Yamaha FS1

Hayahar

MF veteraan
7 mrt 2009
7.282
1
Teuge
Ik heb ooit in mijn jeugd een Yamaha FS1 gehad met een wat andere techniek als de bromfietsjes in Nederland. Daze hadden 4 versnellingen, allen naar beneden, een 10mm carb. dichtgegoten spoelpoortjes en een trutuitlaatje. top 40km/u

Die van mij had standaard 5 versnellingen, 22mm carb. bijna geen cilinderwand meer van de spoelpoorten, extra dikke remtrommels, expansieuitlaat, en een toerenteller.
Had ook roterende inlaat i.p.v. membraan.
km.teller kon tot 160, topsnelheid ongeveer 140/145

Heb hem gekoesterd tot ongeveer mijn 25e, toen hij werd gestolen.
Ik heb nu wel weer zin om zo'n leuk ding erbij te nemen en weer helmaal als nieuw te maken en op kenteken te zetten.

Weet iemand dit type te koop, zag er ongeveer zo uit:
full

Ik heb er inmiddels een gevonden. *O* *O* Moet nog een hoop aan gebeuren. Ik zal de voortgang hier posten voor de medeliefhebbers
 
Laatst bewerkt:
Heb een later type gehad met het grote luchtfilter geloof ik... Ding ging als een speer. Was het alleen zat om telkens achterom te moeten kijken voor de politie...
 
Heb een later type gehad met het grote luchtfilter geloof ik... Ding ging als een speer. Was het alleen zat om telkens achterom te moeten kijken voor de politie...

Ken dat héél goed, in die tijd rond de 1450,-- guldens aan bekeuringen gehad, terwijl ik maar 17,50 per zaterdag verdiende. en héél vaak voor de rechter gestaan om te vertellen dat ik het nooit meer zou doen. O-) O-)
Had nog veel meer kunnen zijn als de politie in Eindhoven niet in een DAF 44 had gereden :z
 
Als je weer precies datgene wilt dat je vroeger had, dan begin maar vast te sparen.
Die dingen beginnen rond de 2500 euro.
Ik denk dat hetgene jij wilt eerder rond de 3000 uit komt.

Laat hem dan trouwens gewoon op motorfietskenteken zetten.
Dan kun je opvoeren zonder gepakt te worden.
Voor bromfietsen van vòor 74 is dat vaak geen enkel probleem. En voor zo'n Yamaha al helemaal niet omdat die òok als motor zijn geleverd.
De jouwe was wrs gewoon een motoruitvoering die nog eens was opgevoerd en als brommer verzekerd was ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je weer precies datgene wilt dat je vroeger had, dan begin maar vast te sparen.
Die dingen beginnen rond de 2500 euro.
Ik denk dat hetgene jij wilt eerder rond de 3000 uit komt.

Denk ik ook wel, maar vindt er meer eens een!! :X
mag ook wel een hoop werk aan zitten hoor.
 
Ik heb er laatst een paar bij Roel Donatz in Winterswijk zien staan. Of die voor de verkoop waren weet ik niet, maar ze zagen er goed uit.
 
wil ik wel eens gaan kijken, heb je een adres? moet wel het echte 50cc motorfietsje zijn, maar zie wel.
 
Ken dat héél goed, in die tijd rond de 1450,-- guldens aan bekeuringen gehad, terwijl ik maar 17,50 per zaterdag verdiende. en héél vaak voor de rechter gestaan om te vertellen dat ik het nooit meer zou doen. O-) O-)
Had nog veel meer kunnen zijn als de politie in Eindhoven niet in een DAF 44 had gereden :z
_O-
 
Roel D. uit Winterswijk heeft idd zo'n model staan. :Y

Ff googlen en je weet het!!

:W
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar hier.

www.motodonatz.nl

Het is een goudkleurige met hoge uitlaat uit 1973. Prijs is 1850.
 
Laatst bewerkt:
Dank je, hij is echt bloedmooi, maar helaas een 4-bak bromfiets.
zoek echt de 5-bak 50cc motorfiets.
 
De 5bak versie is erg zeldzaam en volgens mij alleen geleverd in 1969-1971 (hang me hier niet aan op). Ik geloof dat er in Duitsland wat meer verkocht zijn als hier, misschien daar ook wat voelsprieten uitsteken..

Wel de ultieme FS1 natuurlijk :} :9~
 
De 5bak versie is erg zeldzaam en volgens mij alleen geleverd in 1969-1971 (hang me hier niet aan op). Ik geloof dat er in Duitsland wat meer verkocht zijn als hier, misschien daar ook wat voelsprieten uitsteken..

Wel de ultieme FS1 natuurlijk :} :9~~

Bedankt voor de tip. Ga daar eens zoeken
 
Hoi,

De 50 cc motor versie is indertijd ook in Nederland verkocht. Ik heb eind jaren 70 overwogen een Kreidler RS of zo'n FS1 motor te kopen. Bij de dealer stond een overjarige FS1. Niet het type met de afschroefbare plaatjes op de tank maar het type dat daarna kwam met de oranje biezen.

Ik zou in eerste instantie over de grens zoeken. In België werd de FS1 indertijd verkocht met vaste voetensteunen en expansiepijp. Grote kans dat die modellen het 5 versnellingenblok hadden. Suzuki had een vergelijkbaar model op de markt. Dat werd in Belgie gewoon met 5 versnellingen en vaste voetensteunen verkocht terwijl de Nederlandse modellen het met trappers en 4 versnellingen moesten doen.

Succes.

Frans
 
Hoi,

De 50 cc motor versie is indertijd ook in Nederland verkocht. Ik heb eind jaren 70 overwogen een Kreidler RS of zo'n FS1 motor te kopen. Bij de dealer stond een overjarige FS1. Niet het type met de afschroefbare plaatjes op de tank maar het type dat daarna kwam met de oranje biezen.

Ik zou in eerste instantie over de grens zoeken. In België werd de FS1 indertijd verkocht met vaste voetensteunen en expansiepijp. Grote kans dat die modellen het 5 versnellingenblok hadden. Suzuki had een vergelijkbaar model op de markt. Dat werd in Belgie gewoon met 5 versnellingen en vaste voetensteunen verkocht terwijl de Nederlandse modellen het met trappers en 4 versnellingen moesten doen.

Succes.

Frans

In Belgie is de FS1 nooit heel veel verkocht. De (technisch gezien ook veel betere) Suzuki AC50 was daar veel populairder. Die bovenlangs uitlaat (van de FS1-P Street) is trouwens geen echte expansieuitlaat, het lijkt er alleen wat op. Die uitlaat is wel sneller dan een normale onderlangs uitlaat, maar het is echt geen expansieuitlaat.

De FS1 die jij zoekt, met 5 bak was de "F5B"
 
Laatst bewerkt:
In Belgie is de FS1 nooit heel veel verkocht. De (technisch gezien ook veel betere) Suzuki AC50 was daar veel populairder. Die bovenlangs uitlaat (van de FS1-P Street) is trouwens geen echte expansieuitlaat, het lijkt er alleen wat op. Die uitlaat is wel sneller dan een normale onderlangs uitlaat, maar het is echt geen expansieuitlaat.

De FS1 die jij zoekt, met 5 bak was de "F5B"

één ding weet ik zeker, het was géén F5B, die kwam pas veel later en zou de vervanger van de FS1 moeten worden. Is nooit echt aangeslagen in Nederland. :N
 
Een F5B en een FS1 zijn bij lange na niet hetzelfde. Ze delen wel heel veel onderdelen (rijwielgedeelte, blok)
 
Terug
Bovenaan Onderaan