TomTom Rider: Geen kaarten gevonden?

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
2
Omg. Alkmaar
Zo, heb ik eindelijk zelf eens een vraag voor op MF!

Zoals de titel van dit topic al duidelijk mag maken, ik heb een TomTom Rider 1 in bezig gekregen waar ik een probleempje mee heb. Namelijk, ik krijg mijn kaarten niet aan de gang!

Ik heb het SD'tje maar geformatteerd en via TomTom Home de nieuwe navigator erop geknalt (7.9 ofzo?) en vervolgens ook mijn kaarten er weer op. Deze geactiveerd maar goed...

Zelfde verhaal: bij het opstarten "Geen kaarten gevonden" terwijl er West Europa en Benelux op staan. Beide doen niks. Beide zijn 8.4 kaarten. Moet werken!

Nu heb ik me al dood gezocht op het net, geloof ik me ik kan wel Googlen, maar ik heb alle oplossingen tevergeefs geprobeerd.

Iemand een idee, ervaringen whatever? Ik zou het toch wel lekker vinden als hij het weer ging doen!

- Geen garantie meer.

Thanks voor de hulp!
 
Bedankt alvast!

Volgens TomTom Home staan er geactiveerde kaarten op. Als ik naar "Koop Kaarten" ga kan ik ze ook niet meer kopen want ze staan er al op.

Ik heb inderdaad instructies nauwkeurig opgevolgd....

Ik heb trouwens al vaak TomTom's geinstalleerd, maar nog nooit een Rider. Fabrieksaf komen die ook niet met de gewone TomTom kaarten maar tegenwoordig kunnen de "gewone" er wel op zegt men.

Ik ga nog eens op die site kijken, moet me eens aanmelden.
 
Ik heb ook mijn stom stom eens opgewaardeerd, kostte bij elkaar zo'n 80 euro.
En opeens onderweg apparaat aan en een kruis door het SD kaartje!
Van alles geprobeerd, ook uren in de wacht gezeten met de helpdesk.
Ik heb het maar opgegeven en gebruik 'm met de oude kaart.

Heb wel inmiddels een Garmin Nuvi 550.
 
Ik heb ook mijn stom stom eens opgewaardeerd, kostte bij elkaar zo'n 80 euro.
En opeens onderweg apparaat aan en een kruis door het SD kaartje!
Van alles geprobeerd, ook uren in de wacht gezeten met de helpdesk.
Ik heb het maar opgegeven en gebruik 'm met de oude kaart.

Heb wel inmiddels een Garmin Nuvi 550.
Mijn Nuvi zei het vorige week ineens.
uw kaart datum (Europa) is verlopen. Daar sta je dan.
Had ze toch eerlijk gevonden 1.5 jaar geleden. O-) :')

SD kaartje eruit, en met de ori Benelux kaart verder. :]
 
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad, gedownloade kaarten met een EasyActivator programmatje erbij.

Die activeert je kaarten en middels de META en je ttgo.bif file.

Thanks voor de link, die ga ik binnenkort eens bestuderen! Ziet er veelbelovend uit!
 
Kunnen een paar dingen zijn ,

1 Je hebt de kaarten in een dubbele map staan , dan leest hij de kaarten ook niet!(spreek uit ervaring :P)

2Kaarten zijn niet goed geactieerd!Wat gieliovd al zei , met easy activator kan je de kaarten activeren!Als je die niet kunt vinden dan pm me maar!Stuur ik je wel alle benodigde software!

Maar dit alles is wel ff gepuzzel!Ben zelf ook een paar uur bezig geweest voordat dit lukt!Weliswaar op een htc touch pro 2 maar het werkt! :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een rider, en hij startte helemaal niet meer op, alsof er geen kaartje in zat zeg maar.
SDkaartje verwarmd boven een gaskachel met een tang, en nu doet ie t weer.

(geloof het of niet:))
 
Ik heb me ook eens een keertje mogen uitleven op een TomTom Rider met hetzelfde probleem. Het versienummer van de kaarten moet ook compatibel zijn met het versienummer van de applicatie. Of dat zo is kun je helaas niet zien maar je kunt er wel omheen werken door opnieuw te beginnen: Kaarten backuppen, formatteren en dan de TT app erop zetten. Als je dit vanaf een Mac doet is het extra tricky (bij de eerste update corrumpeert-ie dan het FAT systeem waardoor de TT niet meer opstart) maar met een beetje geduld (lees: 3,5 uur) kan het zeker. Op de site van TomTom staat er een goeie tutorial over.
 
:$ anders kijk ik ff compleet over optie 6 heen: patch TT system file.

Even proberen...

Hmm... werkt niet.

SD geformatteerd. Kaarten er opnieuw op. Easytools gebruikt om de kaart te activeren.

Nu bezig met TTsystem te patchen.

Guess what:

Geen kaarten gevonden!

@SVL: ik gebruik op mijn HTC ook gewoon TomTom en dat activeren is appeltje eitje. Op deze Rider is het even lastiger... blijkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de tom-tom niet, wel de garmin.

Bij een garmin kan je kaarten uit en aan zetten.
Hiermee kan je van kaart wisselen om je garmin te gebruiken bij fietsen, wandelen of watersporten. Hiervoor kun je dus fietskaarten, wandelkaarten of een waterkaart kopen. Ieder met zijn eigen specifieke kenmerken.
In mijn 2720 staat de onroute motorkaart Benelux, maar voor de gewone navigatie gebruik ik de Europakaart.
In mijn Oregon staat een algemene kaart, een onroute wandelkaart en een onroute fietskaart.

Dus mijn vraag: kan dit bij een TT ook en zo ja, staan ze dan aan ?
 
Nou de vraag was eigenlijk: staat de kaart wel aan ?

Das toch een on-topic vraag ?

Bij mij als alles uit staat vind ie natuurlijk ook geen kaart.

Maar ik neem aan dat hij aan staat als je weet dat ze ook uit kunnen staan. ;)
 
Laatst bewerkt:
de kaarten kun je bij tomtom niet uit zetten, hij is of wel geactiveerd, of niet.
en niet geactiveerd werkt het niet.
je kunt wel wisselen van kaart, als je er meerdere hebt, maar ze blijven geactiveerd.
 
Laatst bewerkt:
Activatie is in deze een ander woord voor controleren of je wel betaald hebt.

Je kunt de kaart uitschakelen en een andere kiezen in je kaartenbeheer.

Heb je bv. USA erop kies je die als je daar bent. En hier de Benelux. Of je bijvoorbeeld maritieme kaarten hebt weet ik niet, maar dan zou je die dus kiezen moeten.
 
Welke versie kaarten staan er op?
Ook de laatste 4 cijfers zijn belangrijk.
Het zou kunnen zijn dat de gebruikte map niet compatibal is met 7.901 die gepatched is.
En anders Kijk op Ip-mart en instaleer een SE versie Navcore .
SE 8.413 schijnt te wel goed te werken.
Let op haal wel de file "system "er tussen uit voor dat je hem opstart.
Hiermee verander je nl de bios van je TT en je kan niet meer terug.

Groeten Ron
 
de reden dat je geen goede kaarten kan vinden, komt omdat de rider en de pda versie (die ik zelf heb) buitenbeentjes zijn wat betreft de software en de kaarten.
kaarten en navcore's voor de andere toestellen werken niet, terwijl de kaarten voor de andere modellen meer uitwisselbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Maps: Western_and_Central_Europe_2GB_840.2561

Navcore: 7.901

Hmmm.... ik ga toch eens kijken voor een andere navcore idd! Thanks, zal die Ip-mart eens zoeken.

@Banaan: hmm... Ja, ik gebruik dus zelf ook de PDA versie (WM 6.5) en dat werkt als een speer. Maar ja, op de brommer gebruik ik toch liever die waterdichte Rider!

We knutselen even verder als ik tijd heb....
 
Terug
Bovenaan Onderaan