GT380 opknapper

Frederik0147

MF'er
14 apr 2009
90
0
Ham
Na lang meelezen toch zelf ook maar eens een topic gestart

Een aantal weken geleden op het internet een GT380 zien staan, ik was niet meteen op zoek naar een motor, maar toen ik hem zag, dacht ik meteen, die wil ik.
effe onderhandeld over de prijs en 4 dagen later gaan oppikken
met deze foto's stond hij te koop;




en deze heb ik dezelfde dag zelf nog gemaakt;



op de foto's zag hij er slecht uit, maar bij de demontage soms toch wel effe geschrokken
aan het kader is op sommige plaatsten gelast door (vriendelijk blijven) iemand die beter nooit meer in de buurt van een laspost komt

foto's van het kader;



ook ziet de framenummer er nogal verdacht uit... boven de GT is nog half een andere g te zien, en er is rond de chassisnr duidelijk geslepen (foto is niet duidelijk genoeg, morgen zal ik een nieuwe maken hiervan)

de voorvorkpoten was zo verroest dat ik een kwartier heb liggen schuren eer ze uit de balhoofdplaten ging



de kabelboom en de gashandle kome volgens mij van een GT 550, want ik heb een startknopje?

en dan kwam de motor aan de beurt

eerst de cilinderkop er afgevezen, en meteen al effe rustig moeten gaan zitten;


gelukkig waren de andere zuigers nog redelijk
Daarna verder opengevezen en de krukas eruit gehaald, en weer vieze abnormale dingen tegengekomen;




en op de krukas zelf een spesjale kooiloze lager, voor extra minder wrijving ofzo? (de kooi zat grotendeels in de keerring ernaast )



de versnellingsbak was nog wel volledig in orde

de carburateurs ook maar opengevezen;



en dan gisteren toch eens aangenaam verrast, de voorvelg blijkt voorzien te zijn voor 2 schijven, de linkerkant was afgedekt met een plastieken plaat
de gaten zijn zelfs al voorzien van draad, en aangezien ik toch op zoek ben naar een andere voorvork, komen er meteen 2 remklauwen op

aangezien ik nu nog op school zit, en dus niet werk, heb ik ook een zeer beperkt budget, en zal de motor nog niet meteen terug op de baan verschijnen
het is ook niet de bedoeling dat de motor volledig gerestaureerd wordt zoals hij was toen hij in '76 de fabriek verliet, maar dat hij hier en daar wat aangepast wordt naar mijn eigen smaak

wie trouwens nog een voorvork moest hebben van ongeveer 77cm lang, diameter 35mm en met aan beide poten remklauwbevestigingen, mag mij altijd iets laten weten
 
En weer een 2takje er bij. *O*

Je hebt wel ff wat te doen zo te zien ;)

watergekoelde rdtjes hebben wel een vorkje wat in de buurd komt, 78 of 79 cm afhankelijk van model. Maar zullen vast nog veel meer kandidaten zijn.
 
al bij al valt het best nog mee
ik heb ondertussen al een andere krukas gevonden, en daar kreeg ik ook zuigers mee die kunnen dienen
als ik het motorblok nog eens volledig uitkuis, en alle pakkingen en keerringen en hier en daar een lager vervang, is het volgens mij terug in orde, maar met de carburateurs heb ik minder geluk, er zijn onderdeeltjes die niet meer origineel te krijgen zijn bij suzuki, en alle onderdelen die nog wel te krijgen zijn, zijn samen tamelijk duur, daarom dat ik nu van plan ben gewoon 3 aparte carburateurs te kopen, zoals op de vroegere modellen (geloof ik), en wel deze (misschien); http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=738

ik heb misschien ook al een voorvork gevonden, van een GS650, morgen weet ik hier normaal de diameter van, maar als deze niet blijkt te passen, blijf ik natuurlijk op zoek naar een vork
 
Je kunt toch nog wel Keyster revisiesetjes krijgen voor die carburateurs? :?
 
35mm, +/- 77cm lang, 2 remklauwen ? kun je ook Honda CB750, (79-83 sowieso en misschien wel ouder) op je lijstje zetten. En met een beetje mazzel kun je de binnenpoten in je eigen onderpoten steken.
Altijd weer leuk een 2takt. En daar ben je nog wel "enkele dagen mee bezig" .
Succes.
 
Hoy Frederik.
Heb nog een setje carburators van de ze GT380 liggen. (50 euro)
Was u dat die laatst bij mij om de krukas is geweest?(Vogelwaarde Zeeland)
Zuigers heb ik ook nog meegegeven.
full
 
kijk wel even naar de rubbers bovenop de carbs (gasschuiven) de originele rubbers vergaan zo en vaak zitten die er ook niet op (zie setje hierboven) bij T en GT parts hebben ze vervangingsrubbers hiervoor :Y

Ik heb zelf vd week m'n eigen gt op de brug gezet die is gelukkig iets origineler dan jouwe, binnenkort even het luchtfilter vervangen (die zat er niet op) en de rubbers bovenop de carbs plaatsen 8-)
 
Hoy Frederik.
Heb nog een setje carburators van de ze GT380 liggen. (50 euro)
Was u dat die laatst bij mij om de krukas is geweest?(Vogelwaarde Zeeland)
Zuigers heb ik ook nog meegegeven.http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/840113/ba25fa908f6ac5419f00f295d28dc85d]afbeelding
inderdaad, die ben ik komen halen
zou je de vlotterbakjes er eens willen afhalen, en daar een foto van maken?

de onderdelen die op mijn carburateurs vervangen moeten worden, en die niet meer te krijgen zijn, is de lange as die de gasschuiven bedient, dat buisje met gaatjes achter de sproeiers (gasmengselgedoedinges) en de linker en midden carburateur huis
de rubbers heb ik ondertussen al wel gevonden

is er hier niemand geïnteresseerd in mijn cross buggy, om zo mijn budget te vergroten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen een andere voorvork gevonden, van een GSX400F
de diameter is niet gelijk, maar dat is voor mij geen probleem, op school kan ik altiijd wel iets maken om het passend te krijgen (ik volg Computergestuurde Mechanische Productietechnieken, das dus met CNC machines enzo)

er zitten bij die voorvork nog enkele andere onderdelen, zoals een tank, luchtfilterhuis,pinkers en een kabelboom, iemand interesse ?
 
nog effe een vraagje
de standaard ontsteking is met contactpunten, dus die heeft geen vervroeging e?
 
Hoy hier een foto van de carburatorset zonder de vlotterdexels.
Zat nog wat olie in de vlotterkamers, zodoende zijn ze netjes geconserveerd geweest.
full
 
die zien der inderdaad een pak beter uit dan de mijne
weet je toevallig wat het kost om ze naar hier te verzenden? het was toch wel een heel eind rijden
 
van Ham (3945), België, voor carburateurs die verzonden kunnen worden is dit best wel een grote afstand

Ik ben vandaag nog een andere voorvork gaan halen, foto's volgen nog wel eens (batterij van de camera was plat)

kan iemand met een GT380 of 550 (of 750 misschien) eens een foto maken van hoe de zijkappen vanboven aan het frame hangen? dit was bij mij zeer amateuristisch gelast, en bijgevolg passen de zijkappen dus niet meer
 
maat van me heeft een hele berg GT380 en GT550 (en wat 750) spullen liggen, je zou hem eens moeten mailen voor onderdelen e.d. : djon_stam AT hotmail DOT com
 
nog even wat foto's;
de "nieuwe" voorvork;

met anti duik toestanden;

en bijhorend achterwiel;


en nog wat overige dingen die ik meekreeg, zoals een tank (die nog best redelijk past)

en nog zeer mooie tellers (die te koop zijn ! )
 
Vandaag weer een hele dag liggen schuren, na 6,5 uur schuren is de linker ram air kap klaar om te polijsten, aan de rechter moet ik nog beginnen
links volledig geschuurd en al voorgepolijst, rechts net begonnen te schuren;



dan nog een zijdeksel, volledig geschuurd, en voorgepolijst, maar nog niet goed genoeg naar mijn goesting, dus opnieuw doen;


heeft iemand nog een idee hoe ik de middencarters kan proper krijgen? bij mijn brommers kuiste ik ze altijd eerst met mazout, en de buitenkant deed ik dan met een zachte stalen borstel op de boormachine, maar door de grootte van de carters en de rare vormen is dit nogal serieus moeilijk. ondertussen hangt zowat alles al onder de mazout, maar men carters zijn er niet erg proper op geworden
ik heb het al gevraagd, maar van mamma mogen ze niet in de afwasmachine :(
(dus maar eens wachten tot ze een dag niet thuis is (maar hoe werkt da spel??))
 
Die carters kun je wel laten stralen, wordt heel mooi. Ik kan dat wel voor je doen (kost je niet veel), moet je het wel verzenden naar Deventer of Zutphen.
 
stralen kan ik zelf ook, maar alle pakkingvlakken en lagerzittingen enz zullen afgedekt moeten worden zeker? of zou het genoeg zijn als ik daar een dikke laag vet over smeer? mijn zandstraalpistool is niet heel erg sterk (een frame duurt heel erg lang vooraleer het gestraald is), en ik kan fijne zand gebruiken (dan duurt het nog langer eer de verf van het frame is)
 
Tja, die delen zul je moeten afplakken met reparatie tape en de draadgaatjes afstoppen met boutjes.
Wanneer het bij jou zo lang duurt zit ie ergens verstopt, of je korreltjes zijn stuk geslagen.
Dan straal je met poeder als het ware. En dat schiet niet op...
 
nee, het probleem is gewoon dat het maar een zandstraalpistool is van de gamma, en mijn compressor niet genoeg kan volgen, op 5-6 bar gaat het net, maar hij zuigt ook teveel water aan, elk half uur ofzo moet ik vanonder aan het vat water aflaten
 
Dan zul jij je toch moeten behelpen of laten doen.
Deze GT380 heb ik gehad in de jaren 80:

full


Bouwjaar 1976.
 
Laatst bewerkt:
morgen toch maar eens wat ruzie maken met de postbode, de laatste tijd is er toch iets mis
vorige week werdt een pakketje met de 3 rubbers voor op de carbu's gewoon voor de deur gezet, en eergisteren werdt 1 van de 2 pakketjes met remklauwen gewoon OP mijn brievenbus achtergelaten, van het 2de was niks te zien (ik was al flink ongerust), maar vandaag dan toch de resterende remklauwen aangekregen, wederom gewoon OP de brievenbus
dat we de post van de buren aankregen is ook al geregeld voorgevallen
toch niet normaal???

hier dan maar een foto van de remklauwen (ze komen van een kawasaki KR1)
de 2 voorste remklauwen ga ik gebruiken ,de achterste waarschijnlijk niet, want dan moet ik weer een set velgen bijkopen. Alhoewel er een set te koop staat voor maar € 50 en nog niet eens zo ver van hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan