GPZ900R first fighter

Status
Niet open voor verdere reacties.
27 dec 2007
169
0
Enschede
...goedemiddag lezers van het streetfighter gedeelte van het motor-forum :P
Aangezien dit de beginpost is van een nieuw/eerste fighterproject even wat info over hoe en wat:

Het project
-Bouw een gpz900r om tot een "zieke"fighter.
Ingrediënten
-2 broers met teveel tijd (studenten)
-3 rechterhanden (Ikzelf heb er 2, Erik eentje)
-meerdere bouwlocaties: 1 tuin/schuur, 1 schoon huis en 1 werkplaats voorzien van alles wat de zelfbouwer maar kan wensen.

Nu denkt iedereen vast: Waar heeft hij het over?!
Meestal wordt de bouw van een motor gedaan door slechts 1 persoon, nu zijn het er twee(ling). Eentje is de IO er (Industrieel Ontwerpen voor de non uni-ers) oftwel alles want ontworpen moet worden zal door mij gedaan worden, de ander is de spuiter en voor zaakjes waar veel kracht geleverd moet worden.

de bike
gpz9002.jpg


eerder spuitwerk
S7300981.jpg


S7301028.jpg


...aangezien we de motor morgen pas gaan ophalen in Breda kan ik verder nog niet teveel vertellen...Meten is weten (volgens vaders) dus de bike gaat eerste helemaal uit elkaar om te meten en dan weten we wat er moet gaan veranderen. Het hoe gedeelte komt hopelijk later met een beetje hulp van maggie en jullie :W

groet Yoeri en de spuiter/zware man Erik
 
Laatst bewerkt:
***1e update***

vandaag was de dag dat de fiets opgehaald zou worden...en ondanks het weer is dat nog gelukt ook. Tja waterkoeling krijgt toch wel een andere betekenis zo en daarom zeer veel dank aan de ouwe die toch zo "dapper"was om de tocht te volbrengen :Y

LGIM0272.jpg



Ook even gekeken in het nieuwe huisje naast de andere kawasaki, volgens mij bevalt het wel

LGIM0274.jpg


-Maargoed er is meer!!! Want wat is fighterbouwen zonder het bouw/sloop-gedeelte, dus het subframe ligt er al naast net als de kappen en wat van de kabelboom.

ps: meteen een kenteken PS gemaakt, waarschijnlijk kunnen de hardcore motor-forum lezers het wel waarderen O-)
editkenteken.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey bekende motor O-)

Heeft je pa het erg koud en nat gehad of is het echt een bikkel zo als hij vanmorgen zelf beweerde?

Topic staat bij mijn favorieten, Veel suc6 en plezier met bouwen Yoeri en Erik ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft je pa het erg koud en nat gehad of is het echt een bikkel zo als hij vanmorgen zelf beweerde?

pff aansteller...handvatverwarming haha :+
Het gesprek aan de eettafel ging er vanavond over dat hij het jammer ;( vond dat de motor nu al uit elkaar ligt, hij vond het weer leuk zo'n afstand rijden!?
Daarom stel ik hierbij voor om een 3e bike te kopen voor de oude :]
 
Laatst bewerkt:
hierbij een eerste idee (lekker vaag _O- ) van wat het moet worden:
render2.jpg


***update***
blijkbaar een kleine wens van de broer: turbo })
 
Laatst bewerkt:
...en toen keek ik om 1 uur 's middags even op buienradar om te zien wat deze mooie dag in petto had:
buienradar.jpg

Beetje vreemd dat het alleen in Nederland zwaar kl*te weer blijkt te zijn B|

Maar goed niet houd ons tegen, dus vandaag weer flink aan de bak!
Helaas werken toch niet alle bouten/moeren/schroeven mee op een motor uit 84 dus we hebben even de telling bijgehouden. Welgeteld 3 moeren braken af (gelukkig zijn die snel los :P) maar helaas er zitten er ook 2 muurvast...waaronder die van de achterbrugas. Misschien nog tips om vastgelopen moeren los te krijgen? (kruipolie is al gebruikt)

losgaan.jpg
 
Die grote imbus doe ik altijd met een lange pijp er op en zeker dat ie dan los gaat!
-we hadden het al geprobeerd met een aluminium buisje van de vacuumvormer...deze was helaas niet opgewassen tegen de awesome krachten/kwaliteit van de gpz XD

w00t toch even een momentje hierzo op de bank na het zien van een reactie van de grote Ron. Hoezo de killercat nog dikker maken :}
 
maandagmorgenupdate

Aangezien we gistermiddag toch echt even klaar waren met de achteras is Erik vanmorgenvroeg even langs de locale gereedschapsboer gegaan om de juiste bus te halen. En ja hoor...het lukte. Boodschap voor alle andere bouwers: goed gereedschap blijkt toch echt het halve werk te zijn :X

S7301245.jpg


nu nog een 290mm achterbrug inbouwen :+
 
Laatst bewerkt:
huh, kun je beide bouten loshalen? ik dacht dat de ene vast zat... hmm zo eens kijken

Goed bezig!

ohja, een bahco werkt ook goed hoor! ;)
 
huh, kun je beide bouten loshalen?
zoals opgemerkt wil de gpz het liever niet :N ...maar blijkbaar kan het wel :Y
Met een bahco hadden we het gister geprobeerd, dat lukte helaas niet. Nu even een bahco+hex aan de andere kant vastgezet zodat Erik met z'n volle gewicht met ratel en de juiste bus het spul los kreeg.
 
***bandenpost***

heeft er iemand een goedkope (mag van mijn part helemaal versleten) 190-50/zr17 band liggen?
-zou toch wel handig zijn als ik tijden de mock-up een band om de achtervelg heb liggen...

had al gezocht op mp, echter ik wil eerst opzetten met een oude k*tband ipv een nieuwe er 2x op te zetten en af te halen B|
 
...vandaag een vruchtbare IO-dag vol met taskflowanalysis en meetings. Gelukking wist een studiegenoot nog een beter manier om de conceptbike te renderen: Chrome 8-)

chrome.jpg


Maargoed dat is de dag vanaf een uurtje of 12; om half 11 stond de tnt voor de deur met een groot pakket met de vraag "of ik het even kon komen halen uit de bus". Tja tuurlijk *D

het pakketje
S7301246.jpg
 
goed idee! 'k heb net Erik even opgebeld dat hij de lokale bandenboer (j*s sm*t) maar even moet gaan stalken :P


Banden boeren of motorzaken hebben er doogaans genoeg liggen, worden pas bij grote aantallen opgehaald.

Zijn vaak voldaan als je er een komt ophalen, scheelt hun weer geld... ;)
 
nogmaals bedankt voor de tip!
-vrijdag even de velg brengen bij j*s sm*t legt hij er een mooi bandje omheen voor nop :Y

***vrijdagmorgenupdate***

Erik net gesproken...er ligt een mooi (plat _O- ) bandje om de velg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan