Het merk Harley Davidson

Waarvan? En ondergeschikt aan wat?

Clubleden kan je gaan tellen bij een clubhuis, huisvaders kan je straks in de zomer gaan tellen bij terrasjes. Vaak hebben ze ook nog een beertje in een leren pakje achterop. Serieus, geen grap :X

Kijk.Hieruit blijkt dat je van de materie nul komma nul verstand hebt.
Degene met de beertjes en vlaggetjes achterop zijn dus de Goldwingrijders.
U weet wel.De wil wel maar kan niet Harley rijders.
 
Dat is inderdaad vreemd, veel mensen kopen een motor (een harley of een andere) om vrijheid te beleven. Dat is wat ze er uit willen halen, nu ben ik geen motor rijder (dat was vast al duidelijk), maar hoe vrij voel je je op een motor?

Doordeweek dasje en jasje en in het weekend lere kleidng etc., waarom doen dien mensen dat? Wat willen ze daarmee krijgen? Willen die van de vrijheid van motor rijden beleven of iets heel anders?

Dat doen ze omdat de meeste mannen rond hun 40e erachter komen dat het leven zuigt.
Je hebt een klote baan.Die heb je als je geluk hebt over 20 jaar nog steeds.
Je kinderen voldoen niet aan je verwachtingen en je vrouw krijgt een buik met hangtieten.
Zelf waaien je haren bij windkracht drie uit je kop en de kans om ooit nog eens dat echt lekkere wijf te scoren is vrijwel verkeken.
Het is zo en rond je 40e komt deze ontnuchterende realiteit opeens bovendrijven.
Kortom Life sucks en wat doe je dan?

Je begint een relatie met een mooie secretaresse maar dat werkt alleen als je binnengelopen bent .Anders ziet de secretaresse je niet staan.
Wat dan overblijft is een bezoek aan de Harleydealer in de hoop om op die brommer wel een kans op die chick te maken.

In 99% van de gevallen werkt dit ook niet.Die mannen zie je dan op zaterdag buiten de C&A op hun vrouwen staan te wachten die dan aan hun vragen of deze jurk hen dik maakt.
Heb medelijden met deze mannenm.Maak eens een praatje met hun of tracteer op een biertje.
Want over 10 of 20 jaar sta jezelf ook buiten de C&A te wachten.

Been there.Done that.
Peace. ;( :?
 
Waarvoor gebruikt u de Harley motor? Of waarvoor zou u deze gebruiken?DVD -tje halen
Waarom zou u Harley Davidson aanraden bij anderen?Whoeaaaa!!!!
Is er spraken van een sub-cultuur binnen Harley Davidson? Zo ja, hoe ziet deze er uit?midlifers
Als u het logo van het merk ziet staan, waar denkt u dan aan?Aftershave
Wat voor soort mensen spreek Harley Davidson volgens u aan?loctite-dealers
Wat is volgens u typisch iets voor Harley Davidson?Locking the throttle.
:N

Dat is Toyota.
 
Arrogantie, of vermeende arrogantie, daar mag je zelf een oordeel over vormen.
Maar als Kawa rijder zoals ik, kun je wel 's dingen constateren.
Een voorbeeld.

1 of andere cruiser clubje in Den Haag waar ik me 's bij aan wou melden.
Ze deden zich voor als toffe gasten met weinig pretenties en off the road met Jeeps vonden ze ook leuk en noem maar op...
Na een mailwisselingen met die jongens, kreeg ik een uitnodiging om 's mee te rijden.
Leuk allemaal, tot het moment was gekomen om eens uit te wijden over m'n motor, een kawa in dit geval.
Ze namen waarschijnlijk aan dat ik HD reed....
Mails werden niet meer beantwoord...hahaha, dus toch wel een pretentieus clubje...
Ik vind het allemaal wel best zo, ik heb eigenlijk geen club nodig om plezier te hebben, maar het is toch best wel triest als je je zo kinderlijk opstelt.
Zeker niet alle HD rijders zijn zo en je hebt er ook zat toffe gasten tussen zitten.
Maar ik zie het al voor me.
Ik ga met m'n Audi naar een verjaardag en ik zie een paar Peugeotrijders arriveren.
En dan zou ik die bestuurders gaan negeren...want dat zijn Peugeotrijders.
Da's toch om te lachen?
Ach, het is net als op het werk, je zegt een paar keer goeiemorgen/prettig weekend tegen iemand en hij zegt nooit wat terug.
Dan denk je toch ook? Barst maar...


Als ik vragen mag, welke club in Den Haag heb jij het over?
 
Dit heb ik niet eens echt bewust gedaan hor. Denk ook niet dat het echt geholpen heeft, maar dat had ik zelf al lichtelijk onderzocht.Thnx, dat klinkt inderdaad beter. Staat vooral netter, heb ik het ook aangepast!I know :( Zie vaak me eigen fouten niet, maar ga het zeker nog na laten kijken door een hoop mensen (na dat ik de spellingscontrole er eens op los gelaten heb |( )Dat is ook wel wat ik ongeveer wil gaan doen. Wil eerst een uitstapje maken naar een paar merken en wat vrijheidswaarde en erna met theorie en de voorbeelden dit uitleggen/verklaren.Dat is nog wel lastig om het in 1 zin te formuleren, ben hier met m n begeleider ook al mee bezig. Het wordt iets van:

Hoe werken merkwaarden ten opzichte van persoonlijke waarden? of
Hoe komen merken en personen aan hun waarden? of
Hoe werkt de wissel werking van waarde tussen merken en groepen mensen?Dat is een erg goede, het is voor mij natuurlijk erg duidelijk wat ik er mee bedoel, maar het is erg fijn dat andere het ook eens lezen!Thnx! En heel erg bedankt voor je feedback! Het is een soort extra begeleiding ;) :}
Erg fijn dat je hem gelezen hebt en serieuze feedback geeft!

Wat voor afstudeerproject ga jij doen? Van welke opleiding


Het lastige is dat "vrijheidsbeleving" zo subjectief als de neten is. "Merkwaarde" overigens ook, maar dat is tenminste nog beïnvloedbaar door het bedrijf in kwestie.

Daarom is ook "de vraag" zo belangrijk; voor m'n eigen project ga ik 1 maand gebruiken om de vraag op de juiste manier in één zin te formuleren, en de overige 5 maanden om de resterende 50 kantjes vol te pennen. Klinkt scheef, maar dat is het niet. Uit "de vraag" kunnen deelvragen geformuleerd worden, en je kan maar beter zorgen dat je in je verslag een antwoord geeft op elke mogelijke deelvraag. Zo niet, geheid dat je die vraag nu net voor je kiezen krijgt bij het afstuderen. "Uit je vraag valt te formuleren dat je bladiebladiebla gaat doen. Waar staat dat dan??" Uhm...

Bij jouw vragen:
Hoe werken merkwaarden ten opzichte van persoonlijke waarden? of
Hoe komen merken en personen aan hun waarden? of
Hoe werkt de wissel werking van waarde tussen merken en groepen mensen?
ga je naar mijn idee instrumentele waarde gelijk stellen aan intrinsieke waarde. De betekenissen daarvan zijn, ook al is het hetzelfde woord, totaal anders.

Als je echt die twee verschillende betekenissen wilt gebruiken, kan je je beter afvragen welke toevoeging een bedrijf moet doen om zijn instrumentele waarde te verhogen, zodat een verandering in perceptie van intrinsieke waardebeleving optreedt bij de consument. Kom je wel een beetje op marketing terecht.


Doe zelf trouwens deeltijd technische bedrijfskunde op de HU.
 
Het lastige is dat "vrijheidsbeleving" zo subjectief als de neten is. "Merkwaarde" overigens ook, maar dat is tenminste nog beïnvloedbaar door het bedrijf in kwestie.

Daarom is ook "de vraag" zo belangrijk; voor m'n eigen project ga ik 1 maand gebruiken om de vraag op de juiste manier in één zin te formuleren, en de overige 5 maanden om de resterende 50 kantjes vol te pennen. Klinkt scheef, maar dat is het niet. Uit "de vraag" kunnen deelvragen geformuleerd worden, en je kan maar beter zorgen dat je in je verslag een antwoord geeft op elke mogelijke deelvraag. Zo niet, geheid dat je die vraag nu net voor je kiezen krijgt bij het afstuderen. "Uit je vraag valt te formuleren dat je bladiebladiebla gaat doen. Waar staat dat dan??" Uhm...

Bij jouw vragen:ga je naar mijn idee instrumentele waarde gelijk stellen aan intrinsieke waarde. De betekenissen daarvan zijn, ook al is het hetzelfde woord, totaal anders.

Als je echt die twee verschillende betekenissen wilt gebruiken, kan je je beter afvragen welke toevoeging een bedrijf moet doen om zijn instrumentele waarde te verhogen, zodat een verandering in perceptie van intrinsieke waardebeleving optreedt bij de consument. Kom je wel een beetje op marketing terecht.


Doe zelf trouwens deeltijd technische bedrijfskunde op de HU.

Bedankt voor je feedback!

Ik wil die waarde niet zozeer vergelijken, ik wil het ook niet in waarde van geld hebben. Bij mij gaat het meer om de perceptie van de mensen zelf en de identiteit die het bedrijf voordoet te hebben. Ik wil ook de hypothese stellen dat een merk een collectieve identiteit heeft. Een gedestilleerde identiteit van een grote groep mensen.

Overigens is onze scriptie een stuk kleiner als een gemiddelde scriptie, we krijgen er 10 weken de tijd voor en het maximaal aantal woorden is 10.000. Heel erg veel kan ik er niet bijhalen dus.

Ik geloof dat ik lichtelijk begrijp wat je bedoelt, maar zover kan ik denk ik niet gaan.

Ik stel het wel heel erg op prijs dat je de moeite neemt om mijn scriptie tot zover te lezen. Ook kan ik de feedback goed begruiken (in de zin dat ik deze wel nodig heb en dat je feedback erg goed is!)

Waar ga jij op afstuderen? Ga je bij een bedrijf werken of een eigen onderzoek verrichten?
 
Ga maar is naar deze Harley Dealer: HD Hutten Motoren voor een snelle service en revisie aan je Harley Davidson. - HD Hutten Motorcycles
Proef je een bepaalde sfeer, ligt tussen Eindhoven en Tilburg in. Weet niet waar je vandaan komt maar dit is relatief gezien vanaf breda wel te doen met de auto/motor.

Onderwerp is in ieder geval wel interessant en een leuke insteek tot een scriptie. Heb je een portfolio om te bekijken?

Tja, dan is de Harley dealer in Breda dichterbij dan Veghel.
 
Dat zat toch al goed? Lag alleen niet aan de remmen.

(inkoppertje, en misschien was ie al ingekopt)

(note 2: ik ben geen Harley hater)
Nah, HD staat nou niet echt bekend om de goede kwaliteit van de eigen remmerij :X

Dito met de vering.

Met de Evo serie werd er al meer aandacht aan besteed, toch leveren ze motoren af met vering die of heel slap of te hard is (afhankelijk van de dag van productie).

En het bochtjes sturen was maar half half. Pas de laatste jaren wordt er, naast het uiterlijke deel, ook meer andacht besteed aan de fijne kant van de rij eigenschappen.
 
Het valt mij op dat iedereen die ik ken en Harley Davidson is gaan rijden, daar na een tijdje mee is gestopt. De verhalen zijn allemaal hetzelfde, slechte kwaliteit van de materialen, slechte remmen, slechte vering, veel storingen aan de electra, storingsgevoelig, dure onderdelen etc etc.
Bij verkoop bleek ook de restwaarde tegen te vallen. Een afschrijving van 5000 euro in een jaar met 1000 km was heel gewoon.
Vreemd dat Honda al deze zaken wel voor elkaar had in 1971 !!! (cb500)

Tja.

Wat jij hier aangeeft, zijn de ervaringen die ik hoor van mensen die Japanners en Italianen rijden.

Tis maar net naar wie je luisterd, denk ik.

Heeft iemand wel eens de prijs van originele onderdelen van Honda vergeleken met de originele onderdelen van HD? Ik wel, weliswaar een Goldwing, maar ik schrok me de pleuris :X

Daarnaast is er voor Harley veeeel meer aftermarket verkrijgbaar dan voor andere merken met hun 4,367 verschillende modellen. En vaak ook goedkoper.

Kwaliteit is prima. Gewoon net als elke andere reguliere fabrikant, ook gewoon goed.

Power uit het blok is niet te vergelijken met de andere mekren (CC/pk verhouding), een HD rijder hoeft ook niet op een terras te vertellen hoeveel pk z'n motor heeft.

De oude modellen waren op z'n Amerikans ontworpen, gemaakt en in elkaar gezet: groot en dikke bouten, gewoon hard aandraaien en hopen dat het niet lekt.... _O-

Ach ja, ieder merk heeft wat :')
 
Weet ik niet meer, het is al een tijdje geleden.
Het was geen bekende club, eigenlijk helemaal geen club, meer een groepje cruisergasten.
Ik heb geprobeerd ze even op te googlen, geen resultaat..


Als ik vragen mag, welke club in Den Haag heb jij het over?
 
Laatst bewerkt:
Yeps,

Als je eens met een paar Harley-believers en liefhebbers wil mailen of bellen: ik weet er hier wel een aantal in de buurt zitten. Kan wel eens voor contactgegevens zorgen, denk ik...
 
1)Waarvoor gebruikt u de Harley motor?
om op te scheppen en naar de dealer te rijden.

2)Of waarvoor zou u deze gebruiken?
rijden als ie dat langer dan 200 km kon.

3)Waarom zou u Harley Davidson aanraden bij anderen?
om te lachen.

4) A)Is er spraken van een sub-cultuur binnen Harley Davidson?B) Zo ja, hoe ziet deze er uit?
A) ja,sub-liem veel geld teveel, gelukkig voor de dealer. B) .....prrrooeeesttttttttt.. :X :+

5)Als u het logo van het merk ziet staan, waar denkt u dan aan?
olie en onderdelen. maar niet in of bevestigd aan de motor.

6)Wat voor soort mensen spreek Harley Davidson volgens u aan?
zie 4B.

7)Wat is volgens u typisch iets voor Harley Davidson?
zie 5.




zoiets? :+
sorry, dacht dat het al vrijdag was. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik herinner mij vooral beelden van 1 of andere HD meeting waar als afsluiting een Japanse motor op de brandstapel ging. Dat in combinatie met nooit groeten naar collegamotorrijders doet mij toch vermoeden dat het niet aan de collega's zal liggen.

Ik ken ook wat mensen met een HD, maar kende ze al voordat ze HD reden, dus niet echt relevant...
 
Ik herinner mij vooral beelden van 1 of andere HD meeting waar als afsluiting een Japanse motor op de brandstapel ging. Dat in combinatie met nooit groeten naar collegamotorrijders doet mij toch vermoeden dat het niet aan de collega's zal liggen.

Ik ken ook wat mensen met een HD, maar kende ze al voordat ze HD reden, dus niet echt relevant...

Die disclaimer is wel grappig ..

Anyways je rijd wat suits U toch?
 
Laatst bewerkt:
Op de een of andere manier zijn er altijd mensen die negatief doen over Harley's en de eigenaren ervan. Sneu. Respect is vaak ver te zoeken, terwijl het toch allemaal motorrijders zijn.

Niet in mijn optiek. Veel HD rijders zijn voornamelijk HD eigenaren. Die maken hooguit op een warme zomerdag een groepsgewijs clubrondje over de veluwe danwel een showritje over de boulevard.

Mooiste voorbeeld is jean marie pfaff. Geld zat, geen verstand van motoren, dus koopt een HD (iedere leek kent die naam immers en iedere leek vind het stoer) gaat lekker rijden in italie (nee nee, motor op de trein erna toe anders zitten we te lang achter het stuur) en gaat daar flink op zijn bek door gebrek aan inzicht/gevoel/ervaring om later van zijn vrouw niet meer op zo'n ding te mogen klimmen :')

Het merk HD trekt meer pfaffs aan dan enig ander merk. Is prima voor de fabriek immers een sale is een sale en het imago lijdt er niet onder immers een leek ziet het verschil niet tussen de echte liefhebber die dagelijks rondknort op zijn HD en de muppet die er alleen over praat.

Heb zelf ooit 1 rit van zo'n 250km gemaakt op een HD. Oud model, 85er meen ik. En ja,.. het trok meer bewonderende blikken dan enige andere fiets die'k ooit gehad heb (was mijn brakke ego ook aan toe 8-)) maareh.... dat gebonk, geherrie, gewaggel van dat ding beviel me voor geen meter dus nooit in de verleiding gekomen er 1 aan te schaffen.

Thnx voor alle verhalen! Harley is natuurlik duidelijk een merk met een verhaal, een best stoer verhaal zelfs, zouden ze hierdoor zo groot geworden zijn?

Stoer? Kijk eens wat ichiro honda allemaal gedaan heeft om zijn motortokootje tot een succes te maken. Welke risico's hij heeft genomen, moeilijke beslissingen genomen en met wat voor geestdrift hij dat deed. Dat is pas stoer.
Maareh... je bedoeld wss. de bad boy / easy rider associatie. Tsja. Dat zal allicht meegeholpen hebben.
 
eeh bestaat die harley tegenwoordig niet uit allemaal honda onderdelen.
dat is toch een toeleverransier van hd net als div- anderen uit japen en china.
schakelaar komen toch van de susi fabriek.....
 
Mooiste voorbeeld is jean marie pfaff. Geld zat, geen verstand van motoren, dus koopt een HD (iedere leek kent die naam immers en iedere leek vind het stoer) gaat lekker rijden in italie (nee nee, motor op de trein erna toe anders zitten we te lang achter het stuur) en gaat daar flink op zijn bek door gebrek aan inzicht/gevoel/ervaring om later van zijn vrouw niet meer op zo'n ding te mogen klimmen :')
Leuk, staan daar ergens beelden van online? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan