Het grote K100 topic

Een K100rs wel maar een K1100rs is zo stabiel als het maar zijn kan.
De 2 kleine extra buisjes bij het balhoofd hebben meer effect dan je zou denken.
Ook de veel betere voorvork met dikke stabilisatorplaat, bredere banden en de standaard al betere achterdemper dragen hun steentje bij.
Een goede achterschokdemper doet enorm veel voor de stabiliteit.
Ik heb op mijn K100rs nu een 1100 demper en dat scheelt al een slok op een borrel.
 
Heb je dan toevallig een RS 16v? De 100 16v en de 1100 schokdempers zijn namelijk iets langer dan de K75 en K100 8v dempers ;)
 
Nee ik heb een 8 klepper K100.
Dat hij iets langer is heeft gevolgen voor je middenbok, die moet je iets verhogen.
 
Andersom kan ook, laatst een YSS Z366 van een 100 geleverd voor een 1100 zodat de rijder wat makkelijker met de voeten bij de grond kon. Motor was daarna juist heel slecht op te bokken. Oplossing was simpel, dikke plank neerleggen, met het achterwiel op die plank zetten en hij bokte weer op als vanouds.
 
Ik heb in elk geval de brede sloffen eronder, op de K1 velgen zegmaar.

En dus ook de langere demper, denk ik.

Ik ben beslist geen coureur, ik rijd als beginnende rijder echt langzaam in bochten, omdat ik met name op natte weg in druk verkeer al niet zoveel vertrouwen héb... en dan helpt een ietsje slappere brommer niet echt. Niet wat ik verwacht had van zo'n zware kilometervreter eigenlijk... want dat is toch hoe de K bekend staat.

Nouja, ik zal het wat tijd geven om te wennen, en de schokdemper na laten kijken.

Bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect, dat ding is nooit erg best geweest. Revisie kost waarschijnlijk minstens de helft van een nieuwe en dan nog heb je maar een oud opgelapt budgetding. Nieuwe Z366 eronder en gaan met die banaan :]
 
Laatst bewerkt:
de brede velgen/banden helpen je ook niet met beter weggedrag.. De K is zwaar maar stuurt als de beste. Wat Dutch vermeld. betere demper gaat veel helpen en vergeet de slappe voorkant niet. Ik had voor WP veren en achter een koni. Een totaal andere motor
 
Dit konijn heeft een goede reden om nogal fel te zijn op fatsoenlijke vering ;)

vf750s-na-ongeluk.jpg


Ik hoef maar naar m'n linkse hand te kijken om er aan herinnert te worden dat je vering niet moet verwaarlozen :X
 
Autsj.

Overigens een raar probleempje met de K100;

Als ik constant 150 op de teller rijd, een fijne kruissnelheid met dat ding, zweeft de toerenteller heen en weer tussen 5000 en 6000....

Waar kan dat aan liggen? De toerenteller zelf, of iets met de ontsteking? Motor loopt verder goed.
 
Ken het, die van mij doet het ook.
Stoor me er niet zo aan :P

Heeft er iemand toevallig nog 2 voor-remschijven liggen?
Die van mij zijn na 3 weken stilstand vastgeroest aan de remblokken O-)
 
Laatst bewerkt:
Mmm... stilgezet met pekel erop? ;)

Ik stoor me wel aan de haperende toerenteller, aangezien ik nog niet helemaal het gevoel heb ontwikkeld waar het rood nu eigenlijk begint ;-)
 
Hallo allen,

Ik heb sinds een week of 3 ook een K100. Het gaat om een LT uit '85 waarvan de vorige eigenaar de kappen af heeft gehaald. Tot nu toe bevalt de motor me erg goed, start vrijwel altijd na een druk op de knop (met of zonder 'choke') en het rijdt lekker soepel. Echter valt het me op dat de motor een tik heeft in het blok, zou dit iets met de riemen te maken kunnen hebben? Daarnaast heeft de motor moeite boven de 6k toeren, dit heb ik natuurlijk eigenlijk nooit nodig maar het is wel zo leuk als daar ook wat power zit. Zou dit met verstopte injectoren ofzo te maken kunnen hebben?
 
Een K is geen stille motor. Dag tikken kan meerdere oorzaken hebben. Kleppen, nokkenaskettingspanner en de oudere 100's hadden een tussenas waarvan de 6 klinknagels zich wel eens loswerkten. Later zaten daar 12 klinknagels in. Dus moeilijk te beoordelen van een afstand.
M.b.t. niet trekken bij hoge toeren - begin eens met wisselen van het benzinefilter in de tank, als je dat nog niet gedaan hebt. Een oud filter kan dit probleem veroorzaken. En een keer een flesje injectorreiniger kan natuurlijk nooit kwaad.
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag na 5 maanden buiten onder een motorhoes te hebben overwinterd, de K weer tevoorschijn getrokken.
Accu geplaatst want die heb ik binnen laten overwinteren en een druk op de knop en de K kwam weer als vanouds tot leven. *O*
En dat op van die E10 benzine meuk. 8-)
Nu nog wat achterstallig onderhoud uit voeren zoals een achterband vervangen en de olie en oliefilter vervangen en mijn K is weer gereed voor een hopelijk lang motor seizoen :] .
Oja wel zat de koelventilator weer vast :( maar na verwijderen van de zijkuip van mijn RT en met de hand de koelfan te hebben rond gedraaid, deed deze het ook weer zoals het hoort.
 
Een paar honderd kilometers maken helpt misschien ook wel om de kurk uit de uitlaat te blazen ;-)
Hielp bij de mijne ook... voelt een stuk minder traag aan, dan in het begin.
 
Ach weet niet of het Kaatje nog veel harder moet kunnen? 8-) })
Draait nu al 225km/u op de klok *O* gewoon rechtop achter de kuip zittend en verzwaard met 100+ kg _O- en op E10 benzine -O-
 
Ik had het dan ook tegen FelixT. Even niet gezien dat die post bijna twee weken oud was ...

Geen idee nog hoe hard die koelkast van mij loopt eigenlijk. Nodigt een stuk minder uit tot dat soort capriolen dan m'n CBR...
 
Laatst bewerkt:
Ik haal net de 200. Zit wel een wat grotere ruit dan normaal op, ben wat aan de lange kant. Zou het verschil kunnen maken.
 
Dat scheelt fors in de luchtweerstand ja, wat je grootste vijand is voor topsnelheid.

Zo'n 'zetpil' ligfiets met K100 blok, dát wordt interessant ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan