Honda Cb 500 four café wat anders ;-)

Ronny C

Die hard MF'er
28 sep 2005
479
1
Vorselaar/Belgie
Ik zal maar een nieuwe treat aanmaken de oude aangaande mijn caféracer lijkt verdwenen ;( ik had toen een 500F omgebouwd naar een racert met rickmankuip,na nu een dik jaar gereden te hebben met veel plezier.
Heb ik deze zaterdag geheel uit elkaar getrokken,waarom ja het frame en bijzonder de achterbrug heeft flink wat aandacht nodig pekel is niet goed heb ik ondervonden tja het was mijn doorrijfiets en zoals het nu al gewinterd heeft :N .
En dan ga ik gelijk alles maar aan pakken zodat de roest enige tijd geen invloed gaat hebben op de moto *O* .
Frame +achterbrug en allerlei word gestraald en gepoederlakt(trouwens net alles weg gedaan 2/3 weken geduld)ook allerlei klein grut boutjes enzo worden terug verzinkt.
Achterbrug word voorzien van naallagers als ook balhoofd.
Aan het frame heb ik beugeltjes gelast waar het subframe van de kuip aankomt (nu was het met bandijzer en dat verging wel eens)
Alle elec word nagezien en geplaats zodat het nergens geen vrijving heeft of onderhevig aan slijtage(zie je nogal eens op de cb'tjes)
De tank,kapjes en kuip had ik zelf gespoten met spuitbussen(ook 2k lak) van de tank en kapjes ben ik tevreden de kuip daarentegen ga ik terug doen.
Verder electronische onsteking,morad velgen,blok gereviseerd en carbs heb ik of is al gedaan enkel terug een kwestie van alles op te bouwen.
Word vervolgd,
full
 
hey,cafemuizen,ik ben met hetzelfde project bezig,550caferacert maar ben nog op zoek naar
racezitje en een uitlaatdemper.
heb pas mijn blok laten glasparelen,daar word het weer als nieuw van.
frame is nu weg voor poedercoaten. en vele uren poetsen aan de rest van de onderdelen.
maar dat is bij jou hetzelfde denk ik,veel succes,blij je volgen.
 
ja , hoor, zolang de veer op je caberateur maar goed is, dan is dat meer dan genoeg

Bij de huis tuin en keuken carbs is dat inderdaad zo, de duwveer is er enkel om het vacuum wat boven de gasschuiven kan ontstaan te overwinnen...zoals gezegd, zonder deze veer zou ik het zelf niet proberen
 
De veer is nog goed al weet ik nog niet welk type snelgas ik neem 1 of twee kabels.
Ik hed een bod gedaan op E-bay maar helaas niet gewonnen,heb nu contact met een shop hebben beiden types dus nu is er weer twijfel.Misschien voor de zekerheid toch dubbele kabel :?

Bij de huis tuin en keuken carbs is dat inderdaad zo, de duwveer is er enkel om het vacuum wat boven de gasschuiven kan ontstaan te overwinnen...zoals gezegd, zonder deze veer zou ik het zelf niet proberen
 
Had je treat ook al zien verschijnen ga ik ook volgen ,voor een racezitje vind je op het forum genoeg adresjes of zoek je zo iets als mijn hou dan e-bay in de gaten
bv. http://cgi.ebay.de/Giuliari-Hoecker...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item35a78d6686 deze is wel mooi maar duur ,succes met je verbouwing


hey,cafemuizen,ik ben met hetzelfde project bezig,550caferacert maar ben nog op zoek naar
racezitje en een uitlaatdemper.
heb pas mijn blok laten glasparelen,daar word het weer als nieuw van.
frame is nu weg voor poedercoaten. en vele uren poetsen aan de rest van de onderdelen.
maar dat is bij jou hetzelfde denk ik,veel succes,blij je volgen.
 
Toen ik hem vorige week zag liggen op je brug zag hij er idd wat kaal uit...
Maar ik twijfel er niet aan dat je er weer een pareltje van zal maken!

Succes
Groeten Gerd
 
Vandaag een bok gemaakt met ijzer afval om een cb blok in te hangen,werkt wel zo makelijker,moet alle bouten namelijk is natrekken,is niet gebeurt na de revisie.
Ik ben zelfs een bout kwijt _O- en weet zeker dat die er in zat ik heb ze toen niet gelocktite is dat eigenlijk voor geschreven.
full
 
triaatje ik had je voorstel wel gezien maar had van een kennis gehoord dat hij nog één had die ik zo kon krijgen,is vandaag gebeurd daarom dat ik eerst afwachte,dus ben nu voorzien maar toch bedankt voor je voorstel.
is trouwens ook één met enkele kabel hoop dat deze voldoende is.
Groeten en nogmaals bedankt.

leuk dat er dan ook op gereageerd wordt.... :Z
 
Vandaag een bok gemaakt met ijzer afval om een cb blok in te hangen,werkt wel zo makelijker,moet alle bouten namelijk is natrekken,is niet gebeurt na de revisie.
Ik ben zelfs een bout kwijt _O- en weet zeker dat die er in zat ik heb ze toen niet gelocktite is dat eigenlijk voor geschreven.
[afbeelding]

het betere bak en braadwerk
 
Dag ronny,
Fijn dat je weer met een project begonnen bent.
Die vers verzinkte boutjes werken echt verslavend.

Waar ga jij voor je verzinkwerk?
Ben zelf al eens bij Alco geweest in Herentals.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan