Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Zo, heb sinds vandaag ook een Scarvertje. Een zilvergrijze uit eind 2005. Ik zocht een lichte motor voor woon-werk verkeer, en dat is met mijn huidige XJ6N niet altijd even fijn op de autosnelweg... zowel qua verbruik, bagage mogelijkheden en bescherming tegen de elementen valt die een beetje tegen. Ik hoop dat de bmw niet gaat vervelen qua vermogen, maar dan moet ik alle voordelen weer even door m'n hoofd laten gaan en dan weet ik dat het een wel overwogen keuze was ;).

Weet toevallig iemand of je die Wunderlich stuff bay cover (http://www.wunderlichamerica.com/motorcycle/8160535.html) ook in Nederland of Deutschland kunt kopen? Er staat zo mooi "made in Germany" bij?
Ik zag wel een paar Nederlandse sites die ook Wunderlich verkopen... maar geen met de F650sc bay cover.
 
Laatst bewerkt:
Zo, heb sinds vandaag ook een Scarvertje.
Tof, hartstikke welkom makker!
Daar ga je sowieso veel plezier mee hebben.

Weet toevallig iemand of je die Wunderlich stuff bay cover (Vhttp://www.wunderlichamerica.com/motorcycle/8160535.html) ook in deutschland kunt kopen?
Nou, die ken ik wel.
Maar eerlijk gezegd zie je die helaas niet zo vaak in het wild.
Dus ik ben bang dat je die dan nieuw zou moeten aanschaffen, of bv Ebay de tijd moet geven.
 
Die moet ik nog eens gaan maken idd ;). Eerst even op kenteken gaan zetten bij de rdw... heb hem namelijk bij de buren gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie het al gezien: ze hebben onze geliefde Scarvers opgenomen in het gedrochten-topic! :s

Over smaak valt niet te twisten.
Maar vaak is "proberen"de eerste stap naar "waarderen".
En pas dan zal men de ware schoonheid inzien.

Echter gaat dat topic denk ik om een eerste indruk.
En dan kom je toch weer bij: over smaak valt niet te twisten 😄

Maar het mooie is, dat de motor mede daardoor geen 13 in een dozijn motor is.
Dat zie ikzelf als een toegevoegde waarde.
Al met al: een top fietsje!
 
Vanaf de eerste keer dat ik de scarver zag was ik er verliefd op, zo mooi omdat deze zo apart is en afwijkt qua uiterlijk :Y
Toen wist ik nog niet hoe leuk zo'n scarver rijdt *D
 
Het is niet bepaald italiaans design nee. Als hij naast de Duc van m'n vriendin staat dan krap ik mezelf ook even achter m'n oren. Maar voor woon-werk verkeer is het meer dan prima! Lekker wendbaar en zuinig, meer heb ik niet nodig.
 
NOh dit ziet er toch best goed uit niet?

DSCF2132_2.jpg


Postman en ik ... lang geleden alweer!
 
12935095_1106349886052201_184713875_n.jpg


Na een lange tijd (1 jaar) weer terug op dit forum. afgelopen maanden kleine dingen aangepast aan mijn motor. Nieuwe spiegels, led knipperlichten en valbeugels. Mistlichten voor op de valbeugels zijn onderweg.

Dan vind ik mijn motor er al heel knap uitzien en wil ik eventueel alleen nog een andere uitlaat

Staat er nog een scarver-tocht op de planning?
 
Dan vind ik mijn motor er al heel knap uitzien en wil ik eventueel alleen nog een andere uitlaat

Staat er nog een scarver-tocht op de planning?

Hé dag Peter, welkom terug.
Dat ziet er inderdaad goed uit zeg, netjes hoor.
En een CS-toertje ... nog niet dat ik weet.
Wanneer was die laatste keer ook alweer, paar maanden terug denk ...
 
Jaaaaa!!! Ik heb mijn scarvertje ook weer thuis staan! Wat was het lekker om dat eerste ritje weer te maken. Alleen heb ik nu 2 problemen: 1 accu is overleden. 2 olie moet worden bijgevuld. Volgens mij is de accu makkelijk te vervangen. Klopt dat?

Vond deze:
http://www.mlmparts.com/nl/motobatt-mb12u-accu.html
Lijkt me goed.

Dan.. olie bijvullen, want het lampje brandt. Hoe doe ik dat bij de scarver? Wil liefst nl zoveel mogelijk zelf doen en leren qua onderhoud.

Oeps, zie trouwens dat ik veel berichten gemist heb de laatste tijd. Zal de komende tijd wel weer actiever worden! :Y
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van een paar schroeven losdraaien, dan kom je bij de accu. Toevallig die van mij vorige week eens even bijgevuld. Het is allemaal vrij krap ingebouwd...

Weet iemand zo uit z'n hoofd waar het knipperlicht relais zich bevindt bij de scarver? Heb LED knipper gemonteerd, maar nu gaan ze wel heel erg snel uit en aan, dus moet even een ander relais plaatsen ;).
 
Jaaaaa!!! Ik heb mijn scarvertje ook weer thuis staan! Wat was het lekker om dat eerste ritje weer te maken. Alleen heb ik nu 2 problemen: 1 accu is overleden. 2 olie moet worden bijgevuld. Volgens mij is de accu makkelijk te vervangen. Klopt dat?

Vond deze:
http://www.mlmparts.com/nl/motobatt-mb12u-accu.html
Lijkt me goed.

Dan.. olie bijvullen, want het lampje brandt. Hoe doe ik dat bij de scarver? Wil liefst nl zoveel mogelijk zelf doen en leren qua onderhoud.

Simpel (is wel kliederwerkje hoor!)

1 : Zet motor met warm blok (minstens half uur gereden) op de zij standaard.
2 : Zorg voor goede olie bak voor de oude olie
3 : Pak trechter met flexibele uitloop
4 : pak wat duck/gaffer tape plak de trechter aan de linker zijkant onder het schroefje dat op/in het frame zit aldaar
5 : kantel de trechter iets omhoog
6 : draai boutje/schroefje los en laat de kliederboel beginnen
7 : draai vervolgens de olievuldop rechtsboven bij je stuur los
7a : !!!! OLIE SPUIT ER IN GROTE STRAAL BIJ BOUTJE ER UIT !!!!!!!
8 : laat dit uitlekken tot er geen olie meer druppelt
9 : verhuis naar de rechterkant
10 : sorg voor goede afdekking bij oliefilter want ook hier stroomt de olie alle kanten op als je hem los maakt
11 : draai 3 boutjes van oliefilter los en verwijder hem (!!!!! OOK HIER LEKT HET OVERAL NAARTOE!!!!!)
12 : plaats nieuw filter
13 : draai alles vast
14 : doe het boutje links ook weer vast
15 : vul olie bij (niet teveel !!!!!!!!!!!)
16 : draai oliedop erop een start de motor
17 : peil hierna de olie

Voor meer informatie met foto's : http://f650cs.wikidot.com/oil-change


GRATIS TIP VAN DE DAG :
Koop zak kattengrit en dump die op zeiltje onder je motor en vang hier de lekkende olie mee op

Oeps, zie trouwens dat ik veel berichten gemist heb de laatste tijd. Zal de komende tijd wel weer actiever worden! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar mijn eerste motor. Vorig jaar september heb ik mijn rijbewijs gehaald (A). Op een weekend motor huren na heb ik geen rijervaring. Ik zoek een motor voor woon-werkverkeer (110 km per dag, 80% snelweg, 9 maanden per jaar) die aan de volgende eisen voldoet:

- Betrouwbaar
- Comfortabel (rechtop zitten)
- Jonger dan 15 jaar
- Budget +/- €3.000

Is de BMW F 650 CS dan een geschikte motor? Ik vind hem erg mooi voor zijn leeftijd namelijk.
 
Ik ben op zoek naar mijn eerste motor.
Ik zoek een motor voor woon-werkverkeer (110 km per dag, 80% snelweg, 9 maanden per jaar) die aan de volgende eisen voldoet:

- Betrouwbaar
- Comfortabel (rechtop zitten)
- Jonger dan 15 jaar
- Budget +/- €3.000

Is de BMW F 650 CS dan een geschikte motor? Ik vind hem erg mooi voor zijn leeftijd namelijk.

Welkom en vraag maar raak!
De Scarver kan je gerust bestempelen als betrouwbaar.
Het Rotax blok is immers een beproeft concept.

Comfortabel is een kwestie van je lengte.
Mijn inziens word het minder van 1.70 a 1.80m
Maar er is een hoger zadel beschikbaar, alsmede stuurverhogers en stepverlagers.

Maak eens een proefrit en je weet precies waar je aan toe bent.
Stuurt als een dijk, lekker zuinig, en gaat hard zat!!
 
Ben 196cm, passt schon ;) (wel flinke tailrisers er onder voor meer grondspeling).
En hij is erg zuinig, niet geheel onbelangrijk als je veel kilometers maakt.
 
Laatst bewerkt:
Het is een heeeerlijke motor!! Dus gewoon doen en dan hier foto's posten!

Wij zijn bezig een opritje aan het maken in de voortuin voor onze motoren. Nieuwe accu heb ik binnen. Dus, met koningsdag lekker kliederen: olie verversen en accu vervangen :)
 
Jaa gelukkig wel!! Ik had olieniveau onder minimum waarde oeps.... Ik heb het niet vervangen, was volgens bmwdealer nog niet nodig. Volgens monteurman kon lage peilstand geen kwaad. Maar goed, ik ga dit wel vaker controleren. En bijvullen is zo gedaan. Nog wat werken aan mijn polskracht.. (iets met opendraaien van flessen en dus ook met die verrekte oliedop). Accu is vervangen en motor loopt weer als een zonnetje!
 
Welkom en vraag maar raak!
De Scarver kan je gerust bestempelen als betrouwbaar.
Het Rotax blok is immers een beproeft concept.

Comfortabel is een kwestie van je lengte.
Mijn inziens word het minder van 1.70 a 1.80m
Maar er is een hoger zadel beschikbaar, alsmede stuurverhogers en stepverlagers.

Maak eens een proefrit en je weet precies waar je aan toe bent.
Stuurt als een dijk, lekker zuinig, en gaat hard zat!!

Bij de laatste bochtentraining van Versnel in Luxemburg zat ik met mijn scarvertje bij de op een na vlotste groep. Snel zat en heerlijk handelbaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan