Wiellagers verwijderen van GSX-r SRAD '97 750cc

CrosLoco

Rookie
4 sep 2007
27
0
Nijmegen
Heej,, weet iemand hoe je de wiellagers bij een GSX-r eruit pakt?

Ik wilde morgen de wielen wegbrengen om te laten poedercoaten, maar dan moeten ze kaal afgeleverd worden.
Dus heeft iemand daar een beetje info over, alvast bedankt..
 
Met een flinke pen(die door het gat van de lagers past )aan de andere zijde van het wiel eruit tikken.
Je steekt de pen door bv het lager aan de schijfrem zijde en zet deze tegen het lager bij de tandwiel zijde.
Dan met een hamer gaan tikken en de lager er evenwijdig uit slaan.
 
Laatst bewerkt:
oke dan., we gaan het proberen :)

maar de lagers en de bus die in het midde ligt lopen op gelijke hoogte..zou het ook lukken met een fatsoenlijke drijver? en dan rondom gelijkmatig blijven tikken?
 
Laatst bewerkt:
Nee, lagers moeten er naar buiten uit. Kan idd een heel gepiel zijn. Ik gebruikt altijd een stukje pijp met scherpe rand. Als je dan een klein randje van het lager kunt pakken, moet het lukken.
 
Nee, lagers moeten er naar buiten uit. Kan idd een heel gepiel zijn. Ik gebruikt altijd een stukje pijp met scherpe rand. Als je dan een klein randje van het lager kunt pakken, moet het lukken.


Ja dat bedoelde ik.. k heb die pijp diameter net niet voor in het hart van de velg...dus dacht k dat het ook wel ging met een drijver..k ben nu nog ff bezig met 't velglint eraf te trekken..beetje bij beetje. En dan tik k de lagers er met beleid uit..

lagers zijn eigenlijk okej, maar denk wel geheel nieuwe lagers te pakken..beetje lullig als ze na 1000km alsnog kapoet lopen
 
ja kan het met alle stukken pijp of rondijzer proberen, als ze maar door et asgat passen, makkelijkst is om het met een lagertrekker te doen, maar die heben de meeste mensen ook niet in de schuur hangen.

En uiteraard nieuwe lagers erin als je ze eruitgeslagen hebt, ff kijken op ebay.co.uk zoeken naar gsxr rear wheel bearing ofzo, in nederland zijn die achterwiellagers 65 euro per stuk, ;)
 
nee, t lukt me niet. De stale bus zit net iets hoger dan het lager en dat kan eigelijk niet. Dus verschiet die bus midden in het wiel steeds.. K ga maar gewoon naar de shop, voordat k nog meer beschadig :(
 
ja kan het met alle stukken pijp of rondijzer proberen, als ze maar door et asgat passen, makkelijkst is om het met een lagertrekker te doen, maar die heben de meeste mensen ook niet in de schuur hangen.

En uiteraard nieuwe lagers erin als je ze eruitgeslagen hebt, ff kijken op ebay.co.uk zoeken naar gsxr rear wheel bearing ofzo, in nederland zijn die achterwiellagers 65 euro per stuk, ;)


BRRRRR,,das nie cheap :P gaan we ebay tegemoet :D
 
gewoon skf lagers zetten....net zo goed kosten de helft! Je moet proberen het lager eruit te tikken met een lange pen.........even proberen metalen buis in het wiel ietsje op zij te drukken pen op lager rand zetten en rustig tikken. Zo is het mij tot op de dag van vandaag altijd gelukt......en met het oude lager de nieuwe er voorzichtig in tikken na die van te voren in de vriezer gestopt te hebben (krimpen).
 
Mail deze man even 9 van de 10 keer heeft hij voor zeer weinig de lagers die jij zoekt.
Lagers zijn zeker geen rotzooi gewoon goed spul.
Ik heb al heel wat lagers bij hem vandaan, altijd goed en netjes op tijd binnen per post.

http://lagers.marktplaza.nl

Succes
 
Mail deze man even 9 van de 10 keer heeft hij voor zeer weinig de lagers die jij zoekt.
Lagers zijn zeker geen rotzooi gewoon goed spul.
Ik heb al heel wat lagers bij hem vandaan, altijd goed en netjes op tijd binnen per post.

http://lagers.marktplaza.nl

Succes

Hehe , bedankt voor de link. Wielen zijn inmiddels gepoedercoat, vind het resultaat helaas teleurstellend. Echter wil ik nu toch eens rijden, dus lagers erin banden erop en rijden maar..

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd aan die man, maar wat heeft hij voorn gegevens nodig. Echt het nummer op het lager, of kan hij het ook voor verschillende motorfietsen bekijken ??
 
ja kan het met alle stukken pijp of rondijzer proberen, als ze maar door et asgat passen, makkelijkst is om het met een lagertrekker te doen, maar die heben de meeste mensen ook niet in de schuur hangen.

En uiteraard nieuwe lagers erin als je ze eruitgeslagen hebt, ff kijken op ebay.co.uk zoeken naar gsxr rear wheel bearing ofzo, in nederland zijn die achterwiellagers 65 euro per stuk, ;)
waar haal jij die lagers dan??
dan weet ik waar ik niet heen moet gaan :z

ik heb ze pas gekocht voor , ff uit mijn hoofd 25 euro p/st orgineel suzuki
 
Je kunt de lagers er het best intikken met een grote dop(van een dopsleutel set)maat 32 of groter.
Niet op de "krans"v/d lager slaan en rondom erin tikken,zorg dat ie niet scheef komt te zitten,vind je zitting niet zo fijn.
 
Hehe , bedankt voor de link. Wielen zijn inmiddels gepoedercoat, vind het resultaat helaas teleurstellend. Echter wil ik nu toch eens rijden, dus lagers erin banden erop en rijden maar..

Is de kleur niet goed, powdercoat slecht,.....???
Misschien een picci van hoe het geworden is?
 
Wat vaak ook wel goed werkt is De lagerzitting in de velg even verwarmen met een electrische verfafbrander. Hierdoor zet het aluminium uit en als je de lagers dan uit de diepvries haald kun je ze er zonder hard tikken er zo in plaatsen. Vaak kun je ze er met de hand in plaatsen. Wanneer het lager opwarmt en de velg afkoeld klemt het lager zich vanzelf en zit alles netjes vast zonder ze te beschadigen. Succes met het plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan