Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Nou, ik heb daar in een grijs verleden wel eens rondgeklikt, maar kom er eigenlijk nooit.
Toch wel de moeite waarde zwarte Piet ... euh ... T.A.F.K.A.R ... euh GeSchift?

Ben de laatst tijd ZWAAR aan het loeren voor een andere motor, wil een tikkeltje zwaarder vanwege vele (langere) woon-werk en ook omdat ik Europa in wil :)

Op mijn shortlist:

- BMW F800 S
- BMW F800 ST
- BMW 1100 S

De boxer past echter amper door mijn hekje thuis (90 cm versus 80 cm).

Al met al staat de 800 ST bovenaan, is echt de grote broer van de Scarver.
 
Ben de laatst tijd ZWAAR aan het loeren voor een andere motor, wil een tikkeltje zwaarder vanwege vele (langere) woon-werk en ook omdat ik Europa in wil :)

De boxer past echter amper door mijn hekje thuis (90 cm versus 80 cm).

Al met al staat de 800 ST bovenaan, is echt de grote broer van de Scarver.

Wat, dat meen je niet Harro :? !?!?
Maar die van jou is nota bene de mooiste!
Die moet je niet weg doen, daar krijg je spijt van hoor!

Serieus, dat is me toch ook wat.
Die kleur, dat geluid, dat hele plaatje was super gaaf toen bij De Meern.
Ik zou haast zeggen dat ik'm van je zou willen overnemen, maar daar begin ik niet aan.
Maar ik zou me zekers een (hele) hoge prijs in gedachte nemen eer die weg zou mogen.
En wat voegt een F800 nou toe, zoveel meer niet hoor :N

  • Een pietsie meer vermogen
  • Een ander uiterlijk

  • Maar ook meer gewicht
  • En een hoger verbruik

En dat tuinhekje, das niet zo'n probleem joh.
Ik heb hetzelfde probleem, maar heb ook een R1150Gs gehad.
Beetje kantelen en hij stond zelfs in m'n schuur (wel goed oefenen hoor).
En dan heb je tenminste een heel andere motor :Y

Mijn advies; hou de Scarver ... serieus!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
ik ben Corina en heb vandaag een proefritje gemaakt op een scarver van 2002 met 21000 op de teller.
Ik ben van plan de Scarver te kopen, de afspraken zijn al gemaakt.
Nu heb ik een vraag: Is er hier ook iemand die een hoger scherm geplaatst heeft? Zo ja waar en hoe?
de volgende vraag: is er hier iemand die een hoog scherm in de verkoop heeft die op de scarver past?

Voor wie mijn verhaal wil lezen:
In 2004 mijn rijbewijs gehaald en eerst op de NT650(voorganger van Honda Deauville} gereden, tot 2006 en daarna een Honda deauville gekocht. Pracht motor maar voor mij lag het zwaartegewicht te hoog, ik ben dus een aantal keer omgekieperd. In 2014 de motor ingeruild op een BMW 1200 RT voor mijn man, zelf dus niks meer.
Maar ja kriebel kriebel......... rond gekeken en gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik een Scarver wou hebben omdat die mooi wendbaar is en het zwaartepunt veel lager ligt dus beter te handelen.
Nu is een scarver nogal zeldzaam en moeilijk te verkrijgen in het Noorden, het alternatief F650 SG was ik ook al naar aan het kijken. Maar toen er dus eentje te koop stond bij ons in de buurt hebben we meteen aktie ondernomen en een afspraak gemaakt voor een proefritje, nou na 2 jaar niet gereden te hebben reed ik zo weg...... Het enige wat me tegenstond was de wind die vol op me kwam toen ik op de snelweg reed. Vandaar mijn vraag over het scherm.

Heb al een aantal van jullie berichten gelezen..... leuk!

groetjes

Corina
 
Hoi corina,

Ja, ik had ook een hoger scherm , een sport scherm van Wunderlich. Die hebben ook een verstelbaar toerscherm. Maar waar die 2e hands te koop zijn, dat weet ik niet. Marktplaats? Duitse EBay?
Maar er zijn nog meer leveranciers (ook in USA).

Veel plezier met je scarver , ik heb er in elk geval 10 jaar met plezier er op gereden.
 
Mooi weer vandaag, lekker zonnetje, krijg er zin in om weer lekker te rijden.
Helaas moet ik nog even tot donderdag wachten, dan halen we hem op.

de scarver heeft minimaal 1,5 jaar stil gestaan dus hij gaat wel even naar de garage voor een beurt, waarschijnlijk nieuwe rembloken en zeker een nieuwe accu.

Toen ik er gisteren op reed bleef het benzine lampje branden, we hebben er wat benzine in gegooid maar het lichtje ging niet uit, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Anders vraag ik het wel bij de garage, moet ie toch heen.

een ander scherm moet ik nog wel aanschaffen, wil wel een beetje comfortabel rijden :-)

Pat, ik heb alle berichtjes gelezen en pffeww zoals jij de motor uit elkaar gehaald hebt....... petje af.

Het plezier zal vast wel lukken, heb er echt zin in.
 
Toen ik er gisteren op reed bleef het benzine lampje branden, we hebben er wat benzine in gegooid maar het lichtje ging niet uit, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Anders vraag ik het wel bij de garage, moet ie toch heen.

Naar het schijnt, ik heb het zelf nooit geprobeerd: als je de startknop na het starten van de motor een seconde of 10 (dacht ik) ingedrukt houdt vindt er een reset plaats. Wellicht dat dit het probleem oplost?
 
Mijn advies; hou de Scarver ... serieus!

Ha ha ha, doet goed zo'n leuke enthousiaste reactie!
Had ik misschien wel even nodig, ben er ook nog niet zeker van hoor ;)
De scarver heeft zoveel voordelen en is bovendien een erg leuke motor.
Soms denkt een mens dat ie wat anders wil ..... maar voorlopig zijn jullie nog niet van me af!

Ff iets anders, iemand al tourplannen voor 2016? Zelf denk ik aan:

- Teutoburgerwald route
- Eiffel
- Ardennen
- slagvelden 1e en 2e wereldoorlog
- Isle of Man (TT)

Zo ergens in mei/juni of zo, (mid)weekje. Mijn maatje hier in het Zwolse heeft zijn motor nog niet klaar, dus wordt het wellicht in mijn uppie of ..... zijn er nog geinteresseerden hier?
 
Ik ben van plan de Scarver te kopen ...
Is er hier ook iemand die een hoger scherm geplaatst heeft? Zo ja waar en hoe?

Corina, van harte welkom en mijn complimenten dat je weer opstapt!
En dat je een juiste motor lijkt te gaan kopen, kunnen wij helemaal beamen!
Ook ik had destijds een hogere & verstelbare ruit van Wunderlich, iets van Ergo ofzo.
Kan'm helaas niet zo even vinden op het net, maar ik zie net dat MLMparts nog wel wat verschillende ruiten heeft?


... we hebben er wat benzine in gegooid maar het lichtje ging niet uit, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Anders vraag ik het wel bij de garage, moet ie toch heen.

Interesant, maar ik denk dat de tip van Foxman wel wat waard is.
En anders natuurlijk informeren bij de officiele dealer.
 
Soms denkt een mens dat ie wat anders wil .....
Jaaaa, dat ken ikzelf ook maar al te goed.
Ik weet ondertussen dat ik altijd weer bij een (650) 1-cilinder uit kom.
(Zie mijn onderschrift maar)

Ff iets anders, iemand al tourplannen voor 2016? Zelf denk ik aan:

- Teutoburgerwald route
- Eiffel
- Ardennen
- slagvelden 1e en 2e wereldoorlog
- Isle of Man (TT)

Zo ergens in mei/juni of zo, (mid)weekje. Mijn maatje hier in het Zwolse heeft zijn motor nog niet klaar, dus wordt het wellicht in mijn uppie of ..... zijn er nog geinteresseerden hier?

Bedankt voor de uitnodiging, maar denk dat ik moet passen.

Afgelopen vrijdag op zaterdag al een motornachtje op pad geweest met een kamaraad, naar (via via) Kasteel Assemburg in Heemskerk.
Dat is een jeugdherberg waar je voor €25,- pppn incl (prive) sanitair op je eigen kamer als een vorst vertoefd, met een héél knap ontbijt ... aanradertje!

Met Hemelvaart staat ook al een weekendje gepland, naar Angeren (Arnhem) met de Pegaso club.
De TT-Assen staat ook weer op het schema dit jaar.
En er is ook animo om bv een paar dagen richting Malmedy te raken (Ardennen), maar das nog maar afwachten.
Wou het dit jaar juist rustiger aan gaan doen met uitjes, telt altijd zo hard aan.

Volgend jaar waarschijnlijk het boemeltje van Dusseldorf naar Wenen, kijk er onwijs naar uit.
Voor €100,- enkele reis met motor een nachtje treinen, incl 4 persoons privé coupe + ontbij(tje).
Scheelt zo 2 reisdagen enkele reis + brandstof en tol, pijn in je gat, enz.enz.

Alternatief is naar Whales, of bv Ierland.
Maar er zijn zoveel mooie en leuke tripjes te bedenken ...

Joyw lijstje ziet er goed uit, maar de echte aanrader is de TT van IOM natuurlijk.
Ben er geweest in 2009 en 2011 en uiteraard heen en terug telkens 2 dagen door noord Engeland en zuid Schotland getourd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag opgehaald. :] Was nogal koud, gelukkig maar een klein eindje. Maar nu is hij echt van mij 8-)

Ik had hier gelezen dat iemand nog een manual in pdf had, mijn man zou die graag willen hebben dus als diegene zich zou willen melden O-) zou ik zeer op prijs stellen.

groet
 
Laatst bewerkt:
hoop dat hij er zo goed in komt.....
full
 
Vandaag opgehaald. :] Was nogal koud, gelukkig maar een klein eindje. Maar nu is hij echt van mij 8-)

Ik had hier gelezen dat iemand nog een manual in pdf had, mijn man zou die graag willen hebben dus als diegene zich zou willen melden O-) zou ik zeer op prijs stellen.

groet

Je hebt een PB.....
 
krijg hem er niet anders op, had ook al eerder geprobeerd.......... ik vind alle kleuren wel mooi van de scarver, deze was nou eenmaal in de buurt te koop voor een mooie prijs. Staat wel mooi bij mijn helm :-)

postman pat was net bij de prive berichten maar kom er niet meer bij bovendien zie ik geen bestand wat ik kan downloaden?
 
Laatst bewerkt:
Noh, net en gaaaaafe Scarver te koop zien staan joh!
Hier in Alkmaar, bij metaalbewerkingen bedrijf Rezelman aan de Berenkoog 78.
Stonden 4 motoren buiten, waaronder een Scarver dus.

Model: 28-03-2003
Kleur: oranje
Km.stand: ± 41.000
Vraagprijs €2495,-

Accesoires:

- topkoffer
- tankkoffer(!)
- handkappen
- ABS
- alarmlichten
- verwarmde handvaten
- stroompunt op het stuur
- knappe banden
- accu laadpunt

Wel een beetje een h@er geweest hoor --> 6 eigenaren gehad / blij gemaakt.
Nr.bord MH-TB-23
Desalniettemin geen verkeerde prijs zo op het eerste gezicht.
Lijkt mij een strakke deal, helaas ben ik al voorzien van een fijne motor, want anders had ik net nog ff een proefritje gemaakt :Y

Staat dus bij (http://www.rezelman-rvs.com/contact/)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan