Het merk Harley Davidson

Op de een of andere manier zijn er altijd mensen die negatief doen over Harley's en de eigenaren ervan. Sneu. Respect is vaak ver te zoeken, terwijl het toch allemaal motorrijders zijn.
Misschien dat sommige zich beter voelen dan HD rijders, of misschien juist in het geniep zich minder voelen. Al met al erg jammer. Vooral als zij zich profileren met een lego poppetje :+ .
Sorry voor de woorden die wellicht gefrustreerd overkomen. Het is alleen zo jammer dat mensen zich zo laten gaan op een forum, terwijl zij face-to-face met een Harley rijder dit niet durven te herhalen.

Zelf heb ik eerst een (verbouwde) Intruder 1400 gereden, met veel plezier. Maar in mijn geval vond ik Harley's toch meer uitstraling hebben. Ik was altijd wel jaloers als ik zo'n Harley zag en hoorde rijden. En het is niet alleen de uitstraling, maar ook het feit dat je hem helemaal kan customizen. Natuurlijk kan dat ook met de Japanse motoren, maar daar zijn vele malen minder onderdelen voor te vinden.

Ook het clubgevoel is anders bij Harley's en dan heb ik het niet over de Hell's Angels. Het zijn inderdaad toch gemiddeld wel wat grotere en ruigere mensen die op een HD rijden. Dat zegt niets over het werk dat zij doen. Er zijn bij ons directeuren, maar ook stratenmakers. En ook al is men wat ruiger, iedereen is even aardig en praat vol passie over zijn Harley.

Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak, maar persoonlijk vind ik Harley's altijd toch wel mooier dan de Japanse look-a-likes. Neem nou de nieuwe Honda. Van een afstand erg mooi, maar een en al plastic :N . En dan heb je het nog niet over het geluid. Moet je natuurlijk ook maar net mooi vinden, maar ik ben er gek op.

Ik denk dat het grote verschil tussen 'chopper' rijders en de buikschuivers de passie is. De choppers hebben een passie voor de motor en alles wat er omheen zit en de buikschuivers hebben een passie voor het hard optrekken en hard rijden. Jammer alleen dat de laatstgenoemde groep de andere groep niet begrijpt van de andere groep. Terwijl er natuurlijk ook veel HD drag racers zijn. Voorbeeld.

Zelf rij ik op een Harley van > 20 jaar oud. Vrijwel geen problemen. Natuurlijk kan de accu kapot gaan, maar dat had ik met de Suzuki ook. Verder is het blok opgehangen in rubbers en heb je van de trillingen geen last. Dus ook niet dat er onderdelen af trillen.

Succes in ieder geval met je onderzoek!

Misschien dat een paar plaatjes van mijn motor meer zeggen dan al deze woorden...
[afbeelding]
[afbeelding]

En bochten en laat remmen. })
Ik hou van verfijnde techniek en heb een aversie tegen dat gehypte "harley gevoel".
En ja hoor den andre weet precies wat ik van zijn hd vind.

Dit is mijn ding,voor mijn klopt ie helemaal

full
 
Laatst bewerkt:
Ga maar is naar een gewone motorzaak en naar een Harley zaak en je beleeft een hele andere ervaring. Praktijkonderzoek is ook belangrijk hoor;)
 
En bochten en laat remmen. })
Ik hou van verfijnde techniek en heb een aversie tegen dat gehypte "harley gevoel".
En ja hoor den andre weet precies wat ik van zijn hd vind.

Dit is mijn ding,voor mijn klopt ie helemaal

[afbeelding]


ziet er goed uit die motor van jouw .....en zal ook zeker erg goed rijden , en als dat jouw ding is ,is het jouw ding .. zal het ook beter doen in de bochten dan een harley ..

maar waarom dan zo negatief over harley's ?????

ieder zijn eigen ding , en ieder zijn eigen passie ..

de één houd van snel en flitsend.... de ander van veel chrome rustig rijden en mooi v-twin geluid ...

daarom hoef je toch niet negatief te doen en alle harley's af te kraken .....

ik ben een echte chopper fan ,vooral de harley vind ik geweldig (kan ik ook nog niet betalen )
maar daarom hoef ik de racer of supersport toch niet af te kraken ,ik vind het ook geweldig als ik sávonds in de tuin zit en het geluid van een racer kan horen tot hij in een dorp verderop zit met zijn hoge toeren lekker doortrekt ...(krijg ik ook kippevel van ;) )

uiteindelijk rijden we allemaal motor toch???
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit die ducatie van jouw .....en zal ook zeker erg goed rijden , en als dat jouw ding is ,is het jouw ding .. zal het ook beter doen in de bochten dan een harley ..

maar waarom dan zo negatief over harley's ?????

ieder zijn eigen ding , en ieder zijn eigen passie ..

de één houd van snel en flitsend.... de ander van veel chrome rustig rijden en mooi v-twin geluid ...

daarom hoef je toch niet negatief te doen en alle harley's af te kraken .....

ik ben een echte chopper fan ,vooral de harley vind ik geweldig (kan ik ook nog niet betalen )
maar daarom hoef ik de racer of supersport toch niet af te kraken ,ik vind het ook geweldig als ik sávonds in de tuin zit en het geluid van een racer kan horen tot hij in een dorp verderop zit met zijn hoge toeren lekker doortrekt ...(krijg ik ook kippevel van ;) )

uiteindelijk rijden we allemaal motor toch???

Precies wat ik bedoel! ;)
 
ziet er goed uit die ducatie van jouw .....en zal ook zeker erg goed rijden , en als dat jouw ding is ,is het jouw ding .. zal het ook beter doen in de bochten dan een harley ..

maar waarom dan zo negatief over harley's ?????

ieder zijn eigen ding , en ieder zijn eigen passie ..

de één houd van snel en flitsend.... de ander van veel chrome rustig rijden en mooi v-twin geluid ...

daarom hoef je toch niet negatief te doen en alle harley's af te kraken .....

ik ben een echte chopper fan ,vooral de harley vind ik geweldig (kan ik ook nog niet betalen )
maar daarom hoef ik de racer of supersport toch niet af te kraken ,ik vind het ook geweldig als ik sávonds in de tuin zit en het geluid van een racer kan horen tot hij in een dorp verderop zit met zijn hoge toeren lekker doortrekt ...(krijg ik ook kippevel van ;) )

uiteindelijk rijden we allemaal motor toch???

Psst...da's geen Ducati. ;)

Als er naast HD nog een ander merk is wat wordt verguisd is dat wel Ducati.

Maar om op negativiteit terug te komen.... vanuit bepaalde kringen in de Harley wereld wordt ook niet zachtzinnig gesproken over "Jappen", "plastic", "buikschuivers" en wat nog meer. Dat gebash komt natuurlijk niet van 1 kant!
 
ziet er goed uit die motor van jouw .....en zal ook zeker erg goed rijden , en als dat jouw ding is ,is het jouw ding .. zal het ook beter doen in de bochten dan een harley ..

maar waarom dan zo negatief over harley's ?????

ieder zijn eigen ding , en ieder zijn eigen passie ..

de één houd van snel en flitsend.... de ander van veel chrome rustig rijden en mooi v-twin geluid ...

daarom hoef je toch niet negatief te doen en alle harley's af te kraken .....

ik ben een echte chopper fan ,vooral de harley vind ik geweldig (kan ik ook nog niet betalen )
maar daarom hoef ik de racer of supersport toch niet af te kraken ,ik vind het ook geweldig als ik sávonds in de tuin zit en het geluid van een racer kan horen tot hij in een dorp verderop zit met zijn hoge toeren lekker doortrekt ...(krijg ik ook kippevel van ;) )

uiteindelijk rijden we allemaal motor toch???
 
ziet er goed uit die ducatie van jouw .....en zal ook zeker erg goed rijden , en als dat jouw ding is ,is het jouw ding .. zal het ook beter doen in de bochten dan een harley ..

maar waarom dan zo negatief over harley's ?????

ieder zijn eigen ding , en ieder zijn eigen passie ..

de één houd van snel en flitsend.... de ander van veel chrome rustig rijden en mooi v-twin geluid ...

daarom hoef je toch niet negatief te doen en alle harley's af te kraken .....

ik ben een echte chopper fan ,vooral de harley vind ik geweldig (kan ik ook nog niet betalen )
maar daarom hoef ik de racer of supersport toch niet af te kraken ,ik vind het ook geweldig als ik sávonds in de tuin zit en het geluid van een racer kan horen tot hij in een dorp verderop zit met zijn hoge toeren lekker doortrekt ...(krijg ik ook kippevel van ;) )

uiteindelijk rijden we allemaal motor toch???

Straks in het zonnetje weer rustig cruisen met 2000rpm :] *O*


Nog een reclamespotje van HD, misschien handig voor je onderzoek:

 
Psst...da's geen Ducati. ;)

Als er naast HD nog een ander merk is wat wordt verguisd is dat wel Ducati.

Maar om op negativiteit terug te komen.... vanuit bepaalde kringen in de Harley wereld wordt ook niet zachtzinnig gesproken over "Jappen", "plastic", "buikschuivers" en wat nog meer. Dat gebash komt natuurlijk niet van 1 kant!

ik zeg ook niet dat harley rijders of chopper rijders in het algemeen heilig zijn.

ik snap het ook van beide kanten niet ,,,, slaat gewoon nergens op !! je bent en blijft allemaal motorrijder ...
 
Psst...da's geen Ducati. ;)

Als er naast HD nog een ander merk is wat wordt verguisd is dat wel Ducati.

Maar om op negativiteit terug te komen.... vanuit bepaalde kringen in de Harley wereld wordt ook niet zachtzinnig gesproken over "Jappen", "plastic", "buikschuivers" en wat nog meer. Dat gebash komt natuurlijk niet van 1 kant!

Nee da's een triumph,zeldzamer,3 pitter :P .

Een van mijn maten heeft jaren een hd chopper gereden,we gingen samen ook in een groep toeren/knallen.
Ik heb niks tegen het merk an sich,maar dat nogmaals dat gehypte,dat ingebakken "meer koppel" verhaal,karakter :? ,is allemaal relatief.
ik ben ook niet zo van het cafe met "kijk eens wat ik heb".
Mss vooroordelen van mij,maar ik zie teveel van dit soort situaties. :')
 
Nee da's een triumph,zeldzamer,3 pitter :P .

Een van mijn maten heeft jaren een hd chopper gereden,we gingen samen ook in een groep toeren/knallen.
Ik heb niks tegen het merk an sich,maar dat nogmaals dat gehypte,dat ingebakken "meer koppel" verhaal,karakter :? ,is allemaal relatief.
ik ben ook niet zo van het cafe met "kijk eens wat ik heb".
Mss vooroordelen van mij,maar ik zie teveel van dit soort situaties. :')

wij rijden elk jaar met een motor of 12 en daar zitten echt alle soorten motoren bij .
naked bikes, choppers ,cruisers, racers , en is altijd gezellig .
iedereen laat elkaar in z'n waarde en repecteren elkaar .
soms gaan de racers effe vooruit om een leuk bochtje mee te pakken , daarna sluiten ze weer aan , we zitten daarna lekker gezellig op een terrasje lekker ouwehoeren over van alles en nog wat ..
dus het kan wel hahaha !! wij hebben allemaal dezelfde hobby , motoren .
en wie waarop rijd is niet belangrijk !!!
 
wij rijden elk jaar met een motor of 12 en daar zitten echt alle soorten motoren bij .
naked bikes, choppers ,cruisers, racers , en is altijd gezellig .
iedereen laat elkaar in z'n waarde en repecteren elkaar .
soms gaan de racers effe vooruit om een leuk bochtje mee te pakken , daarna sluiten ze weer aan , we zitten daarna lekker gezellig op een terrasje lekker ouwehoeren over van alles en nog wat ..
dus het kan wel hahaha !! wij hebben allemaal dezelfde hobby , motoren .
en wie waarop rijd is niet belangrijk !!!~[/quote]

Dat zijn de leuke ritten, een Ninja, een high tech BMW, een Harley, een Suzuki met 400 cc, die steeds iedereen eruit rijdt, een Shadow, een Hayabusa die achteraan gaat rijden, zich terug laat zakken en weer bijtrekt, een BT1100 etc.
Zo'n samengeraapt zooitje met allemaal verschillende motoren, eind rijden, hapje eten tussen de middag en lekker ouwehoeren.
En dan op de terugreis haakt iedereen links en rechts af, gaat de afrit af en wordt uitgebreid uitgezwaaid door de overblijvers, tot er nog maar een paar over zijn..........
Dat zijn leuke dagen.
 
Niks mis met Harley's. Heb er twee gehad en wil ooit nog wel eens een Electra Glide aanschaffen. :}
 
:^ Als ik een loods en geld zou hebben, zou ik van ieder genre wel een motor willen hebben. Ik ben totaal niet merken- of soort-trouw, dat is alleen maar iets voor makkelijk door media-figuren beinvloedbare jochies. De Axe-gebruikers onder ons zeg maar...
 
Laatst bewerkt:
tis te hopen dat ze de crisis door komen.
anders is er straks geeneens een harley meer te koop.
en worden ze hellemaal in japan gemaakt,daar komen
div- onderdelen al heel lang weg.
en daar is niks mis mee ,stel voor dat iedereen er 1 koop
blijft de fabriek draaien, en wij lachen...
 
Gelukkig ben ik geen typmiep maar een ontwerper (tussen communicatie medewerker en communicatie ontwerpen zit een wereld van verschil!), overigens weet ik dat ik erg slecht ben ik Nederlands, maar bedankt voor het melden, ga er nog is naar kijken!


O my god... :')
 
En bochten en laat remmen. })
Ik hou van verfijnde techniek en heb een aversie tegen dat gehypte "harley gevoel".
En ja hoor den andre weet precies wat ik van zijn hd vind.

Dit is mijn ding,voor mijn klopt ie helemaal

[afbeelding]

Ergens einde vorig jaar nog een test van de 2010 modellen gezien. Meerdere merken.

Remvertraging van de Harley was het grootste :') (of zat in de top3 en heb ik het onthouden als nr 1 O-) )

Niet dat HD heilig is hoor, helemaal niet. Ze maken één specifiek soort motor, nah ja, twee; Chopper/bopper en cruiser. Niks geen SM, race, supersport, cross.. De andere merken wel.
Zelfs ducati doet uitstaptjes richting allroad achtig iets, de monster is een all-fun-naked, enz.

Maar sinds HD is overgestapt op Brembo ipv eigen remmen, en ze standaard ABS leveren op alle modellen (welk merk nog meer??), zit dat stil komen te staan wel goed.
 
Waar volg je die studie CMD? Heb deze studie zelf ook gedaan in Breda. Mijn vader heeft een Harley Fatboy, ik zal de lijst is invullen.

Waarvoor gebruikt u de Harley motor? Of waarvoor zou u deze gebruiken?
Toeren met vrienden.

Waarom zou u Harley Davidson aanraden bij anderen?
Het is een gevoel/ervaring die je hebt met de motoren/merk.

Is er spraken van een sub-cultuur binnen Harley Davidson? Zo ja, hoe ziet deze er uit?
harley rijders groeten vrijwel nooit "normale"motorrijders is me opgevallen, alleen elkaar. Zelfde als laffe goldwingrijders. De doelgroep is heel breed, van stratenmakers tot directieleden.

Als u het logo van het merk ziet staan, waar denkt u dan aan?
-

Wat voor soort mensen spreek Harley Davidson volgens u aan?
Midlifemannen, liefhebbers.

Wat is volgens u typisch iets voor Harley Davidson?
Luide pijpen, aandachtstrekker en waardevast

Thnx.

Ik doe mijn CMD opleiding ook in Breda. Welk jaar ben je afgestudeerd? En welk uitstroom profiel. Zoals je waarschijnlijk al door had doe ik Interactie Strategie.

Ze groeten alleen elkaar zeg je, ook in de andere berichten lees in een soort kloof tussen Harley rijders en andere motor rijders. Zijn Harley rijders dan zo anders?
 
ziet er goed uit die motor van jouw .....en zal ook zeker erg goed rijden , en als dat jouw ding is ,is het jouw ding .. zal het ook beter doen in de bochten dan een harley ..

maar waarom dan zo negatief over harley's ?????

ieder zijn eigen ding , en ieder zijn eigen passie ..

de één houd van snel en flitsend.... de ander van veel chrome rustig rijden en mooi v-twin geluid ...

daarom hoef je toch niet negatief te doen en alle harley's af te kraken .....

ik ben een echte chopper fan ,vooral de harley vind ik geweldig (kan ik ook nog niet betalen )
maar daarom hoef ik de racer of supersport toch niet af te kraken ,ik vind het ook geweldig als ik sávonds in de tuin zit en het geluid van een racer kan horen tot hij in een dorp verderop zit met zijn hoge toeren lekker doortrekt ...(krijg ik ook kippevel van ;) )

uiteindelijk rijden we allemaal motor toch???

Toch bijzonder, die kloof tussen deze 2 groepen motor rijders. Zijn er mensen die denken te weten waar dit vandaan komt?

Wat is het verschil tussen Harley rijden en een andere motor rijden (waardoor dit ontstaat?)?
 
En bochten en laat remmen. })
Ik hou van verfijnde techniek en heb een aversie tegen dat gehypte "harley gevoel".
En ja hoor den andre weet precies wat ik van zijn hd vind.

Dit is mijn ding,voor mijn klopt ie helemaal

[afbeelding]


Zou je dat gehypte 'Harley gevoel' kunnen omschrijven? En vanwaar heb je het gevoel dat het gehypt is?
Door de vele reclame? Door hoe mensen ermee om gaan?
 
Ik heb als verklaring wel eens gehoord dat 'harley rijders alleen naar andere motorrijders groeten' met tussen de regels door dus impliciet de boodschap dat de enige echte motor een HD is
 
ik denk dat je niets kan opmaken aan karakter of type ,wie een harley rijdt ..

een harley rijder kan zijn, van vuilnisman tot advocaat ...
en van een zeer rustig type tot agressief type zijn ...

Da's nou net het grappige,ik ben een vent met lang haar(type hard rocker/metal),zuip graag bier,heb weleenswaar geen tatoos,zit in de mid life leeftijd,verschillende kennissen en vrienden houden/hebben (van) choppers.
En toch supersports zijn helemaal mijn ding :} ...al jaren(nooit geen chopper/hd gereden)....tot zover stereotypes


Dat was inderdaad een beetje kort door de bocht. Maar zouden er ergens geen overeenkomsten moeten zijn tussen het karakter van het merk en de personen die het gebruiken? Dit hoeft uiteraard niet volledig te zijn, het kan ook maar een klein iets zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan