Kawasaki VN 800 Topic

Ja daar hadden al een paar mensen (monteurs) tijd en energie in gestoken, maar het resultaat bleef hetzelfde. Als je ook hier en daar wat door spit op forums etc. lees je best wel veel over zulke problemen. Nu is het over................
 
Nog nooit meegemaakt met een 800, eerlijk gezegd.
En hoe moeilijk kan het zijn voor een monteur om een single carb af te stellen? Het is een erg simpele motor.
maar als dit ook werkt voor je, ook prima
 
Laatst bewerkt:
ik heb er ook last van. het idd een bekend probleem.

mijn motor ligt nu uit elkaar. ik kreeg uit het niets backfires en cilinders die verzopen.

de gasnaald zitting is bij mij uit gesleten die heb ik nieuw besteld en moet hopelijk het probleem oplossen.
 
ik heb er ook last van. het idd een bekend probleem.

mijn motor ligt nu uit elkaar. ik kreeg uit het niets backfires en cilinders die verzopen.

de gasnaald zitting is bij mij uit gesleten die heb ik nieuw besteld en moet hopelijk het probleem oplossen.
De mengbuis?
 
je kunt een carb gewoon reviseren en eventueel afstellen.
fabriek af liep zo'n VN ook perfect, dus..
 
Het 'probleem' klinkt mij ook bekend... maar de grap is, sinds afgelopen weekend (ruim 700km op een dag gereden) lijkt het helemaal over. Ergo: we motte met z'n allen wat meer kilometers maken. :]
 
nee niet de mengbuis. het is een busje daarboven een soort geleider.

die was helemaal ovaal en daar spoot het brandstof langs
nr 16017?
kawasaki-2001-vn800-b6-vulcan-800-classic-carburetor_bigkar117073314_82cb.gif
 
Vorige week de Hagon shock opgehaald en deze zaterdagochtend samen met een maat gemonteerd. Het verschil mag er wezen! De veer is bij kleine hobbeltjes zachter dan de oorspronkelijke in stand 5, maar bij grote hobbels merk je dat 'ie lang niet zover door zakt.

Van 't weekend met mijn vriendin achterop naar Friesland geweest om daar wat te toeren. Het weer zat zondag helaas niet erg mee waardoor we doorweekt teruggekeerd zijn naar het hotel. De dag erop dan maar met een flinke omweg naar huis gereden. Prachtig! Keertje een drempel verkeerd ingeschat en er veel te hard overeen gereden, maar de veer hield zich prima. Contact tussen band en spatbord is er volgens mij niet meer geweest. *O*

Enig nadeeltje aan de Hagon shock is dat de ring waarmee je 'm kunt verstellen wat laag zit, zodat je daar nu helemaal voor geen meter meer bij kunt, ook niet na verwijderen van het documentenbakje. Vooralsnog echter lijkt verstellen totaal onnodig. :)
 
Dag oma! Lekker druk hier! :W

Ik heb m'n chokeknop gesloopt in een poging 'm wat strakker te draaien. Gevolg: nu moet ik 'm een paar minuten vasthouden om te voorkomen dat 'ie op een koude motor meteen weer uitvalt.

Nouja, het wordt sowieso tijd voor een beurt want dat is alweer zo'n 10.000KM geleden. Dan mogen ze bij de dealert meteen een nieuwe chokekabel monteren. :)

Verder eigenlijk ook niets te zeuren. Zo'n Vulcan blijft 't gewoon doen he? *O*
 
ik probeer me te verdiepen in het carb werking.

dat is iets wat ze niet meer leren in een auto opleiding.
Merendeel van de carbs die ik tegenkom, zijn CV.

Daarvoor waren er nog bijv vlinderklep carbs.
En nog wat exoten die soms vandaag de dag expres worden gemonteerd.

Op youtube staat best wat uitgelegd.
 
Goedemiddag mensen.
Afgelopen tijd is bij mij het idee ontstaan om met de winter een "bobber project" in elkaar te knutselen.
En omdat ik nogal Kawasaki minded ben kwam de VN 800 op poppen als kandidaat.
Maar nou zijn mijn vragen, hoe groot is het verschil in rijgedrag tussen een 800A en een classic?
En is het mogelijk om een voorwiel uit een classic over te zetten naar een A ?
(dit omdat het voorwiel van een A wel heel smal oogt)

Ja ik weet proefrijden en je weet veel meer!!!
Maar voor dat ik daar aan ga beginnen en mogelijk verkocht raak wil ik voor mezelf al wat dingen duidelijk hebben.

Thnx alvast
 
Tis wel mogelijk volgens mij, maar dan zal je volgens mij ook de as mee moeten nemen en spacers moeten maken, volgens mij kan je beter gelijk een classic kopen, heb je gelijk een betere tandwielverhouding, qua prijs maakt het niet zoveel uit volgens mij
 
Tis wel mogelijk volgens mij, maar dan zal je volgens mij ook de as mee moeten nemen en spacers moeten maken, volgens mij kan je beter gelijk een classic kopen, heb je gelijk een betere tandwielverhouding, qua prijs maakt het niet zoveel uit volgens mij


De classic ligt geloof ik iets beter in de markt hier vragen ze al snel 500 tot 1000,- meer voor t.o.v een A.
Over de tandwielverhouding, heb je het dan over de versnellingsbak of over de ketting?


grtz
 
Laatst bewerkt:
Ketting
De A staat volgens mij op iets van 15/48, terwijl de classic op 17/42 staat, helemaal exact weet ik het niet, maar wel in deze orde van grootte. Ik heb zelfs de boel veranderd naar 18/38, trekt minder snel weg maar bij ongeveer 100 km/u draai ik bijna 300 rpm minder (althans theoretisch)
Op de navolgende site kan je dat precies zien
KLIK HIER
 
Zo vandaag een dagje vrij dus gelijk maar een tourtje langs diversen motorzaken.
En missie geslaagd laten we het maar zo zeggen, volgende week kan ik een vulcan classic uit 97'
Ophalen *O* *O*
Foto's zullen dan wel volgen.
Nu mijn schuur opruimen dat hij dan ook een beetje netjes kan staan B| B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan