Dit onderwerp is gesloten.
quote:BertK schreef op 21 maart 2010 @ 00:38:
Ja er zit een glad laagje op een nieuwe band, dus in het begin (50-100 km) even wat rustig(er) aan doen en niet meteen gaan knallen.
Verder kun je schuren en slijpen en wachten tot ie oud is maar dat heeft volgens mij niet zoveel zin.
quote:CrosLoco schreef op 21 maart 2010 @ 00:30:
Hee he,
Ik heb pas een setje Michelin Pilot Road's gekocht.. ze zijn opweg.. maar ik hoorde van iemand dat je die moet inrijden.. of iets van opschuren met schuurpapier ofzo.. zijn die figuren nu gestoord of is dat echt zo?
Iets van een glad laagje op een nieuwe band.. en daarom moest k eigenlijk ook maar een 2de handse band kopen.. klinkt mij allemaal wat raar..
Heeft iemand hier ervaring mee met nieuwe motor banden ?
quote:Jellesnietes schreef op 21 maart 2010 @ 00:40:
[...]
silliconen laagje tegen uitdrogen toch? Je zal hem er vast wel vanaf kunnen halen met schuurpapier, maar dan gaan je banden weer 100 km minder mee
. Gewoon zoetjes an beginnen. Gewoon niet proberen met een rolling burnout bij de dealer wegrijden en er dan keihard mee op je plaat gaan (staan genoeg filmpjes op motormeuk)

quote:spookz0r schreef op 21 maart 2010 @ 01:07:
[...]
Siliconenlaagje zodat ze uit de mal komen als ze in de fabriek worden gemaakt

quote:Gewoon de eerste 50-100 km met een beetje beleid rijden, kan met de huidige staat van de wegen (vorstschade) en weersomstandigehden toch al geen kwaad...
Beter bekend als Mike Schenk
quote:Duckie30 schreef op 21 maart 2010 @ 04:22:
[...]
Goed punt over de staat van de wegen helaas! echt droevig helaas...
quote:Verder zoals iedereen al zegt even met beleid rijden... Je ziet het ook als ze lekker warm zijn glimmen ze iets meer als normaal....
quote:Schravelzak schreef op 21 maart 2010 @ 09:35:
Dat laagje moet je er gewoon AF RIJDEN en niet proberen er af te SCHUREN met SCHUURPAPIER .Als je dat gaat doen met schuurpapier ben je in mijn ogen echt een HOPELOZE LOSER...........
![]()
![]()
quote:jaap43 schreef op 21 maart 2010 @ 09:38:
Ik mag dan misschien een looser zijn, maar ik schuur ze bij het uitlopen na het balanceren toch altijd even op. Kan je de eerste kilometers enigszins normaal/beschaafd rijden, vooral als de straten een beetje nat zijn.
quote:Mike Schenk schreef op 21 maart 2010 @ 09:39:
[...]
Als het zou werken was het best een goede optie en zou het een mooie service zijn als het bij montage al gebeurt. Maar het werkt niet
quote:CrosLoco schreef op 21 maart 2010 @ 00:30:
Hee he,
Ik heb pas een setje Michelin Pilot Road's gekocht.. ze zijn opweg.. maar ik hoorde van iemand dat je die moet inrijden.. of iets van opschuren met schuurpapier ofzo.. zijn die figuren nu gestoord of is dat echt zo?
Iets van een glad laagje op een nieuwe band.. en daarom moest k eigenlijk ook maar een 2de handse band kopen.. klinkt mij allemaal wat raar..
Heeft iemand hier ervaring mee met nieuwe motor banden ?
quote:NotSoMadMax schreef op 21 maart 2010 @ 08:01:
ik geloof dat je je banden ook kunt ontvetten met bijv wasbenzine, dan is het ook weg
quote:SuperSV650S schreef op 21 maart 2010 @ 10:45:
Een band warm pas echt goed op door meteen te gaan knallen toch???![]()
nee niet echt hoor, was een grapje
Nog effe over dat opwarmen....
Wanneer warm je een band nou beter op?
- Door te slingeren van links naar rechts
- Door een paar keer goed te acceleren en dan flink afremmen en dat een paar keer herhalen.
quote:Trasos schreef op 21 maart 2010 @ 09:47:
[...]
Die silicone zitten namelijk niet alleen op het schuurbare vlak , maar ook in de laag daar onder , dus is je band opgewarmd door het rijden (en door het draaien van de band )zweet de band pas die silicone uit .
Dus gewoon lekker rustig inrijden die handel![]()
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2