VTR SP Cultbike topic 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
die wartel 18 krijg ik dus niet los.....(de moer aan de rechterkant is er al af.)
ik zou daar gewon flink op kunnen slaan om hem los te krijgen?....en imbus 14 zou dan gewoon blijven zitten?..
of lees ik het verkeerd?
 
die wartel 18 krijg ik dus niet los.....(de moer aan de rechterkant is er al af.)
ik zou daar gewon flink op kunnen slaan om hem los te krijgen?....en imbus 14 zou dan gewoon blijven zitten?..
of lees ik het verkeerd?
Effe inspuiten met wd40, nachtje laten staan en weer eens proberen.... idd effe een tik verkopen kan helpen.
 
ik heb het geduld van een koe.....

ff naar bruggeman gereden, hebben ze speciaal gereedschapje opgezet(er stond wel ducatie op...), in 2 minuten was het gebeurd :)
nu weer terug, en monteur heeft me verzekerd dat de extra bijgeleverde ring niet hoefde , en ga nu eindelijk aan het boren in de kuip beginnen :)

bedankt allen voor de hulp en uitleg weer :}
 
Hi vuurbloed, kun je wat fotootjes plaatsen?
incl. merk etc van de crashpads... zit ik ook aan te denken, maar als jij het uitzoek werk al hebt gedaan ... O-) *D
Thanx!
 
Hi vuurbloed, kun je wat fotootjes plaatsen?
incl. merk etc van de crashpads... zit ik ook aan te denken, maar als jij het uitzoek werk al hebt gedaan ... O-) *D
Thanx!
haha...das een goeie..........ben net klaar ;)
merk is LSL.
achteraf, best wel makkelijke montage

kappen eraf
rechter moer motor ophanging verwijderen, ipv deze moer de bijgeleverde rechter-adapter plaatsen (hierop komt later de crashpad.)
linkerophanging, de wartel verwijderen (die moer met krans) hiervoor heb je eigenlijk spec gereedschap nodig denk ik.(ik ben even bij dealer langsgeweest)
linker-adapter plaatsen met bijbehorende ring.
nu kappen terugplaatsen.
plaats bepalen waar je moet dremelen.
klein beginnen, zodat je steeds beter zicht krijgt naar de adapter.
voorzichtig gat steeds groter maken, en af en toe de crashpad monteren om te checken of je recht boven het gat zit.
zodra de crashpad past deze vast zetten
klaar..

jee zo klinkt het best eenvoudig ;)
full
 
ziet ur netjes uit ... *O* ... zo te zien een zeer vaste hand met de dremel ;)
"toevallig" ook nog fotootjes van de delen achter de kuip? :+

ben zelf een keer onderuit gegaan ... was de radiator meteen lek... dat hoop ik met deze pads tegen te gaan _O-
 
Dan nog een vraag... ik wil een stuurdemper, maar niet zo1 die op het balhoofd zit, maar zo1 die aan de zijkant gemonteerd zit...
Foto-POREAKJN.jpg


Wie heeft dit nog meer gedaan? en wat voor een demper moet ik hebben... lengte? enzo...
indien er een punt op het frame gelast moet worden, is dat geen probleem.
 
heb deze even snel gemaakt.
dit is de rechterkant,genomen vanaf de voorkant, je kunt de adapter zien (met zeskant) daarop wordt de pad-extender geplaatst.
als het kuipwerk er weer af is zal ik duidelijkere foto's maken :)
full
 
ziet ur netjes uit ... *O* ... zo te zien een zeer vaste hand met de dremel ;)
"toevallig" ook nog fotootjes van de delen achter de kuip? :+

ben zelf een keer onderuit gegaan ... was de radiator meteen lek... dat hoop ik met deze pads tegen te gaan _O-

ik heb oog voor ronde vormen........ 8-)



kwam nu wel uit met dremelen ;)
 
Dan nog een vraag... ik wil een stuurdemper, maar niet zo1 die op het balhoofd zit, maar zo1 die aan de zijkant gemonteerd zit...
[afbeelding]

Wie heeft dit nog meer gedaan? en wat voor een demper moet ik hebben... lengte? enzo...
indien er een punt op het frame gelast moet worden, is dat geen probleem.


Aan het frame van de SP2 zit al een oog gelast voor een stuurdemper op deze manier. Aan de SP1 niet, die moet er dan nog aan. Type demper en zo weet ik niet. Als je nieuw wil ga je naar HK Suspension, Bitubo enz., die weten dat wel.
 
Hi vuurbloed, kun je wat fotootjes plaatsen?
incl. merk etc van de crashpads... zit ik ook aan te denken, maar als jij het uitzoek werk al hebt gedaan ... O-) *D
Thanx!
Neem Durbhan valdoppen ook in overweging. Zitten wat hoger, zodat er minder kans is dat de fiets bij een val doorkanteld naar de tank + zit niet direckt gemonteerd op het blok zodat er wat meer flex in zit en minder kans op gescheurd blok. H@nsie heeft ze (voor visueel). Ik heb ze zelf ook, maar nog geen plaatjes van. Zijn wel iets duurder 140,-.

Picca. Fiets van Trix. Zit hopenlijk geen copyright op :P
bikepics-1882233-800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een technische vraag. Had recentelijk de koppelingsvloeistof vervangen door nieuwe. Nu lekte het iets na dus vandaag de hydrauliek van de koppeling even open geschroeft. Maar goed ook want er kwam een dikke smurrie uit de hydraulische cilinder bij heyt voortandwiel. Allemaal dikke smurrie tesamen met de vloeistof. Alles weer in elkaar gezet, ook maar even de hoofdremcilinder schoongemaakt.
Alles in elkaar maar nu krijg ik geen druk op de koppeling, m.a.w. de koppeling werkt niet! Heb het goed ontlucht maar krijg het niet werkend! Zouden de keerringen van de hydrauliek lek kunnen zijn? Zijn hiervoor revisie setjes? Het lekt nergens bij mijn weten........

Ik hoor graag van jullie
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Mijn SP is sinds kort weer origineel en op wat kleine schoonheidsfoutjes in de montage na is het allemaal prima.

Ik heb nu nog een set lazer hotcam dempers liggen maar die passen niet meer vanwege de knippers achter.

Mijn idee is om de dempers in te gaan korten. (lijkt ook tof) zou dit nog ernstige problemen op kunnen leveren voor de motor?

Een beetje vermogen verlies vind ik niet zo belangrijk en een powercommander heb ik niet.



P.S. Weet iemand nog websites waar je voor undertails kunt shoppen? Ik heb al gekeken bij hotboddies maar wil graag eentje waar het originele achterlicht op past.
 
Present :W

Even een break tussen de regelingen, verbouwingen en dadelijk verhuizing door :P

Vandaag mijn SP weer opgebouwd,de eerste foto's....
[afbeelding]
WOW.. ik zie de advertentie van de VFR750 voorbij komen :+ *je bike ziet er strak uit zeg :Y


Guys,




6500 all in is toch geen gekke prijs voor mijn sp :?
Komt tie nou mee :+ *ik denk dat het héél schappelijk is Don!


Neem Durbhan valdoppen ook in overweging. Zitten wat hoger, zodat er minder kans is dat de fiets bij een val doorkanteld naar de tank + zit niet direckt gemonteerd op het blok zodat er wat meer flex in zit en minder kans op gescheurd blok. H@nsie heeft ze (voor visueel). Ik heb ze zelf ook, maar nog geen plaatjes van. Zijn wel iets duurder 140,-.

Picca. Fiets van Trix. Zit hopenlijk geen copyright op :P
[afbeelding]
Het heeft H@nsie een hoop extra schade voorkomen eind 2009, dus daar heb ik wel vertrouwen in :) *no copy rights maar wel een fijne site om picca's te plaatsen :Y

Vanaf Mei heb ik weer meer rust en één huis minder en dan hoop ik wat mensen te kunnen ontmoeten op Zolder op 8 augustus :Y

Greetz :W
Gerben

Ps. Geen idee of dit ooit al eens langs is geweest maar OMG my wet dream perhaps O-)

Het zijn Honda's ..... maar dit is toch niet te geloven :9~ :9~ :9~
*bij Kalsbeek in Zwolle staan er nog 3 te koop à 55.000 per stuk :$


ps. straks een uur korter slapen people... zomertijd eejj ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Mijn SP is sinds kort weer origineel en op wat kleine schoonheidsfoutjes in de montage na is het allemaal prima.

Ik heb nu nog een set lazer hotcam dempers liggen maar die passen niet meer vanwege de knippers achter.

Mijn idee is om de dempers in te gaan korten. (lijkt ook tof) zou dit nog ernstige problemen op kunnen leveren voor de motor?

Een beetje vermogen verlies vind ik niet zo belangrijk en een powercommander heb ik niet.



P.S. Weet iemand nog websites waar je voor undertails kunt shoppen? Ik heb al gekeken bij hotboddies maar wil graag eentje waar het originele achterlicht op past.
ik had een undertail waar je het achterlicht bij moest kantelen zodat je de undertail kon monteren, maar ik kocht de fiets zo en weet dus niet welk merk het is.
Als je wat aan de uitlaten veranderd,zal het blok het wel merken. Hoe of wat met het inkorten weet ik niet, maar als ik wat verander zet ik hem altijd op de testbank.
 
Laatst bewerkt:
De wens van de familie en van Bart is dat er zoveel mogelijk motoren mee rijden in de uitvaartstoet dus mocht iemand zich geroepen voelen.

Afscheid tocht BARTVK

Ik begrijp natuurlijk dat het ook niet voor iedereen even makkelijk is om op een doordeweekse dag naar Cuijk te rijden. Maar dan heb ik het iig even kenbaar gemaakt hier.
 
thnx wsx. is altijd fijn al er een paar motoren bij een begravenis komen mits de nabestaande dat ook willen. Iedereen die gaat sterkte, ik weet heo moeilijk dat kan zijn.
 
Op een testbank zouden eventuele problemen voor het blok zichtbaar moeten worden?

Zou het ook nodig zijn om de motor in originele uitvoering te testen?


Wat kost zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Op een testbank zouden eventuele problemen voor het blok zichtbaar moeten worden?

Zou het ook nodig zijn om de motor in originele uitvoering te testen?


Wat kost zoiets?
Tis wat je wil, maar er komt wel aan het licht hoe hij loopt en als een cilinder niet helemaal mee doet zie je dat ook. Ze kunnen er veel aan zien
 
Laatst bewerkt:
Even een technische vraag. Had recentelijk de koppelingsvloeistof vervangen door nieuwe. Nu lekte het iets na dus vandaag de hydrauliek van de koppeling even open geschroeft. Maar goed ook want er kwam een dikke smurrie uit de hydraulische cilinder bij heyt voortandwiel. Allemaal dikke smurrie tesamen met de vloeistof. Alles weer in elkaar gezet, ook maar even de hoofdremcilinder schoongemaakt.
Alles in elkaar maar nu krijg ik geen druk op de koppeling, m.a.w. de koppeling werkt niet! Heb het goed ontlucht maar krijg het niet werkend! Zouden de keerringen van de hydrauliek lek kunnen zijn? Zijn hiervoor revisie setjes? Het lekt nergens bij mijn weten........

Ik hoor graag van jullie

Blijf nog ff ontluchten, is een kwaaltje van de SP.
Gewoon nog een potje door de leiding pompen.
 
Neem Durbhan valdoppen ook in overweging. Zitten wat hoger, zodat er minder kans is dat de fiets bij een val doorkanteld naar de tank + zit niet direckt gemonteerd op het blok zodat er wat meer flex in zit en minder kans op gescheurd blok. H@nsie heeft ze (voor visueel). Ik heb ze zelf ook, maar nog geen plaatjes van. Zijn wel iets duurder 140,-.

Picca. Fiets van Trix. Zit hopenlijk geen copyright op :P
[afbeelding]

Durbahn rules!!
Foto van mijn ouwe fiets, na een 180+ crash in Frankrijk.
Motor is een kleine 200 meter doorgegleden op de linkerkant, stepje en schakelpook zijn dan ook netjes afgeschuurt, tot en met de linkpijp aan toe, maar de valprop heeft nog genoeg "vlees".
Wil niet weten wat de schade anders was geweest.....

DSC00174.jpg
 
Durbahn rules!!
Foto van mijn ouwe fiets, na een 180+ crash in Frankrijk.
Motor is een kleine 200 meter doorgegleden op de linkerkant, stepje en schakelpook zijn dan ook netjes afgeschuurt, tot en met de linkpijp aan toe, maar de valprop heeft nog genoeg "vlees".
Wil niet weten wat de schade anders was geweest.....

[afbeelding]

Ah.... Ecuyers... the memories.... :')
Op die foto lijkt de achtervelg nog top! ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan