Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Als 'pekelfiets' ...........? Brommert is als nieuw, zonde!

Ruilen we hem om voor die van mij ;)
Kleur blijft hetzelfde. 8-)

Wel jammer dat je hem wegdoet. Maar je moet inderdaad van het karakter van een 1-cilinder houden om hem te waarderen. Als je er niet van houd moet je hem ook niet in bezit houden. Heb zelf jarenlang een 4-cilinder gereden en de overstap op 1 was voor mij erg groot. Heb er wel aan moeten wennen, maar dagelijks van en naar je werk en enkele langdurige toertjes hebben mij toen heel snel laten wennen. Ook ik moest wennen aan het KFR-effect. Daar hebben de oude 1100-boxers ook last van overigens. Bij de 1200 is het uiteindelijk wel grotendeels verholpen.
Mijn oplossing was om of in een hoger toerengebied te rijden of juist lager (dus hogere versnelling in de stad, of harder dan 120 op de snelweg te rijden.)
Veel succes met de verkoop.
 
Inderdaad, tis ff wennen. Zelf heb er niet zoveel problemen mee, maar ja...........
Het zal weer een meer cilinder of wellicht een kleinere cilinder inhoud brommert worden.
 
Inderdaad, tis ff wennen. Zelf heb er niet zoveel problemen mee, maar ja...........
Het zal weer een meer cilinder of wellicht een kleinere cilinder inhoud brommert worden.

Wat zie ik nou net ... is je topic bij de GS-club gesloten :?
Wat flauw joh, maar toen ik net lid was geworden kreeg ik bij't woord Scarver ook hele vreemde blikken/reacties van deze & gene.
Wel en niet begrijpelijk, maar zelf zie ik't probleem niet zo zeer.

Je moet'm eens op MP zetten, wie weet.
Hoe dan ook, 't loopt vast wel los.
 
Ja inderdaad, beetje flauw, tis geen GS en dan houdt het blijkbaar op.
Maar is verder niet zo'n probleem, heb ik as dinsdag nog geen liefhebber dan wordt de scarver ingeruild.
Met particuliere verkoop heb ik alleen iets meer 'ruimte'
 
particuliere verkoop van mijn scarver bleek niet succesvol, heb hem nu net een onderhoudje laten geven (enkel vloeistoffen, filters, en blokken) bij 53000 km. ook een veel grotere givi koffer erop (voor twee helmen)

nu volgende week heb ik het kenteken van mijn mt-01, dus de tweede moto. geen koffer, geen abs, geen handvatvewarming en veel duurder in gebruik, en dus puur voor de fun erbij.

met de scarver blijk ik rijden, er zijn heel wat zwaardere reparaties aan die ik niet ga doen (balhoofdlager, nieuwe remschijf, stuur klein beetje krom,..) maar waar nog perfect mee te rijden is.

blijft wel een heerlijke motor, zeker met de remus eronder. mt-01 klinkt ook zalig met de DAM exhaust.

groeten
 
Even een update

Gelukkig kreeg ik net op tijd de Irridium boegie in de bus, wij hadden het plan om vandaag de scarver in te ruilen mocht ie niet al verkocht zijn.........
Bruurs motoren, de werkplaats chef himself heeft de bougie geplaatst.
Het KRF is hierdoor met 75-80 % afgenomen.
Meissie zal as vrijdag een nieuwe poging wagen met het motortje, moet gek gaan als ze nu nog niet tevreden is.
Ik laat hem tot vrijdag nog in de verkoop staan maar verwacht dat het nu niet meer nodig is.
 
Even een update

Gelukkig kreeg ik net op tijd de Irridium boegie in de bus, wij hadden het plan om vandaag de scarver in te ruilen mocht ie niet al verkocht zijn.........
Bruurs motoren, de werkplaats chef himself heeft de bougie geplaatst.
Het KRF is hierdoor met 75-80 % afgenomen.
Meissie zal as vrijdag een nieuwe poging wagen met het motortje, moet gek gaan als ze nu nog niet tevreden is.
Ik laat hem tot vrijdag nog in de verkoop staan maar verwacht dat het nu niet meer nodig is.

Ben benieuwd....laat ons nog wel even weten hoe het afloopt.
 
Wordt vrijdag, hoewel, zal wel zaterdag worden, vervolgd, middels een alles bepalende test rit.

En ja, een goede service bij Bruurs !

Mocht iemand nog een Triumph willen......., de nieuwe vliegen de deur uit!!
 
Die jij gekocht hebt is waarschijnlijk de standaard hoogte, anders heb ik er overheen gelezen en jij mazzel!
Ik zoek een hogere dan het standaard scherm, bv. die van Wunderlich.
 
Die jij gekocht hebt is waarschijnlijk de standaard hoogte, anders heb ik er overheen gelezen en jij mazzel!
Ik zoek een hogere dan het standaard scherm, bv. die van Wunderlich.

Ik heb het sportscherm van Wunderlich een paar weekjes geleden op marktplaats gevonden. En het scheelt verschrikkelijk veel in turbulentie.
 
Nee helaas, het weer was hier te slecht, geen moment droog en windkracht 7
Ik zelf heb nog wel de nodige km gemaakt met het iridium boegietje en ik mag zeggen dat zo'n dingetje erg goed werkt.
KRF is met 80% afgenomen, dus ik verwacht géén klachten meer....................??!
We zouden gisteren zelfs een verhoogd scherm gaan ophalen voor de scarver, dat moet [ik] dus nog gaan doen deze week.
 
Ondertussen een verstelbaar Wunderlich scherm op de kop getikt.
Morgen eens uit proberen, tis gelukkig nog 'lekker' fris dus het eventuele verschil is makkelijk merkbaar.
 
Ondertussen een verstelbaar Wunderlich scherm op de kop getikt.
Morgen eens uit proberen, tis gelukkig nog 'lekker' fris dus het eventuele verschil is makkelijk merkbaar.

Ziet'ie er toevallig zo uit?

full
 
Ziet'ie er toevallig zo uit?

[afbeelding]

Mooi ruitje, heb ik enige tijd geleden ook via marktplaats gekocht. Ben er echter nog niet helemaal tevreden over. Ik zal wel te lang zijn. Heb nog enorm veel herrie door de wind die over mijn helm raast. Binnenkort maar eens aan de slag met het verhogenvan het ruitje zoals eerder hier in het topic beschreven is.

Ben.
 
Mooi ruitje, heb ik enige tijd geleden ook via marktplaats gekocht. Ben er echter nog niet helemaal tevreden over. Ik zal wel te lang zijn. Heb nog enorm veel herrie door de wind die over mijn helm raast. Binnenkort maar eens aan de slag met het verhogenvan het ruitje zoals eerder hier in het topic beschreven is.

Ben.

Morgen maar eens proberen hoe het rijd.
Ik heb een redelijk stille Shoei helm en rijd voornamelijk met gehoor bescherming dus het lawaai zal wel meevallen. hoop ik.
 
Weet iemand misschien een middeltje/manier om het scherm van krassen te ontdoen?
Zo vanmiddag in het ZONNETJE! zagen wij dat het bovendeel toch wel erg vol met krassen zit.
 
Weet iemand misschien een middeltje/manier om het scherm van krassen te ontdoen?
Zo vanmiddag in het ZONNETJE! zagen wij dat het bovendeel toch wel erg vol met krassen zit.

Oef, ik weet alleen hoe je krassen kan voorkomen ... niet rijden/gebruiken _O-
Maar verwijderen, dat zou ik ook weleens willen weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan