM 530 2010
KTM 450 2008
nog een ktm 530
of is een yamaha betrouwbaarder?

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Frank
BladeOfFury wijzigde dit bericht op maandag 02 januari 2017 21:01 (6%)

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
BladeOfFury schreef op 02 januari 2017 @ 20:11:
Ik wil een SM/enduro kopen, maar weet niet goed welke.

Wat wil ik met de motor:
1) Af en toe een ijsje/koffie halen en in de zomer een weekje/weekendje knallen over mooie wegen (hij zal geen snelwegen zien, dan zet ik hem op een trailer).
2) Circuitdagen rijden op kart en SM circuits
3) (illegaal) crossen over mooie paden/bossen/afgelegen zandhopen, af en toe een enduro tocht en eventueel heel af en toe een crossbaan op.

Vragen:
- Hoe reeel is het om alledrie met 1 motor te doen? Welke motor dan, bv: ktm 530 of wrf450?
- Hoe (on)betrouwbaar zijn lichte enduros? moet je dat willen met zon ding op straat rijden?
- Kan je onder een SM endurovelgen steken en wat met de vering kloten om vervolgens als Enduro te gaan rijden of komt er meer bij kijken, wat dan?
- zijn dit goede opties?
KTM 530 2010
KTM 450 2008
nog een ktm 530
of is een yamaha betrouwbaarder?

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Frank

KTM530. Ik had bovenstaande eisen ook en voldoet hier allemaal aan. Met cross setup rijden met een sm kan prima op amateur niveau. Vering paar klinkjes harder en gaan. Mooie sprongen zijn dan ook nog prima te doen. Bij circuitdagen kun je gewoon voorin meekomen met je 530. Betrouwbare, snelle en degelijke motor. En als hij niet bevalt gebruik je hem als klimrek voor je konijnen.
De WR zou ik persoonlijk te tam vinden. Dat is het allemaal net niet.

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/973293/30fd334827c8e98c9cc9d7f80f7977e1/thumb
http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/947940/229fb481738724a940a7d9d780c8bd92/thumb
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

Reg. datum:
24 sep. 2012
quote:
chrisscross schreef op 03 januari 2017 @ 08:44:

[...]

KTM530. Ik had bovenstaande eisen ook en voldoet hier allemaal aan. Met cross setup rijden met een sm kan prima op amateur niveau. Vering paar klinkjes harder en gaan. Mooie sprongen zijn dan ook nog prima te doen. Bij circuitdagen kun je gewoon voorin meekomen met je 530. Betrouwbare, snelle en degelijke motor. En als hij niet bevalt gebruik je hem als klimrek voor je konijnen.
De WR zou ik persoonlijk te tam vinden. Dat is het allemaal net niet.

[afbeelding]
[afbeelding]

Thanks! Mooi ding!
Zijn er nog speciale dingen waar ik bij de 530 op moet letten, zwakke plekken? Hoe vaak heeft een dergelijke fiets een revisie van bak of nieuwe zuiger nodig?

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
quote:
BladeOfFury schreef op 04 januari 2017 @ 20:49:

[...]

Thanks! Mooi ding!
Zijn er nog speciale dingen waar ik bij de 530 op moet letten, zwakke plekken? Hoe vaak heeft een dergelijke fiets een revisie van bak of nieuwe zuiger nodig?

Het eerste model had wat kinderziektes. Daar is een terugroepactie voor geweest. De 530s die je nu ziet rijden hebben die dus wel allemaal gehad kun je vanuit gaan.

Een zuiger kan zo 200 uur mee maar alles valt of staat met hoe je dr zelf mee omgaat. De bak blijft gewoon goed.
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.