Africa Twin 1995 reviseren

HummerH1

Die hard MF'er
28 feb 2010
358
1
Modificaties:
- Tripmaster op zowel mile als km omgebouwd
- Dubbele bi-xenon lampen
- Led achterlicht gemaakt
- Led knippertjes met aangepast relais
- Luchtfilter aangepast
- Laser uitlaat met ophanging
- Voorframe aangepast voor een GPS
- Verdikte RVS spaken
- Aanpassen vlotterkamerontluchting
- Twee 12 Volt aftkl plug
- Ophangpunten carterbescherming versterken
- Aanpassen benzine pomp
- Vervangen kuip door één delig kevlar exemplaar

Nog te doen:
- Bouwen van een electronisch kettingsmeersysteem

Begonnen met het opknappen van mijn Africa Twin uit 1995.

Heb eerst de Transalp van mijn vrouw opgeknapt, maar daar geen topic van gemaakt, maar zo af en toe een beetje goede raad is nooit weg heb ik gemerkt.

De Twin ligt nu al volledig uit elkaar en ik heb alle spaken uit de wielen geknipt, want die waren zo geroest dat de nippels niet meer wilden draaien. Ga ze vervangen door RVS ben ik gelijk verlost van het poetsen van de spaken

Verder ben ik van plan om mijn frame, naven en velgen te laten poedercoaten. Ben het nog niet helmaal met mij zelf eens, maar ik denk er over om het in de kleur rood te laten coaten en dan mijn voor en achterspatbord, tank en zijkappen wit

En dan nog het grootste dillema. Wat te doen aan sticker werk, ideeën genoeg. Dakar look, orginele stikkers in een andere kleur na laten maken en mijn persoonlijke favoriet iets met wolven poten.
Zal later wel een paar ontwerpjes plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Onze motoren, de roze klaar, de groene moet nog

full
 
Laatst bewerkt:
ik dacht al dat je het blok moest splitsen , omdat er wat inwendig is,, en dat gebeurt eigenlijk alleen bij extreme dingen , geen olie & water ,, of zand of brand
 
Hee Willem,

Aankomende maandag ga ik eindelijk naar het dakar team van Honda. Hopelijk hebben ze een hoop spullen staan. Ik zal op mijn eigen topic een paar leuke foto's plaatsen.

Gr.

Donny
 
Hieronder een aantal schetsen die ik bedacht heb!

Nummer 1:


full
 
Laatst bewerkt:
ik zou ook gaan voor de eerste,met het zijspatbord van de tweede,stickers uitlijnen is wel een moeilijk karwei weet ik uit ervaring,ik zou de lijn van de onderkant tank en zadel gebruiken om van daaruit te werken.
maar zoals je zelf al aangaf,er zijn zoveel combinaties mogelijk! succes i.i.g.
Ed
 
ik heb toen mijn twin, die ik inmiddels al niet meer heb, zelf gespoten en bestickerd op deze wijze. Die nomadesticker heb ik toen bij iemand op ebay besteld.

 
Ik vind schets 1 het mooist. Zoiets heb ik voor mijn motor ook in gedachten :) Mooie schets trouwens :) Vanavond mijn voorspatbord gemonteerd op de motor. Heb foto's in mijn topic gezet.
 
Ik vind schets 1 het mooist. Zoiets heb ik voor mijn motor ook in gedachten :) Mooie schets trouwens :) Vanavond mijn voorspatbord gemonteerd op de motor. Heb foto's in mijn topic gezet.

:^ 1

...ook omdat het (boerka) mannetje er duidelijker te zien is. :Y
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik voor mijn ontwerp 4 gaan, dat heeft niemand.
Maar bij een eventuele verkoop misschien wel minder aantrekkelijk.

Motor ligt nu volledig uit elkaar. Spaken uit mijn naven geknipt en heb vandaag mijn voorframe aangepast voor het plaatsen van mijn Garmin.
 
Nog een halve dag en dan ligt hij wel uit elkaar. Natuurlijk sleutelt Murphy ook weer mee, boutje in het hitte schildje afgebroken.
full
 
Laatst bewerkt:
Leuk he, dat sleutelen *O*

Kom ik er net achter, dat ik maar één led knipperlicht heb binnengekregen in plaats van twee stuks. Kijk ik op de site, blijkt dat de prijs per stuk gaat en niet per paar. Nooit gezien B| Bestel ik opnieuw een led knipperlicht, bestel ik ook nog eens de verkeerde kant :N Gaat goed op de zaterdagavond :? Gelijk maar even een e-mail gestuurd, want telefonisch waren ze niet bereikbaar.

Heb foto's geplaats van de nieuwe onderdelen in mijn topic :)

Groeten.

Donny
 
Super, xal het topic blijven stalken ^^

vind zelf no 3 erg cool, vooral omdat ik het nog nergens gezien heb ^^ al een idee over de kleurstelling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan