Het algemene Vulcan topic

Heeft iemand ervaringen met vriendin of vrouw achterop tijdens vakantie? Afgezien van het gezeur natuurlijk..
M'n vriendin wil op kampeervakantie naar Frankrijk achterop de 800.
het is niet bepaald een Goldwing, waar ga ik dat allemaal stouwen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ervaring met vriendin achterop naar Frankrijk. Ik had alleen een 1500 op dat moment

Maar ik had een redelijk grote tent zonder stokken voor op mijn stuur, fungeerde dus ook meteen als windvanger, achterop twee HD achtige tassen en een plunjebaal met spullen en de stokken.

Had echt maar weinig mee, kocht daar gewoon een paar t-hirts etc voor een paar euro die je zo weer weg kon mieteren na een paar keer wassen. eten lekker simpel, dus zoveel bagage heb je dan toch niet
 
Beste collega-riders,

Naar aanleiding van dit topic had ik jullie foto’s beloofd van mijn Vulcan 800. Echter is het weer nog niet echt fotogunstig geweest maar na het opboenen van de motor en het vervangen van de plastieken tassen door leren saddlebags, is het me gelukt enkele voorlopige foto’s te nemen.
Zo zag hij eruit
full

full


Na poetsen en vervanging door leren saddlebags alsook plaatsing tankpad
full

full

full


De motor bevalt uitstekend, koppelen gaat zoet en met het vermogen zit het goed in orde. Zithouding perfect, motor klinkt goed, niet te agressief, niet te soft, zoetjes met een bescheiden brom. Eigenlijk zoals ik het wenste. :}

Hoewel ik hem eigenlijk ’t mooiste vind zonder scherm, moet ik toegeven dat ik ’t soms wel mis.
Vooral bij snelweg en/of koudere weersomstandigheden.

Enige dat ik nog overweeg zijn extra lichten vooraan en het eventueel glanszwart maken van de chromen onderdelen. En een mustang zadel.

Mvg, :] :]

Geert
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit en die plastic tassen waren ook niet slecht.
Maar je rijdt toch niet zonder scherm omdat zoiets mooier zou zijn?
 
Beste collega-riders,

Naar aanleiding van dit topic had ik jullie foto’s beloofd van mijn Vulcan 800. Echter is het weer nog niet echt fotogunstig geweest maar na het opboenen van de motor en het vervangen van de plastieken tassen door leren saddlebags, is het me gelukt enkele voorlopige foto’s te nemen.
Zo zag hij eruit
[afbeelding]
[afbeelding]

Na poetsen en vervanging door leren saddlebags alsook plaatsing tankpad
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De motor bevalt uitstekend, koppelen gaat zoet en met het vermogen zit het goed in orde. Zithouding perfect, motor klinkt goed, niet te agressief, niet te soft, zoetjes met een bescheiden brom. Eigenlijk zoals ik het wenste. :}

Hoewel ik hem eigenlijk ’t mooiste vind zonder scherm, moet ik toegeven dat ik ’t soms wel mis.
Vooral bij snelweg en/of koudere weersomstandigheden.

Enige dat ik nog overweeg zijn extra lichten vooraan en het eventueel glanszwart maken van de chromen onderdelen. En een mustang zadel.

Mvg, :] :]

Geert

:} :} :} :} :]
 
Laatst bewerkt:
Beste collega-riders,

Naar aanleiding van dit topic had ik jullie foto’s beloofd van mijn Vulcan 800. Echter is het weer nog niet echt fotogunstig geweest maar na het opboenen van de motor en het vervangen van de plastieken tassen door leren saddlebags, is het me gelukt enkele voorlopige foto’s te nemen.
Zo zag hij eruit
[afbeelding]
[afbeelding]

Na poetsen en vervanging door leren saddlebags alsook plaatsing tankpad
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De motor bevalt uitstekend, koppelen gaat zoet en met het vermogen zit het goed in orde. Zithouding perfect, motor klinkt goed, niet te agressief, niet te soft, zoetjes met een bescheiden brom. Eigenlijk zoals ik het wenste. :}

Hoewel ik hem eigenlijk ’t mooiste vind zonder scherm, moet ik toegeven dat ik ’t soms wel mis.
Vooral bij snelweg en/of koudere weersomstandigheden.

Enige dat ik nog overweeg zijn extra lichten vooraan en het eventueel glanszwart maken van de chromen onderdelen. En een mustang zadel.

Mvg, :] :]

Geert
Mooie fiets.... alleen die verschrikkelijke dropveters aan je koppelings- en voorremhendel :N

;)
 
Ik vind een scherm ook niets, met mijn lengte moet er zo'n achterlijk groot scherm op en dan heb ik nog een grote kans op turbulentie rond mijn helm
 
Maar je rijdt toch niet zonder scherm omdat zoiets mooier zou zijn?

O jawel. Het oog mag ook wat, he. Maar ik zie nog wel wat ik ermee doe.

De plastic tassen waren wel praktischer wegens groter en al bij al viel ook het uiterlijk wel mee maar ik heb een zwak voor leer en frangeltjes (of dropveters :X }) ). Grotere leren tassen zijn een mogelijke optie.

:?
Rondrijden om mooi te zijn... :')
De chopper scene is niet anders dan de buikschuiver categorie, met z'n witte laarsjes, hippe pakjes etc.

Witte laarsjes passen niet bij de kleur van mijn motor _O- . Geef mij maar cowboyboots, jeansbroek en een vest maar dan in 't zwart. :9 8-)

Mvg

Geert
 
Laatst bewerkt:
ff dit topic weer wakker schudden.
De plannen zijn wat concreter geworden om eind juni met de 800 + vriendin, richting Zuid-Frankrijk te gaan.
Eerst een paar dagen naar de Belgische Ardennen, dan via de Franse Ardennen de Route Nationale pakken door de Champagne streek, via Reims en Troyes, af te zakken naar de Ardeche en de Franse Riviera.
Etappes van 4 a 500 km per dag denk ik.
Nog ff de apehanger terugswitchen naar dragbar en het zadel van schapevacht voorzien. 8-)
 
Sgapievacht?
Is toch geen porum?

ff dit topic weer wakker schudden.
De plannen zijn wat concreter geworden om eind juni met de 800 + vriendin, richting Zuid-Frankrijk te gaan.
Eerst een paar dagen naar de Belgische Ardennen, dan via de Franse Ardennen de Route Nationale pakken door de Champagne streek, via Reims en Troyes, af te zakken naar de Ardeche en de Franse Riviera.
Etappes van 4 a 500 km per dag denk ik.
Nog ff de apehanger terugswitchen naar dragbar en het zadel van schapevacht voorzien. 8-)
 
Gisterenavond een highwaybar bevestigd aan mijn VN750 (1988). Deze hoort met vier bouten vast te zitten op het frame, echter op de bevestigingspunten op het frame zaten maar drie bouten. Links twee en rechts maar één (alleen onder) en ik snap ook waarom.

Tijdens het monteren van de highwaybar was de montage links appeltje eitje. Rechts was een ander verhaal omdat de uitlaat daar voor langs loopt (zie foto). Door het verwijderen van het rempedaal en het losmaken van de uitlaat bij de cilinder kon ik de uitlaat er wat uit trekken zodat er net genoeg ruimte was om de onderste bout er uit te halen en de highwaybar te bevestigen. Echter dit was niet voldoende voor de bovenste bout (omcirkeld op de foto - bout zat er ook niet in). Hiervoor moet ik waarschijnlijk de hele uitlaat demonteren |(

Mijn vraag is nu (als a-technicus), is het bezwaarlijk als de highwaybar met drie van de vier bouten vast zit of is dat stevig genoeg? Is het als leek te doen om een uitlaat te demonteren en daarna weer te monteren of is die af te raden?

IMG_20120813_202523.jpg
 
3 boutjes zou wel kunnen, maar is eigenlijk onzin.
Ik zou gewoon 4 boutjes doen.
Even uitlaat demonteren is peanuts, 2 bouten bij de cylinder losdraaien en 1 of 2 bouten ergens halverwege onder de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
heb die zelfde erop zitten, betrap mezelf er vaker op dat je met je beide voeten erop toch je redelijk vaak terugduwt in het zadel na fors acceleren/remmen, maar dat doe jij natuurlijk nooit, dus dan toch maar 4 inderdaad :+
 
Goedenavond *O*

Ik wil even wat vragen, ben op zoek naar een instructieboekje van een vulcan 800 classic bouwjaar 2005, weet iemand hier waar/ hoe ik daar aan kan komen?

heb al bij de dealer geinformeerd en die kan ze iig niet meer leveren.. :/

Thanks vast voor jullie hulp! :9
 
Momenteel ben ik nog aan het lessen, maar ik overweeg de aanschaf van een 2dehands Vulcan VN800 zodra ik het 'papiertje' heb gehaald.

Het bouwjaar zal (ivm budget) tussen 1995-1999 liggen. Zijn er nog bekende problemen met dit model, of zaken waar ik op moet letten?
 
Nee, de gewone normale dingen als elke 2e hands motor.
Wel kan je bij het optrekken met lagere toerentallen iets van geklepper horen.
Kan geen kwaad, dat zijn de rubbers van de balansas = normaal bij de 800's.
 
Bedankt voor het antwoord.
Maar zijn de klepperende rubbers normaal of is het normaal voor een vulcan van die leeftijd en een teken dat die rubbers vervangen moeten worden? (heb geen verstand hiervan :P)
 
Het is niet echt een manco, maar een algemeen voorkomend geaccepteerd verschijnsel, ongeacht leeftijd of staat van de Vulcan.
Je kunt ze vervangen, maar 2 maanden later kan het weer optreden, vooral als je ze veel in lage toerentallen rijdt.
In de praktijk zul je dus meer VN800's met geklepper tegenkomen dan zonder.

Bedankt voor het antwoord.
Maar zijn de klepperende rubbers normaal of is het normaal voor een vulcan van die leeftijd en een teken dat die rubbers vervangen moeten worden? (heb geen verstand hiervan :P)
 
Het is niet echt een manco, maar een algemeen voorkomend geaccepteerd verschijnsel, ongeacht leeftijd of staat van de Vulcan.
Je kunt ze vervangen, maar 2 maanden later kan het weer optreden, vooral als je ze veel in lage toerentallen rijdt.
In de praktijk zul je dus meer VN800's met geklepper tegenkomen dan zonder.
Ok, het geklepper kan niet echt kwaad dus :)

Nog klein vraagje, waarom is dit topic zo klein vergeleken met de intruder en shadow topics? Rijden er weinig Vulcans in Nederland of zitten ze niet op MF? :)
In veel artikelen die ik tegenkom komt de Vulcan er toch vaak goed uit.
 
Omdat wij VIP's zijn....
Er zijn ook een aantal grotere Nederlandse Vulcan forums op internet.
Er is ook niks mis met de Vulcans, maar van Shadows en Intruders zijn meer van verkocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan