Ducati Hypermotard deel II

He mr willes die z 750 hebbie die nog of heb je die al verkocht ?

een vriend van me geilt helemaal op dat ding. (hij is druk bezig met et halen van zen rijbewijs)

Ja de Z750 heb ik op de valreep nog kunnen verkopen aan iemand uit Rotterdam. Wel jammer was een beetje onder de prijs, maar ja de HM zat er aan te komen. Altijd een hele fijne fiets gevonden, en nadat de PC3 gemonteerd word reed ie best lekker. Mocht je vriend een Z750 aanpassen raad ik m echt aan een PC te monteren. Hieronder een uitdraai nadat de PC3 geplaatst is.

full


Tussen de 5 en de 7 zie je nog een lichte dip zitten. Zonder de PC zit er op die plaats een redelijke dip. Na het plaatsen trok de machine veel lekkerder. Bovendien liep hij bijvoorbeeld stationair ook veel lekkerder.
 
Laatst bewerkt:
is er iemand die zowel op de 1100 als de 796 heeft gereden. en ik ga misschien dit weekend op de concurent rijden de aprilia dorseduro en dan over een tijdje op een hypermotard ..kijken of er veel verschil in zit

Ik heb op de 796 proef gereden, maar moet zeggen dat ik m toch wat tam vond. Misschien ook wel omdat ik wilde upgraden van mn z750 en de Z voelde wat sterker als de 796.

Ik heb het proefrijden ook voornamelijk gedaan voor de zithouding en gevoel op de bike.

Nu met de 1100 heb ik niks meer te klagen. Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van wat je van een motor verwacht. Ik wilde echt een "supermotard"-achtige powerhouse. Dat was mijn insteek al voordat ik met de 796 ging rijden. Misschien heb ik m ook niet echt een kans gegeven.

Op elke motor kun je natuurlijk hard, grootste verschil maakt toch het poppetje dat er op zit. Bijv. met mijn zxr400 met 65 pk kon ik ook altijd redelijk bijhouden, dat ging met de Z natuurlijk alweer makkelijker.

En nu is het feest begonnen. Kan alleen niet wachten tot mijn blafpijp binnen is ... 8 days and counting...
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi! :9~ 8-)

Ik ben bijna klaar met de hyper. Vandaag gekeurd en nu wachten op het kenteken.
Meningen gevraagd. Ik vind het eigenlijk zonde om de nieuwe voorkap en pootbescherming zwart te laten spuiten. Vind hem zo al erg gaaf in deze kleurstelling!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is niet echt mijn ding, maar gelukkig dat smaken verschillen anders zou het zo saai worden.

In ieder geval veel plezier ermee! :]
 
Vandaag naar Hyperpro geweest, aan de voorzijde andere veren en olie en achter een beetje bijgesteld, staat nu mooi in balans.
Voelt al wel anders aan en duikt minder hard bij remmen. Ook lijkt de rijhoogte aan de voorkant iets hoger (minder doorgezakt).

Was niet echt weer om te proberen, er was te veel wind en regen, maar volgende week genoeg tijd in de Eiffel!

Groeten Floris

Laat even weten hoe het geweest is in de Eifel ben wel benieuwd of het verschil merkbaar is, ik ben redelijk sceptisch over dingen als iets duurdere (lees betere) remmen of vering. (misschien dat dat ook wel ligt aan mijn "beginnersniveau :X)
 
Laatst bewerkt:
Je vering door een medewerker van een goed veringbedrijf (lees: HK Suspension, Hyperpro etc) laten afstellen doet al wonderen.

Is ook niet makkelijk om een fiets goed in balans en geveerd te krijgen en bovendien naar je eigen voorkeur, ik rij nu 5 jaar motor en begin het nu pas onder de knie te krijgen.


Wel vet om te zien dat er leven in dit topic zit! Hyper is gewoon een briljante funfiets, steeds meer mensen ontdekken dat!
 
Is dat dan ook iets waar je gewoon een afspraak voor kunt maken bij een van die zaken om een afstelling te doen zonder dat je op dat moment ook concreet producten van hun aankoopt? Ik heb er helemaal geen ervaring mee vandaar de vraag. Vering is voor mij echt iets van, (zelf) van afblijven want elke wijziging resulteert in een verslechtering van het gedrag van de motor.

(Rijd al 7 jaar motor en blijf er nog steeds vanaf }) )
 
Laatst bewerkt:
Is dat dan ook iets waar je gewoon een afspraak voor kunt maken bij een van die zaken om een afstelling te doen zonder dat je op dat moment ook concreet producten van hun aankoopt? Ik heb er helemaal geen ervaring mee vandaar de vraag. Vering is voor mij echt iets van, (zelf) van afblijven want elke wijziging resulteert in een verslechtering van het gedrag van de motor.

(Rijd al 7 jaar motor en blijf er nog steeds vanaf }) )


Gewoon ff bellen en vragen of je een afspraak kunt maken.
 
nou ik loop altijd te draaien en te stellen totdat ik hem zelf lekker vindt rijden maar ben ook monteur dus vandaar dat ik zelf ook wat vanaf moet weten he :P
 
vanavond gaat m'n Hornet 2008 in de verkoop en er komt een Hypermotard voor in de plaats.
Ik twijfel juist nog de welke. Ofwel de 1100s 2009, of wel de 1100 EVO 2010. Ze kosten beide hetzelfde alleen heb je op de 1100s wel veel goodies.

Het enige waar ik een beetje aan twijfel zijn de remmen van de 1100s. Ik ben bang dat die te 'aggressief' zouden zijn in het alledaags verkeer (zoals remmen bij regen...) Iemand met een S of SP die me hierover kan informeren?

Volgens de dealer rijdt een 1100s beter dan de nieuwe EVO, ondanks die lichter en meer pk zou hebben.
Trouwens naar de PK's hoef je in principe niet te kijken daar je met de andere krukassen ook vlug 10 procent wint...

Wie kan me overtuigen of helpen bij de def. beslissing? Oh ja...het wordt zeker een rode... })
 
plooooaaaaaatjestime....



IMG_1657.jpg



de nieuwe ploffert......volgende week met nieuw termignoni 2 in 1 race systeem.



IMG_1658.jpg



de werkplek :+



IMG_1666.jpg





1100 evo blok.......en klinkt standaard al geweldig....snap werkelijk niet hoe dit door de keuring is gekomen.



IMG_1667.jpg





keienketser........hoop ze nooit tegen te komen :)


IMG_1663.jpg




rizoma rules!!!


IMG_1661.jpg





meer plaatjes volgen als de plofpijp binnen is..

gr bassie.
 
vanavond gaat m'n Hornet 2008 in de verkoop en er komt een Hypermotard voor in de plaats.
Ik twijfel juist nog de welke. Ofwel de 1100s 2009, of wel de 1100 EVO 2010. Ze kosten beide hetzelfde alleen heb je op de 1100s wel veel goodies.

Het enige waar ik een beetje aan twijfel zijn de remmen van de 1100s. Ik ben bang dat die te 'aggressief' zouden zijn in het alledaags verkeer (zoals remmen bij regen...) Iemand met een S of SP die me hierover kan informeren?

Volgens de dealer rijdt een 1100s beter dan de nieuwe EVO, ondanks die lichter en meer pk zou hebben.
Trouwens naar de PK's hoef je in principe niet te kijken daar je met de andere krukassen ook vlug 10 procent wint...

Wie kan me overtuigen of helpen bij de def. beslissing? Oh ja...het wordt zeker een rode... })


nokkenassen, maar datterzijde. De S remt als een dolle, maar is prima te doseren. Gewoon ff wennen. Dat is alles.
 
nokkenassen, maar datterzijde. De S remt als een dolle, maar is prima te doseren. Gewoon ff wennen. Dat is alles.

idd, het went snel ... zo snel dat je niet graag meer wat anders wilt.

Verder heb ik niet op een evo gereden, maar 7kg lichter vind ik een behoorlijk verschil. het enige devies dat ik dus kan geven: proefrijden op allebei
 
Vandaag bij de dealert onderhandeld voor een Hypermotard 796. Bod van hem was 9750 rijklaar. Dus 40 euro korting op de motor (9790 nieuwprijs) en geen kosten rijklaar maken (ca 350 euro ofzo). Is dat een redelijke deal?

Ik had zelf 9500 rijklaar voorgesteld.

Heb verder geen kleding of andere dingen nodig.
 
Vind het erg duur, zeker als je normaal wel een compleet pak + helm kan regelen voor de vraagprijs, nu gaat er iets minder als 400 euro van af..

Ik zou 9600 rijklaar volhouden en anders iemand anders zoeken!
 
Vandaag bij de dealert onderhandeld voor een Hypermotard 796. Bod van hem was 9750 rijklaar. Dus 40 euro korting op de motor (9790 nieuwprijs) en geen kosten rijklaar maken (ca 350 euro ofzo). Is dat een redelijke deal?

Ik had zelf 9500 rijklaar voorgesteld.

Heb verder geen kleding of andere dingen nodig.

De kosten voor het rijklaar maken is een verkapte marge voor de dealer. De enige kosten die hij maakt zijn een uurtje werkplaats en de kosten van het kenteken. Ik heb in het verleden ook wel eens een belrondje gedaan en open kaart gespeeld. Uiteindelijk de prijs betaald die ik in mijn hoofd had en geeneens zo ver van huis.
 
De kosten voor het rijklaar maken is een verkapte marge voor de dealer. De enige kosten die hij maakt zijn een uurtje werkplaats en de kosten van het kenteken. Ik heb in het verleden ook wel eens een belrondje gedaan en open kaart gespeeld. Uiteindelijk de prijs betaald die ik in mijn hoofd had en geeneens zo ver van huis.



Ben het wel een beetje met je eens, maar niet helemaal. Een Ducati vraagt wel degelijk een volledige inspectie bij aflevering. Als de dealer dat doet heb je een probleemloze fiets; doet hij dat niet dan mag je nog wel een paar keer terug gedurende de eerste paar duizend kilometers.
Het is een Ducati, geen Japanner. Daarmee legt het toch net even anders.
 
Ben het wel een beetje met je eens, maar niet helemaal. Een Ducati vraagt wel degelijk een volledige inspectie bij aflevering. Als de dealer dat doet heb je een probleemloze fiets; doet hij dat niet dan mag je nog wel een paar keer terug gedurende de eerste paar duizend kilometers.
Het is een Ducati, geen Japanner. Daarmee legt het toch net even anders.

Ahum ..... ja, daar sta ik dan weer niet bij stil. Ik was ook op pad naar een nieuwe Blade, das blijkbaar zonder risico _O-
 
Sorry hoor maar:

*O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O*

Poging tot een zonnedansje! Ben het regenweer behoorlijk bui, euh beu -O-

Bij mijn kawa stond ik binnen een week bij de dealer voor de 1000 km beurt, nu staat er na meer als een week nog maar 260 km op B|

Nou ja scheelt dat de termi nog niet binnen is, en die moet met de 1000km beurt gemonteerd worden... maar dan nog ik wil :]
 
Laatst bewerkt:
Ahum ..... ja, daar sta ik dan weer niet bij stil. Ik was ook op pad naar een nieuwe Blade, das blijkbaar zonder risico _O-



Idd. Een Ducati staat garant voor emotie en passie. Dat kun je van zo'n Japans hok niet bepaald zeggen.
Aan de andere kant is bij een Ducati onderhoud "volgens het boekje" noodzakelijk. Ook dat kun je van zo'n japanse fiets niet zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hier mooi past, een oneliner die ik laatst achter op een auto zag staan...'

Don't try, you'll lose

Heb er geen vertrouwen in dat de "rijstkoker vs. pastavreter"-vete zomaar opeens beslecht zal worden...
 
Japans hok :?

[afbeelding]

Nee, een gepimpte Fireblade rijstkoker, vind ik ook nog steeds mooi :}



Je zit hier in een Italiaans topic, amigo; verwacht dan niet dat wij Japanse fietsen mooi moeten vinden.
Ze hebben nog overbodig veel cilinders ook........er klopt geen zak van, maar kapot gaan ze niet. Da's het voordeel van die dingen.

Verder no hard feelings hoor dat jij je Japanse hokken post in dit Ducati topic.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind Ducati het mooiste wat er is en ik geloof dat het rijplezier van de Hyper niet snel wordt overtroffen door mijn Sakézuiper, dus daarom kijk ik uit naar de Duc. Houdt niet weg dat ik al een boel leuke kilometers heb gemaakt op de Blade. :]
 
pstt ik zuip ook saké, niets mis mee, proseco in het zonnetje is ook wel te doen en af vullen met een Limoncello uit de vriezer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan