Het Ducati 620/1000/1100/1200 Multistrada Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
:?


beschrijf eens gevoel :+

vast is vast toch en dan nog een klein beetje erbij :')

kwartslag voor breken Rick.... })

nu weer ff voor het echie, met een flink aantal bouten en moeren kun je (asl je regelmatig sleuteld) best wel het gevoel ontwikkelen voor hoe vast iets zit, bijv. met twee vingers, drie vingers de sleutel aantrekken etc. Hangt natuurlijk ook af van de maat bout..
Maar voor een aantal boutjes raad ik dit af, zeker diegene die je los moet halen om je ketting te stellen, zie ook de reactie van Noknee, helemaal eens!
 
Ik heb nog nooit met een momentsleutel mijn achterbrug bouten vastgedraaid na kettingstellen :X

Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik de Kawa met zijn excentrische kettingspanner wel het briljantste vond qua afstellen. O-)

Altijd handvast gedraaid en nog nooit een probleem gehad :+
 
Noknee, Rick, zodra ik hem heb en jij ook (weer) spreken wij een keer af. (N(ok)neeee???


Yessssss!!! Reken maar! En verder iedereen die nog mee wil, kunnen wij rookies en newbe MTS chauffeurs misschien nog wat van leren met onze verse en blinkend gepoetste fietsjes :)
 
6 juni kan altijd, of anders eerder.

Alhoewel ik erover nadenk om op 6 juni naar de D/day herdenking te gaan in Normandie....vind ik helemaal te gek............vorig jaar ook geweest was echt super....
 
6 juni kan altijd, of anders eerder.

Alhoewel ik erover nadenk om op 6 juni naar de D/day herdenking te gaan in Normandie....vind ik helemaal te gek............vorig jaar ook geweest was echt super....

Wie weet, als het jou en mij uitkomt, knal ik ff met je mee!
 
Ik heb nog nooit met een momentsleutel mijn achterbrug bouten vastgedraaid na kettingstellen :X

Al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik de Kawa met zijn excentrische kettingspanner wel het briljantste vond qua afstellen. O-)

Altijd handvast gedraaid en nog nooit een probleem gehad :+

Ik heb ze bij Biggelaar ook geen momentsleutel zien gebruiken!
Zelf laatst even de ketting wat strakker gezet. (na 1000km). Gewoon op gevoel. Vast is vast!
 
8-)

Ik heb wel eens bouten met een hamer moeten losrammen door op de ratelsleutel te beuken :o
En echt nog nooit eentje afgebroken.
Van deze motor ook, achter zat zo gruwelijk vast...
Op een gegeven ogenblik maar met een verlengbuis mijn gewicht er op laten rusten. :+
Ze kwamen los, en daarna weer goed vast gedraaid.
Ik ben blij dat Biggelaar ook zo werkt.

Ik weet ook wel dat het voor motoronderdelen anders is maar dit soort dingen.
Zadel ook verwisseld zonder een momentsleutel :X
 
8-)

Ik heb wel eens bouten met een hamer moeten losrammen door op de ratelsleutel te beuken :o
En echt nog nooit eentje afgebroken.
Van deze motor ook, achter zat zo gruwelijk vast...
Op een gegeven ogenblik maar met een verlengbuis mijn gewicht er op laten rusten. :+
Ze kwamen los, en daarna weer goed vast gedraaid.
Ik ben blij dat Biggelaar ook zo werkt.

Ik weet ook wel dat het voor motoronderdelen anders is maar dit soort dingen.
Zadel ook verwisseld zonder een momentsleutel :X



het onderwerp refereerde ook niet naar alle bouten...maar boutjes die er toe doen om goed te blijven rijden...en Biggelaar monteurs doen het dagelijks en hebben dus het gevoel...dat maakt het verschil :+ :+
er is een verschil tussen single side achterophanging en een zadel vastzetten
 
Laatst bewerkt:
Ik moet toch even naar Hipo voor mijn ketting, koop ik gelijk zo'n sleutel, en vraag ik het Thijs

Verder moet zoonlief vandaag afrijden, om 11.00 uur,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :]


Ook zijn wij nog steeds in blijde verwachting..................... *D

Verder moet ik mijn motor hebben voor 14 mei, anders heb ik een probleem.

Multi jij weet waarom!
 
Laatst bewerkt:
Ik moet toch even naar Hipo voor mijn ketting, koop ik gelijk zo'n sleutel, en vraag ik het Thijs

Verder moet zoonlief vandaag afrijden, om 11.00 uur,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :]


Ook zijn wij nog steeds in blijde verwachting..................... *D


We horen het graag... en blijde verwachting :?

Hoe lang nog Gizzie... *D
 
het onderwerp refereerde ook niet naar alle bouten...maar boutjes die er toe doen om goed te blijven rijden...en Biggelaar monteurs doen het dagelijks en hebben dus het gevoel...dat maakt het verschil :+ :+
er is een verschil tussen single side achterophanging en een zadel vastzetten

8-)

heb het hele tankframezit los moeten halen... maar verwacht niet dat ik er straks afvlieg... O-)

En je hebt wel gelijk maar misschien heb ik wel een heel goed fingerspitzengefuhl... heb mijn roeping gemist ;)


_O-
 
Vandaag hoop ik op het goede nieuws uit Bologna, telefoon ligt naast mij in aanslag.. :P

zoon moet over een uurtje..............afrijden :]

spannende dag..........
 
Laatst bewerkt:
Ik moet toch even naar Hipo voor mijn ketting, koop ik gelijk zo'n sleutel, en vraag ik het Thijs

Verder moet zoonlief vandaag afrijden, om 11.00 uur,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :]


Ook zijn wij nog steeds in blijde verwachting..................... *D

Verder moet ik mijn motor hebben voor 14 mei, anders heb ik een probleem.

Multi jij weet waarom!

Gizmo88; is jouw keuze voor DZBommel gebaseerd op de inruilprijs, Hipo is toch een veel logischer keuze?


O... en hoop doet wel leven, maar niet rijden... :+

Wederom spannend voor zoonlief (en de rest vd familie). En weet je al of het een jongen of een meisje wordt...? :? :+

14 mei zou toch moeten kunnen...? Overigens sta ik ervan te kijken dat DZB zo laat is met zijn leveringen. Dacht altijd dat ze nogal wat in de melk te brokkelen hadden bij de importeur/Ducati. Maar ken natuurlijk die interne verhoudingen niet.
 
Laatst bewerkt:
Gizmo88; is jouw keuze voor DZBommel gebaseerd op de inruilprijs, Hipo is toch een veel logischer keuze?


O... en hoop doet wel leven, maar niet rijden... :+

Wederom spannend voor zoonlief (en de rest vd familie). En weet je al of het een jongen of een meisje wordt...? :? :+

14 mei zou toch moeten kunnen...? Overigens sta ik ervan te kijken dat DZB zo laat is met zijn leveringen. Dacht altijd dat ze nogal wat in de melk te brokkelen hadden bij de importeur/Ducati. Maar ken natuurlijk die interne verhoudingen niet.


Noknee, je veronderstelling klopt. Scheelde echt veel te veel geld, bedrag ga ik niet op internet zetten. Dan schrik je van het verschil tussen Hipo en DZ en overigens ook andere dealers.


De blijde verwachting is natuurlijk het rode gevaar. :9

Ook ben ik met je van mening dat onze topdealer wel wat in de melk te brokkelen zou hebben bij Ducati, maar dat schijnt niet zo te zijn. Zeker als ik hierbij aanteken dat ze bij Hipo vandaag al hun derde Multi 1200 ontvangen, én van DZ hoor je 'taal nog teken' ... ,(

Maar ik blijf goede hoop houden, en ik bel ze als ik vandaag weer niets hoor,
 
Noknee, je veronderstelling klopt. Scheelde echt veel te veel geld, bedrag ga ik niet op internet zetten. Dan schrik je van het verschil tussen Hipo en DZ en overigens ook andere dealers.


De blijde verwachting is natuurlijk het rode gevaar. :9

Ook ben ik met je van mening dat onze topdealer wel wat in de melk te brokkelen zou hebben bij Ducati, maar dat schijnt niet zo te zijn. Zeker als ik hierbij aanteken dat ze bij Hipo vandaag al hun derde Multi 1200 ontvangen, én van DZ hoor je 'taal nog teken' ... ,(

Maar ik blijf goede hoop houden, en ik bel ze als ik vandaag weer niets hoor,
blijf dat ook raar vinden... Hippo lijkt wel DE ducati-dealer van Nederland.
Maar misschien verklaart dat ook wel het verschil in prijs. Alhoewel het me sterk lijkt dat zij meer betalen dan bijvoorbeeld DZ.

Hoop dat je wel tevreden bent over het onderhoud van DZ, lees verschillende ervaringen in het Ducati topic...

Nog een half uurtje Gizmo...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan