Suzuki GT 750 Project

HendrickxGT

MF'er
23 mrt 2010
154
0
Valkenswaard
Beste MF

Eerst even voorstellen:
Ik benHans Hendrickx, 53 jaar en wonende in Valkenswaard
Beroep: Protobouwer

Samen met zoon:

Zeb Hendrickx, 17 jaar
Beroep: student

Nu verder met wat dit topic over gaat, na wat rondstruinen op internet.
Kwam ik mijn eerste motor tegen die ik op mn 21e reed, een Suzuki GT 750.
Na wat filmpjes te hebben gezien, klonk het geluid me weer bekend voor. })

Op marktplaats stonden er verscheidene op; gerestaureerd, nieuw en als ''wrak''.
We zagen een hele mooie GT in limburg staan, waarna we na een afspraak zijn gaan kijken. Hierbij kregen we te horen dat de 3e versnelling eruit lag, wat niet in de advertentie stond. Ondanks dat zag hij er netjes uit.

Na veel heen en weer mailen, hebben we uiteindelijk de interesse voorlopig gestaakt.
In verband met maken van afspraken...

Verder zagen we een leuke GT staan in Rotterdam, met veel onderdelen erbij.
Ja hij zag er dan niet uit zoals we gehoopt hadden, reed niet omdat keerringen lek waren zoals vermeldt in de advertentie.
Maar.... wel geschikt voor een project.
Zoals te zien, zitten er andere velgen(FZR), voorvork en achterbrug in.


Dus daarheen gereden en een deal gesloten. De week erna met de aanhanger erheen getutterd en met een GT terug :]


De onderdelen
-2e complete blok
-3 cilinders
-krukas
-carburateurs
-etc


Plannen:
Motor wordt geen origineel exemplaar dit gaat teveel tijd kosten.
Dus wordt een eigen creatie, lijkend op cafe racer, naked bike.

Uiterlijk:
-zwart frame
-zwarte velgen, misschien gepolijste rand
-ander zitje
-ander koplamp
-Kleur: ??
-blok meer bling bling
-en natuurlijk volledig gereviseerd blok.

Voorbeeld:


Het begin:

We zijn begonnen om eerst alle onderdelen te ordenen, en uiteindelijk 3 gesorteerde bakken overgehouden. (garage lag letterlijk bomvol _O- )


Daarna heel de motor grotendeels ontvet en beginnen met strippen.


zal nog ff moeten wachten voordat hij weer loopt -O- _O-


To be continued! :+
 
Leuk persoonlijk verhaal en een super project!Voorbeeldfoto eerder voorbij zien komen,hele mooie creatie: klassiek/modern/fighter.Geweldig.
Veel succes ermee en ik blijf het volgen.

Gr.Gerard
 
Hallo MFers!

Bedankt voor de reacties! Heb dit topic ook gestart om jullie leuk lees ''voer'' te geven
Maar ook om vragen te kunnen stellen, als we ergens niet mee uitkomen.

Maargoed, we hebben nu een mooi kontje gevonden op internet van een cafe racer.
Deze zal volgende week arriveren en zullen we zien hoe het staat.

Gisteravond en vandaag is er weer wat gebeurt.
Zo is het blok eruit gehaalt, de steunen van het oude zitje eraf geslepen.


Verder heb ik(zeb) de taak van de uitlaten op me genomen. Deze zijn nu volledig blank gemaakt, maar weet nog niet of ik ze ga polijsten of lasnaden terugbrengen. De dempers zijn wel klaar!(wel met vette vingers, hehe)


Ook zijn de wielen gedemonteerd en is er een begin gemaakt om kleine delen te schuren en te spuiten.

Suggesties en tips altijd welkom
 
Laatst bewerkt:
Hans,
Je kan beter je foto's plaatsen bij (rechts bovenin...)

Overige acties
Documentenlijst

en dan je foto's en verhaal toevoegen met "kies reageren voor uitgebreide mogelijkheden" kan je er ook nog leuke smiley's bij plakken

dan blijven de foto's bestaan ...ook als imageshack opgeheven wordt!

lastig uitleggen maar probeer maar, 1 keer gelukt .. vergeet je het noooooooooooooit meer!!
 
Laatst bewerkt:
Hans,
Je kan beter je foto's plaatsen bij (rechts bovenin...)

Overige acties
Documentenlijst

en dan je foto's en verhaal toevoegen met "kies reageren voor uitgebreide mogelijkheden" kan je er ook nog leuke smiley's bij plakken

dan blijven de foto's bestaan ...ook als imageshack opgeheven wordt!

lastig uitleggen maar probeer maar, 1 keer gelukt .. vergeet je het noooooooooooooit meer!!

Heb het geprobeerd, maar wanneer ik het bericht wil wizjigen heb ik die mogelijkheden niet meer. Krijg ook geen smileys meer toegevoegd.. ook niet in dit bericht...
Zal het proberen bij de volgende update!:+
 
Laatst bewerkt:
ja klopt dat werkt niet helemaal top!!
meestal backspace en weer kiezen of refresch (f5) heb je de mogelijkheid meestal wel weer.

ff on topic... je bent al lekker bezig.... ik zie dat je al net zo veilig bezig bent als de rest van ons... _O-
 
Hij heeft toch een bril op.............
Lekker,de flex erin!
 
Laatst bewerkt:
als die straks rijd zou ik niet te wild de bochten in duiken met die uitlaten, ik heb ook zo'n setje en volgens de vorige eigenaar reed je ze erg snel aan de grond -O-
 
ik ben wat laat, maar succes met het project......en..........flexen maar!!!!!!!!!!!!!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

Ja we zijn al goed op weg, hij is nu helemaal kaal :Y
Qua veiligheid denken we aan, speciale jampotbril 8-) hehe _O-

Maar.. het is weer weekend, dus sleuteltijd })
Hier de vorderingen van de afgelopen dagen, we zijn goed opgeschoten!

Frame is ontdaan van voorvork en achterbrug, wielen zijn gedemonteerd+remmerij.
De achterveerophanging hebben we verlast en verder naar buiten gebracht. en daarbij de achterbrug bij aangepast. Want de oorspronkelijke ophanging bood 0,5 mm speling tussen veer en ketting. Dit is allemaal netjes opgelost.



En we hebben n pakket binnengekregen! Het zitje
Wij vinden het zelf hartstikke vet strak staan! *O*
Wordt nog verder aangepast.



Klein beejte opgebouwd om te kijken wat er aangepast moet worden.
Want kenteken, knippers en remlicht moet er ook nog op, dus achterste deel van frame moeten we aanpassen. En ja ik weet we hebben een state-of-the-art motorlift :+


Het ziet er allemaal nog ''beun'' uit, maar dat waren de meeste projecten in het begin. ;)


Deze middag even wat gewerkt aan wat kleine onderdelen:
Klokkenspel is hoogglans zwart gespoten en zo goed mogelijk opgepoetste chrome deksels *D Foto's zijn helaas wat minder..


Achterbrug opgepoetst


En dat was het weer voor vandaag!

Alvast vooruitkijkend: Is er misschien hier een topic voor het schoonmaken van carburateurs? Alvast bedankt!

Grt Hans en Zeb
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic dit, heb deze motor nog zien staan in Nieuw-Leusen een tijdje terug bij een zescilindermeeting.
 
ff een kijkje nemen/lezen bij de "soortgenoten" ...... :Y

Eerst wat huiswerk doen als het ware *D

Ja heb je topic vandaag bekeken, ziet er netjes uit!
Gewoon gedaan met polijstpasta?

Verder zijn we heel internet aan het afspeuren voor een mooi kleurenschema.
Maar wie weet hebben jullie een mooi kleurenschema in gedachte! :Y
We dachten misschien om voor zwarte wielen te gaan en dan toch opnieuw professioneel gespoten rode tank en delen.. Maarja dan krijg je misschien weer hetzelfde idee hoe hij eerst was :N
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond!

Vanavond weer lekker de uren zitten spenderen aan de GT, ondanks dat we door het weer bijna letterlijk terug de garage in werden geblazen. _O-

Maarja de volhouder wint! En hebben toch veel dingen de afgelopen dagen kunnen doen.

Als eerste is het frame nu af.
Het achterste deel is naar binnen gebracht om de lijnen van het zadeltje te volgen.
Daarnaast is er een strip aangebracht waar straks het kenteken en dergelijke op aangebracht zal worden.


Toch een mooie las ondanks elektrode lassen


Daarnaast heb ik de uitlaten onderhande genomen en zijn op een laklaag na af.
Ik vind ze kei vet gelukt, voor de eerste keer. *O* Misschien vind niet iedereen deze stijl mooi, maar de uitlaten worden straks mooi bruinachtig en zal het geheel beter bij elkaar passen.
Met de onderste begonnen en de bovenste geeindigd, welke straks het meest gezien wordt(showzijde, hehe), oefenen baart kunst. MIsschien dat ik de onderste keer opnieuw doe. Wat vinden jullie? :X



Ook hebben we de kettingspanners verandert, welke eerst 2 afgezagen alu U profielen waren.... Dit hebben we verandert door 2 plaatjes op elkaar te lassen, stukke beter en steviger! :)


Ik vind dat we al aardig opgeschoten zijn! Ondanks dat een project is, wat wel even mag duren. Kunnen we het niet laten om toch telkens even aan te werken.
Denk dat dat hier bij de meeste onderons wel voorkomt, hehe.

Het frame nog even netjes bijschuren en zal dan naar de coater gaan.

Reacties zijn niet verboden :+

Groeten

Hans & Zeb
 
Laatst bewerkt:
ik vind het netjes!

Maarre, offtopic modus aan: je kan de foto's beter eerst iets verkleinen voordat je ze hier neerzet, ze zijn nu erg groot en daardoor moet ik elke foto eerst downloaden om ze te bekijken...

leuk topic om te volgen! :)
 
Mooi project :}

Wat betreft de uitlaten; die zou ik gewoon zou houden, ik vind het mooi racy staan. Ik weet niet of het een optie is? of gaan ze dan te hard roesten?

Twin4life
 
Terug
Bovenaan Onderaan