Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Partner wil niet mee op de motor

Pagina's:
«
»

speed keeps you young forever

Reg. datum:
07 mrt. 2009
Volgens mij zijn er een hele hoop mannen met hetzelfde probleem als ik.
Mijn vrouw vertikt het om eens een keertje achterop te kruipen om een gezellig ritje te maken.
Ze heeft het een keer gedaan en wil nu nooit meer. (ben echt niet boven de 80km/u geweest) :X ;(
Ik heb dus een splinternieuwe helm liggen met een splinternieuw jasje en broek erbij.
Ook wil ik graag de motor eens mee op vakantie nemen, maar ik kan het niet maken haar in haar eentje te laten zitten, terwijl ik lekker aan het rijden ben.
Ik ga nu wel eens een weekeindje weg, maar wil ook wel eens wat verder weg, maar liever niet zonder mijn vrouw.
Zijn er mannen die hetzelfde probleem hebben en wellicht een oplossing hebben gevonden? Alle ideeën zijn welkom. O-) O-) O-) O-) O-)
Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha 50 FS1 Street in opbouw

B&F Racing - ZAC #986

Reg. datum:
24 jul. 2007
klagen dat je partner niet meewilt :?

ik zou een gat in het dak springen :+

Reg. datum:
10 nov. 2008
Zelfde probleem zonder oplossing... Ik neem 't ook nogal persoonlijk; zit je dan met je goeie rijgedrag en je hyperrobotische vermogen om ten alle tijden al het verkeer in een straal van 2 zonnestelsels in de gaten te houden, is het nog niet goed.
R6 2008!

TL1000 S '97

Reg. datum:
02 aug. 2007
Verander het probleem in een oplossing. Zij veilig, jij vrij :+
Miss keer motorrijlesje cadeau geven, kan ze zelf rijden :)
Death or Glory: I''ve seen the dark side of motorcycling and I lived!

Reg. datum:
07 mrt. 2009
Toen de kinderen nog thuis waren was het wat minder moeilijk, maar nu voel je je toch wel schuldig als je een hele dag weg bent. Hey Bazzaz wil die van jou dan wel mee?

Reg. datum:
07 mrt. 2009
quote:
ThaGaruda schreef op 20 maart 2010 @ 22:50:
Verander het probleem in een oplossing. Zij veilig, jij vrij :+
Miss keer motorrijlesje cadeau geven, kan ze zelf rijden :)

Heb ik al geprobeerd, eerst nog een scootertje voor haar gekocht, kon zo weer weg, wil er NIET op. :( :(

B&F Racing - ZAC #986

Reg. datum:
24 jul. 2007
quote:
Hayahar schreef op 20 maart 2010 @ 22:54:
Toen de kinderen nog thuis waren was het wat minder moeilijk, maar nu voel je je toch wel schuldig als je een hele dag weg bent. Hey Bazzaz wil die van jou dan wel mee?

ik heb geen partner meer al een tijdje, heeft misschien ook wat met 't motorrijden te maken O-)

lig er iig niet wakker van :P

de brombeer

Reg. datum:
21 jun. 2004
heel herkenbaar B|

hier ook zo één, en ik heb nog wel een zijspan.

niet achterop, niet in de bak, gewoon NIET !!

beperk me nu maar tot rondjes rond de kerk...
of breng d'r naar vriendin of familie, dan he'k de hele dag voor mezelf.. *O*
Bij mijn geboorte had ik de keuze: of een kanjer van een lul ofwel een formidabel geheugen. Ik kan me niet meer herinneren wat ik toen gekozen heb.

Reg. datum:
07 mrt. 2009
quote:
Bazzaz schreef op 20 maart 2010 @ 22:57:

[...]

ik heb geen partner meer al een tijdje, heeft misschien ook wat met 't motorrijden te maken O-)

lig er iig niet wakker van :P

Wacht maar dan tot je er weer een hebt, die niks om motorrijden geeft, maar waar je echt gek op bent. Heb je ook hetzelfde probleem. Praat dan nog maar eens mee. }) })

CBR1000RR

Reg. datum:
05 jan. 2008
Ik snap wel dat je het jammer vindt dat je vrouw niet mee wilt. Mijn vriend rijdt ook geen motor. Maar je moet elkaar daar ook vrij in kunnen laten en een oplossing zoeken die voor beide leuk is. Zo hebben wij anderhalf jaar geleden een reis naar de Noordkaap gemaakt met een groep motoren terwijl mijn vriend mee was met de auto voor ieders bagage, extra brandstof etc.
Nee heb je, ja kun je vergeten!

B&F Racing - ZAC #986

Reg. datum:
24 jul. 2007
quote:
Hayahar schreef op 20 maart 2010 @ 23:00:

[...]

Wacht maar dan tot je er weer een hebt, die niks om motorrijden geeft, maar waar je echt gek op bent. Heb je ook hetzelfde probleem. Praat dan nog maar eens mee. }) })

prima, gaat zij lekker met vrienden weg en kan ik lekker knallen... lijkt me perfect juist :Y

Reg. datum:
07 mrt. 2009
quote:
mr Q schreef op 20 maart 2010 @ 22:59:
heel herkenbaar B|

hier ook zo één, en ik heb nog wel een zijspan.

niet achterop, niet in de bak, gewoon NIET !!

beperk me nu maar tot rondjes rond de kerk...
of breng d'r naar vriendin of familie, dan he'k de hele dag voor mezelf.. *O*

Heb de foto's van je op motorstek gezien, maar zo wanhopig als jij ben ik nog net niet. (Oud lijk in het zijspan??) :P

CBR1000RR

Reg. datum:
05 jan. 2008
quote:
Bazzaz schreef op 20 maart 2010 @ 23:02:

[...]

prima, gaat zij lekker met vrienden weg en kan ik lekker knallen... lijkt me perfect juist :Y

Zo werkt dat bij ons dus ook. Weekendjes net zo. Als je maar zorgt dat je ook af en toe eens een weekend samen hebt :9

Zwarte TDM

Reg. datum:
04 nov. 2003
plaats waar men woont, waar men ingeschreven is in het bevolkingsregister
Hoe zou jij het vinden als je vrouw je perse mee wil nemen op een paard. Ze heeft al een complete uitrusting voor je gekocht. En dat terwijl jij die beesten vind stinken, gevaarlijk vindt en er echt helemaal niets mee hebt zolang ze niet bij de slager vandaan komen?

Wat betreft jouw probleem, dat ken ik niet echt. Mijn vrouw was juist niet van mijn motor af te slaan. Zij spoorde mij aan om te gaan rijden. Mijn probleem was dus dat ik nooit meer alleen op dat ding zat (en eigenlijk stuurt solo wel lekkerder). Mijn probleem was vrij simpel op te lossen: Rijles. Kost een paar centen, maar nu rijdt ze zelf.
Jean-Jacques Rousseau: Meisjes moeten heel anders worden opgevoed dan jongens. Zij mogen bijvoorbeeld wel worden gestraft en moeten leren gehoorzamen aan de man.

Reg. datum:
07 mrt. 2009
quote:
Drakie schreef op 20 maart 2010 @ 23:01:
Ik snap wel dat je het jammer vindt dat je vrouw niet mee wilt. Mijn vriend rijdt ook geen motor. Maar je moet elkaar daar ook vrij in kunnen laten en een oplossing zoeken die voor beide leuk is. Zo hebben wij anderhalf jaar geleden een reis naar de Noordkaap gemaakt met een groep motoren terwijl mijn vriend mee was met de auto voor ieders bagage, extra brandstof etc.

Bedankt voor het goede idee, ga dit eens proberen. Ze is wel gek op autorijden. :Y :Y

Gys GSX600F :)

Reg. datum:
13 feb. 2008
Hier nog een lotgenoot :)

En ik heb ook nog wel een tip. Dieven vang je met dieven, dus ik blijf gewoon stug alle formidabele voordelen opnoemen en al het plezier beschrijven wat ik eraan beleef. En gewoon vaak meevragen en pushen. De aanhouder wint ;)

SV650S '03

Reg. datum:
05 jul. 2004
Is het probleem niet dat je een Busa rijd ? Is dat lekker achteropzitten ?

quote:
MaikelS schreef op 20 maart 2010 @ 22:47:
Zelfde probleem zonder oplossing... Ik neem 't ook nogal persoonlijk; zit je dan met je goeie rijgedrag en je hyperrobotische vermogen om ten alle tijden al het verkeer in een straal van 2 zonnestelsels in de gaten te houden, is het nog niet goed.

R6, ook niet echt een ideale motor voor achteropzitters,

Huur is iets groters. Neem 'r dan een keer mee. Kijk of je dan hetzelfde probleem hebt...
Waterkoeling?

"Life is too short for traffic jams."

Iets wat niet verboden is kan je ook niet gedogen !

Reg. datum:
01 nov. 2004
Tsja...ik zou dus ook voor geen goud bij mijn man achterop willen stappen en heb dat ook nog niet gedaan :P Daarom heeft hij mij destijds maar voor het blok gezet om zelf eens te gaan motorrijden, zodat ik toch meekon...en toen was ik totaal om! Nu is het juist andersom...manlief wil vaak graag thuisblijven en vrouw is constant met de motor de hort op.

Je vrouwtje een rijles aanbieden dus...of ze moet van dezelfde mening zijn toegedaan als deze man qua motorrijden...dan gaat ook dat dus niet lukken.

http://www.youtube.com/watch?v=0LVjQDNkVlM

:+
Cindy wijzigde dit bericht op zaterdag 20 maart 2010 23:21 (2%)
**http://www.mag-nl.org**Honda CB Sevenfifty + Honda CB 650 SC

ZZR 1400

Reg. datum:
04 sep. 2006
quote:
Hayahar schreef op 20 maart 2010 @ 22:46:
Volgens mij zijn er een hele hoop mannen met hetzelfde probleem als ik.
Mijn vrouw vertikt het om eens een keertje achterop te kruipen om een gezellig ritje te maken.
Ze heeft het een keer gedaan en wil nu nooit meer. (ben echt niet boven de 80km/u geweest) :X ;(
Ik heb dus een splinternieuwe helm liggen met een splinternieuw jasje en broek erbij.
Ook wil ik graag de motor eens mee op vakantie nemen, maar ik kan het niet maken haar in haar eentje te laten zitten, terwijl ik lekker aan het rijden ben.
Ik ga nu wel eens een weekeindje weg, maar wil ook wel eens wat verder weg, maar liever niet zonder mijn vrouw.
Zijn er mannen die hetzelfde probleem hebben en wellicht een oplossing hebben gevonden? Alle ideeën zijn welkom. O-) O-) O-) O-) O-)

haah ik neem ook niemand mee ,je zou blij moeten zijn :Y
its not the speed that kills you..it,s the sudden stop

Reg. datum:
07 mrt. 2009
quote:
GyS 500e schreef op 20 maart 2010 @ 23:10:
Hier nog een lotgenoot :)

En ik heb ook nog wel een tip. Dieven vang je met dieven, dus ik blijf gewoon stug alle formidabele voordelen opnoemen en al het plezier beschrijven wat ik eraan beleef. En gewoon vaak meevragen en pushen. De aanhouder wint ;)

Ook al meer als 10 jaar mee bezig. Ze begint me steeds gestoorder te vinden, werkt tot op heden nog niet. Bij jou wel? :?

SMS ZON AAN naar 2020

Reg. datum:
07 jan. 2009
Het zou handig zijn om te weten waaróm ze niet bij je achterop wil... en wat je zoal reeds hebt geprobeerd. Als het haar werkelijk geen r@k interesseert is er niet vel aan te doen. Als dat wel meevalt, dan heb je misschien iets aan het volgende.

De motor. Mijn ex wilde nooit achterop mijn vroegere Ducati Monster, BMW ging iets beter, Yam FJR was ze niet vanaf te slaan. Redenen kort samengevat:

• Ducati: tweecilinder, onvoldoende ruimte, aflopende buddy, geen houvast, geen overzicht, door gebrek aan windbescherming bijzonder oncomfortabel
  • BMW: tweecilinder (zij het wat soepeler), als ik lekker uit de wind zat, zat zij middenin de turbulentie, daarnaast te zachte buddy i.c.m. rechtop zithouding, dus wederom weinig houvast, maar wel weer goed uitzicht en ruimschoots voldoende ruimte
  • FJR: helemaal perfect (zithouding, ruimte, houvast, soepele motor), en de zijkoffers geven een (vals) gevoel van veiligheid

Goed, de motor kan dus in belangrijke mate het verschil maken. Zo ook goede kleding, zithouding e.d. Achterop heb je eerder last van kou en stramme ledematen: je hebt immers niets te doen.

Heel belangrijk: rijstijl. Stel je voor dat je zelf achterop zit: je weet niet wat er gaat gebeuren, geen/weinig houvast, behalve de helm van de bestuurder zie je vrijwel niets, en je bent volledig overgeleverd aan een ander. Gelijkmatig rijden is dus het devies, geen plotselinge bewegingen, acceleraties, remacties etc.

Omdat je dat niet altijd kunt voorkomen - je zult immers een keer een bocht moeten maken of remmen - is een intercomsysteem raadzaam: kun je in ieder geval communiceren. Jij kunt aangeven wat je gaat doen (links, rechts, harder, zachter, kuil!), en zij kan het aangeven zodra ze het welletjes vindt. Kan ook helpen tegen de verveling, al is dat ook afhankelijk van hoe goed je het met elkaar kunt vinden... ;)

Tot slot, laat haar zelf eens een (paar) motorrijles(sen) nemen. Dan leert ze wat wat er nu precies gebeurd, en dat zal ze herkennen als ze weer achterop zit.

Succes ermee.
Dinosaurs were made up by the CIA to discourage time travel.

Reg. datum:
07 mrt. 2009
quote:
Frant!c schreef op 20 maart 2010 @ 23:11:
Is het probleem niet dat je een Busa rijd ? Is dat lekker achteropzitten ?

[...]

R6, ook niet echt een ideale motor voor achteropzitters,

Huur is iets groters. Neem 'r dan een keer mee. Kijk of je dan hetzelfde probleem hebt...

Achterop zit hij heel comfortabel, beter als op de motor waar ze die ene keer op gezeten heeft. (kawasaki GPZ 900RR)
Ze wil het alleen niet proberen. ;(

CBR1000RR

Reg. datum:
05 jan. 2008
Ik vind dat je iemand nooit moet ´dwingen´ tot achterop zitten of zelf motorrijden. Je enthousiasme laten blijken en een keer een proeflesje is prima, maar je kan het iemand nooit kwalijk nemen dat ie niet zo geìnteresseerd is in jouw hobby als jijzelf. Ik zou dat van mijn partner ook niet accepteren als hij zoiets zou proberen. Laat elkaar in waarde en gun elkaar de eigen hobby´s.

Reg. datum:
07 mrt. 2009
quote:
DucBMW schreef op 20 maart 2010 @ 23:17:
Het zou handig zijn om te weten waaróm ze niet bij je achterop wil... en wat je zoal reeds hebt geprobeerd. Als het haar werkelijk geen r@k interesseert is er niet vel aan te doen. Als dat wel meevalt, dan heb je misschien iets aan het volgende.

De motor. Mijn ex wilde nooit achterop mijn vroegere Ducati Monster, BMW ging iets beter, Yam FJR was ze niet vanaf te slaan. Redenen kort samengevat:

• Ducati: tweecilinder, onvoldoende ruimte, aflopende buddy, geen houvast, geen overzicht, door gebrek aan windbescherming bijzonder oncomfortabel
  • BMW: tweecilinder (zij het wat soepeler), als ik lekker uit de wind zat, zat zij middenin de turbulentie, daarnaast te zachte buddy i.c.m. rechtop zithouding, dus wederom weinig houvast, maar wel weer goed uitzicht en ruimschoots voldoende ruimte
  • FJR: helemaal perfect (zithouding, ruimte, houvast, soepele motor), en de zijkoffers geven een (vals) gevoel van veiligheid

Goed, de motor kan dus in belangrijke mate het verschil maken. Zo ook goede kleding, zithouding e.d. Achterop heb je eerder last van kou en stramme ledematen: je hebt immers niets te doen.

Heel belangrijk: rijstijl. Stel je voor dat je zelf achterop zit: je weet niet wat er gaat gebeuren, geen/weinig houvast, behalve de helm van de bestuurder zie je vrijwel niets, en je bent volledig overgeleverd aan een ander. Gelijkmatig rijden is dus het devies, geen plotselinge bewegingen, acceleraties, remacties etc.

Omdat je dat niet altijd kunt voorkomen - je zult immers een keer een bocht moeten maken of remmen - is een intercomsysteem raadzaam: kun je in ieder geval communiceren. Jij kunt aangeven wat je gaat doen (links, rechts, harder, zachter, kuil!), en zij kan het aangeven zodra ze het welletjes vindt. Kan ook helpen tegen de verveling, al is dat ook afhankelijk van hoe goed je het met elkaar kunt vinden... ;)

Tot slot, laat haar zelf eens een (paar) motorrijles(sen) nemen. Dan leert ze wat wat er nu precies gebeurd, en dat zal ze herkennen als ze weer achterop zit.

Succes ermee.

Bezwaren om mee te rijden kloppen wel met jouw lijstje:
Mijn knieen waaien alle kanten op
Ik zie allen jouw helm
Als i er langsheen kijk waait mijn kop er af
Krijg een zere kont
Volgende dag zere kop van mijn helm
Mijn haar naar de knoppen

Volgens mij wil ze het niet erkennen, maar is het angst. Snap ik niet, want toen we nog jong waren en onverantwoord reden we honderden kilometers op een véél te snelle bromfiets, meestal harder dan de 80 die ik die ene keer met haar heb gereden.

travel mule

Reg. datum:
03 dec. 2008
hum blij dat de mijne af en toe wel mee gaat ,zijn zelfs naar de toyrun in groningen geweest
en sliepen in het bikmotel oude pekela.
was toch dik 600 km dat weekend samen op de fiets ,en soms rijden we even samen de polder in.
en als je bedenkt dat mijn ega vorig jaar (nu nog) enkel problemen heeft vind ik het super
van haar dat ze het doet..

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True