Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

En dit http://link.marktplaats.nl/386282410 is toch ook een vreemd verhaal :?
Nieuw gekocht in 2007, wegens omstandigheden helemaal niets mee gereden (hoe ben je dan thuis gekomen?), en dan nu maar €5000,- vragen ???

Tja, een rare prijs vind ik het niet, ze zijn nou eenmaal niet zo waardevast. Als je iets wil verkopen zul je het toch voor een mooie prijs neer moeten zetten. En als de verkoper de boel zou willen belazeren, dan zou hij de teller niet naar 0 draaien :) Dit kun je namelijk aan veel onderdelen aflezen of het waar is of niet.

Ben.
 
Effe wat anders ...
Tik dit nummer maar eens op MP in 388137588 of deze link http://link.marktplaats.nl/388137588
Toch geen bekende van hier geweest hoop ik?

En dit http://link.marktplaats.nl/386282410 is toch ook een vreemd verhaal :?
Nieuw gekocht in 2007, wegens omstandigheden helemaal niets mee gereden (hoe ben je dan thuis gekomen?), en dan nu maar €5000,- vragen ???


Ach die laatste kan natuurlijk per aanhanger zijn vervoert. Alleen denk ik persoonlijk wel dat deze motor enige onderhoud nodig heeft. 3 jaar stilstaan doet niet veel goeds voor een motor.
Overigens is een Scarver geen drol meer waard. Heb al eens geinformeerd wat ik voor muisje terug kan krijgen, is niet eens interessant meer om in te ruilen. Kreeg via Speurders een bod van 2000 euro, daar doe ik het echt niet meer voor. Dan houd ik hem zelf wel, en ga hem opknappen (want dat is ondertussen echt wel nodig. motor staat altijd buiten en de laatste tijd ook vol in de regen want de hoes is kapot en ik verdom het om een nieuwe te kopen. Want meer aftakelen dan nu kan toch niet.)
 
Heeeeee Oma....

Zo weer even een berichtje achterlaten hoor.... Nog mensen aan het rijden met deze kou?

Brrrrrrr.....Ik kom zoals gewoonlijk met dit weer de wijk nog niets eens uit (tot ijslaag platgereden sneeuw), dus neem het blikje maar.
Heb wel eindelijk een ander schermpje (wunderlich sport) voor Muisje aangeschaft. Zodra hij gearriveerd is en hij erop zit zal ik een fotootje maken en hier plaatsen.
 
Heeeeee Oma....

Zo weer even een berichtje achterlaten hoor.... Nog mensen aan het rijden met deze kou?

Brrrrrrr.....Ik kom zoals gewoonlijk met dit weer de wijk nog niets eens uit (tot ijslaag platgereden sneeuw), dus neem het blikje maar.
Heb wel eindelijk een ander schermpje (wunderlich sport) voor Muisje aangeschaft. Zodra hij gearriveerd is en hij erop zit zal ik een fotootje maken en hier plaatsen.

Zou van zondag ochtend rijden, maar het was zaterdag avond een beetje laat geworden.
Slap excuus, maar toch ...

Hoezo heb jij een raampje besteld?
Het beviel toch juist beter zonder, of is't meer een temperatuur/bescherming verhaal?
(Kijk hier trouwens elke dag op't topic hoor)
 
Zou van zondag ochtend rijden, maar het was zaterdag avond een beetje laat geworden.
Slap excuus, maar toch ...

Hoezo heb jij een raampje besteld?
Het beviel toch juist beter zonder, of is't meer een temperatuur/bescherming verhaal?
(Kijk hier trouwens elke dag op't topic hoor)

Da's een verstandige beslissing, niet gaan rijden als je moe bent. (nu ben ik de laatste tijd chronisch moe, maar dat heeft een andere oorzaak _O- )

Dat ruitje heb ik besteld vanwege het temperatuur/turbulentie verhaal. Zodra het koud wordt is het zonder ruitje toch wel erg fris achter het stuur, maar met ruitje hoor ik alleen maar herrie rondom mijn helm. Is dat ruitje niets? Dan verkoop ik hem gewoon weer door. (of koop/maak van die verstellers zoals op de BBG te zien is)

Zodra het weer het weer een beetje toelaat wil ik ook weer op de motor naar mijn werk, vorige week ook gedaan en dan kan ik gewoon onder het kantoor parkeren, met de auto moet ik hem ergens anders (gratis) parkeren en dan nog 15 minuten lopen.
 
Waarde collegae,
Nu het weer het niet altijd toelaat om lekker ontspannen te gaan touren wil ik aan een boordcomputer voor mijn scarver gaan beginnen. Hiervoor heb ik echter zo'n stuff bay hardcover of liever nog zo'n music box nodig. Heb geen zin om de mijne te gaan verbouwen namelijk! Iemand een idee waar ik zoiets kan kopen? kan ze nergens vinden...
Xander
 
Waarde collegae,
Nu het weer het niet altijd toelaat om lekker ontspannen te gaan touren wil ik aan een boordcomputer voor mijn scarver gaan beginnen. Hiervoor heb ik echter zo'n stuff bay hardcover of liever nog zo'n music box nodig. Heb geen zin om de mijne te gaan verbouwen namelijk! Iemand een idee waar ik zoiets kan kopen? kan ze nergens vinden...
Xander

Allereerst; ik neem aan dat je niet geinteresseerd bent in een echt "nieuwe" ???

- Hier http://www.mdi-online.nl/webshop/ar...=60d3a0bc-0b1d-47a4-85b6-ddbe43d3ceca&lang=nl kan ik het zo niet even vinden trouwens.
- Misschien hier http://www.nippynormans.com/F650ST_CS_GS_DAKAR/products/302/, kijk zelf maar ff's.
- Ook bij Wunderlich Motorradzubehör » wunderlich.de | Alles für Ihre BMW zie ik't nergens staan.
- Maar hier http://www.f650.com/phpbb3/viewforum.php?f=14 zou je weleens mazzel kunnen hebben. Al zal je er wel wat meer moeite (lees tijd) voor moeten doen. Dit is de internationale versie van dit topic zeg maar.
 
Nieuw,
Mijn vrouw, Arja 47 jaar, had als eerste motor een rode fazer600. Maar deze is dus toch ingeruild voor een iets minder beangstigende motor. Een "nieuwe" scarver gekocht. Uit 2002 kilimeterstand 4500. Want ze vond het een apart gek ding, net een grote brommer en hervond de lol die ze in het motorrijden had gehad.
Iemand heeft deze fiets gekocht. Er een jaar mee gereden en daarna in de hoek gezet en deze dit jaar verkocht voor een scooter. Navraag bij de dealer leert dat deze scarver alle terugroep actie nog mag ondergaan. Het is een lichtblauwe uitvoering. Picies volgen als ze weer een keer mee rijdt.
Ik heb twee vragen.

1 Ik hen er een topkoffer opgezet zodat ze wat dingetjes mee kan nemen. Een 38l givi koffer. Deze heb ik op de bestaande drager gemonteerd. De drager wil ik er nog tussenuit maar dan moet ik er nog een afstandstukje tussen maken. Mijn vraag is eigenlijk of bmw het bestaande rekje sterk genoeg heeft gemaakt? Of verleizen we de topkoffer binnen korte tijd.

2 Het uitlaat geluid kan mijn vrouw niet bekoren na haar fazer met lazer uitlaat. Zijn er andere uitlaten te koop. Al sik her en der zoek os er vooer de cs niet veel te krijgen. Dus wie heeft er een andere en welke uitlaat op zitten? En wat zijn de voor of nadelen van de andere uitlaat. BV Loopt na plaatsing belabberd, maar klinkt beter en is kilo's lichter.
2a Zijn er uitlaten van andere motoren die ook passen. Want op bv marktplaats wordt je niet doodgegooid met uitlaten voor de scarver. BV Ik heb zelf een triumph trophy900 en mijn andere uitlaat zou ook op een cbr600 passen.

Nantko van Wijk

ps gek dat op het scarver forum de spellingscontrole scarver niet kent!
 
Alleerst gefeliciteerd met jullie unieke aankoop.
Want een 8 jaar oude motor met 4500km op de teller is niet iets wat je dagelijks tegenkomt.
En oja, welkom op't MF.


Voor wat betreft het bagage rekje;
ik meen me te herinneren dat officieel er iets van 15 kg op mocht rusten, maar dat zou je terug moeten kunnen vinden in de boekjes (heb je die?).
En anders zijn er hier vast wel mensen die't wel weten.

Voor wat de uitlaat betreft:
Ik heb zelf en Laser DuoTech erop gehad, en was daar zeer tevreden over.
Er zijn ook wel andere te vinden, maar het is idd goed zoeken ja.
Of er een uitlaat op kan die eigenlijk bedoeld is voor een andere motor is meer een kwestie van passen.
Lijkt me dat bv een uitlaat voor de 650 Gs wel zou moeten passen.
Hou Ebay maar's in de gaten, of check of er iets word aangeboden op http://www.f650.com/phpbb3/viewforum.php?f=14ng.com.
 
Laatst bewerkt:
Ben zeker wel geïnteresseerd in nieuw maar is dat te krijgen dan? Zit namelijk sinds een paar uur ook te denken aan alleen zo'n deksel waar ik dan het beeldscherm in maak...

Oef, je kan idd ook enkelt een deksel krijgen.
Das weer wat anders dan de hardbox of anderwel de soundbox versie hoor.
Ik zal wel ff's rondkijken, denk't wel te kunnen vinden.
Je hoort nog wel ...
 
Oef, je kan idd ook enkelt een deksel krijgen.
Das weer wat anders dan de hardbox of anderwel de soundbox versie hoor.
Ik zal wel ff's rondkijken, denk't wel te kunnen vinden.
Je hoort nog wel ...

Hierzo,
full

Kost je zo'n €80,- bij Wunderlich.
Hier de link Motorradzubehör » wunderlich.de | Alles für Ihre BMW


(En dat in 3 minuten haha, goed he)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm ziet er goed uit! doe je snel trouwens. Voordeel is dat mijn ouders een "vakantie mansion" hebben in de Eiffel (ja 10 min op de motor van de ring) Dus ik kan hem daar laten bezorgen. Haal ik hem wel af bij het plaatselijke postkantoor.
 
Nieuw,
Mijn vrouw, Arja 47 jaar, had als eerste motor een rode fazer600. Maar deze is dus toch ingeruild voor een iets minder beangstigende motor. Een "nieuwe" scarver gekocht. Uit 2002 kilimeterstand 4500. Want ze vond het een apart gek ding, net een grote brommer en hervond de lol die ze in het motorrijden had gehad.
Iemand heeft deze fiets gekocht. Er een jaar mee gereden en daarna in de hoek gezet en deze dit jaar verkocht voor een scooter. Navraag bij de dealer leert dat deze scarver alle terugroep actie nog mag ondergaan. Het is een lichtblauwe uitvoering. Picies volgen als ze weer een keer mee rijdt.
Ik heb twee vragen.

1 Ik hen er een topkoffer opgezet zodat ze wat dingetjes mee kan nemen. Een 38l givi koffer. Deze heb ik op de bestaande drager gemonteerd. De drager wil ik er nog tussenuit maar dan moet ik er nog een afstandstukje tussen maken. Mijn vraag is eigenlijk of bmw het bestaande rekje sterk genoeg heeft gemaakt? Of verleizen we de topkoffer binnen korte tijd.

De topkoffer is niet heel stevig bevestigd. (er mag maximaal 5kg aan bagage op, en geen 15 zoals Ranz zegt) Je kan er wel meer op bevestigen als je zo'n beugel er onder monteert (van bijvoorbeeld 'hepco & becker').
Er is hier iemand die zijn koffer al eens verloren heeft.

2 Het uitlaat geluid kan mijn vrouw niet bekoren na haar fazer met lazer uitlaat. Zijn er andere uitlaten te koop. Al sik her en der zoek os er vooer de cs niet veel te krijgen. Dus wie heeft er een andere en welke uitlaat op zitten? En wat zijn de voor of nadelen van de andere uitlaat. BV Loopt na plaatsing belabberd, maar klinkt beter en is kilo's lichter.
2a Zijn er uitlaten van andere motoren die ook passen. Want op bv marktplaats wordt je niet doodgegooid met uitlaten voor de scarver. BV Ik heb zelf een triumph trophy900 en mijn andere uitlaat zou ook op een cbr600 passen.

Nantko van Wijk

ps gek dat op het scarver forum de spellingscontrole scarver niet kent!

uitlaten voor de Scarver zijn er niet echt dik gezaaid. Soms kan je op Ebay.de nog wel eens wat vinden, of nu ook toevallig 1 op marktplaats.
Met de Laser Duotech die ik van Ranz heb gekregen merk ik iets betere loop van de motor. Zeker met de sports-insert is het dipje rond de 4500 tpm weg. Alleen er zijn niet veel buren die het een leuk geluid vinden.
Er zijn wel verschillende merken die uitlaten leveren (Laser, Remus, Leovince, Staintune, en nog wat andere merken), maar de ophanging is niet zo universeel als bij andere merken.
Maar je kan het altijd proberen. Ik heb ooit een K75 met een Laser Hotcam zien rijden, en volgens mij worden die standaard niet gemaakt. Wel leuk dat jullie ook een Scarver hebben, geniet er maar lekker van.
 
Mijn koffer is er wel eens afgebroken inderdaad, gelukkig hing hij nog aan een stukje plastic en is hij niet over de weg gestuiterd.

Het rekje mag inderdaad maar 5KG dragen, dit staat er ook gewoon op (bij mij althans). Als je een stukje terug bladert in dit topic dan vind je hier meer info over. Ik heb een ander bagagerek moeten kopen (zeer prijzig) en hier vervolgens extra steunen bij gekocht (ook nog een iets van 82,- )

Ben.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Wat betreft de topkoffer heb ik nog een vraagje?
Is de topkoffer direct op het plastieke rekje bevestigd?
Ik wil, als het weer het weer toelaat deze er tussenuit halen en dan direct op de steunen vastzetten.
Wat betreft die 5 kilo, dat staat op vele rekjes en topkoffers. Ik heb zelf een hebco becker op mijn triumph en daar staat ook in dat er maar 5 kilo in mag en van de vorige k75 ook.

De uitlaten op marktplaats had ik ook gevonden maar hoop op die enkele die er toch zelf iets anders op had gezet. 225 eur blijft veel geld en je weet toch niet wat je echt koopt. En om even te kijken is een ritje frieslamd toch net te ver weg.

Nantko
 
Bedankt voor de reacties.
Wat betreft de topkoffer heb ik nog een vraagje?
Is de topkoffer direct op het plastieke rekje bevestigd?
Ik wil, als het weer het weer toelaat deze er tussenuit halen en dan direct op de steunen vastzetten.
Wat betreft die 5 kilo, dat staat op vele rekjes en topkoffers. Ik heb zelf een hebco becker op mijn triumph en daar staat ook in dat er maar 5 kilo in mag en van de vorige k75 ook.

De uitlaten op marktplaats had ik ook gevonden maar hoop op die enkele die er toch zelf iets anders op had gezet. 225 eur blijft veel geld en je weet toch niet wat je echt koopt. En om even te kijken is een ritje frieslamd toch net te ver weg.

Nantko

Beste Nant,

Je heb gelijk, maar je zal niet zo gauw een andere uitlaat "voor de Scarver" vinden vrees ik.
En Friesland is best leuk voor een toertje/meeting hoor (oeps, wat zeg ik nou).
Voor wat betreft de topkoffer, mijn excusses.
Ik had 15kg neergezet ipv 5.
Zelf had ik een constructie gemaakt waarbij de topkoffer meer als bijrijder fungeerde zeg maar.
En mocht er dan toevallig ooit eens iemand achterop willen/durven, dan kon ik de topkoffer achterover klappen (+borgen) en zo met een passagier rijden en toch de topkoffer bij me hebben.
De constructie kostte nogal wat denkwerk, en ik meen iets van €150,- aan materiaal en laswerk.
Maar eerlijk gezegd weet ik dat bedrag niet zeker meer, kan ook €100,- zijn geweest.
Let wel: dit was dus puur de constructie, niet de koffer + plateau.

D'r staat hier vast wel ergens een foto op't topic, maar dan moet je toch wel een paar jaar terug bladeren vrees ik haha!

Maar hier alvast een kiekje

DSCF0652.jpg
 
Vraagje aan alle gescheurde topkofferdragers.
Gaat het plastieke plaat kapot of zijn het de gegoten alu delen waar het plastieke plaatje aan vast zit?

Nantko
 
Vraagje aan alle gescheurde topkofferdragers.
Gaat het plastieke plaat kapot of zijn het de gegoten alu delen waar het plastieke plaatje aan vast zit?

Nantko

Ik heb zelf volgens mij geen ervaring met het verliezen van mijn topkoffer (slecht geheugen), maar weet wel dat igv mijn koffertje zoals op de foto, de beugels aan de onderkant van de koffer steeds meer een wijde hoek begonnen aan te nemen.
Die heb ik destijds dus af en toe "bij" gebogen.
Met de grondplaat zelf is nooit iets gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
bedoel je dat ze naar buiten toe weg bogen? Kan me het niet voorstellen wat er gebeurde?

Nou nee, niet helemaal zo.
Die "lipjes" die in de slede van de onderplaat glijden, die raakte wat wijd zeg maar.
Laat ik er wel even bij vermelden dat de koffer tevens dienst deed als ruggesteun, en ook met regelmaat meer dan de toegestane 5kg te verduren kreeg.

Als je goed kijkt zie je dat er naast het slot verschillende "oogjes" zitten bevestigd.
Deze werden met regelmaat gebruikt wanneer de lading te groot was voor de koffer.
Dan kon ik namelijk een spanband/sjorband door die oogjes halen, en zo de boel toch weer strak trekken voor tijdens de rit.

Voorbeelden van lading;
  • krat bier
  • maxi cosi
  • kerstboom van 2m
  • planken hout
  • enz
 
Nou nee, niet helemaal zo.
Die "lipjes" die in de slede van de onderplaat glijden, die raakte wat wijd zeg maar.
Laat ik er wel even bij vermelden dat de koffer tevens dienst deed als ruggesteun, en ook met regelmaat meer dan de toegestane 5kg te verduren kreeg.

Als je goed kijkt zie je dat er naast het slot verschillende "oogjes" zitten bevestigd.
Deze werden met regelmaat gebruikt wanneer de lading te groot was voor de koffer.
Dan kon ik namelijk een spanband/sjorband door die oogjes halen, en zo de boel toch weer strak trekken voor tijdens de rit.

Voorbeelden van lading;
~
  • krat bier
    [*]maxi cosi


  • Toch niet met inhoud? Zielig hoor voor Noor..... _O-

    [*]kerstboom van 2m
    [*]planken hout
    [*]enz
    ~

Je moest eens weten wat ik allemaal heb vervoerd op de motor (inderdaad kratjes bier/cola, keukentrappen, steekwagentjes, 20 rollen behang, kerstpakketten etc)
Alleen niet op de Scarver, maar op een GPZ600.
Op de Scarver heb ik nog niet veel gekke dingen vervoerd. Moet nog een keertje een beugel maken om mijn golftas op vast te kunnen zetten. Lijkt me ook wel grappig.
 
Het is niet de plastic plaat maar het aluminium binnenwerk dat afbrak bij mij. Dit vormt 1 deel met de handvaten achterop je motor. Lassen kon maar was prijzig omdat het aluminium is en niet iedereen dat zomaar scheen te kunnen. Daarnaast was de kans groot dat hij gewoon weer op dezelfde plek zou breken omdat het een constructie van niks is.

Ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan