Pas op: "Fred" koopt geen motor (sylconiamail)

KVK is 'ie dus wél ingeschreven ...

Carseekers the Netherlands (CTN), Vennewaard 372, Tel. 072-5613041

[edit]Maar écht iets concreets tégen dat bedrijf is er dus nergens te vinden ... alleen dat 'ie wat mailing stuurt, maar dat zijn er zoveel. Krijg ook regelmatig van die (fysieke) brieven in de brievenbus met de vraag of ik m'n auto niet wil verkoppen tegen directe vrijwaring...

Beetje overdreven om hier dan meteen over "oplichting" te spreken, IMHO[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ja leuk en aardig Wimmel, zou jij het nummer bellen? Dit wetende?

Ik vind het oplichting worden zodra er niks meer vernomen word, zodra je geld afhandig word gemaakt maar vervolgens geen resultaat ziet.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar nu doe je net of je neus bloed, ik heb het over die reacties op die andere sites... daarin word toch duidelijk gezegd dat er geen resultaten zijn.
 
Iedereen stuurt emails, de mails via marktplaats komen alleen niet in je spam folder terecht... dat is zijn voordeel.

Elk bedrijf probeert graantjes mee te pikken, maar dit is geen wederzijdse handel...! Mijn mening.

en in de eerder vermelde emails staat dat HIJ met MIJ gaat praten over de prijs... geen bandje en aanmeldingen bitte.
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn auto te koop staan op marktplaats.
kreeg hetzelfde mailtje en heb gereageerd dat hij een afspraak kan maken om te kijken.

kreeg toen een mailtje met een telefoonnnummer erin.
heb nogmaals terug gemailed dat als hij geintresseerd is hij moet komen kijken.

ga dus echt niet bellen he...


:N
 
Ik heb ook zo'n email gehad, niet van die 'Fred' dan, maar van iemand anders, en die vertelde via de mail dat hij in het buitenland zat, en dat ik naar z'n kantoor moest bellen. Nou ja, heb misschien 2 minuten aan de telefoon gezeten en toen maar opgehangen, heb gewoon gezegd als hij interesse heeft in mijn auto, belt ie zelf maar, of mailt ie zelf maar weer.

Vond het toch al een beetje raar.
 
Als iedereen nou maar zo verstandig is om niet te bellen ;)
Ik sta eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd dat er al zoveel MF-ers mee te maken hebben gehad. Daarom is het wel goed om zo'n topic te hebben, dat er goed aandacht aan besteed wordt zodat niemand er in trapt.

Overigens las ik net op speurders dat het dus niet alleen bij auto's en motoren gebeurt, maar ook bij boten -O-
 
lol, voordat ik dit topic zag, net een e-mail beantwoordt van 'onze Fred'

jop@sylconiamail is bij mij gebruikt.....
hmm, had me heel wat typwerk bespaard als ik deze 10minuten eerder had gezien....


lol
Beste R. van Dijk,

jop@sylconiamail.nl stuurt u de volgende reactie via Speurders.nl:

Hallo,


Ik zag uw auto op speurders.nl staan.

Is uw auto nog te koop?


Ik ben bereid om met u te praten over de verkoopprijs.


Met vriendelijke groet


Fred
 
Het grote probleem van "Fred"is dat hij niet aantoond wat hij doet.
wie zegt dat hij daadwerkelijk een database rondstuurd aan allerlij (buitenlandse) bedrijven ?
Bemiddelen is niet erg, er mag zelfs aan verdiend worden, maar het moet wel duidelijk zijn of het werkelijk gebeurt.
Als hij per verkocht item een provisie vraagt van bijv 1% van het verkoop bedrag, Dan heeft niemand er een probleem mee.
 
Laatst bewerkt:
steker nog:

Ze doen het niet alleen met auto`s en motoren maar ik heb een rubberbootje te koop staan en daar heb ik 3 keer!! een e-mail van hun gehad. Echter vertrouwde ook ik het niet helemaal en heb er dus niet opgereageerd..
 
Tof, had exact hetzelfde mailtje als reactie op een advertentie van m'n TDM850 op MP.
-O-
 
Die gasten reageren dus op elke advertentie in de hoop dat je met ze gaat bellen op het 0900-nummer.

Tja, genoeg mensen die erin trappen. Uiterst creatief!
 
Stelletje schoften.

Vennewaard... ja dat ligt ook niet in de mooiste buurt van Alkmaar zegmaar...
 
Ik vind deze reactie van " CTN " echt een classic


Nah, effe een paar gaten schieten.

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie, u gaat er automatisch vanuit dat alles wat op internet wordt geplaatst in fora wordt gezien als serieuze nieuwsgaring, dat is uw keuze, echter als iedereen alles maar in het wilde weg kan roepen wat als waar wordt gezien als voorbeeld niem ik diegene die op tv bleef roepen om geld van de DSB weg te halen. U weet wat er gebeurde. NIET RELEVANT Mijn bedrijf in het buitenland spreekt alleen Engels of als ik er persoonlijk ben sta ik u te woord. NIET RELEVANT Wij bemiddelen in vraag en aanbod in Nederland als in Europa, OHJA, HOE DAN? dit heeft te maken met het merk en leeftijd van de auto natuurlijk van de uiterlijke staat en kilometerstand belangrijk. HIJ BEMIDDELT TOCH ALLEEN? WAT HEEFT DIT ER DAN MEE TE MAKEN?

Ik hanteer ook een 0900 nummer hier kan men de autos aanmelden welke in de database gaan en worden verzonden naar tientallen autobedrijven in binnen en buitenland. TIENTALLEN IN HEEL EUROPA? TOE MAAR... Ik kan u een rekensommetje geven ik ben met vaste lasten voor een personeelslid 14.96 euro kwijt dan nog de locatie computer koffie etc ben ik een 18 euro per uur kwijt. Een 0900 nummer kost 80 cent per minuut, de btw eraf (gezien wij een buitenlands bedrijf zijn) blijft er over 64 cent dan de transferkosten per minuut en startkosten dat is 6 cent over 58 cent. Ik moet dus 30 minuten in gesprek zijn om uit de kosten te komen. NONSENS nou als we een 45 minuten per uur in gesprek zijn en plaspauze dan is het veel, als er overblijft 15 minuten a 58 cent das 8,5 euro een database moet bouwen DURE GRAP, ZO'N DATABASE MET 45 BEDRIJVEN ERIN om uw auto te kunnen verkopen, waar u duizend(en) euros voor wilt ontvangen, u mail dient te beantwoorden etc etc. wij kopen geen autos zelf wij bemiddelen in vraag en aanbod. CTN brengt kopers en verkopers bij elkaar. Ik hoef aan de verkoop niets te verdienen. De meeste mensen vinden het normaal om op een website oid een auto te verkopen en 8 euro te betalen waarna men deze moet laten opvallen en omhoog plaatsen om hem te verkopen. Echter als men 6 a 7 minuten moet bellen voor 80 cpm en men 45 verkoopkansen meer heeft dan 1 advertentie op een autowebsite. OP MARKTPLAATS KIJKEN VEEL MEER BEDRIJVEN EN PARTICULIEREN DAN DIE 45.. Daarnaast zijn de andere advertentiesites, Speurders, Tweedehands etc. gratis. Zegt u het maar. Op het 020 nummer staat geen bandje u dient een 2 te toetsen om verder te gaan om dan vervolgens door iemand live van ons buitenlands kantoor te woord te laten staan in het Engels dan kan dat kost u alleen het 020 nummer. Wilt u door een Nederlands persoon te woord te worden gestaan dan belt u het 0900 nummer. Het is aan u of u belt. Als in de supermarkt de Nutella wordt aangeboden voor 3 euro dan is het aan u of u die pot Nutella koopt. Ga dan niet hard in het wilde weg roepen Nutella is te duur, het is slecht. Het gaat er niet om of het duur is, het gaat erom dat je ergens voor moet betalen waar je niet voor WIL betalen.

U mag zeggen wat u wilt maar volgt u dan eerst de procedure die wij hebben aanmelden per email ontvangen checklist invullen en als dan denk dat ik een oplichter ben mag u het zeggen................

Hopende u hiermee wat op de hoogte gesteld te hebben van onze werkzaamheden

met vriendelijke groet

Jaap Kleine
CTN

Al met al vraag ik me ten zeerste af of ze werkelijk bemiddelen. Het lijkt er sterk op dat ze alleen zoveel mogelijk mensen naar dat 0900 nummer willen laten bellen. Aangezien hij hier zelf toegeeft dat deze grap je wel geld kost, maar waarschijnlijk niks oplevert (45 hele bedrijven in hun gigantische database) wordt je dus inderdaad opgelicht.
 
Die mail had ik hier ook al een keer aangehaald én ik ben daarna eens wat verder gaan kijken naar de historie aan klachten omtrent die toko maar véél meer dan alleen maar klachten/gezeur over de mailtjes die er de deur uit gaan bij dat "bedrijf" kom je niet.

Lijkt allemaal een beetje hetzelfde als de 090"x" nummers die s'nachts op TV te zien: Mensen hebben bepaalde verwachtingen bij een dienst maar deze dienst wordt niet als zodanig geleverd én is praktisch onmogelijk te controleren.

Oplichting is een groot woord in dezen omdat mensen zélf ook een beetje logisch na (zouden moeten) kunnen denken... Maar 't is netjes dat TS z'n bevinding wil delen.
 
Ik denk dat het wel ligit is, maar een zodanig onvertrouwd bedrijfsplan heeft dat het allemaal een beetje shady overkomt.
 
Ik kreeg dit mailtje ook toen mijn auto te koop stond.

Ik heb terug gemaild dat hij bij serieuze interesse MIJ mocht bellen, nooit meer iets van vernomen.
 
Hier ook dezelfde mailtjes gehad op mijn motor.
Zelfde als de meeste hier al hadden gedaan, Bel mij maar als er interesse is.

Uiteraard niks meer van vernomen.
 
Ik had jaren geleden zoiets toen we de auto van m'n vrouw wilden verkopen. De auto was 2 jaar oud en ik had me goed geïnformeerd wat we er voor konden "vangen".
Belt m'n vrouw me op, ze had een advertentie gezien van een bedrijf uit Alkmaar dat contant geld bood. Ze had gebeld en ongezien onze vraagprijs geboden gekregen. Ik heb haar uitgelegd hoe dat soort bedrijven werken, maar uiteraard was ik volgens haar weer véél te wantrouwig.....
Tja, wie niet horen wil..... wij er dus naartoe. Toen ik er aankwam had ik al gegeten en gedronken. Een lege loods in een stil achterafbuurtje met het opschrift van een garagebedrijf, met daarin een jonge knul met een grote hond, beiden met een hoog "Sjonnie"gehalte. Onze auto werd aan een groot onderzoek onderworpen. Vervolgens kwam, met een groots gebaar, de stapel met contant geld te voorschijn uit de borstzak van onze "Sjonnie".
Mijn vrouw keek me al aan met een triomfantelijke blik van: zie je wel...... totdat de jongen stopte bij de helft van het bedrag dat hij aan de telefoon geboden had. Toen hij mij aankeek zag hij aan mijn gezicht al dat dit het niet zou worden.
Geen probleem..... daar kwam een tweede stapel met kleinere biljetten tevoorschijn. Maar ook het uittellen van de vijftigjes stopte véél te snel. Triomfantelijk keek de jongen op van het lullige stapeltje geld en zei: dat is toch een leuk bedrag, nietwaar?
Mijn vrouw probeerde nog terug te komen op de telefonische afspraak. Volgens onze Sjonnie had ze dat niet goed begrepen....
Ik heb haar nog even laten spartelen, Sjonnie vervolgens verteld dat ik het hooguit een leuke eerste aanbetaling vond, hem bedankt voor de moeite en ben met een kwaad kijkende vrouw de auto weer ingestapt. Ze heeft zich nooit meer met zoiets bemoeid..... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan