Db killer in micron?

Wim

Die hard MF'er
1 feb 2002
957
0
Eindhoven
Nou zat ik gister voor de gein te kijken naar m'n micron demper.. en het viel me op dat er iets 'raars' mee aan de hand was .. Als je vanuit de achterkant naar binnen kijkt kijk je gewoon tegen de wand van het carbon aan..

Volgens een kennis van me zou het best kunnen zijn dat de uitlaaat standaard open is maar dat er nu een dbkiller inzit.. Dus ik de achterkant eraf gehaald en het leek er inderdaad op alsof er een korte buis later ingelast is. Ik heb hieronder een schetsje gemaakt van het geheel



Het gaat om deze uitlaat op deze fiets:

cbr8.JPG


Kan ik dat ding eruit slopen? Of hoort het gewoon bij de uitlaat..
 
Ik "wou" dat ik een db-killer te pakken kon krijgen die in mijn micron te plaatsen is, al is ie van een ander merk. Dan kon ik er tenminste mee op zolder rijden.. ;-)

Nu moet ik steeds de originele uitlaat erop terug zetten.
 
Ik "wou" dat ik een db-killer te pakken kon krijgen die in mijn micron te plaatsen is, al is ie van een ander merk. Dan kon ik er tenminste mee op zolder rijden.. ;-)

Nu moet ik steeds de originele uitlaat erop terug zetten.

Ach, mocht dit wel een dbkiller zijn dan laat ik er een plat rond stukje metaal omheen lassen.. dan kan ik hem later terugklemmen. Op straat moeten ze me horen :X
 
Ben je al verder gekomen, mbt het eventueel openmaken van de demper?
Ben zelf ook in het bezit van een Microndemper en ben erg nieuwsgierig over
hoe het bij jou is afgelopen.

Jep, de demper is opgengehaald.. helaas bleek het niet om een dbkiller te gaan maar om een vast deel van de demper .. Helaas pindakaas :)
 
He Wim,

Ik heb exact dezelfde motor (kleuren) en toevallig ook dezelfde micronuitlaat.
Aan de achterzijde van mijn demper zit een grote buis met daarin een klein buisje. Ik Zie geen plaatje. Ook ik heb de achterkant een keer eraf gehad en zag alleen maar een ronde metalen plaat met in het midden een buisje, die leidt naar de binnenkant van de demper. Ik durf niet goed dat plaatje te verwijderen.
Heb jij al resultaat? Klinkt ie beter? Is het nog aan te horen?

Ik zou graag jou mening weten, zodat ik het zelf misschien ook kan toepassen.

Alvast bedankt

Marcel (Roosendaal
 
Ik denk dat het hier om een Micron demper met E-keur gaat.
Kijk eens of je het typenummer kunt vinden, staat meestal op het achterste dekseltje. Ik heb zelf een Micron PCY33 en dat is een sportdemper voor de Fazer 600. De types met 66 erin zijn volgens mij de dempers met E-keur.
Omdat het pijpje niet direct in verbinding staat met de middenpijp, zal het wel een z.g. reflectiedemper zijn.
Het is dan ook niet verstandig om het plaatje weg te halen, want dan sloop je de demper echt en komt er een heel raar lekkend geluid uit.

Op mijn site kun jij bij Db-killer wat terug vinden over mijn db-killer bouwactiviteiten. Op het forum is trouwens ook best veel te vinden over db-killers.
 
Even terugkomen op het wel/geen db-killer in de micron-demper,
zit er inderdaad niet in. :(
Heb de demper reeds opengemaakt en het zat allemaal dicht gelast,
Maar heb wel +/- 20 cm van het dempingsmateriaal verwijderd,
wat wel een zwaardere sound met zich meebracht :]
 
Shit .. zie nu pas de nieuwe replys. Terugkomend op mijn sloop avontuur. Aangezien ik TOCH meer geluid wilde .. heb ik geprobeerd het pijpje eruit te halen. :+

Eerst met een slijptol rondom de bevestiging gegaan om vervolgens tot de conclusie te komen dat het pijpje ook aan de andere zijde op de doorgaande buis gelast is |(

Toen zat ik dus met een loshangend gedeelte aan het einde... aangezien ik toch benieuwd was naar het geluid heb ik hem maar gestart en tot mijn verbazing was het geluid DIEP! Dus, pijpje een beetje vastgelast aan de bovenkant en de rest open gelaten .. hopla :) Zal zometeen een plaatje posten om het wat duidelijker te maken
 
Ok, hierbij het plaatje. Dat rode gedeelte was de lasnaad, deze heb ik dus gewoon weggeslepen. Zodoende kwam er 3/4mm openruimte vrij.. Ik heb hem dus wel laten zitten! En later aan de bovenkant vastgelast zodat hij niet rammelt

Bijlage: operatie.JPG
 
nou ik die demper dus ook helemaal open gehaald en losgeslepen aan de bovenkant, daarna heb ik de puntlassen uitgeboord en de pijp er na veel gekl**t eruit gehaald.daarna opnieuw dempings materiaal gemonteerd en het achetrste deel van de demper weer vastgepuntlast zodat ik de afdekkap weer kon vastschroeven. het resultaat een mooiere diepere sound en vooral als je hem opentrekt,wat hij nu ook doet is flinke klappen maken als ik op de motor afrem vanaf de 10.000 toeren echt heel bruut.... ook heb ik nu geen dip meer rond de 5.000 toeren en heb het idee dat hij wat beter aan het gas hangt.

Het gaat hier om een cbr 600 f4 uit 1999 pc 35 met de micron demper uit het grizzly pakket..

Als je een zaterdagje nix te doen hebt zou ik het zeker aanraden

En zeker geen "lekkend geluid ofzo" het is nu gewoon een open pijp met een VET geluid....

Oja nog 1 ding die micron die onder die cbretjes hangen zijn dus zonder E-keur dus zowieso al niet streetlegal....
 
Laatst bewerkt:
en als je het echt helemaal af wilt maken dan moet je als je de achetrste plaat eraf schroeft de diameter van de pijp groter maken zodat je als je er van de achterkant inkijkt geen extra pijp meer zit maar dirct in de demper kijkt....
dit heb ik nu gedaan bij een collega met ook een cbr f4 met die micron en zo klinkt hij nog mooier, en ook op dezë "modificatie door mij" heb ik mijn collega zeer blij gemaakt.... hij was er eigenlijk al over aan het denken om een andere demper te kopen maar nu heeft hij hier helemaal van afgezien *D

Suc6 met jullie "modificaties" :]
 
nou insane ik heb het ook maar eens aangekeken maar daar ben ik toch wel zeker een paar uur mee bezig geweest, maargoed zoals je ook al zei is het resultaat er ook wel naar...... het enigste wat er wel moet gebeueren om het nu perfect te laten lopen is een keer de carbs. opnieuw af te stellen....
 
yep heb je inderdaad gelijk in.....als het echt perfect wilt doen dan ff je carbs. af leten stellen zo haal je er het meeste rendement uit.... :]
Maar jij vond de "modificatie"dus ook zeer geslaagd als ik jou zo begrijp, nou dan hoop ik maar dat er nog meer mensen zijn die er iets aan hebben aan onze bevindingen zodat we in ieder geval goed hoorbaar door het verkeer kunnen })
 
Toch een Kickje voor dit Topic.

Heb zelf nu ook een Micron demper

2hye4qh.jpg


Deze hier boven is het geworden

Nu ben ik tog benieuwd naar hoe het zit met de DB killer van deze dempers

Enig idee??

Heeft e-keur
 
Laatst bewerkt:
Micron is volgens mij niet standaard voorzien van E-keur en dus zonder DB killer :?
Als er geen DB killer inzit zal je deze moeten kopen of laten maken, maar daarmee krijg je er nog geen e-keur op
 
Terug
Bovenaan Onderaan