Kawasaki VN 800 Topic

Hij klepperde voorheen veel meer.
Ik heb er gisteren een scheutje ingedaan bij een volle tank en zal dat nog een paar keer herhalen.
Wel moet ik er nog een aantal weken mee rijden want dat ding is zo zuinig..en dan bij voorkeur niet de stad..
 
The 70's begint er al in te komen, maar er moet nog wel wat afgewerkt/verbeterd worden..
Wel lekker de koopjes afgelopen;
Okselventilator 50,-
Kabels e.d. ca 110,-
Achterspatbord 75,-
Knipperlichtjes 35,- (voorkant nog niet gemonteerd)
Floorboards 85,- (rechts nog niet)
Sissybar 20,-
Zadel 30,-



14042010404.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er is trouwens op 22 juli een grote Vulcan rally in Apen Duitsland.
Het is maar 25 km vlak over de grens van Winschoten.
Er zullen een hoop komen vanuit Zweden, Noorwegen, DK, NL, BE, Polen, etc.
Die Zweed met z'n Meanstreak komt natuurlijk ook.
Als ik niet op vakantie ben wil er wel heen..geinig.
 
Gisteravond begonnen met de voorvorkkeerringen, wat een karwei is dat. Heb nu 1 poot gedemonteerd en moet nu de binnenpoot weer herenigen met de buitenkant.
Wat een vieze oude drap kwam eruit, lichtgrijs van kleur.
Er komt straks 15w40 (auto)motorolie in.

Er is 1 wiellager echt kapot, aan de remschijf kant. Die kan echt een paar mm heen en weer.
 
Geen klusje van 5 minuten..ik zou er geen trek in hebben.
Doe je dat gewoon in die parkeergarage?
Volgens mij zuipt m'n motor nu 2 x zoveel sinds de winterstop..
Eergister volgetankt, 100 km gereden en nu al half leeg, en dan rij ik alleen snelweg en buitenwegen en kom ik niet boven de 80 of 90..
Voorheen reed dat ding makkelijk 1 op 30 op dit soort ritten.
Aandachtspuntje, of zou die Wynn's zoveel invloed hebben?
 
Laatst bewerkt:
Zeker geen klusje van 5 minuten haha. Kost bijna niks, 26 euro voor 2 nieuwe keerringen en 2 stofkappen. Ik zal foto's maken van de zooi die eruit komt. .. Motor staat nu in Huizen bij een vriend met motorbrug en veel gereedschap. Zaterdagochtend weer verder klussen.
De vorkpoten (onderkant) worden matzwart. Kijken of ik er zaterdag al een paar laagjes op kan krijgen.

Onze '95 VN 800's deden allebei vorig weekend 1 op 18 a 1 op 19.
 
Persoonlijk vind ik matzwart een beetje...eh rattig laat ik maar zeggen, Satijn in de zon staat mooier en zeker in combinatie met wat chroom..petroleumlook..
Ik had zelf ook het plan om satijnzwart te gaan doen, maar toch vanaf gezien, de lak ziet er nog erg goed uit.
Hier een satijnzwarte Shadow van een maat in Houston.
Ik vind het er mooi uitzien in de zon..
Honda VT / VTX Shadow topicHonda-VT-VTX-Shadow-topic-28.htm
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn vulcan *O* Particulier gekocht met dit brede stuur (1,20); zelf iets ingekort (1 meter). Geweldig geluid. }) Net nieuwe achterband +kettingset erop; vriendin niet blij met de rekening. Ik kan weer touren :]
full
 
Hier een fotootje van die van mijn. Op onze trip door Engeland En Schotland.

Gr.Bob krijg de foto er dus niet bij zal het nog eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie Vulcans met verschroomde zijkappen.
Is het nog gelukt met de lagers Roderick?
 
Laatst bewerkt:
@ Ed - mooie classic hoor! Niet te veel km ook zo te zien,
@ Bosyka - Ook een mooie classic - wie is je mascotte ?

@Deanevo, heb maar 1 poot af kunnen krijgen (zaterdag ochtend) maar moet weer uit elkaar voor nieuwe klembussen. Wat een K karwei maar ik weet nu wel helemaal hoe het in elkaar steekt. Wiellagers niet eens aan toe gekomen. Moest ook rijden met het mooie weer.
 
Heb gister bij elkaar zo'n 3,5 uur rondgetuft met die apes.
Geen centje pijn, geen gevoelloosheid/tintelingen in de vingers/handen.
Best wel comfortabel, al wil niemand mij geloven..
Wel wat pijn in m'n reet van het zadel.
 
3.5 uur is netjes!! Ik ga er een iets breder stuur opzetten. Origineel zit wat dicht bij elkaar.

Maar wat heb ik staan vloeken met die vorkpoot in m'n hand....
Manual erbij - use a special ^!%!@^^$ Volgende stukje, now use a special tool *@!&(*&!^
Nu is de poot in ieder geval gespoeld met schone olie.
Wat een grijze bagger kwam eruit (olie) help me herinneren dat ik er foto's van neem!

Origineel moet er 10W olie in maar ik stop er zelf 15W in, net iets stugger.
Dan duikt de fiets als het goed is ook iets minder snel bij het remmen.
Verschil is erg weinig denk ik ,, alle beetjes helpen.
 
Laatst bewerkt:
@ Bosyka - Ook een mooie classic - wie is je mascotte ?

Mascotte is een beertje was van mijn dochter, dochter ondertussen 28jr beertje is denk ik ongeveer een jaartje of 22 oud. Zal vandaag of morgen even een recente foto plaatsen.
Van mijn motor dan.

Gr. Bob
 
zo als beloofd even andere foto maar dan dus zonder duo zadel en scherm. Vulcan is van 1997 en heeft nu ff meer dan een ton gereden, zonder problemen en alleen maar het normale onderhoud.

Gr. Bob
full
 
Ik ben nu zo'n beetje klaar met de Wynn's test en kan je wel zeggen dat het bijna geen reet uitmaakt.
Hij loopt misschien ietsje beter, maar dat kan je ook wel met een beetje V-power bereiken denk ik.
De bijgeluiden waren met Wynn's in de tank inderdaad stukken minder, maar nu zonder is dat effect weg.
 
Hey wat leuk. Ik had dit topic nog niet echt gezien.
Waarschijnlijk overheen gekeken.
Ik heb zelf ook een VN800 Classic uit 1998.
Wel veel chroom op zitten maar nog steeds niet af ;)

Ik zal binnenkort eens proberen een mooie foto ervan te maken. De oude zijn niet echt up to date meer.
Hoewel de meesten van jullie wel kunnen raden hoed mijn motor er ongeveer uit moet zien gezien het een standaard fiets is.
 
@ Hawkeye, foto's zijn een pre!! Welkom en post vooral je plannen en updates!



Ik ben nu zo'n beetje klaar met de Wynn's test en kan je wel zeggen dat het bijna geen reet uitmaakt.
Hij loopt misschien ietsje beter, maar dat kan je ook wel met een beetje V-power bereiken denk ik.
De bijgeluiden waren met Wynn's in de tank inderdaad stukken minder, maar nu zonder is dat effect weg.
Dat is wat eigenljk al dacht van Wynn's, heb het als injectorreiniger (auto) gebruikt zonder gewenst effect. Goede olie wissel doet ook vaak wonderen.
Ik hoop dat ik snel de glijbussen voor de voorvork binnen heb, dan gaan we de hele voorkant uit elkaar halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan