Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

Met alle respect, maar waarom doe je eerst zoveel moeite om je blade op te knappen om hem vervolgens met goedkope action spuitbus weer te verneuken?

Wie zegt dat hij door de verf wordt verneukt. Het ziet er goed uit.
Tuurlijk ik kan de kappen ook laten spuiten en weer € 150,- aftikken. Of 10 spuitbussen dure verf kopen bij een speciaal zaak. Dat is niet de bedoeling.
Wat ik aangeef, hij komt er keurig uit te zien. Een showmotor hoeft het niet te worden.
 
Wie zegt dat hij door de verf wordt verneukt. Het ziet er goed uit.
Tuurlijk ik kan de kappen ook laten spuiten en weer € 150,- aftikken. Of 10 spuitbussen dure verf kopen bij een speciaal zaak. Dat is niet de bedoeling.
Wat ik aangeef, hij komt er keurig uit te zien. Een showmotor hoeft het niet te worden.

maar foto's :Y
 
Foto550-H7JLONCN.jpg

Foto550-RPUGHGHX.jpg

Foto550-TZHSEYNC.jpg
 
Trouwens, hoe doen jullie dat met warmdraaien van de motor voor een sessie.
Gewoon 15 min van te voren aanzetten?

En met bv brandstof. 10L genoeg voor 1 sessie op assen?
 
Trouwens, hoe doen jullie dat met warmdraaien van de motor voor een sessie.
Gewoon 15 min van te voren aanzetten?

En met bv brandstof. 10L genoeg voor 1 sessie op assen?

als de zwart witte vlag gezwaaid wordt motor aan en wat warm laten lopen, ze heb toch 1 a 2 ronde nodig voor de banden voordat je er vol tegenaan gaat.
in de ochtend 1e sessie laat ik hem meestal iets langer lopen.
met een volle tank reed ik dacht ik min 2 sessies zonder op zijn reserve te zetten dus 10l haal je makkelijk 1 sessie, ik keek daar niet zo naar, gewoon een volle tank in de ochtend en dat nat de tweede sessie wat brandstof er bij.
 
\ik heb na het verkoop van m'n Blade nog een circuitkuip over.
Kan ik hier daar iemand mee gelukkig maken?
Vraagprijs is €150,- ( ophalen in Raamsdonksveer )
Nieuw en nooit gebruikt...
full
 
Vette kwaak man! Ziet er echt top uit! Ik heb inmiddels een "voorjaarstraining" achter de rug zitten, wel even heel anders dan mn oude blade *D Filmpje voor de geïnteresseerden:
 
Vette kwaak man! Ziet er echt top uit! Ik heb inmiddels een "voorjaarstraining" achter de rug zitten, wel even heel anders dan mn oude blade *D Filmpje voor de geïnteresseerden:

lekker hoor :Y , mooi weer, rustig op de baan en leuke motor.

18e naar Mettet, nog nooit geweest en eerste keer met kwak nog geen meter gereden na de kleine verbouwing, ben benieuwd.
 
Hey, er zijn nog mensen die met hun Blade rijden!

Vvoor het eerst sinds lange tijd ben ik mijn motor maar weer eens aan de praat aan het krijgen. En ik ga nu toch serieus weer het circuit op. Er is de afgelopen tijd nogal veel slechts gebeurt rondom me, en ik durfde eigenlijk het circuit niet op omdat ik bang was dat ik er niet goed met mijn hoofd bij zou zijn.

Well, dat is allemaal achter de rug, en nu weer vooruit kijken.

Het plan is om 5 mei op Zandvoort te gaan rijden. Een neef van mij gaat voor de allereerste keer het circuit op, en ik en een andere neef nemen de gelegenheid te baat om ook weer eens rond te gaan rijden. Misschien kan ik nog een 4e neef regelen. Wordt nog een familiebezigheid! En er is NOG een 5e neef die brommertuner is, meermalen Nederlands kampioen brommerracen is, en ook nog wel eens op het circuit te vinden moet zijn. Ik moet hem alleen eerst nog eens ontmoeten. ;)

Anyway, mijn racer was een beetje slachtoffer geworden van het inleveren van onderdelen ten bate van mijn straatfiets. Dus er moest eerst weer een koppelingskabel en stepjes op, en een nieuwe accu in. ;)

Maar toen dat gebeurd was, startte hij ook meteen in 7 keer! :P Dus 5 mei Zandvoort: ik kom er aan!

Plaatje van mijn motor, om Bart te er van te overtuigen dat hij misschien toch wat meer kleuren zou moeten gebruiken (of ikzelf :+)).

Hij was lekker warmpjes tegen de verwarming aan gekropen.

full
 
Hey Fireblade pipo's!! 1e circuitdag Assen zit er weer op Bij Pirellidag geweest op 18 april. Koud. 12 gr, stevig windje, af en toe regen...kortom perfecte dag om alles weer eens te testen! Assen blijft je verrassen...haha. 4 vd 5 sessies gereden. Nieuwe pr op 1.53 gezet. Had nog een paar tiende sneller gekund maar mn koppelingsplaten zijn denk ik versleten ..hij slipt door bij het opschakelen van 2-3-4......Ik heb de boel los gehaald maar de platen zien er nog goed uit..(?) Ook nog 3 mm dik (volgens handboek) Wat kan er dan mis zijn ? Veren verslet4n/te slap geworden? Om er nu direct nieuwe in te kwakken en incl olie weer 150 eurie verderop..tja..wat is wijsheid?
Iemand tips?
 
Hey Fireblade pipo's!! 1e circuitdag Assen zit er weer op Bij Pirellidag geweest op 18 april. Koud. 12 gr, stevig windje, af en toe regen...kortom perfecte dag om alles weer eens te testen! Assen blijft je verrassen...haha. 4 vd 5 sessies gereden. Nieuwe pr op 1.53 gezet. Had nog een paar tiende sneller gekund maar mn koppelingsplaten zijn denk ik versleten ..hij slipt door bij het opschakelen van 2-3-4......Ik heb de boel los gehaald maar de platen zien er nog goed uit..(?) Ook nog 3 mm dik (volgens handboek) Wat kan er dan mis zijn ? Veren verslet4n/te slap geworden? Om er nu direct nieuwe in te kwakken en incl olie weer 150 eurie verderop..tja..wat is wijsheid?
Iemand tips?


kabel te strak?
afstellen als hij warm is!
 
Je ging hard met die blade, respect! Ik had dat probleem ook met mn oerblade. Ik had er semi synthetische olie in en dikkere synthetische olie deed het voor mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan