Het Ducati 620/1000/1100/1200 Multistrada Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Multi en Corsaro, wat krijgen wij nou, grrrrrrrrrrrrrr

Stelletje boeren ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Oja, dit topic gaat over iets van Ducati.. ;)

Ja, vind de korte Termignoni wel heel stoer staan. Zou hem eigenlijk wel eens willen horen, 's kijken op you tube of zo...
Vaak loopt een Duc wat mooier met Termies, als je ook de ECU en luchtfilter aangepast hebt (anders doet 't niets), meestal ook wat rijker...
http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/large/2010_multistrada_accessoryp.jpg
Klinkt geweldig , een maatje van me heeft hem eronder db killer eruit !!!!!!!!!!!!
 
Klinkt geweldig , een maatje van me heeft hem eronder db killer eruit !!!!!!!!!!!!


okee onder de Multi1200??. Ik wil hem ook wel, maar ik wil het eerst horen en zien. Want andere fabrikanten kunnen ook mooie spullen leveren zoals Akra. Alleen heb ik die nog niet gezien.....
 

Deze bedoel ik.......weet je nog Multi ;)

Jaa! Ziet er nog steeds strak uit! ;)

Nog iets ter overdenking; volgens mij blijft de fabrieksgarantie FORMEEL alleen intact als je er een Termi met DP ECU als vervangings uitlaat eronder zet...

Het hangt van je dealer af hoe coulant die regel gehanteerd wordt....dus....
 
Zo, ik heb eindelijk weer tijd voor dit topic...
Vanmiddag bij mijn monteur geweest. Hij belde me op want hij wilde me wat laten zien.
De lager van de staande cilinder waar de riem langs gaat zat vast, de riem was al aardig aan het doorslijten :/
Ook zaten er behoorlijk wat schroeven veel te vast. Die moest hij uitboren :/
Die van de liggende kop ook, maar gaat allemaal goed komen.
Wat een vakman. Met een enorme liefde en kennis van de luchtgekoelde blokken :}
Die krijg ik in nieuwstaat terug.
Hij wil hem een nulbeurt geven zodat ik er weer 24.000 km tegen aan kan :]
Alles wordt schoongemaakt van binnen :}
Kan niet wachten tot die klaar is. :Y
 
klinkt goed, nou de rekening nog. Ik schat dik 1000 euro als ik zijn verhaal zo hoor. Ook nieuwe riemen. Hoe is het met je banden en ketting? Of????
 
Kan je er weer even tegenaan Rick!

OE afgelopen weekend een officieel multistrada tshirt gescoord! (classic) bij een duc dealer :9 foto volgt
 
Zo, ik heb eindelijk weer tijd voor dit topic...
Vanmiddag bij mijn monteur geweest. Hij belde me op want hij wilde me wat laten zien.
De lager van de staande cilinder waar de riem langs gaat zat vast, de riem was al aardig aan het doorslijten :/
Ook zaten er behoorlijk wat schroeven veel te vast. Die moest hij uitboren :/
Die van de liggende kop ook, maar gaat allemaal goed komen.
Wat een vakman. Met een enorme liefde en kennis van de luchtgekoelde blokken :}
Die krijg ik in nieuwstaat terug.
Hij wil hem een nulbeurt geven zodat ik er weer 24.000 km tegen aan kan :]
Alles wordt schoongemaakt van binnen :}
Kan niet wachten tot die klaar is. :Y

heb ook zo een vastgelopen lager gehad, nog paar 100km volgens de dealer en...

denk dat je er van gaat staan kijken hoe je motor straks rijdt. bij mij was het dag en nacht verschil, en toen had ik nog een kapotte ECU
 
Ik heb ook iets met de ECU, dat was de reden dat de motor niet startte.
Wordt nu opgestuurd naar HdB want die kan hem herprogrammeren.
Kost wel 300 maar een nieuwe 1200 :')
Maar deze man doet het perfect.
Heb straks een hele nieuwe bike en dat is ook de bedoeling. Ga deze toch niet meer verkopen.
Althans niet de eerste 5 jaar. Dus dan maar gelijk helemaal goed maken, kosten niet belangrijk. Kwaliteit wel 8-)
 
hoe gaat het eigenlijk met de af te leveren motoren,... or shouldn't I ask?


Ik bel ze er niet meer over, ben er helemaal klaar mee. Alles wordt verkeerd afgeleverd, een dealer bestelt een witte S en krijgt een zwarte gewone! Afleversysteem van Ducati klopt geen hout meer van!. Ze hebben alles gecentraliseerd en de bevoegdheden weggehaald bij
de importeurs in het betrokken land. De importeurs in de landen hebben volgens mij ook (haast) niets meer in de melk te brokkelen. Zijn een soort loopjongens geworden van de Ducati. Nogmaals DZ kan er niets aan doen, maar een zooitje is het wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik was vorige week in Zaltbommel. waren net 6 of 7 multi's afgeleverd, tot hun eigen grote verbazing stonden er plots 2 gewone, dus niet-S, tussen terwijl ze recent nog bericht kregen dat de eerste niet-S zeker niet voor eind mei zou komen. Ze hadden ook niet effe van de importeur bericht gehad dat die 2 onderweg waren.

toch echt wel een vreemde gang van zaken, zou aan het omzetten naar SAP binnen ducati liggen.

Neemt niet weg dat je vroeg of laat wel op een schitterende machine gaat rijden Gizmo. Ik denk dat ik dit jaar maar geen proefrit ga maken. Ik heb er vorige week zo even opgezeten en rondgelopen. ik was in staat om daar en dan de mijne gewoon in te ruilen.
Voor mij een rode S aub :9~ :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Nooit meer bestel ik een motor op deze wijze.

In het vervolg wacht ik wel tot ze in de winkels staan. Dan weet je ook wat je koopt.
 
Laatst bewerkt:
Ach Gizmo, zodra je hem in de garage hebt staan is dat lange wachten ook weer vergeten hoor! En je hebt nog een mooi machientje om nu op te knallen toch.
 
Ach Gizmo, zodra je hem in de garage hebt staan is dat lange wachten ook weer vergeten hoor! En je hebt nog een mooi machientje om nu op te knallen toch.

Ja, dat klopt wel. Een 1098 rijdt echt super! Ik zou hem zo weer kopen, of ernaast als ik de pegels had. Wat een heerlijke motor is dat. Maar het gebruiksgemak is ver te zoeken. . Het stuurgemak, remmen, uiterlijk en de beleving geef ik echter een dikke TIEN.
 
Laatst bewerkt:
Nog geen foto's van de MTS1200 met nieuwe MF eigenaars :?

Ik ga deze/volgende week een testritje maken met de S.

Als hij meevalt overweeg ik eventueel om volgend seizoen er eentje aan te schaffen :)
Altijd gedacht dat het een RSV4 zou worden, maar de nieuwe multi is toch wel iets speciaal :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan