Kawasaki VN 800 Topic

Afgelopen week haast elke dag gewoon heerlijke tochtjes in de regio kunnen maken. Geen spat regen gehad en genoten van de lente natuur.

Alleen sinds vrijdag 100 km moeten maken in een koekblik op wielen. Dit omdat ik niet een heel gezin op de motor mee krijg. ;)
 
Voor wie ook van plan zijn om de passenger floorboards aan te schaffen voor de VN800 wil ik nog graag even terugkomen op de montage ervan.

Na het nodige sleutel maar voornamelijk aanpaswerk is het me uiteindelijk gelukt om deze boards stevig te monteren.
De punten waar je even extra aandacht bij moet hebben zijn:

De montage beugel die op je motor komt. Daar zit een rond gat in om de bevestigingsbout door te steken. Hier heb ik een extra gat naast geboord en zodoende het ronde gat verlengt zodat de beugel ook in de diepte kan worden afgesteld.
Als je dit niet doet dan blijft er een stukje speling over tussen de montage beugel en het frame waardoor de floorboards naar binnen kunnen draaien.

De bouten waarmee het board op de montage beugel gezet worden zijn te lag! Hierdoor komt de bout met het aandraaien tegen de bout van de montage beugel waardoor je de speling tussen de beugel en het frame weer vergroot. Kort deze bout iets in zodat het niet tegen de montage bout aankomt en je board blijft perfect op z'n plek.
 
Ik vind dat er wel vet uitzien zo met dat scherm aan het stuur.
Past bij mij niet echt op de motor maar anders had ik het zelf ook misschien ook wel gebruikt.
Het geluid is geweldig. Dat haal ik er echt niet uit bij mijn originele uitlaten met extra gaatjes achterin.
 
Bedoel je, past niet op? Of past er niet bij?
Betreft looks past juist uitstekend bij jouw motor denk ik..

Ik vind dat er wel vet uitzien zo met dat scherm aan het stuur.
Past bij mij niet echt op de motor maar anders had ik het zelf ook misschien ook wel gebruikt.
Het geluid is geweldig. Dat haal ik er echt niet uit bij mijn originele uitlaten met extra gaatjes achterin.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het erbij zou passen? Ik vind het super vet eruitzien. Past ook erg bij mijzelf gezien mijn persoonlijke smaak!
Maar of het bij mijn motor past? Daar twijfel ik dus enorm aan.

Maar daarnaast vraag ik mij af of er ook van die kappen voor de VN 800 zijn gemaakt?
Of is het allemaal aanpas werk?
 
??
Waar zouden die dingen anders bij moeten passen?
Tenminste in mijn opinie.
In de VS verkopen ze die dingen wel voor de VN800 denk ik, en in Hongkong zeker weten.

Ik weet niet of het erbij zou passen? Ik vind het super vet eruitzien. Past ook erg bij mijzelf gezien mijn persoonlijke smaak!
Maar of het bij mijn motor past? Daar twijfel ik dus enorm aan.

Maar daarnaast vraag ik mij af of er ook van die kappen voor de VN 800 zijn gemaakt?
Of is het allemaal aanpas werk?
 
Ik heb trouwens zaterdag en zondag weer gereden, was leuk !!

mijn zwager heeft gisteren op de VN800 gereden, zo kon ik mooi horen wat voor geluid die nu echt maakt als het zaakje goed warm is. Ze klinkt lekker ruw, en ook verderop nog goed te horen.
 
??
Waar zouden die dingen anders bij moeten passen?
Tenminste in mijn opinie.
In de VS verkopen ze die dingen wel voor de VN800 denk ik, en in Hongkong zeker weten.

Wat dacht je van een Harley -Davidson?
Is een Harley scherm dat men daar al sinds 1971 op de Electra's plaatst.
 
Haha, Da's een goeie!!
inderdaad Electra scherm, gekopieerd...
Maar ik vind het wel mooie schermen..
 
Laatst bewerkt:
Haha, Da's een goeie!!
inderdaad Electra scherm, gekopieerd...
Maar ik vind het wel mooie schermen..

Denk eerder een origineel FLH scherm.
Heb er hier ook nog een tussen de rommel liggen.
Met wat beugels pasklaar voor een VN te maken.

mag voor 100 eurotjes weg.
In kleur spuiten laten en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het mooie schermen, maar het zou niet echt passen bij m'n type motor.
skinny voorwiel, apehanger en dan zo'n scherm, bij een classic zou het wel mooi staan denk ik.
Hawkeye, wat denk je ervan?
Ik zou zeggen, als ie onbeschadigd is, goeie deal!


Denk eerder een origineel FLH scherm.
Heb er hier ook nog een tussen de rommel liggen.
Met wat beugels pasklaar voor een VN te maken.

mag voor 100 eurotjes weg.
In kleur spuiten laten en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Moet er eerst even over denken.
Ik weet het nog steeds niet zeker en ga volgende week eerst eens kijken bij de VN1700 waar hij ook op zit of ik het echt mooi vind.
Dan pas zal ik kijken of het ook iets zou kunnen zijn voor mijn motor.
Ik ben tenslotte ook van plan in de toekomst mijn motor weer in te ruilen voor een VN1500 classic tourer. Dus om deze nu nog eens extra aanpassingen te geven?

Ik weet het nog niet!

En idd, volgende week mooi weer. Hoop al dit komende weekeinde als wij van de VOCN weer een mooie toertocht gaan rijden.
deze gaat vanaf mc.donald barneveld , dit is de afslag barneveld ede, dan bord nijkerk putten volgen na de stop licht gelijk links na 50 m links ben je er al. we rijden daar van daan naar terschuur achterveld richting scherpenzeel we rijden door renswoude , en vervolgen dan over de amerongse berg komen door het mooie plaatsje elst, rijden ook nog langs het ouwe hands dieren park, we rijden dan door achterberg om vervolgens door veenendaal te rijden komen daarna bij ons lunch adres in den hof. na het eten rijden we naar lunteren komen door wekerom otterlo langs het park de hoge veluwe naar hoenderlo komen dan weer door otterlo dan de harskamp rijden dan door stroe waarna we een klein stukje op de a1 rijden om bij ons eind punt het ac restaurant te komen

Geen lid van de VOCN maar je wil wel een keer mee met één van de mooie toertochten die ze rijden, kijk dan even op de website voor de mogelijkheden voor gastrijders.
 
Ik zag er nog 1 met zo'n scherm (volgens mij uit Hongkong of zo).
Batwing noemen ze het volgens mij.
Ik zou wel 's mee kunnen met een toertocht, al ben ik niet zo'n clubrijder eigenlijk.
Wel ga ik waarschijnlijk ff langs Apen in Duitsland in juli.
 
Laatst bewerkt:
Vriend van mij heeft dat T-stuk vervangen wat de cilinders met elkaar verbindt op z'n VN800.
Hij heeft de emissie meuk ertussen uit gehaald en dat T-stuk vervangen voor een rechte slang.
Volgens hem loopt de motor nu veel sneller door de toeren heen.

Misschien dat die dikke slang bij alle wat oudere vulcans slecht wordt.
De motor klinkt ook anders, wellicht zuigt ie nu geen valse lucht meer aan ?
(ik zal het komend weekend wel zien)
 
die epa rommel die hij er af heft gehaald, liet bij gas los de lucht vanuit het luchtfilter via die slangen je uitlaat in.
dit om benzine dampen te verbranden die in het luchtfilter ophopen bij gas dicht.
het voordeel is dat hij niet meer 'naklapt' en je uitlaat minder heet word.

dattie daardoor sneller door de toeren heen gaat is wss puur een 'gevoel'
 
Heb trouwens ook wat nieuws over de motorische bijgeluiden.
Het is waarschijnlijk het rubber van de krukas counterbalancer.
Ik denk erover om het misschien te gaan vervangen, al zal dat best wel wat werk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Eerst een VN800 service manual kopen dan maar..
Ik was eerst bang dat ik dan het hele blok uit het frame zou moeten halen en alles uit elkaar moest, maar dat schijnt niet zo te zijn.
Oorzaak is m'n lage toeren rijden en ik heb ook de tandwielverhoudingen aanpast natuurlijk.
Ik had hem juist gekocht met deze lage rpm gedachte, maar deze VN's zijn meer van de hogere toeren. :?
Beetje jammer..maar ja.
 
Laatst bewerkt:
Meer cc's kunnen veel beter tegen lagere toeren!
Tja, maar ik geloof nooit dat de jouwe meer geluid maakt dan de mijne.
Ik heb stationair veel bijgeluiden, als je iets toeren maakt gaat dat weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan