Kawasaki VN 800 Topic

'"t frame en het motorblok van een drifter zijn hetzelfde. Ik denk dat de drifter uitlaat gewoon past. De vraag blijft altijd of de steuntjes dan ook op dezelfde plaats zitten.
We hebben het vandaag geprobeert en het past echt niet!
De demperpot die bij de drifter onder het frame zit kan er bij de VN800 Classic niet onder.
Misschien komt dit ook doordat de Classic een ketting aangedreven motor is en de drifter een cardan heeft?
Hierdoor heeft de drifter meer ruimte onder het frame over.
 
Nee, de Praxis, veel leuker..9 Euro..
Ik vind een flyscreen op de koplamp met apes niet echt mooi ook, het verstoord een beetje het apes effect.
Ik ben een avontuurlijk type, dus laat ik het 's proberen op het stuur zelf.
Tussen de stuurhelften met beugeltjes, waarbij het stuur dan gewoon zichtbaar is.
Als je vlak achter het screentje zit, kan ie ook kleiner zijn dan op de koplamp..
Als ie klaar is post ik wel een foto..dat wordt lachen.


Ik snap het niet helemaal, een flyscreen?
Niet beter een 2e hands ruitje van MP kopen en als je thuis bent weer demonteren?
 
Laatst bewerkt:
We hebben het vandaag geprobeert en het past echt niet!
De demperpot die bij de drifter onder het frame zit kan er bij de VN800 Classic niet onder.
Misschien komt dit ook doordat de Classic een ketting aangedreven motor is en de drifter een cardan heeft?
Hierdoor heeft de drifter meer ruimte onder het frame over.

de 800 drifter een cardan??
ik zie toch echt een ketting
 
Na logisch nadenken, jullie reacties meenemende en de verschillende foto's online bekeken te hebben kan het idd niet anders zijn dat Manuel toch echt een 1500 drifter heeft ipv een 800 drifter.

Dat verklaart ook de erxtra ruimte voor de demperpot onder het frame!
 
Twee nieuwe attributen op mijn motor.
Beide zijn gekomen doordat mijn vrouw haar angst op de motor nu is verloren en begint te genieten van de tochten die ze mee gaat.
Ze vind het zo leuk dat we misschien dit jaar, als onze dochters op scouting kamp zijn, een paar dagen met de motor eropuit zou willen gaan. Hiervoor moet er natuurlijk wel wat spullen meegenomen kunnen worden en dus was het eerste nieuwe item naast een bijpassende motor tenue voor haar een nieuwe motor tas.
In eerste instantie vond ik het niet direct iets maar nu de tas eenmaal op de motor pronkt komt hij wel erg mooi uit.

roltas.jpg

Deze tas is niet te groot maar ook zeker niet te klein. Vanaf de achterkant zie je duidelijk de spijkers en drie lederen riemen om hem dicht te maken (eronder zit nog een klikkenband sluiting dus de tas is ook 100% dicht!).
Aan de zijkant echter is geen enkele vorm van franje of versiering aanwezig en dat is het stukje wat ik minder mooi vind. Van die grote ronde kale vlakken achter de sissybar.
Ik zal ik niet zijn als ik daar in de toekomst niet iets op weet te verzinnen waardoor het wat mooier word om te zien.

Het tweede nieuwe is al langere tijd een wens van me maar juist nu mijn vrouw vaker mee wil en mijn dochter het ook erg gaaf vind achterop te zitten wilde ik het gelijk hebben.
Ik heb het nu natuurlijk over de floorboards voor de passenger.

floorboard.jpg


De mooie Cobra boards kan ik nergens vinden, de standaard Vulcan boards zijn nagenoeg niet te koop of met zeer lange backorders te bestellen. En natuurlijk tegen een behoorlijke prijs met 289 €.
De keus is dus gevallen op de nieuwe in de handel zijnde universele boards.
Ze zijn er in twee soorten, een vaste board en een opklapbare.

Jammer genoeg dat het opklapbare niet is wat je er van verwacht. Ik meende dat dit net als bij de Cobra en Vulcan boards inhoud dat als je geen passagier hebt, dat je ze dan opklapt en er een mooi logo of een glimmend board te zien zou zijn. Maar nee, opklapbaar is alleen dat het op kan klappen zodra je te scherp door de bochten wilt. En dat is het dan ook, ze blijven niet zelf op staan en als je de bouten stevig genoeg aan zou draaien zodat het wel kan dan kijk je tegen een lelijke beugel aan.
Het monteren was even een gehannes omdat de universele beugels te los in de klem komen te hangen. Dus met ringen opvullen en de bouten goed aandraaien.
Ik heb zelf ervoor gekozen om de standaard bouten die erbij zitten en waarvan mij er natuurlijk direct 1 afknapte te vervangen voor RVS bouten. Deze roesten tenminste niet direct weg!
Daarna extra moeren aan de binnenkat van de montage beugel erbij moeten plaatsen zodat de beugels niet bij de landing van een vlieg al direct om zouden klappen. Maar uiteindelijk, als je de beugels eenmaal vast hebt zitten dan is het toch nog een mooi plaatje.
Functioneel, dat is mijn belangrijkste sleutelwoord in deze. Maar als ik ooit nog een paar goede Cobra boards vind dan wissel ik deze gelijk om!

PS, de goedkope boards van 55 € passen niet op de vast gelaste punten. Dus ik zat vast aan de wat duurdere boards van 88 €.

Vreemd genoeg zit er alleen op de duurdere boards een draai/kantel koppel zodat deze werkelijk universeel is en de goedkope boards hebben geen adapter en die is ook niet te koop!
 
Sorry, dat was ik vergeten te vermelden.
De tassen zijn in verschillende maten te vinden.
Ik heb deze gekocht in Aalterveen bij: "The Cowboy Way" waar de tassen normaal 139 € kosten. Ik kocht hem in de aanbieding en was iets minder kwijt. Weet niet meer exact hoeveel omdat we ook veel kleding hebben gehaald en ik alleen de totaal prijs weet van wat ik die dag kwijt was.

Dezelfde tas heb ik ook gezien bij: Kommer Motorparts waar dezelfde tas 159 € kost.
 
Laatst bewerkt:
Dit was een plaatje van de tas op de motor! ;)
Ik heb alleen een close up gemaakt omdat het om de tas ging!
Maar ik begrijp wat je bedoeld en zal als het wat droog weer is een fototje maken van de zijaanzicht en van achter.
 
Best wel handig zo'n tas.
Zo met je zijtassen erbij kan je toch best wel een weekendje weggaan met een passagier.
Vroeger had ik een leren rugzak met een sleufje, die kon je zo op je sissy doen, zonder vast te binden of zo, superhandig.
Ik heb hem een keer weggegeven toen ik sportmotor ging rijden.
Maar helaas zie ik die dingen nu niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie zich afvragen wat dat witte ding voor mijn windscherm is, dit is mijn toerrolhouder.
Ik rij met de club mee als toertochtbegeleider en daarvoor hebben wij altijd een uitgeprinte versie van de te rijden tocht bij ons.
Hierop staat niet alleen de route aangegeven maar ook de bijzonderheden in het kort.
Zo kunnen wij zien waar we bvb obstakels tegenkomen en extra aandacht moeten geven aan verkeerspunten.

Deze toerrolhouder moet oorspronkelijk met 4 zuignapjes op de benzinetank worden gemonteerd maar dat is in mijn ogen niet alleen lastig gezien de vorm van de tank maar ook onveilig omdat je dan elke keer naar beneden moet kijken voor een nieuwe situatie.
Ik heb daarom twee voetpeg beugels gehaald en die op mijn stuur gezet.
Vervolgens een stuk rvs waterleiding genomen en op maat gezaagt waarna ik met rvs schroefdraad de beugels verhoogde poten heb gegeven.
Nu staat de toerrolhouder stevig en op een veilige hoogte voor het scherm.
Ik heb er tijdens het rijden geen last van en het belemerd mijn zicht niet maar kan wel heel makkelijk erop kijken zonder de weg uit het oog te verliezen.
Misschien niet de mooiste manier maar in mijn ogen wel de veiligste!
 
Daar heb ik een gps voor.
Gewoon een auto gps met een 12V socket en een Garmin fietsbeugel, werkt ook prima.
En ik heb ook klimaatregeling in de vorm van okselventilators.
Bespaart toch weer wat op deodorant.
 
Laatst bewerkt:
leren rugzak met een sleuf
Deze zag ik in Aalterveer volgens mij ook. Zijn niet van leer maar van katoen of zo?
Zijn ook wel erg handig maar ik vind de kans van overbelading daarbij te groot.
De draagkracht van de bagagedrager is bij mij bvb maximaal 5 kilo.
Die grote tassen hangen heel mooi over de sissybar en steunen op de bagagedrager maar zijn ook aanzienlijk groter.

Zelf willen we in de toekomst misschien iets meer gaan doen met de motor op reis gebied maar dan komen er grotere tassen of we gaan op zoek naar mijn eerste keus motor de VN1500 Classic Tourer
 
Daar heb ik ook 's aan gedacht, een 1500 classic tourer voor erbij, maar dan met hardbags en alle toeters en bellen.
En dan lekker een rondje zuid-europa.
http://www.1000ps.at/images/umbau/ug_2452_1.jpg



Deze zag ik in Aalterveer volgens mij ook. Zijn niet van leer maar van katoen of zo?
Zijn ook wel erg handig maar ik vind de kans van overbelading daarbij te groot.
De draagkracht van de bagagedrager is bij mij bvb maximaal 5 kilo.
Die grote tassen hangen heel mooi over de sissybar en steunen op de bagagedrager maar zijn ook aanzienlijk groter.

Zelf willen we in de toekomst misschien iets meer gaan doen met de motor op reis gebied maar dan komen er grotere tassen of we gaan op zoek naar mijn eerste keus motor de VN1500 Classic Tourer
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik een gps voor.
Gewoon een auto gps met een 12V socket en een Garmin fietsbeugel, werkt ook prima.
En ik heb ook klimaatregeling in de vorm van okselventilators.
Bespaart toch weer wat op deodorant.

Zoals ik al schreef:
Er staat op de toerrol extra informatie die wij als begeleiders nodig zijn en gebruiken.

De 1500 vind ik een zeer mooie machine maar dan wel met leren tassen enz.
De nieuwe vn1700 voyager echter vind ik ook helemaal te gek:

VN1700Voyager_ri.jpg

Foto van het Internet gehaald!
 
Das niet duur!
Ik heb de motor nu al 1.5 week niet aangeraakt. Regen en slechter weer etc....
Raar eigenlijk, als het mooi weer is ben ik er dagelijks mee bezig al dan niet in gedachten :-)
 
Nou inderdaad, hier hetzelfde.
Maar..volgende maand wel lekker een paar weekjes cruisen in Frankrijk met 28 graden Celsius.
Tentje mee, huppakee, dan is een choppertje perfect.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan