Mivv GP demper

so_solid

MF'er
23 jul 2009
213
1
Ik zit er aan te denken om mivv gp demper aan te schaffen, omdat ik zo een grote lompe demper de lijnen uit de motor vind halen.

Alleen nu hoor ik hier en daar wat slechte berichten over een korte demper op een gsx-r 600 k5. Hij schijnt niet genoeg tegendruk te bieden waardoor er sneller slijtage in het blok optreed. En hoe zit het met de prestaties? Heeft er iemand ervaring mee of rijden er al mensen met deze demper rond?

Ik hoor het graag.
 
Als je de uitlaat vervangt moet je ook het blok opnieuw af laten stellen. Als dan bij afstelling blijkt dat je het mengsel niet meer goed af kunt stellen, dan houdt het op.

Maar het lijkt me sterk dat het niet zal kunnen.

Het verhaaltje van die tegendruk is dat als je uitlaat meer doorstroming heeft, je mengsel armer wordt. En dan kunnen je kleppen verbranden (armer mengsel = hetere verbranding, of eigenlijk minder koeling van je cylinder). De oplossing is de motor rijker af te stellen. Zo moeilijk is dat niet.

Oh ja, het verbruik gaat natuurlijk ook omhoog.
 
dank je wel voor je reactie. Dit afstellen gebeurd alleen dmv de ecu? En is dit een duur grapje?

Als de motor carburateurs heeft, dan is het makkelijk. Gewoon 4-gas af laten stellen. Kost wel wat geld, want het gaat zeker een uurtje duren.

Als de motor injectie heeft, dan zou je er een andere ECU op kunnen zetten. Of een power-commander. Of misschien hoef je zelfs alleen maar de ECU te resetten (niet elke ECU kan dat, denk ik).
 
Opnieuw programmeren? Rij nu sinds enkele weken ook met een Mivv GP op mn SRAD 750 van 99. Het arm lopen is te verwaarlozen t.o.v. de Rombo demper die ik er eerst op had zitten.

SRADje loopt er erg goed op met die Mivv GP.
 
Dus het is zeker wel aan te raden een mivv gp demper te nemen. Alleen zou het verstandig zijn om mijn ECU op die pijp te laten afstellen!? En downsider wat was jij kwijt voor het remappen van je ecu?
 
Mivv zijn sowieso echt geen slechte dempers.

Alleen wel wat slechter voor je portemonnaie, in die zin dat ze geen E-keur hebben en aardig wat herrie maken. :) De GP demper nog wat meer dan de andere dempers.
 
Dus het is zeker wel aan te raden een mivv gp demper te nemen. Alleen zou het verstandig zijn om mijn ECU op die pijp te laten afstellen!? En downsider wat was jij kwijt voor het remappen van je ecu?

Ik heb dat icm eem BMC filter gedaan ik d8 in totaal 195 euro,waarvan het filter 60 a 70 euro was.
Da's dus incl runs en afstellen.

PS ik had er een superpole einddemper eronder gelegt,als ik de geleerden mag geloven ging ik van 126 naar 135 awpk's
 
Laatst bewerkt:
Ja zit volgens mij wel E-keur op ja. En maakt hij met die db-killer nog zoveel geluid dan? Begrijp dat als je de db-killer eruit haalt ook je E-keur vervalt maar dat is logisch.

@downsider: 195 euro incl filter is zeker een koopje. Dat ga ik dan ook maar is doen van de zomer. Maar eerst die mivv demper maar eens kopen :D
 
hahah linkerbaan cleaner. Leuke filmpjes hoor mpowerd, en hij klinkt erg lekker!

Heb hem ook maar besteld, en kan niet wachten tot hij er onder zit en ik even door de schiphol tunnel kan janken:D
 
Heb deze demper vorige week ook besteld. Twee weken geduld hebben..... Mijn motor is vorig jaar ook bij hoegee geweest met de leo vince die er nu nog op zit. Vraag mij af of ik dan nog een keer terug moet om af te stellen al die mivv er op komt. Hoe ga ik merken dat die te arm staat?
 
Nee, bij van der bunt in Nijkerk. Daar kreeg ik nog wat extra korting voor een klein probleempje die ik met mijn motor had. En wat ze zo dus supernetjes hebben opgelost. Mijn complimenten. Maarrrrr even OT
Jij hebt dus ook besteld? Ben erg benieuwd. Hoop dat er een mooie bak herrie uit komt! maar als ik alle filmpjes op joetoep mag geloven zit dat wel goed!

Iemand nog een antwoord op mijn vraagje toevallig?
 
Afstellen lijkt me nu niet echt nodig nee. Je motor was toch al op een sportdemper afgesteld?

Het te arm staan zal je kwa rijden nog niet eens zo merken. Wel als je je bougies vervangt en deze wit zijn ipv koffiebruin. Dan loopt ie te arm.
 
Ja klopt, Hij is inderdaad afgesteld met die leo en dan zonder db killer (duh), maar ik hoorde dat die mivv een veel makkelijkere doorstroming heeft en zou dus daarom afgesteld moeten worden. Zelfs een stuk meer dan een andere sportdemper ivm zijn lengte, maar ik begrijp dus dat dit alleen van toepassing is van originele demper naar mivv (sportdemper) dan van leo (sportdemper) naar mivv(sportdemper)?
 
Nou hij is al binnen hoor! Maandag besteld uit Italië en nu al binnen. Morgen meteen erop zetten.

20100325183340.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan