Suzuki GS450 L

madcow

MF'er
29 jan 2003
48
0
(mocht dit topic bekend voorkomen, ik heb 'm in gewijzigde vorm ook bij algemene motorpraat staan vandaar)

Dag mensen,

Ik heb net mijn (lichte) rijbewijs gehaald en ben dus hard op zoek naar een (niet al te dure) motor. Ik heb op marktplaats een Suzuki GS450 L uit '85 zien staan. Is deze motor <25 kW? Heb meerdere sites bekeken. Bij de een is ie wel < bij de ander is ie weer >.. :? Wat zijn bovendien de ervaringen met deze fiets? Beetje beginners-vriendelijk?

Gr.
madcow
 
Heb ik van het internet afgeplukt:

SUZUKI GS 450 L (gemaakt van 1986-1989)
Motortype: tweecilinder luchtgekoelde viertakt lijnmotor met dubbele bovenliggende nokkenassen en twee kleppen per cilinder
Cilinderinhoud: 448 cc
Compressieverhouding: 9: 1
Boring x slag: 71x 56,6 mm
Maximum vermogen: 31 kW (42 pk) bij 9.000 tpm
Maximum koppel: 35,6 Nm (3,6 kgm) bij 7500 tpm
Topsnelheid: 170 km/u
Electrische installatie: 12 volt
Ontsteking: electronisch
Startsysteem: electrisch
Koppeling: meervoudige natte plaat
Versnellingen: 6
Overbrenging: primair tandwielen, secondair ketting
Frame: semi-dubbel wiegframe
Vering voor: hydraulische telescoopvork
Vering achter: twee schokdempers
Remmen voor: enkele schijf
Remmen achter: trommel
Bandenmaat: voor 90-90-19 52s, achter 120-90-16 63s
LxBxH: -mm
Tankinhoud: 11 liter, super

Lijkt mij niet dat het lukt, een motor afvoeren naar 25 kW kan vaak wel, maar is zeker niet de goedkoopste oplossing.
 
Jep, die heb ik ook gezien. Maar deze heb ik ook gezien:

General information
Model: Suzuki GS 450 L
Year: 1985
Engine/transmission
Displacement: 448.00 ccm (27.34 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
HP (kW): 27.00 (19.7) @ 7600
Compression: 9.0:1
Bore x stroke: 71.0 x 56.6 mm (2.8 x 2.2 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (incl. oil and gas): 183.0 kg (403.4 pounds)
Chassis/dimensions
Front tyre dimensions: 3.60-19
Rear tyre dimensions: 4.60-16
Front brake(s): Single disc
Rear brake(s): Expanding brake
Speed/acceleration
Top speed: 164.0 km/h (101.9 mph)
Other specifications
Fuel capacity: 11.00 litres (2.91 gallons)
 
yooo, ik rij op een gs450l, dan wel op vol vermogen. het is een gemakkelijke fiets, vooral nadat ik er een cross-stuur op heb gezet. ik ben er hartstikke blij mee, 't is een beetje een nep-chopper hoor, je zit er mooi rechtop op. de enige 'maar' vind ik de snelheid.. ik ben nog wel sneller dan de meeste auto's, maar om een beetje te sjeezen moet je wel echt trappen hoor! toch wil ik em nog niet missen hoor, lekker goedkoop rijden..
oh en er zit een handig versnelling-indicator device op.. very special *D
 
Laatst bewerkt:
Nope...een maat van mij (die ietsje meer verstand heeft van motoren dan ik) kon deze week niet mee om te kijken. In mijn eentje gaan lijkt me niet zo verstandig en aangezien ik (student) in het weekend altijd naar huis ga en ik in Twente woon en de motor in Voorburg staat kan het ook dit weekend niet '(

Er moet nou toch echt wel een motortje gaan komen hoor :X :]

Gr. madcow

PS: Nog steeds nie echt antwoord op mn vraag... :?
 
jij hebt het zelfde bouwjaar als dat ik heb :) betekent dat ook dat je binnenkort een zware motorfiets kunt rijden?

Je kunt de eigenaar toch ff vragen om hoeveel kW dat apparaat heeft? Als er minder dan 25 kW op het kenteken staat is het goed!
 
Wel hetzelfde bouwjaar, maar ik heb mijn motorrijbewijs net twee weken terug gehaald dus ik moet nog wel een tijdje licht rijden ;(

Ik heb de eigenaar wel gemaild en die vermoedde dat het wel een lichte fiets was, maar ja...daar heb ik niet zoveel aan. Ik heb Univé gemaild (misschien dat zij het op kunnen zoeken) en ook het RDW, maar van beide nog niks weer gehoord |( ...
 
yooo, ik rij op een gs450l, dan wel op vol vermogen. het is een gemakkelijke fiets, vooral nadat ik er een cross-stuur op heb gezet. ik ben er hartstikke blij mee, 't is een beetje een nep-chopper hoor, je zit er mooi rechtop op. de enige 'maar' vind ik de snelheid.. ik ben nog wel sneller dan de meeste auto's, maar om een beetje te sjeezen moet je wel echt trappen hoor! toch wil ik em nog niet missen hoor, lekker goedkoop rijden..
oh en er zit een handig versnelling-indicator device op.. very special *D

Hey olieboll

Is alles aan jouw motor standaard (behalve het stuur dan)? Daarmee doel ik vooral op de uitlaat...hoe is het geluid van zo'n apparaat. Een kameraad van mij rijdt op een ouwe Yamaha SR500. Op zich is het uiterlijk van dat ding niet zo heel bijzonder, maar d'r zit me 'n geil geluid in! Ben wel benieuwd of ik hem zou kunnen overtreffen 8-)
 
nee, het geluid is om te janken origineel..
maar..ik heb wel het luchtfilterhuis eruit gesloopt (en power-filters in de plaats) en hierdoor maakt ie een zware brul *D en issie heel ietsie sneller geworden. ik moet zeggen dat ik soms bijna oordoppen in moet doen als ik flink optrek!
het voordeel van deze aanpassing is dat je stationair de decibellengrens niet overschrijd, maar als je wegrijd..LEKKER HERRIE!
 
Je kan zoveel geluid krijgen als je wilt, geloof mij maar!
Alleen een 450cc, 2 cil in lijn is niet echt iets moois, in tegenstelling van een sr500 dat is een lompe 1 cilinder die wel rake klappen uitdeelt! 8-)
 
Ik heb nog geen bericht gehad van het RDW |( ...maar ik heb nou alweer iets anders leuks gezien op marktplaats.nl. Een CB360 uit '75 wat voor mij eigenlijk misschien nog wel idealer is. Oldtimer-->dus belastingvrij. Volgens bikez.com ook nog veel vermogen voor een originele <25 kW'er (de meeste zitten op 19,7 kW, bij verschillende toerentallen dat wel, deze echter op 24,8 kW 8-) ). Verzekering zal ook wel goedkoper zijn. Hmmm.... :? ...ik wil geen spijt krijgen van die GS 450... :? :? :?

Nou ja, ik laat jullie wel horen als ik er daadwerkelijk een gekocht heb. Anders wordt dit nog een erg lang topic met dat getwijfel van mij :+ . Misschien komen we elkaar nog wel 's tegen, ik zie dat jullie aardig bij mij in de buurt wonen.

Madcow
 
Hee Madcow, mocht je nog niet voorzien zijn heb ik nog een GS450L tekoop staan,bouwjaar 1981, nieuwe accu, goed op de bandjes wel een gaatje in de uitlaat maar das voort geluid.
Mag weg voor elk aannemelijk bod.
oja, het vermogen staat NIET op het kentekenbewijs, was toen nog niet belangrijk.

Bijlage: gs450l.jpg
 
Piccie:

full


Op mijn magna uit '85 staat het vermogen (meer dan 120 pk) ook niet op het kenteken, net als mijn cb400f uit '75 (35 pk), dat betekent niet dat je er op mag rijden met een licht rijbewijs.
 
Je kan zoveel geluid krijgen als je wilt, geloof mij maar!
Alleen een 450cc, 2 cil in lijn is niet echt iets moois, in tegenstelling van een sr500 dat is een lompe 1 cilinder die wel rake klappen uitdeelt! 8-)

Alleen een 450cc, 2 cil in lijn is niet echt iets moois :? Mijn vorige ratchop, een Honda CM450 zonder de tussendempers maakt ander behoorlijk kabaal }) Lompe zware klappen die je niet verwacht uit zo'n lichte motor, onvoorstelbaar! Een maat van mij rijdt daar nu op. Als ik er met de Irondead naast rij dan is het echt niet normaal meer wt een kabaal :9
 
Weet iemand nou al hoeveel Kw een Gs450L heeft? :)

Ik heb hetzelfde probleem. Kan er eentje kopen die in zeer goede staat is en bijna belastingvrij (1981) Maar weet niet of ie nou 19kw of 31kw is.... :?

Hoe kan ik hierachter komen?

P.s:Sorry voor de ouwe koe.. :z :z
 
Et voila:

SUZUKI GS 450 L - Technische Daten
Motor       Luftgekühlter Zweizylinder-Viertakt-Reihennotor, quer eingebaut, DOHC, Tassenstössel, Steuerantrieb über Rollenkette, je zwei Ventile pro Zylinder
      Bohrung       71,0 mm
      Hub        56,6 mm
      Hubraum       448 ccm
      Verdichtung       9,0 : 1
      Nennleistung       31 kW (43 PS) bei 9.000 1/min
             20 KW (27 PS) bei 7.400 1/min

Meer info op http://www.ezwebz.com/gs-classic/
 
Et voila:

SUZUKI GS 450 L - Technische Daten
Motor       Luftgekühlter Zweizylinder-Viertakt-Reihennotor, quer eingebaut, DOHC, Tassenstössel, Steuerantrieb über Rollenkette, je zwei Ventile pro Zylinder
      Bohrung       71,0 mm
      Hub        56,6 mm
      Hubraum       448 ccm
      Verdichtung       9,0 : 1
      Nennleistung       31 kW (43 PS) bei 9.000 1/min
             20 KW (27 PS) bei 7.400 1/min

Meer info op http://www.ezwebz.com/gs-classic/

ff schoppe

heb er net 1 voor 75 euro gekocht, heb ook 25kw rijbewijs

uit bovenstaand bericht begrijp ik dat 1 versie voor duitse 20kw rijbewijzen is aangepast, maar dat ie normaal gesproken 31kw heeft???
mooi kloten dus.
naja hopen dat ik een duitse import heb :(
 
misschien een handige tip voor alle beginners onder ons: als je even belt met 0900-TUIG (0900-8844) vertellen ze je zo of je motor wel of niet onder de 25kW regel valt, ik werd keurig van antwoorden en tips voorzien door de dames en heren van 0900-TUIG. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan