Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Net een MOTOZ tractinator ST 120-100-18 FIM (achterband) binnen gekregen.
ik ga er zaterdag balkbrug mee doen. eens kijken hoe dat gaat.

voor heb ik er al een MOTOZ tractinator ST 90-90-21 FIM op liggen dat dat rijdt tot nu to prima voor mij.
Oh Tractionator.....
Toen je Tractinator schreeft dacht ik aan banden voor de tractor..... :+
 
Wat is jullie ervaring met het omdraaien van een noppenband?
De noppen van m'n voorband zijn behoorlijk schuin afgesleten en ik zat er aan te denken om 'm om te draaien, met het idee meer grip te hebben.... volgens mij heeft de band ook geen draairichting.
Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Wat zijn de ervaringen/verhalen?
Ik weet niet of het toeval is maar in de post van Klickstart over de Tractionator staat onderaan een stukje over rotation. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Gewoon proberen dus!


6000 km??? Zo weinig, hoekrijg je dat voorelkaar? Ben bepaald geen rustige rijder, maar heb op mijn eerste setje 25k gereden. Setje wat er nu onder zit heb de Noordkaap mee gerden. Heel ruw asfalt, ofgeen asfalt. Heb er nu 12k op zitten en ga ze vervangen omdat ik de winter doorrij, maar ze zijn nog niet op.[afbeelding]
25k met zo'n setje K60? Netjes! Ik heb nu al 2 sets Anakee2 versleten op mn XT660 en doe er ongeveer 20k mee. Daarvoor Metzeler Tourance. De Heidenau K60 heb ik op een Suzuki DR500 liggen en die bevallen echt heel goed. Denk dat ik ze ook maar op de XT660 leg volgende keer. Ze zijn toch wel stukje goedkoper als de Michelin's. En die worden ook vierkant door het woon-werkverkeer.
 
6000 km??? Zo weinig, hoekrijg je dat voorelkaar? Ben bepaald geen rustige rijder, maar heb op mijn eerste setje 25k gereden. Setje wat er nu onder zit heb de Noordkaap mee gerden. Heel ruw asfalt, ofgeen asfalt. Heb er nu 12k op zitten en ga ze vervangen omdat ik de winter doorrij, maar ze zijn nog niet op.[afbeelding]
Jij hebt de eerste kilometers erop gezet ;)


De "traditionele" K60 of de "Scout" versie (die met het ononderbroken middenstuk) maakt nog wel een beetje verschil in kilometrage denk ik.

Onder de AT liggen nu Anakees, iets minder voor in het zand....

wp000297n.jpg


... en onder de blauwe heb ik TKCees liggen, heerlijk bandje voor in het zand. Vallen me op de weg ook niet eens tegen (lekker rond). 't Is alleen de vraag hoelang ze meegaan?

ad3b69d7418ea51436a2b40a90408c11
 
... en onder de blauwe heb ik TKCees liggen, heerlijk bandje voor in het zand. Vallen me op de weg ook niet eens tegen (lekker rond). 't Is alleen de vraag hoelang ze meegaan?

[afbeelding]

Leuk om weer eens wat van je te horen. Gaat inderdaad om de Heidenau Scout met doorlopend profiel. Reden datik aan de Heidenau's blijf vasthouden, is dat het de enige winterband is en ik de hele winter door blijf rijden. Worden inderdaad wel vierkant door het woon/werk verkeer, maar dat is helaas niet anders.
 
Ik rij ook met K60 scout m+s onder mijn africa twin, bevalt erg goed alleen in de regen vind ik ze een beetje tegenvallen, maar dat zal komen omdat ze wat hard zijn en lang mee gaan. Kan op dijkjes best met de gsxr van een collega meekomen maar merk wel dat je dan veel op de grens rijdt, en hij behoorlijk glijdt.
 
Ik rij ook met K60 scout m+s onder mijn africa twin, bevalt erg goed alleen in de regen vind ik ze een beetje tegenvallen, maar dat zal komen omdat ze wat hard zijn en lang mee gaan. Kan op dijkjes best met de gsxr van een collega meekomen maar merk wel dat je dan veel op de grens rijdt, en hij behoorlijk glijdt.

Met de eerste K60 had ik dat ook, zie eerdere posting, maar nu met de K60 silica is dat erg verbeterd, terwijl de levensduur minimaal gelijk is gebleven.
 
Heeft er iemand ervaring met de Kenda K760 Trakmaster.
Zit er aan te denken om die op mijn XT600 te leggen.
 
Heeft er iemand ervaring met de Kenda K760 Trakmaster.
Zit er aan te denken om die op mijn XT600 te leggen.

Hele goede noppenband ook voor op de weg [voor een noppenband] super grip vooral in de natte zooi. licht wat minder lekker in het korte bochten werk, daar doet de Michelin AC10 het wat beter maar die is niet in 17" en is minder in het nat.

Op mn 800cc en 640 cc 1 pitters doet ie het top waar ik ook kom en geen noppen die scheuren ook niet op rotsen en goede grip op de weg, rij met bandenklem off road op 0,8 bar en heb er minstens een stuk of 10 versleten ;)

ps heb het dan over de achterband, voor is een stuk minder offroad, kan je het beste een Michelin competition IV nemen of een scorpion/six days
 
Laatst bewerkt:
Ik schat zo in de buurt van eibergen ;)
Dit is in de omgeving van Staphorst. Promotor heeft een leuke allroadroute die loopt van Markelo naar Staphorst en daar zitten mooie stukken zand en bos tussen waar dit er één van is. Maar ook bij ons in de buurt kun je leuk rijden, wat dat betreft had het ook om de hoek kunnen zijn ;)
 
Ben opzoek naar bandjes voor men cr 250. Ze hoeven niet straat legaal te zijn
Ik ben nog een beginner en rij momenteel voornamelijk op weilandenl.
In de toekomst misschien een crossbaan ofzo.
Kwam op 24mx een setje dunlop mx51 banden tegen voor 100,-. Is dat wat?
Of zijn er betere alternatieven.
 
Gras is raar spul, kan spekglad worden/zijn.
Voor natte weilanden zou ik eerder gaan voor: Dunlop MX31 / Michelin S12XC / Mitas C-18 achterband gaan.
Voorband: Dunlop MX31 / Michelin S12XC / Mitas C-19.

Die banden zullen het op de crossbaan, (als de ondergrond niet hard is) ook goed doen. Zeker voor een beginner.

Ik heb geen ervaring met deze banden, het is meer mijn buikgevoel en is pas 1x echt tegengevallen( en dat was 33jaar geleden met een Barum band).

Je kunt als beginner ook zoeken naar een gebruikt setje, dan ben je voor 25 tot 40 euro klaar. Er zijn zat crossers die na 1 - 2 wedstrijden de banden alweer vervangen om dat de noppen net wat rond beginnen te worden. Als beginner merk jij daar niets van.
 
Thanks voor de uitgebreide info :)
Ik rij alleen niet over het gras. Meestal stukken modder die redelijk hard zijn
Zal eens marktplaats afstruinen

Mocht iemand nog wat hebben liggen in de maten (dit ligt er nu op):
140/80/18
90/90/21
Stuur maar een pbtje :)
140 achter is wel erg breed lijkt me
 
Laatst bewerkt:
120 is idd breed genoeg voor een 250 2 takt. Houd wel in de smiezen dat re huidige achterwielen 19 inch zijn , vroeger was het allemaal 18 inch.
 
Uit duitsland voor 90,- (nieuw)
Een michelin ac10. Volgens mij redelijk allround.
120/90/18
80/100/21

Weet alleen nog niet wat het beste stuurt qua breedte/hoogte.
Neem aan dat hier ook dan andere binnenbanden in moeten
 
Laatst bewerkt:
Uit duitsland voor 90,- (nieuw)
Een michelin ac10. Volgens mij redelijk allround.
120/90/18
80/100/21

Weet alleen nog niet wat het beste stuurt qua breedte/hoogte.
Neem aan dat hier ook dan andere binnenbanden in moeten
AC 10 is een straatlegale crossband , staat nl een DOT code op , deze band word erg veel in de off road ritten gebruikt .... rijd er zelf ook mee.

Voor het echte cross werk kan je beter voor een andere set gaan , rijd zelf altijd met de S12 op circuit.

Dus de keuze is reuze , maar voor een beetje aanklooie op het land kan je best een setje AC 10 proberen.
 
AC 10 is een straatlegale crossband , staat nl een DOT code op , deze band word erg veel in de off road ritten gebruikt .... rijd er zelf ook mee.

Voor het echte cross werk kan je beter voor een andere set gaan , rijd zelf altijd met de S12 op circuit.

Dus de keuze is reuze , maar voor een beetje aanklooie op het land kan je best een setje AC 10 proberen.
Dan komt er een setje s12 op. Dan maar direct goed.
Scheeld maar een paar euro.
Misschien een domme vraag.
Maar volgens mij kan ik mijn huidige binnenbanden gebruiken toch?
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Rij nu al een tijdje (1000km) met de mitas dakar.. op mn africa twin.als setje gemonteerd.
Achterband doet zn werk zeer goed in t veld.( alleen die vieze gele treep over de draairichting)
De voorband is matig,proefiel hoogte zeer laag tov bv een tkc voorband doet zn werk dus ook wat minder goed dan de tkc..

Wbt de grip op de weg ook wel o.k al is het natuurlijk geen pirelli super corsa.. :z
Op nat wegdek durf ik nog geen uitspraken over te doen heb ik nog niet genoeg gehad.

Qua prijs zijn ze wel zeer o.k.

Wat me bij dit setje wel op viel is dat vooral de achterband echt mega fucking stug was pfff een ramp..


Als ik weer zou moeten kiezen zou ik voor de mitas achterband gaan icm tkc voorband , al zijn er een hoop mensen die altijd afraden verschillende merken te monteren..

Greet
full
 
Laatst bewerkt:
Ik rij altijd met AC10, goedgekeurd voor offroadritten en doen het prima op de crossbanen waar wij veel rijden (vooral Utrecht). Is bovendien lekker goedkoop.
 
Jij hebt de eerste kilometers erop gezet ;)


De "traditionele" K60 of de "Scout" versie (die met het ononderbroken middenstuk) maakt nog wel een beetje verschil in kilometrage denk ik.

Onder de AT liggen nu Anakees, iets minder voor in het zand....

[afbeelding]

... en onder de blauwe heb ik TKCees liggen, heerlijk bandje voor in het zand. Vallen me op de weg ook niet eens tegen (lekker rond). 't Is alleen de vraag hoelang ze meegaan?

[afbeelding]

Die TKC80 voorband is in het losse zand echt waardeloos. Doordat de noppen tedicht op elkaar zitten en te groot zijn gaat die zweven. Op de crossbaan gaan je bijvoorbeeld gewoon op je plaat ermee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan