Iemand ervaring met FC-MOTO??

Had mn Nicky Hayden replica daar gekocht. (ARAI RX7 CORSAIR). Eerst gepast in NL voor de maat. Daarna besteld met flinke korting. Binnen een week binnen en nog altijd tevreden! Aanrader
 
Slechte ervaring met FC Moto. Je hoort na bestelling (en betaling!) gewoon niks, geen bevestiging. Vervolgens staat er op de website dat ze je bestelling hebben 'gelezen'. Na een paar dagen zelf een mailtje gestuurd. Antwoord pas dagen later, nadat ik al een 2e mailtje had gestuurd. Na ongeveer twee weken bericht dat het artikel niet leverbaar is.....!

Ik zal daar nooit meer iets bestellen. Doe er je voordeel mee, wat een amateurs bij FC Moto
 
Ik heb er goede ervaringen mee, maar ik bestel dan ook niks via internet maar rij gewoon naar Aken..
 
De beoordelingen komen overeen met die van iedere webwinkel die ook een fysieke vestiging heeft. Van klote tot geweldig in 3 pagina's..

We kunnen stellen dat het een goede toko is. Jammer voor de pechvogels die wat minder goed geholpen zijn, maar dat komt overal nu eenmaal voor!
 
De beoordelingen komen overeen met die van iedere webwinkel die ook een fysieke vestiging heeft. Van klote tot geweldig in 3 pagina's..

We kunnen stellen dat het een goede toko is. Jammer voor de pechvogels die wat minder goed geholpen zijn, maar dat komt overal nu eenmaal voor!

Af en toe heb ik ook de indruk dat sommige mensen letterlijk voor een dubbel op de eerste rang willen zitten terwijl er niet eens een eerste rang beschikbaar is. Je moet zelf ook niet in sprookjes geloven en weten dat het ook allemaal mensen werk is. Heb ooit nog een monteur verbaasd aan de lijn gehad die verbaasd was hoe rustig ik bleef toen hij op belde met de boodschap de fiets de er inmiddels 1 maand stond er nog langer zou blijven staan. Tja het was niet hun schuld maar die van de spuiter, kan ik het moeilijk hun kwalijk nemen.

Zal met FC Moto ook zo zijn, als je van zo'n webshop besteld weet je dat ze het zelf niet op voorraad hebben (kan niet met die prijs) en dus vanaf de importeur moeten hebben, kortom dat het langer duurt dan een winkel die hem zelf op voorraad heeft. Maar daar betaal je voor, kortom eigen keus.
 
In het voorjaar een setje Alpinestars SP1's (handschoenen) gekocht
Op de site stond bij dat het een 2008 model was en daar was de foto ook naar.

Na een 3 a 4 dagen thuis ontvangen en waren het het 2011 model *O*
Oftewel goede ervaringen!

Zit er over na te denken om binnenkort er eens heen te rijden voor een nieuwe helm :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er goede ervaringen mee, maar ik bestel dan ook niks via internet maar rij gewoon naar Aken..

Dat was ik vorig jaar ook van plan. Nadat ik had gebeld of er een bepaald pak op voorraad was, kreeg ik te horen dat ik het dan eerst moest bestellen. Vervolgens zou ik dan van hun een bericht krijgen wanneer het op voorraad is. Na een week nog niks gehoord. Ook via de telefoon was er niks over te zeggen of ze het pak in Aken hadden.:?
Ik ben maar naar Bodegraven gegaan en daar hetzelfde pak gehaald voor ongeveer €130,- meer dan bij FC-moto.

Een dag later belde FC-moto dat mn pak op voorraad was. O-)
 
Als een foutje binnen een bedrijf een klant benadeelt die ook nog een afwijkend verwachtingspatroon van de te leveren service heeft, is hij/zij altijd ontevreden, wat het bedrijf er ook aan doet.

Volwassen mannen kunnen dan opeens weer een 10 jarig kereltje worden dat beteuterd en recalcitrant blijft discussiëren om een futiliteit. Tot ze d.m.v een gratis stickertje of happymeal omgekocht worden en dan (meestal onterecht) het 5000 jaar oude "overwinningsgevoel" krijgen.
Simpel..

Compleet OT, sorry! Ik had gisteren bijna een uur zo'n "10 jarig kereltje" aan de lijn en heb er nóg last van.. ;)
 
Volwassen mannen kunnen dan opeens weer een 10 jarig kereltje worden dat beteuterd en recalcitrant blijft discussiëren om een futiliteit. Tot ze d.m.v een gratis stickertje of happymeal omgekocht worden en dan (meestal onterecht) het 5000 jaar oude "overwinningsgevoel" krijgen.
Simpel..

_O- _O-

Mensen in Nederland zijn verwent, dat zorgt voor dergelijk gedrag. :X
 
Als een foutje binnen een bedrijf een klant benadeelt die ook nog een afwijkend verwachtingspatroon van de te leveren service heeft, is hij/zij altijd ontevreden, wat het bedrijf er ook aan doet.

Volwassen mannen kunnen dan opeens weer een 10 jarig kereltje worden dat beteuterd en recalcitrant blijft discussiëren om een futiliteit. Tot ze d.m.v een gratis stickertje of happymeal omgekocht worden en dan (meestal onterecht) het 5000 jaar oude "overwinningsgevoel" krijgen.
Simpel..

Compleet OT, sorry! Ik had gisteren bijna een uur zo'n "10 jarig kereltje" aan de lijn en heb er nóg last van.. ;)

:}
Inderdaad, life goes on!
 
Zeer slechte ervaring mee. Moet er eigenlijk nog een apart topic voor openen.

Korte versie van het verhaal:

Eerder dit jaar 2 helmen, handschoenen en laarzen in 1 bestelling gekocht. Alles kwam na 2 weken aan. Vervolgens was 1 van de helmen te klein, dus teruggestuurd voor andere maat.

Dezelfde dag dat ik de helm terug stuurde, heb ik zowel als op de site , als per mail een adres wijziging doorgegeven in verband met een verhuizing. Je raadt het al, deze hebben ze niet verwerkt en het naar mn oude adres gestuurd.

Vervolgens wijgeren ze een nieuwe op te sturen, of mn geld terug te geven. Na een geschil van meer dan 2 maanden, waarin ik zeker 20x per week naar Duitsland heb moeten bellen, hebben ze eindelijk met UPS contact opgenomen om te kijken waar dat pakketje is. UPS bevestigde dat het pakketje NIET BIJ MIJ IS BEZORGD. Desondanks wijgeren ze geld terug te geven, maar willen ze juist waardebonnen/krediet aanbieden. In de 3 maanden die inmiddels verlopen zijn heb ik dezelfde helm hier in de winkel gekocht, dus aan krediet heb ik niks.

Ik heb een aantal keer zowel gemaild als gebeld met de eigenaar, Farshid Khalatbari. Erg vervelend en onvriendelijk mannetje, die de neiging heeft de telefoon op te hangen zodra het gesprek niet zijn kant op gaat.

Uiteindelijk ben ik zelf maar verhaal gaan halen, en ben (vanuit Amsterdam) naar Aachen gereden. Krijg ik van de meisjes in de winkel te horen dat ten eerste de winkel een andere BV is dan de site, en de site zowieso geen krediet verstrekt!!!

Ben dus de hele tijd door die Farshid Khalatbari aan het lijntje gehouden :(

Vervolgens heb ik in zijn winkel met hem telefonisch een redelijk dreigend gesprek gevoerd, (hij was niet aanwezig), en daarna nog op normale wijze de situatie aan de winkelmeisjes uitgelegd.

3 weken later is het toch nog geregeld, en heb ik mn geld terug gehad. Totale tijd: 4+ maanden.

Omdat die helm daar 50e goedkoper was ben ik uiteindelijk zoveel aan benzine, telefoonrekeningen en tijd kwijtgeweest dat ik die helm hier in de winkel 2x had kunnen kopen.

De eigenaar is echt een oplichter, voor die paar euros is het t risico echt niet waard.
 
Laatst bewerkt:
Tja om hem nu oplichter hiervoor te noemen. Dat is het risico als je online besteld. Eerst was alles goed toch. In mijn ogen kan dit overal gebeuren.

Leuk is het niet en ik snap je frustratie maar dit soort verhalen hoor je overal wel eens. Je moet jezelf in dekken als je er aan begint.
 
Laatst bewerkt:
Tja om hem nu oplichter hiervoor te noemen. Dat is het risico als je online besteld. Eerst was alles goed toch. In mijn ogen kan dit overal gebeuren.

Leuk is het niet en ik snap je frustratie maar dit soort verhalen hoor je overal wel eens. Je moet jezelf in dekken als je er aan begint.

Niet mee eens.

Online of offline, ik heb die man geld overhandigd voor een product wat ik niet heb gekregen.

Ten tweede wou hij mij krediet aansmeren dat achteraf niet geldig bleek te zijn (lijkt me toch oplichterij).

Ondanks dat er vanuit onpartijdige hoek (UPS) bevestigd was dat ik het pakket niet had ontvangen, wou hij het alsnog niet rectificeren, ondanks dat zij de fout maakten om mijn adres wijziging niet door te voeren.
Als je als nette zaak een fout maakt, probeer je dat toch goed te maken voor de tevredenheid van de klant, danwel je eigen reputatie?

Ik heb die Farshid Khalatbari persoonlijk gesproken, het is echt een naar vervelend mannetje.
 
Laatst bewerkt:
kan ik me niet in vinden, heb mijn motorpak gekocht daar vriendelijk personeel (voor een duitser dan :+ ) en goede service ,was wel in het splinternieuw filiaal in wurselen .....is afgelopen 1 okt geopend.
 
Ik ben er ook zelf heen gereden naar de nieuwe zaak. Keurig en verzorgd alles gesorteerd en per merk weggehangen. Ik ging er al heen om een pak te kopen, maar wilde zelf eerst rustig zoeken naar iets wat ik leuk vond. Geen probleem en toen ik er een had gevonden keurig geholpen en hij sprak ook redelijk Engels wat voor mij ook makkelijker was. Uiteindelijk een Alpinestars pak en laarzen gekocht. Vorig jaar ook een helm besteld en die kreeg ik ook keurig binnen. Ik heb er geen klachten over. Ik vind het een aanrader, ook gezien de prijzen.
 
Vorig jaar naar Aachen gereden voor mijn nieuwe jas. Prima service, zelfs mijn maat was netjes op voorraad terwijl ik niet van tevoren gebeld had.

Dit jaar online handschoenen bij de besteld. Keurig en snel geleverd!

Mijn ervaringen met de service zijn goed, en de prijzen zijn scherp. Jas was de helft van wat ik hier in NL moest aftikken.
 
Diegenen die hier zeggen: "pas het pak ergens anders en bestel hem dan via internet".....

Vinden julie niet dat julie misbruik maken van de tijd en moeite die een verkoper doet om jou van goed advies te voorzien? Hij heeft goede bedoelingen en wil je helpen....Maar jij komt met voorbedachte rade binnen om even te kijken of het pak lekker zit en dan el cheapo snel ergens anders op de webshop te bestellen.

lekker als iedereen dat zou doen. blijft de verkoper zitten met onverkoopbare zweetpakken die honderden lui hebben 'geprobeerd' en er nog even over gaan 'nadenken'.....

Het kost de verkoper een half uur a 1 uur...waar hij niks aan verdient. Terwijl hij die tijd had kunnen investeren in een klant die wel serieus is.

wat is julie kijk hierop?

Is ongeveer hetzelfde als je een pak past wat wel je maat is, maar voor geen meter zit, dan loop je ook zonder pak de deur uit. Alleen nu is de achterliggende gedachte anders.

Je zou gek zijn als je een duur pak in een winkel koopt, terwijl je 'm via internet voor een paar 100 euri goedkoper kan fixen. Daar kan je weer andere dingen/onderdelen van kopen.
Je kan daarbij ook gelijk zien hoeveel speling/winst er alleen al op een pak zit. Economie blijft wel gewoon draaiende zo....

Edit: Ga binnenkort daar ook voor een nieuwe helm en jas kijken...
 
Laatst bewerkt:
Goede ervaringen, maar er wel naar toe gereden. Heb er een leren Alpinestars jas gekocht. Aangezien ik een nogal afwijkende maat heb (Alpinestars maat 64) ga ik sowieso passen. Ook nog een helm (HJC RPHA-10) gekocht. Die hadden ze niet op voorraad in het door mij gewenste design. Werd (zonder verzend kosten) gewoon een week later aan huis geleverd.
 
Prima ervaringen, aantal artikelen gevonden op de website. Even gebeld voor ik erheen ging en werd prima geholpen in de zaak waar alle artikelen waren gehaald uit een andere locatie (magazijn of iets dergelijks).

Prijs was zeer positief t.o.v. NL bedrijven. Ik zou er zonder blikken of blozen weer naartoe gaan.
 
Heb er zelf m'n eigen pak met laarzen gekocht (scheelde toch dik 400 Euro met Termaat!)
Voor de vrouw ook een pak gekocht met laarzen, handschoenen en onderkleding.
De zaak zou eigenlijk over een half uurtje sluiten maar werden nog steeds netjes geholpen.
Waarbij ze echt alle tijd voor je nemen.
Dit was dan wel in Aken .
 
Heb er zelf m'n eigen pak met laarzen gekocht (scheelde toch dik 400 Euro met Termaat!)
Voor de vrouw ook een pak gekocht met laarzen, handschoenen en onderkleding.
De zaak zou eigenlijk over een half uurtje sluiten maar werden nog steeds netjes geholpen.
Waarbij ze echt alle tijd voor je nemen.
Dit was dan wel in Aken .

is er een andere dan :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan