Kawasaki Z1000-Z750(s) Plaza 55

Status
Niet open voor verdere reacties.
is ze z750 geschikt als beginners fiets en voor lange afstanden met iemand achterop?

Ps die orantje z750 welk bj model is dat? is dat het nieuwe model?:D

groetjes ricardo
Howdy,

ook ik heb meteen na het behalen van mijn rijbewijs een Z750 gekocht. Het rijden erop viel me erg mee, gaat net zo makkelijk als mijn lesmotor (was een spiksplinternieuwe Honda CBF600). Langzaam rijden in de stad gaat zelfs nog makkelijker met de Z dan op de lesbrommert. Ook ligt het vermogen ver weg (hoog in de toeren), dus je vergaloppeert je ook niet zomaar door te veel gas geven.

Die van mij is netvliesverschroeiend-oranje (volgens mij op de Z750 alleen in 2008 geleverd). De nieuwe kleur oranje (2010) is eigenlijk meer koperkleurig.
 
Howdy,

ook ik heb meteen na het behalen van mijn rijbewijs een Z750 gekocht. Het rijden erop viel me erg mee, gaat net zo makkelijk als mijn lesmotor (was een spiksplinternieuwe Honda CBF600). Langzaam rijden in de stad gaat zelfs nog makkelijker met de Z dan op de lesbrommert. Ook ligt het vermogen ver weg (hoog in de toeren), dus je vergaloppeert je ook niet zomaar door te veel gas geven.

Die van mij is netvliesverschroeiend-oranje (volgens mij op de Z750 alleen in 2008 geleverd). De nieuwe kleur oranje (2010) is eigenlijk meer koperkleurig.

Wil zelf idd ook het model vanaf 07 volgens mij(ben nog niet bekend vanaf welk jaar dat model wordt gebouwt) maar jij he toevallig ook niet iemand achterop of?



Als ik iemand achterop wil nemen waar zou ik dan volgens jullie naar moeten kijk(beetje sportieve naked bike)

al vindt ik de z750 wel erg vet
 
Present... maar ik mis mn bike wel in de OP....

(wel handig als ik dan even een foto op het forum zet... komt er aan ;) )
 
quote:
DeThis schreef op 16 februari 2010 @ 18:21:

[...]

Eén van de moertjes van de zij kappen (de langwerpige kap) is me in het frame gevallen.
Die moertjes zitten in rubbers aan het frame vast. Het moertje kort bij het gat (waar het de brug aanzit) is me erin gevallen.
Iemand een idee of ik er op een of andere manier aankan komen? Want volgens mij is dat gedeelte van het frame dicht?

En anders weet iemand hoe ik dat moertje kan bestellen?


Ik denk dat je een rawlnut bedoelt.

http://www.elise-shop.com/images/large/RawlnutsM6_LRG.jpg

Die kun je vinden bij de betere ijzerwarenhandel.


Maar hoe blijven die vast zitten?of is het een soort van plug die uitzet.
Maar ik zag net ook dat aan 1 kant een gat zit van 8mm met niks erin, en de andere kant een kleiner gaatje waar de bout doorheen moet, en je ziet dan de messing schroef draad erin zitten.

Dus heb aan beide kanten een ander iets?

Is er ook een Z750 partlist bestandje? ik kan namelijk alleendie van een 1000 vinden.
 
ff zwaaien naar iedereen. :W

[afbeelding]


nog ff een foto uit de oude doos!!!!!
mooie kleur.
full

full


oh ja ik ben er ook weer. :W
 
ik maak mooie piccies zodra weer beter word en modjes erop zitten :P

btw. als ik ander merk banden op m'n motor gooi dan op de kettingkast staat.
(wel zelfde maten alleen ander merk) blijft m'n motor dan allrisk verzekerd of vervalt het omda hij dus niet geheel standaard is?
 
ik maak mooie piccies zodra weer beter word en modjes erop zitten :P

btw. als ik ander merk banden op m'n motor gooi dan op de kettingkast staat.
(wel zelfde maten alleen ander merk) blijft m'n motor dan allrisk verzekerd of vervalt het omda hij dus niet geheel standaard is?

Verzekeraar bellen, maar rijd altijd met andere rubbers dan standaard...
En ben nog eens gecrasht en niets over gehoord...
Zal best wel verschillen onderling bij verz-maatsch...
Trouwens hoor je dat soort stickers te verwijderen...
 
Laatst bewerkt:
ik maak mooie piccies zodra weer beter word en modjes erop zitten :P

btw. als ik ander merk banden op m'n motor gooi dan op de kettingkast staat.
(wel zelfde maten alleen ander merk) blijft m'n motor dan allrisk verzekerd of vervalt het omda hij dus niet geheel standaard is?


jawel, anders heeft 98% hier een probleem :+
 
Laatst bewerkt:
haha jah verzekeraar is gesloten, dus d8 zal hier ff vragen ;)
maar dr kwam een kennis mee da je dan niet verzekerd ben en d8 al da lijkt me onwss.
dus komt allemaal goed ;)
 
haha jah verzekeraar is gesloten, dus d8 zal hier ff vragen ;)
maar dr kwam een kennis mee da je dan niet verzekerd ben en d8 al da lijkt me onwss.
dus komt allemaal goed ;)

de verzekeringsmarkt wordt overspoeld met allerlei nieuwe verzekeraars (merendeel opereren onder gevestigde merken zoals Achmea en Delta Lloyd. Zou me niks verbazen als De prijsvechters " datzo's" allerlei rare kleine lettertjes opnemen die niet redelijk en billijk zijn. Vraag me alleen af of ze het voor een rechter volhouden als je zaak aanhangig maakt als ze niet zouden uitkeren.. tenzij je met flinstone wielen gaat rijden tja dan wordt het lastig wellicht, maar met gerenomeerde merk banden zoals Pirellis, Michelin en Bridgestone maakt het mi geen fuck uit... heb nog nooit gehoord dat iemand een uitkering is geweigerd. Ik ken wel verhalen waarbij motorrijder op zijn smoel was gegaan in de regen en bij technisch onderzoek bleek dat hij al op canvas reed (totaal geen profiel). Verzekeraar toonde aan dat er verband was tussen slechte band en regen en overige omstandigheden en weigerde casco uitkering.

Zo eerste post in nieuwe topic is een feit.........nu nog even zwaaien en mijn harem verder verzorgen *O* *O* :W :W

o enne ^ 6 ^S +6
 
Laatst bewerkt:
quote:
DeThis schreef op 16 februari 2010 @ 18:21:

Maar hoe blijven die vast zitten?of is het een soort van plug die uitzet.
Maar ik zag net ook dat aan 1 kant een gat zit van 8mm met niks erin, en de andere kant een kleiner gaatje waar de bout doorheen moet, en je ziet dan de messing schroef draad erin zitten.

Dus heb aan beide kanten een ander iets?

Het is inderdaad een rubberen moer die aan de achterkant uitzet als je er een bout indraait.

RaulNuts.GIF
 
Laatst bewerkt:
Smurf zegt ook hallo in dit nieuwe deel. :W

Over die 'rubbers', 'rawlnut' of 'wellnut' (geef het beessie een naam), dit zijn standaard ophangrubbers waar kuipdelen, kuipruitjes en meer van dat soort trillingsgevoelige rommel mee bij elkaar wordt gehouden.

Een beetje motorzaak heeft die altijd wel liggen. Kosten bij hun meestal rond de anderhalf á twee euro per stuk.

Te duur? Probeer eens de lokale boutencentrale. Bouten moeten ook ergens in gedraaid worden, dus die zullen ze ook wel ergens in een bakje hebben.
Voordeel daar is dat zij ze vaak per 1000 inkopen ipv per stuk, dus zijn ze daar vaak iets voordeliger.

Over andere plakrubbers onder je fiets gooien en vervolgens gezeur hebben met de verzekeraar...
Ik doe het al sinds ik mijn eerste motor had. Diezelfde destijds in de flank van een auto geparkeerd, maar verzekeringstechnisch nooit gezeur gehad.

Sterker, ik denk dat de meeste maatschappijen liever hebben dat je échte rubbers eronder doet in plaats van die uitgeklede eerste montage banden. Die zijn het vaak kwalitatief net niet, zullen we maar zeggen.

Ik zeg, gewoon dóén!

/Edit: Ohja, en nieuw deeltje, dus een beetje groen posten dan maar...

1010094.jpg
 
Laatst bewerkt:
wel goed om tehoren da ze niet gaan zeiken :P
hoop et niet mee te maken dak een ongeluk krijg maarjah (ff afkloppen) kan altijd gebeuren dusjah.

mss van et weekend eventjes naar de bandenboer gaan, mits die t*ring rommel van de weg is natuurlijk :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan