Het grote K100 topic

Isinds afgelopen donderdag een k11rs er bij , gewoon omdat de prijs goed was .
Binnenkort allebei schoonmaken en dan in de verkoop zetten.

Ik vind een k1300 r toch wel erg gaaf .
 
Ik heb nog wat spullen van mijn K75 die natuurlijk ook op een K100 passen. :Y
Zie het K75 topic. :Y
Danny :W :]
 
Ik heb momenteel een K100lt in gedachten om te kopen, maar zou liever een basis K100 willen...
Bestaat de mogelijkheid om een lt om te bouwen naar de naked versie?
 
Hier maar eens een plaatje van onze K100 WiFi (winterfiets) de basis is een K100RS uit 1983 met 230.000 km op de teller. Het enige wat is gedaan is de cilinderkop ombouwen/reviseren voor loodvrij. Ook omdat er op lpg wordt gereden. Vrouwlief heeft er altijd lekker op gereden, maar sinds ze een K1 heeft met zijspan ben ik de oude aan het ombouwen. Daar gaan we komende winter mee naar Noorwegen.

full


Hier trouwens een foto van vrouwlief d'r nieuwe aanwinst.

full
 
Hier maar eens een plaatje van onze K100 WiFi (winterfiets) de basis is een K100RS uit 1983 met 230.000 km op de teller. Het enige wat is gedaan is de cilinderkop ombouwen/reviseren voor loodvrij. Ook omdat er op lpg wordt gereden. Vrouwlief heeft er altijd lekker op gereden, maar sinds ze een K1 heeft met zijspan ben ik de oude aan het ombouwen. Daar gaan we komende winter mee naar Noorwegen.

[afbeelding]

Hier trouwens een foto van vrouwlief d'r nieuwe aanwinst.

[afbeelding]

Blijft heerlijk zo'n K1.

ps. noorwegen...... kom je op de koffie ?
 
Ik mag bijna dit K forum vervoegen. Vandaag een proefritje gaan maken op een k100rt van 85, met slechts 39000km gelopen (100% zeker ben je nooit, maar alles wijst erop dat dit echte kilometers zijn, zelfs de complete onderhoudshistorie is er bij van de afgelopen 30jaar).

Heb nu een Honda Integra 750 en die blijft. De K komt er bij. In tegenstelling wat je zou vermoeden, zal de Honda mijn dagelijks werkpaard zijn en blijven, ook mijn pekelfiets, slecht weer motor, pakezel, en.... vul zelf maar aan. De K is zo een motor waar ik altijd van gedroomd heb om te hebben en die gaat enkel bij mooi weer, dagritten en meetings bereden worden, verder krijgt die een ere plaatsje in mijn garage.

Vandaag een testritje gedaan en de motor werkt perfect, alsook alle electra (er brand enkel een waarschuwingslampje op het dashboard dat het achterlicht niet zou branden, maar dat brand dus wel). Wat me wel opviel is dat deze K100rt enorm zwaar is, zelfs wanneer je in beweging bent, en al helemaal als je ergens moet draaien. Begrijp me niet verkeerd, ik wil hiermee niet beweren dat het bij de motor ligt (anders zou ik hem niet kopen) maar eerder in vergelijking met alle motoren die ik hiervoor ooit gehad heb, is dit toch echt wel het zwaarste beest uit de stal.
Maar men zegt dat de politie hier ook lang mee gereden heeft, en dat die er zelfs gymkhana mee aankunnen, dus dan moet ik er toch al zeker mee leren draaien in een straat. Nu vergelijk ik natuurlijk met mijn huidige Integra wat echt een fiets is, met 2 vingers in de neus, stuur tegen de aanslag, en rondjes draaien is geen probleem. Dat zie ik me met de K toch niet zo direct doen (of ik moet me uitzonderlijk goed kunnen aanpassen aan zijn gewicht)

Heeft eigenlijk iemand een link naar een (youtube)filmpje waar men met k100 gymkhana of vergelijkbare handelingen uitvoerd?
 
39K? Doe je voorzichtig? Je bent nog aan het inrijden _O-
Misschien wel heel simpel gedacht, maar je zou niet de eerste zijn: Bedien je de voor- en achterrem even als hij gestart is? Dan gaat die waarschuwingslamp uit. Zo niet, is achterlicht of remlicht kapot of je moet de contacten in de lamp goed schoonmaken. Als allerlaatste zou het electronicadingesten wat dit regelt kapot kunnen zijn.
Gymmen met een K100 kan heel goed. Banden goed op spanning brengen, iets harder misschien dan aangegeven (2.3 V, 2.7 A) en dan kan je absoluut het stuur tegen de aanslag knallen en omdraaien. Rondjes draaien met de valbeugels schurend tegen de grond is mogelijk O-) Veel plezier ermee.
 
Ben haar vandaag gaan halen. Het eerste half uur dacht ik... wat ik heb ik nu gedaan! Zo een zwaar, log ding, hier geraak ik nooit aan gewent. Het volgende half uur dacht ik: wauw wat een prachtige motor, ik wil blijven rijden en niet meer afstappen.
Geweldige rit achter de rug, ik ben helemaal blij en al verknocht aan mijn Kaatje. Enkel de banden moet ik wel dringend vervangen want die zijn oud en de rubber verduurd. En dan nog voelde de motor stabiel als een trein. In de bochten voel je het gewicht wel hard, is een kwestie van wennen. Eerste kilometers waren een ramp en was ik precies weer een beginneling, daarna begon het beter en beter te gaan (maar een gymkhana zie ik mezelf er toch niet direct mee rijden hoor _O- ). Motor zelf rijdt uiterst soepel, geeft geen slagje verkeerd, ook remmen werken subliem goed, véél beter dan ik had verwacht van een oldtimer. Hij voelt echter totaal niet aan als een oude motor, ik heb al veel nieuwere motoren gehad die veel slechter schakelden en remden (bij name de ktm 990 adventure). Dus echt super blij met mijn nieuw oudje. Eentje om te koesteren. Het is het driehoekje met uitroepteken dat brand op het dashboard na het starten, even remmen en het gaat wel uit. Is dit normaal voor deze k100rt? De verkoper wist het ook niet, volgens hem had hij dit vroeger niet en denkt hij aan een slechte massa probleem. Maar even remmen en het is wel uit. Met een "maagdelijke" 39000km op de teller, hoop ik nog heel veel jaren geniet te hebben van deze motor.
 
Laatst bewerkt:
dat waarschuwingslichtje is een controle van je remlicht en je beide schakelaars.
Ja dat is dus normaal voor een K100. Zal vast wel in het boekje staan ;)
 
Vandaag mijn k'tje ook weer eruit gehaald voor de eerste rit in december.
Yamaha gaat van de week naar de stalling, en de K zal de hele winter doorbikkelen
 
Helaas heeft m'n K100 me vanochtend laten staan bij de pomp.
Na het tanken kreeg ik hem niet meer gestart.

Denk dat de koolborstels van de startmotor vervangen moeten worden, pomp doet het, maar verder niks
 
gaat je koplamp nog aan bij het op contact zetten? En gaat hij dan weer uit bij het indrukken van de startknop?
Het start-ontlastrelais van verlichting e.d. pakt massa via de starmotor.
Versleten koolborstels zie je dus aan het niet altijd branden van de koplamp.
Ik duwde de mijne in de versnelling een paar keer achteruit (dan draait de startmotor) aan de koplamp kon ik dan zien wanneer ik weer kon starten.

Het kan ook zijn dat de schakelaar in je zijstandaard niet goed werkt.
 
gaat je koplamp nog aan bij het op contact zetten? En gaat hij dan weer uit bij het indrukken van de startknop?
Het start-ontlastrelais van verlichting e.d. pakt massa via de starmotor.
Versleten koolborstels zie je dus aan het niet altijd branden van de koplamp.
Ik duwde de mijne in de versnelling een paar keer achteruit (dan draait de startmotor) aan de koplamp kon ik dan zien wanneer ik weer kon starten.

Het kan ook zijn dat de schakelaar in je zijstandaard niet goed werkt.

Pfoe, even niet op gelet.
Wel gemerkt dat de sensor van het remlicht (handrem) weer moeilijk doet, maar dat is een ander verhaal.
Zal vanavond eens kijken, is ook wat makkelijker inspecteren als het donker is.
Zijstandaard lijkt me sterk, want dan zou die juist helemaal niks doen als je hem wilt starten, en wel starten in zijn neutraal.

Tevens, de accu is nog prima in orde, kan zo een lange tijd doorstarten als het moet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan