VTR SP Cultbike topic 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah.... Ecuyers... the memories.... :')
Op die foto lijkt de achtervelg nog top! ;)

Nou, goeie herinneringen hoor, heb er nog steeds last van.....
De andere kant, ziet de velg er wat minder uit. B|

DSC00176.jpg
 
Okay, gaan we doen!!!! Dank u!

De remvloeistof die je er uit pompt in een schoon potje opvangen.
Blijkt 1 fles remvloeistof niet genoeg te zijn, kun je die er weer in gieten.
Kan een hoop vloeistof schelen.
Ook ff een aantal keer met een schroevendraaier op de leiding/ cylinder kloppen, om luchtbellen los te kloppen.
Doet de koppeling het dan nog niet goed, de cylinder er af draaien, en zorgen dat dat de ontluchtingsnippel het hoogste punt wordt.
Weer kloppen en ontluchten met vloeistof, wel ff in de gaten houden dat de zuiger er niet wordt uitgedrukt, kan met bijv. een lijmklem en een stukje hout ter bescherming.

Kan soms lastig gaan met een SP, beetje geduld moet je er soms mee hebben.
PS. als je de cylinder er af draait, gaat het ontluvhten makkelijker met z'n tweeen. :)
 
Goeie tip!!!

De remvloeistof die je er uit pompt in een schoon potje opvangen.
Blijkt 1 fles remvloeistof niet genoeg te zijn, kun je die er weer in gieten.
Kan een hoop vloeistof schelen.
Ook ff een aantal keer met een schroevendraaier op de leiding/ cylinder kloppen, om luchtbellen los te kloppen.
Doet de koppeling het dan nog niet goed, de cylinder er af draaien, en zorgen dat dat de ontluchtingsnippel het hoogste punt wordt.
Weer kloppen en ontluchten met vloeistof, wel ff in de gaten houden dat de zuiger er niet wordt uitgedrukt, kan met bijv. een lijmklem en een stukje hout ter bescherming.

Kan soms lastig gaan met een SP, beetje geduld moet je er soms mee hebben.
PS. als je de cylinder er af draait, gaat het ontluvhten makkelijker met z'n tweeen. :)
 
Nou, goeie herinneringen hoor, heb er nog steeds last van.....
De andere kant, ziet de velg er wat minder uit. B|

[afbeelding]

Ai, Ai.... alleen de foto's doen al pijn.
Ik hoop dat mij dit nooit overkomt ( ik hoop dit ook voor de rest) maar het frame en achterbrug waren verder nog goed na die klap??
Ziet er behoorlijk ernstig uit!!
 
Laatst bewerkt:
Met de goede onderdelen en een kwartiertje werk kon de motor wel weer op de baan. Het baasje (Ribbel) had meer tijd nodig ... :')
 
Laatst bewerkt:
Ai, Ai.... alleen de foto's doen al pijn.
Ik hoop dat mij dit nooit overkomt ( ik hoop dit ook voor de rest) maar het frame en achterbrug waren verder nog goed na die klap??
Ziet er behoorlijk ernstig uit!!

Tis een SP, die kan wel wat hebben. })
Was niet de eerste, en ook niet de laatste crash...... :/
Maar zoals Hakman al zei, de onderdelen waren aanwezig, en het gereedschap, maar het grootste probleem was ehhh.....kreeg m'n laars niet meer aan..... niet dat ik dan nog had kunnen rijden ;)

DSC00182.jpg


Ben toen maar pithoer gaan spelen, en de jongens al hinkelend meegeholpen de motoren op te bokken en dergelijke...beetje morele ondersteuning geven e.d... ;)
 
Laatst bewerkt:
yep , besloot toen niet te verkopen door te lage biedingen , nu de advertentie weer actief gemaakt .
 
in mijn enthousiasme een beugel gemaakt voor de cam...op de crashpad.
idee:...leuke spannende beelden wat lager bij de grond.
maar nu ik hem zo zie........is het vast niet het beste idee....
als ik hiermee klap, weet ik denk ik wel zeker dat het kuipwerk eraan gaat......
en de cam ook....

full
 
Tis een SP, die kan wel wat hebben. })
Was niet de eerste, en ook niet de laatste crash...... :/
Maar zoals Hakman al zei, de onderdelen waren aanwezig, en het gereedschap, maar het grootste probleem was ehhh.....kreeg m'n laars niet meer aan..... niet dat ik dan nog had kunnen rijden ;)

[afbeelding]

Ben toen maar pithoer gaan spelen, en de jongens al hinkelend meegeholpen de motoren op te bokken en dergelijke...beetje morele ondersteuning geven e.d... ;)


Tering, da's nou een echt ouderwets klompvoetje!!!

Zonder gekheid, die ziet er niet fijn uit!!
 
Hallo, ik ben wat rond aan `t kijken voor een 2 cilinder circuitbike en m`n oog is ook gevallen op de SP1. Ik heb ook naar een RSV Mille en een TL1000R gekeken, de zithouding van de mille past met niet zo, de SP voelt wat compacter aan. Een TLR is minder circuit gericht als een SP1 maar wel goedkoper te vinden.
Zijn er hier mensen die een SP1 gebruiken voor op het circuit? Zo ja wat heb je aangepast. Wat zijn de betaalbare / noodzakelijke upgrades voor circuitgebruik? Zijn er onderdelen van modernere motoren die passen of redelijk eenvoudig passend gemaakt kunnen worden Bijv. een Ohlins vork met radiale remklauwen, of een achterveer van een ander model motor?

Ik hoor graag wat tips van de doorgewinterde SP rijder, b.v.d. Jules.
 
Tis een SP, die kan wel wat hebben. })
Was niet de eerste, en ook niet de laatste crash...... :/
Maar zoals Hakman al zei, de onderdelen waren aanwezig, en het gereedschap, maar het grootste probleem was ehhh.....kreeg m'n laars niet meer aan..... niet dat ik dan nog had kunnen rijden ;)

[afbeelding]

Ben toen maar pithoer gaan spelen, en de jongens al hinkelend meegeholpen de motoren op te bokken en dergelijke...beetje morele ondersteuning geven e.d... ;)

oeh elephant man :+ . Velgje was zo te zien ook wel lekker gebutst '(
 
Hallo, ik ben wat rond aan `t kijken voor een 2 cilinder circuitbike en m`n oog is ook gevallen op de SP1. Ik heb ook naar een RSV Mille en een TL1000R gekeken, de zithouding van de mille past met niet zo, de SP voelt wat compacter aan. Een TLR is minder circuit gericht als een SP1 maar wel goedkoper te vinden.
Zijn er hier mensen die een SP1 gebruiken voor op het circuit? Zo ja wat heb je aangepast. Wat zijn de betaalbare / noodzakelijke upgrades voor circuitgebruik? Zijn er onderdelen van modernere motoren die passen of redelijk eenvoudig passend gemaakt kunnen worden Bijv. een Ohlins vork met radiale remklauwen, of een achterveer van een ander model motor?

Ik hoor graag wat tips van de doorgewinterde SP rijder, b.v.d. Jules.

Doorgewinterd? Wel toe aan de lente ja.

Als je de SP vaker op het circuit gaat gebruiken is het goed om naar de vering/demping te (laten) kijken. De juiste voorvorkveren erin, en een (gebruikte) Ohlins of Wilbers shock achter maakt best verschil. Een stuurdemper heeft de SP eigenlijk niet nodig.

Probeer gebruikte spullen te scoren, er zwerft best wat rond op Ebay.

Vering en demping opgelost hou je een boel gewicht over. De SP heeft eigenlijk zo'n 15 kg overgewicht. Maakt niet uit, je krijgt er een hoop stabiliteit op het circuit voor terug. Als je het geld hebt, koop dan een SP2, die is zo'n 5 kg lichter en wat sterker (bovenin de toeren).

Aan de remmen hoef je eigenlijk niks te doen, ding remt als de beste. Wat je wel kan doen is stalen leidingen monteren, maar da's eigenlijk universeel.

Schakel/remset is ook goed om te doen, niet dat je meteen aan de grond zit met de stepjes, maar wat meer reserve is goed. Moriwaki is een aanrader in deze.
 
Mijn SP2 heeft stalen rem leidingen voor en achter. Merk onbekend (eropgezet door de vorige eigenaar. Nu is het zo dat ik denk dat deze leidingen niet op een SP2 horen omdat ze te lang zijn. Als ik hard rem komt de halve krul die in de leiding zit vol op mijn voor spatbord die hierdoor al flink beschadigdt is. Achter is eigenlijk hetzelfde verhaal. Te lang en daardoor een halve krul >>>>> beschadiging???
Hoe hoort dit eigenlijk te zitten en hoe zit dit bij jullie motoren?
full
 
Bij mij zitten ze ook wat 'ruim'. Vóór heb ik dat opgelost door ze wat meer naar boven te schuiven en bijeen te binden. Achter heb ik geen ideale oplossing, met een strip duct tape aan de achterbrug gemaakt zodat je twee lussen krijgt. Elk jaar vernieuwen en het werkt prima.
 
Heb ze overgenomen van Nledo, die had ze voor de SP besteld maar nooit gemonteerd. SP1 en 2 is identiek.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan